Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö kukaan, voiko päiväkotiin viedä omia eväitä?

Vierailija
21.05.2006 |

Kuulostaa kummalliselta, mutta meidän päiväkodissa tarjotaan välipalaa klo 14.00. Välipala on meidän neidille liian heppoinen ja kerran kuussa joutuu olemaan hoidossa viiteen saakka. Hän ei jaksa yhdellä hedelmällä tuonne viiteen asti. Päiväkoti ei tietenkään tarjoa ylimääräistä evästä, mutta suostuvatkohan antamaan omia eväitä välipalalla tai myöhemmin iltapäivällä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan normaalia, että lapsella on nälkä viiden aikaan. laita jotain nopeasti lämmitettävää valmiiksi kotiin. pk:ssa on kyllä muutakin välipalaa kuin hedelmiä, aina on leipää ja yleensä tarjolla on esim. kiisseliä, soppaa, jugurttia, karjalanpiirakkaa, puuroa, ja lisäksi hedelmiä, leipää, maitoa jne. sano hoitajille, että lapsen pitää syödä reilu välipala kun haetaan vasta viideltä.

t. tarhantäti

Vierailija
2/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarjolla. pitäis olla lista seinällä ja sano tosiaan että lapsen on syötävä reilusti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän syö siellä jatkuvasti!

Odotas kun " pikku" kullannuppusi menee kouluun! Eipä olekkaan enää sapuskaa kahden tunnin välein nenän edessä...

Vierailija
4/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa päiväkodissani tarjotaan alle 3v-ryhmässä aina puuroa/velliä mikäli välipala on sellainen , että pienet ei oikein tahdo niitä jaksaa puputtaa. Esim. kasvispiirakka, lihapiirakka. Jogurtit, kiisselit, rahkat menee hyvin myös pienille. Jos vaivaudut seuraamaan ruokalistaa niin huomaat ettei sellaista päivää ole jolloin olisi välipalaksi hedelmänpala! Ruokalistan laatii ruokahuollon ammattilaiset, joten tuo väite on jo heidän työnsä aliarvioimista.

Vierailija
5/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli jääneet voidellut sämpylät, pullat, pilkotut hedelmät tms. jätetään pöydälle niin, että lapsi voi hakee lisäsapuskaa jos tulee nälkä. Musta se on kivaa ja olen nähnyt oman lapsenikin istuvan omalla paikallaan mussuttamassa ylimääräiseksi jäänyttä leipää.

Aina siellä on joku, joka käy nappaamassa jotain ylijäänyttä suuhunsa. Tämä tuntuu toimivan kivasti.:) Muuten ne menisi tietysti roskiin.

Vierailija
6/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 1,5-vuotias ja jatkuvassa painontarkkailussa, koska painokäyrä ei nouse. On hurjan pitkä ikäisekseen, mutta laiha. Syö paljon, mutta eväs menee ilmeisesti pituuskasvuun.

Mutta siis tilanne on päiväkodissa tosiaan se, että joinain päivinä välipalalla ei ole tarjolla muuta kuin maitoa ja hedelmä. Tuolla eväällä tämä meidän otus ei jaksa sinne viiteen saakka. Luonnollisesti olen antanut hänelle kotimatkalla välipalaa ennen ruokaa, mutta kovin on nälkäinen, kun olen käynyt hakemassa.

No, eipä tuo kuole siihen nälkäänsä, kun tämä tilanne on vain kerran kuussa, mutta jos voisi antaa jotain sen kahden jälkeen, niin ei tarttis edes tuona yhtenä päivänä olla nälässä.

Vierailija
7/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, ettei muka onnistuisi.

Ja kyllä meidänkin päiväkodissa on aika niukka se välipala.

Vierailija
8/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne nyt noin pienelle antaa kunnolla välipalaa ja lisäruokaakin, jos pyydetään.

Se, joka kommentoi tulevaa tilannetta koulussa, niin kyllä ekaluokkalainen osaa jo kotona ottaa välipalaa, kun sillä on nälkä. Ja kouluunhan kyllä saa ottaa omia eväitä, jos siitä sopii etukäteen ja joslapsi sitä tarvitsee.

Vierailija
9/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijöille,että lapselle lisää ruokaa klo 16.00 esim.

Itse olen ollut töissä päiväkodeissa,joissa olisi varmasti onnistunut jättää ryhmän jääkaappiin jotain välipalakärrystä.

Onko neuvolan täti antanut ohjeita lisäöljyn antamisesta?

t lastenhoitaja

Vierailija
10/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nyt sitten valehtelee mulle, kun olen kysynyt välipalasta. Naapurilta juuri kysyin, että mitä hänen mielestään päiväkodissa on annettu välipalalla (heidän poika samassa ryhmässä), niin hän on ihmetellyt samaa, että on niin niukat eväät.

Öljylisät on jouduttu väliaikaisesti lopettamaan, koska vatsa mennyt rasvoista tosi löysälle.

Vierailija
11/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelee hyvin usein, miten voidaan tarjota kääretorttupala tms. välipalana lapsille, jotka saavat seuraavan kerran ruokaa ehkä 17.30.

Mutta meidän ihmettely ja kyseenalaistaminen ei mitään muuta, VALITTAKAA vanhemmat päiväkotien epäkohdista (ruokahuolto, pihojen turvallisuus, henkilökunnan määrä yms.) eteenpäin johtoportaille, luulen että teitä kuunnellaan paremmin.

Terveisin päiväkodin täti.

Vierailija
12/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt ole mitenkään tavatonta, että lapsia haetaan lähempänä viittä. Ap:n lapsi on onnekas, kun ei ole noin pitkään kuin kerran kuussa.

Vierailija
13/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakua, koska välipalaa ei kai ole mahdollista saada yhtään etukäteen keittiöstä ja olis ollut kurja viedä suoraan herännyt lapsi lääkäriin ilman pientä syömistä.

Eli ainakaan tämmöistä evästä ei meillä ole tyrmätty.

Vierailija
14/14 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat puolipäiväisiä ja joskus sovittu työn tai muun menon vuoksi pitemmäksi päivä, joilloin on itse viety välipala. Toisinaan päiväkoti tarjonnut, riippuen päiväkodinjohtajasta miten toimitaan, meillä johtaja vaihdellut.

Meidän päiväkodissa olen nähnyt ainakin yhden hoitajan antavan lapsille ylimääräisiä välipaloja siinä viiden seudussa, jos silloin olen ollut omiani sieltä hakemassa.

Kyllä ne sen ylimääräisen välipalan tarjoavat jos vain sen sinne viet!