Äänestääkö siksi, että saisit omat tulosi maksimoitua?
Perustuuko äänestyspäätöksesi siihen, miten saisit omaan lompsaasi jäämään enemmän euroja? Vai onko äänestysperusteesi joku toinen?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestin sen puolesta, että rikkailta aletaan taas kerätä veroja. Lusmujen vakuutuskuoriin piilotetut miljardit saadaan esiin. Ja ennen kaikkea siksi että sitä köyhää ja työtöntä ei enää rankaistaisi.
Määrittele "rikkaat".
Ja niihin vakuutuskuoriin ei ole "miljardeja piilotettu".
Lukuja kehiin tai pelkkää populismiä..
Tienaan 3000€/kk ja olen sitä mieltä että minulta on varaa verottaa enemmänkin. Ahneille tämä ei tietenkään käy.
Vakuutuskuorten rahat selviää sitten kun ne avataan. Lähtökohtaisesti Suomen kaltaisessa maassa ei pitäisi olla sellaisia rakenteita joilla omaisuutta saadaan piilotettua verottajalta. Suomi on liian pitkään kärsinyt näistä paratiisisaarille varojaan siirtäneistä lusmuista.
Sipilän 140 000 lisätyöllistettyä oli näitä aktiivimallin rankaisemia tunnin/kk rankaisemia höpöhöpötyöllistettyjä.
Siinä sulle lukuja.
Tienaan 5500€/kk ja olen sitä mieltä että ei todellakaan ole vara verottaa yhtään enempää. Ja ei ne vakuutuskuorien arvot ole mitenkään verottajalta piilossa. Sitten veronkierrolla laittomasti tehdyt järjestelyt ovat erikseen...
No ei tosiaan ole varaa kiristää. 3000 €/kk tienaava maksaa veroja 400-500 €/kk, 6000 €/kk tienaava maksaa yli 1600 €/kk. Tuplapalkalla maksat melkein nelinkertaisen määrän veroa. Jos ei siinä ole jo riittämiin niin kiitos ja hei, minun osaamisella on kyllä kysyntää maamme rajojen ulkopuolellakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en äänestä juuri tuon takia. Olen yksinhuoltajaperheestä. Kotona arvostettiin tavallista työntekoa ja omilla rahoilla pärjäämistä, mutta myös vahvaa tasa-arvoa ja työläisten oikeuksien puolustamista. Puolue oli SDP ja porvari kirosana.
Nyt olen akateemisesti koulutettu, hyvätuloinen ja johtavassa asemassa. Toki haluan puolustaa omia etujani:.joudun tekemään paljon töitä, joten minusta on oikein, että rahani eivät häviä veroihin. Minulla on työllä ansaittua omaisuutta, joten kannatan myös alhaista pääomaveroa. En jaksa olla huolissani köyhistä lapsiperheistä, kun lapseni ovat teini-iässä, eikä lapsenlapsia vielä ole.
Nämä kaksi maailmaa ovat niin ristiriidassa keskenään, että en löydä sopivaa edustajaa. Aina pyllistää jompaan kumpaan suuntaan.
Tosin veroja maksamalla voit parantaa muiden köyhistä oloista tulevien nuorten mahdollisuuksia kouluttautua jne. Minäkin teen kovasti töitä, mutta koen että verorahoillani tehdään paljon hyvää joten ei harmita maksaa veroa
Terveisin ihminen, jolla sama tausta.
Noup, äänestän lasteni tulevaisuuden puolesta; koulutus, tasa-arvo ja ympäristö ovat minulle tärkeitä.
Äänestän sen perusteella että vähävaraisille pystyttäisiin maksamaan myös jonkinlaisia tukia ja tarjoamaan peruspalveluita myös tulevaisuudessa. Mielestäni nyt tilanne näyttää huolestuttavalle vähävaraisten näkökulmasta pidemmällä aikavälillä.
En siis äänestä vasemmistoa. Itseäni verotetaan huolella, mutta silti tilin jälkeen rahaa jää tarpeeksi mukavaan elämiseen. Haluaisin vain että noista maksamistani veroista meni mahdollisimman paljon yllä mainitun tavoitteen saavuttamiseen. Tuo ei siis tarkoita sitä, että raha pistettäisiin suoraan tukiin, vaan siihen että saataisiin verojen maksajia maksimaalisesti rajojemme sisäpuolelle.
