Kesäaika lisää liikuntaa, niinpä niin
Olin itse eilen illalla kahdeksan jälkeen liikkeellä ja kiinnitin huomion siihen, ettei paria satunnaista teiniä lukuunottamatta näkynyt ketään. Siis muuta kuin autoilla. Täältähän on saanut sen käsityksen, että valoisat illat suorastaan pakottavat ihmiset lenkkipoluille ja liikunnan määrä lisääntyy.
Alku ei ainakaan näytä lupaavalta. Ja puhe oli nimenomaan valon määrän lisääntymisestä,ei mistään kesästä. Eilenkin oli ihan kaunis ilma, mitään ei satanut ja oli lämpöasteitakin. Missä kaikki liikkujat olivat?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin aion ulkoilla enemmän, kun saan lapsen sänkyyn klo 20. Sitten lähden ulos, kun illat ovat vihdoin alkaneet olemaan valoisampia ja jäät sulaa teiltä. En voi kävellä paljoa jäällä, koska en tosiaan saa kaatua ja täällä on ollut aivan tappoliukasta.
Liukkaus on pelkkä tekosyy, koska nastat voi laittaa kenkiin.
No ei se kyllä ole, koska selkäni on leikattu, enkä todellakaan saa kaatua sen kanssa, lääkäri suositteli leikkauksen jälkeen, etten kävelisi lainkaan jäällä tai liukkaalla, koska silloin kävelee väkisin eri tavalla. Nyt kuitenkin tie on sula ja tänään menen ulos, vihdoinkin.
Miten se kesäaika vähentää tuota liukkautta?
Sitä ihmettelen, miten kesäajan kannattajilta kellon siirto estäisi liukastumisen?
Viikko sitten liukastuin ja nyt ranne on paketissa, kun olin lenkillä klo 19.00 jälkeen, tosin olen talviajan kannattaja.
Ja päivystyksessä meitä liukastelijoita oli useampi ja sisään lappoi lisää koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin aion ulkoilla enemmän, kun saan lapsen sänkyyn klo 20. Sitten lähden ulos, kun illat ovat vihdoin alkaneet olemaan valoisampia ja jäät sulaa teiltä. En voi kävellä paljoa jäällä, koska en tosiaan saa kaatua ja täällä on ollut aivan tappoliukasta.
Liukkaus on pelkkä tekosyy, koska nastat voi laittaa kenkiin.
No ei se kyllä ole, koska selkäni on leikattu, enkä todellakaan saa kaatua sen kanssa, lääkäri suositteli leikkauksen jälkeen, etten kävelisi lainkaan jäällä tai liukkaalla, koska silloin kävelee väkisin eri tavalla. Nyt kuitenkin tie on sula ja tänään menen ulos, vihdoinkin.
Miten se kesäaika vähentää tuota liukkautta?
Sitä ihmettelen, miten kesäajan kannattajilta kellon siirto estäisi liukastumisen?
Viikko sitten liukastuin ja nyt ranne on paketissa, kun olin lenkillä klo 19.00 jälkeen, tosin olen talviajan kannattaja.
Ja päivystyksessä meitä liukastelijoita oli useampi ja sisään lappoi lisää koko ajan.
Tyhmiähän te olette, nastoilla ei tarvitse liukastella. Eikä murru ranteet.
He kuulemma menevät Helsinkiin ulkoilemaan. Näin selitettiin viikolla, kun kerroin saman huomion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka sitä valoa haettaisiin terasseille? Eikö tämä nyt ihan kansantaloudenkin kannalta parempi vaihtoehto, että ravintolat ja muu tarjonta saa euronsa.
Kansanterveydelle ei ole hyväksi jos terasseilla juopotellaan tunnin pidempään.
Ai sulle terassilla käynti tai ulkona syöminen on aina yhtä kuin juopottelu. Ei se kyllä kaikille varmastikaan ole.
Nyt kyllä alkoi kiinnostaa, mitä SINÄ menet terassille tekemään! 😬
En kyllä pahemmin käy terasseille. Mutta osaan ajatella muidenkin kuin omaa etua. ;) Ihmiset motivoituvat lähtemään kaupungille ja käyttämään palveluja enemmän valoisaan aikaan.
Saatan, ehkä, aion, kenties, luultavasti 😂😂 näin liikkuu kesäaikalaiskiaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka sitä valoa haettaisiin terasseille? Eikö tämä nyt ihan kansantaloudenkin kannalta parempi vaihtoehto, että ravintolat ja muu tarjonta saa euronsa.
Kai siellä terassilla näkee hämärässäkin istua.
Itse istuin sisällä koko valoisan eilisillan, mutta katselin ikkunasta golffaajia, lenkkeilijöitä ja suurta laumaa teinejä tuossa skeittiparkilla. Jokunen mukula pomppi ja keikkui apinapuilla ja kauppareissulla näkyi koripalloilevia likkoja koulun pihalla. Pari vanhustakin olivat innostuneet iltapuhteena kävelylenkille puistoon.
Vierailija kirjoitti:
Klo 8 jälkeen illalla. Kuka lauantai-iltana haluaa lenkkeillä.... primetime tv katseluaika perheissä, ja lapsettomilla omat menonsa ja huvinsa.
Mä olin lenkillä eilen illalla klo 21-22. Mitähän ihmettä mun olisi sen sijaan sitten pitänyt tehdä? Maata sohvalla katsomassa tv-ohjelmia?
Mitä ihmettä? Menet kävelemään kun saat lapsen nukkumaan klo 20 ja kuvittelet vielä, ettei silloin ole liukasta, kun ollaan kesäajassa.
Todellisuudessa ilman kosteus on jo klo 17-18 ja lämpötila laskee samoihin aikoihin eli maan pinnalla voi olla jäähilettä jo 18-19.
Ja valoisuudella ei ole mitään tekemistä liukkauden kanssa, vaan ilmankosteudella ja lämpötilalla.