Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäaika lisää liikuntaa, niinpä niin

Vierailija
14.04.2019 |

Olin itse eilen illalla kahdeksan jälkeen liikkeellä ja kiinnitin huomion siihen, ettei paria satunnaista teiniä lukuunottamatta näkynyt ketään. Siis muuta kuin autoilla. Täältähän on saanut sen käsityksen, että valoisat illat suorastaan pakottavat ihmiset lenkkipoluille ja liikunnan määrä lisääntyy.

Alku ei ainakaan näytä lupaavalta. Ja puhe oli nimenomaan valon määrän lisääntymisestä,ei mistään kesästä. Eilenkin oli ihan kaunis ilma, mitään ei satanut ja oli lämpöasteitakin. Missä kaikki liikkujat olivat?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen tuolle nauranut. Terassilla on valoisampaa, sitä sillä oikeasti haetaan. Todellakin olinpa kävelypoluilla tai metsässä, niin niitä urheilijoita siellä muutama tulee vastaan, joita tulee pimeälläkin, ihan samat tyypit. Metsässä  nyt harvoin näkee ketään kuin  mummoja ja thaimaalaisia marjassa syksyllä. Toki  metsä on laaja, mutta ei ne "näkee ulkoilla" vouhottaja käy ulkona kuin pari kertaa toteamassa, että liian rankkaa. Terassille sitä valoa oikeasti halutaan. 

Vierailija
2/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golf kentillä on kyllä jo ihmisiä - lähdöt täynnä valoisaan aikaa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vaikka sitä valoa haettaisiin terasseille? Eikö tämä nyt ihan kansantaloudenkin kannalta parempi vaihtoehto, että ravintolat ja muu tarjonta saa euronsa. 

Vierailija
4/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten vaikka sitä valoa haettaisiin terasseille? Eikö tämä nyt ihan kansantaloudenkin kannalta parempi vaihtoehto, että ravintolat ja muu tarjonta saa euronsa. 

Sama tuo mulle, mutta sanoisivat kesäajan kannattajat sitten oikean syyn eivätkä vetoaisi liikuntaan.

Vierailija
5/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin aion ulkoilla enemmän, kun saan lapsen sänkyyn klo 20. Sitten lähden ulos, kun illat ovat vihdoin alkaneet olemaan valoisampia ja jäät sulaa teiltä. En voi kävellä paljoa jäällä, koska en tosiaan saa kaatua ja täällä on ollut aivan tappoliukasta. 

Vierailija
6/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, eilen oli lauantai

Vierailija
7/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin aion ulkoilla enemmän, kun saan lapsen sänkyyn klo 20. Sitten lähden ulos, kun illat ovat vihdoin alkaneet olemaan valoisampia ja jäät sulaa teiltä. En voi kävellä paljoa jäällä, koska en tosiaan saa kaatua ja täällä on ollut aivan tappoliukasta. 

Liukkaus on pelkkä tekosyy, koska nastat voi laittaa kenkiin.

Vierailija
8/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, eilen oli lauantai

Ahaa, eli lauantai-iltaisin ei voi harrastaa liikuntaa? Vai mikä oli pointtisi?

Vierailija
9/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, eilen oli lauantai

Ahaa, eli lauantai-iltaisin ei voi harrastaa liikuntaa? Vai mikä oli pointtisi?

Lauantai-iltaisin ei tarvitse harrastaa liikuntaa, koska lauantaipäivälläkin on aikaa. Useimmilla se on vapaapäivä

Vierailija
10/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanterveydelle ei ole hyväksi jos terasseilla juopotellaan tunnin pidempään.

Vierailija
11/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 8 jälkeen illalla. Kuka lauantai-iltana haluaa lenkkeillä.... primetime tv katseluaika perheissä, ja lapsettomilla omat menonsa ja huvinsa.

Vierailija
12/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on käytännössä ihan sama kumpi aika valitaan, jokatapauksessa valoisaa hereillä olo aikaa menetetään satoja tunteja sillä ettei jakseta siirtää kelloa.

Vierailija
13/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006067559.html

Jutun lopussa olevan äänestyksen perusteella suurin osa haluaa kuitenkin pysyvän kesäajan, ei pysyvää talviaikaa, joten se tämän keskustelun tärkeydestä.

Vierailija
14/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sulle terassilla käynti tai ulkona syöminen on aina yhtä kuin juopottelu. Ei se kyllä kaikille varmastikaan ole. 

Vierailija
15/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kyllä ole, koska selkäni on leikattu, enkä todellakaan saa kaatua sen kanssa, lääkäri suositteli leikkauksen jälkeen, etten kävelisi lainkaan jäällä tai liukkaalla, koska silloin kävelee väkisin eri tavalla. Nyt kuitenkin tie on sula ja tänään menen ulos, vihdoinkin.

Vierailija
16/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen päässyt liikkumaan sekä talvella että kesällä, jos siihen on ollut tarvetta.

Vierailija
17/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sulle terassilla käynti tai ulkona syöminen on aina yhtä kuin juopottelu. Ei se kyllä kaikille varmastikaan ole. 

Nyt kyllä alkoi kiinnostaa, mitä SINÄ menet terassille tekemään! 😬

Vierailija
18/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kyllä ole, koska selkäni on leikattu, enkä todellakaan saa kaatua sen kanssa, lääkäri suositteli leikkauksen jälkeen, etten kävelisi lainkaan jäällä tai liukkaalla, koska silloin kävelee väkisin eri tavalla. Nyt kuitenkin tie on sula ja tänään menen ulos, vihdoinkin.

Miten se kesäaika vähentää tuota liukkautta?

Vierailija
19/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Meillä kyllä liikutaan ja ulkoillaan enemmän nyt kun on valoisaa. Sama näyttää koskevan naapureitakin. Tosin kahdeksan jälkeen illalla on meillä ja suurimmalla osalla naapuruston pikkulapsiperheillä iltatoimet menossa, joten juu, silloin ei tosiaan ulkoilla. Kunhan lapsi nukkuu, saatetaan miehen kanssa vuorotellen käydä lenkillä, jos sillä nyt on mitään väliä.

Vierailija
20/29 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä kaadu nastoilla. Ja niiden kanssa voi kävellä aivan normaalisti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän