kasvien kiduttaminen ja tappaminen lopetettava
Ihmiset itsekkäästi tappavat kasveja huvikseen. Kasvit ovat eläviä luontokappaleita ja ne kärsivät kun niitä leikellään ja tapetaan ja syödään. Kasvit eivät voi toteuttaa lajityypillisiä tarpeitaan, jos ihmiset itsekkäästi niitä ahmivat.
Syylliset on saatettava vastuuseen.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Monet eläimistä huolissaan olevat vegaanit ovat erittäin suuria rasisteja.
He ikäänkuin haluavat "suojella" lehmiä ja kieltää niiden hoitamisen,
mutta aivät suojele ROTTIA.
Rotat ovat kuitenkin erittäin älykkäitä ja syvästi tuntevia eläimiä joilla paljon lapsukaisia.
Myös punkkien suojeluliike olisi pikimitn perustettava. Olen nähnyt kuinka punkkien ei anneta elää ja lisääntyä lajityypillisesti koiran turkkiin tarttuen ja verta imian. Olen nöhnyt kuinka eläinsuojelija on törkeästi ja julmasti murhannut pienen punkkilapsosen.
Mä olen luontorakas ja voin pahoin, kun kuulen rottien myrkyttämisestä. Kammottava kuolema eläinparoille. En anna hoitolasteni talloa muurahaisia enkä kiusata muitakaan eläimiä. Elävistä puista ei katkota huvikseen oksia ja kukatkin saavat kukkia luonnossa rauhassa. Marjoja sentään annan poimia.
Vierailija kirjoitti:
Monet eläimistä huolissaan olevat vegaanit ovat erittäin suuria rasisteja.
He ikäänkuin haluavat "suojella" lehmiä ja kieltää niiden hoitamisen,
mutta aivät suojele ROTTIA.
Rotat ovat kuitenkin erittäin älykkäitä ja syvästi tuntevia eläimiä joilla paljon lapsukaisia.
Myös punkkien suojeluliike olisi pikimitn perustettava. Olen nähnyt kuinka punkkien ei anneta elää ja lisääntyä lajityypillisesti koiran turkkiin tarttuen ja verta imian. Olen nöhnyt kuinka eläinsuojelija on törkeästi ja julmasti murhannut pienen punkkilapsosen.
Kyllähän moni vegaani haluaa suojella myös rottia ja vastustaa mm. niiden käyttöä koe-eläiminä. Miksi esität perusteettomia väitteitä?
Niin ja tarkistapa "rasistin" määritelmä jostain, vaikka Googlesta.
Rasisti sana tulee sanasta race= rotu, laji . Eläimissä niitä on monia.
Rasisti on tyyppi joka ei kohtele lajeja/rotuja tasapuolisesti vaan sortaa ja tappaa toisia estäen lisääntymästä.
Vegaanit ja eläinsuojelijat ovat nimenomaan hyvin suuria rasisteja, usein.
Eläimiin ei auinkaan suhtauduta tasapuolisesti, vaan toisia eläimiä mukamas suojellaan ja toisia surutta tapetaan tai estetään käyttäytymästä ns lajityypillisesti.
Useimmiten ns vegaanien rotusorron kohteeksi joutuvat ne kaikkein heikoimmat ja pienimmät eläinlapsukaiset.
Ahtaissa häkeissä laumastaan eristyksessä pidetään kodeissa marsuja, kaneja, lintuja, kaloja, myös koiria.
Ja ilman sääliä murhataan ja kidutetaan hyvin tärkeitä luonnon monimuotoisuutta ylläpitäviä eläimiä kuten rotia, hiirulaisia, myyriä, ja kaneja. Ja myös muurahaisia, hyttysiä, ampiaisia,punkkeja, sokerikuoriaisia, hämähäkkejä,kovakuoriaisia, punkkeja ja varsinkin kihomatoja.
Suojelun kohteeksi vegaanit ottavat erityisesti ne eläimet, joiden hoitaminen antaa toisille ihmisille työpaikkoja eli on toisten ihmisten elinkeino. Ne eläimet jotka tuottavat välttämätöntä ravintoa ihmiskunnalle. Vegaanien mielestä maitoa tai kananmunia tai voita ei saisi olla myytävänä lähikaupassa.
Lapsellisen tyhmää väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin omaperäistä, niin nokkelaa...
Ja kaukana todellisista aika-avaruusjatkumon realiteeteista. Todellisuudessahan sademetsää kaadetaan karjan laiduntamista varten lihateollisuuden käyttöön. Sitä paitsi iso osa maailmassa tuotetusta soijastakin menee itse tuotantoeläinten rehuksi. Ahh kuinka helvetin ironista!
Niin. On hassua, miten useita kertoja viikossa täälläkin julkaistaan aihetta käsittelevä muka-hauska provo, jossa lihansyöjä teeskentelee surevansa kasvien kohtaloa. Samaan aikaan kun itse mättää lihaa kaksin käsin. Syö varmaan vielä perunaakin liha-annoksensa kanssa. (Peruna on kasvikunnan tuote, mikäli ap ei sitä tiennyt.)
-enpä ole huomannut aiemmin , mutta eipä minulle ole aikaa näillä palstoilla jatkuvasti notkuakaan, koska teen työtä.
Rasismia eli rotusortoa on myös se että kasvikunnan lajeja sorretaan ikään ja kokoon perustuen.
Pienimpiä ja nuorimpia sorretaan eniten, ainakin ns luonnonsuojelijoiden piirissä.
Vanhaa isoa puuta halutaan suojella, mutta pieni kaunis kasvilapsukainen halutaan tappaa.
Tämmöisiä pieniä ja suloisia ja kauniita kasvilapsukaisia murhataan ja myrkytetään säälimättä miljoonittain, jotta vegaaneille saadaan tuotettua heidän haluamaansa mieliruokaa pelloilla.
Kauniit kullankeltaiset voikukat, ihanat ohdakkeet ja niittyleinikit hävitetään pelloilta surutta, samoin puistoista tapetaan ihanan pehmeät sammaleet ja ns "rikkaruohot" eli lukemattomat puun lapset ym.
Juuri pienimmät saavat kärsiä eniten.
samaa mieltä.
Eläimet ne vasta kasveja tuhioavatkin!.
Ja monet ihmiset kiskovat kasveja juurineen maasta niin ettei tuo kasviraukka pysty lisääntymään lajityypillisesti koskaan.
Olen nähnyt televisiossa kuinka esimerkiksi porkkanoita ja perunoita kiskotaan maasta juurineen.