Äänestän sen puolesta että jokaisella olisi täällä paremmat oltavat. Ja joo, se tarkoittaa myös sitä että minä kehitysvammaisen lapsen yksinhuoltajana ja omaishoitajana tulisin toimeen ”tuloillani”. Ei tarvitse edes jäädä euroja lompsaan, kunhan perustarpeet saisi täytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestin sen puolesta, että rikkailta aletaan taas kerätä veroja. Lusmujen vakuutuskuoriin piilotetut miljardit saadaan esiin. Ja ennen kaikkea siksi että sitä köyhää ja työtöntä ei enää rankaistaisi.
Määrittele "rikkaat".
Ja niihin vakuutuskuoriin ei ole "miljardeja piilotettu".
Lukuja kehiin tai pelkkää populismiä..
Tienaan 3000€/kk ja olen sitä mieltä että minulta on varaa verottaa enemmänkin. Ahneille tämä ei tietenkään käy.
Vakuutuskuorten rahat selviää sitten kun ne avataan. Lähtökohtaisesti Suomen kaltaisessa maassa ei pitäisi olla sellaisia rakenteita joilla omaisuutta saadaan piilotettua verottajalta. Suomi on liian pitkään kärsinyt näistä paratiisisaarille varojaan siirtäneistä lusmuista.
Sipilän 140 000 lisätyöllistettyä oli näitä aktiivimallin rankaisemia tunnin/kk rankaisemia höpöhöpötyöllistettyjä.
Siinä sulle lukuja.
Tienaan 5500€/kk ja olen sitä mieltä että ei todellakaan ole vara verottaa yhtään enempää. Ja ei ne vakuutuskuorien arvot ole mitenkään verottajalta piilossa. Sitten veronkierrolla laittomasti tehdyt järjestelyt ovat erikseen...
No ei tosiaan ole varaa kiristää. 3000 €/kk tienaava maksaa veroja 400-500 €/kk, 6000 €/kk tienaava maksaa yli 1600 €/kk. Tuplapalkalla maksat melkein nelinkertaisen määrän veroa. Jos ei siinä ole jo riittämiin niin kiitos ja hei, minun osaamisella on kyllä kysyntää maamme rajojen ulkopuolellakin.
No hei mikset ole jo menossa? Yleeensä ne pienempien verojen perässä ulkomaille muuttavat palaavat nöyränä takaisin kun ollaan sairastuttu niin että huomataan Suomen verovaroin kustannettu terveyden huolto ylivoimaisesti edullisimmaksi. Tai kun tulee muksuja niin palataan takaisin koska Suomessa lapsiperheiden etuudet ovat ylivoimaisia. Kumma kun nämä eivät ole silloin mielessä kun kytkintä on nostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestin sen puolesta että kotimaani pysyisi sellaisena kuin sen lapsuudestani muistan; työllä pystyy elämään, kadut ovat turvallisia pimeälläkin, missään ei näy päälaesta varpaisiin hunnutettuja mörköjä.
Heh, asun kaupungissa, jossa paljon muualta tulleita, mutta yhtään vahvasti hunnutettua en ole nähnyt...ja siellä alla on ihminen eikä mörkö!
Lapsuuteni kekkoslainen Suomi oli ahdistava paikka, erilaisuutta ei hyväksytty.
Heh, ei niillä miehillä ole huntuja mutta jos nykymeno jatkuu meidän naisten täytyy alkaa käyttämään huntua.
Haluaisin että ihmiset olisivat tärkein asia tässä valtiossa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin että ihmiset olisivat tärkein asia tässä valtiossa.
Rahalla ei ole sitten väliä? Siis sillä, onko ihmisillä rahaa käytössä tai sillä, miten sitä rahaa saataisiin ihmisille jaettavaksi?
Hahhha. Oon nyt eri ihminen joka vastaa. Mulla on bruttotulot 4600 e/kk ja kyllä multa sais ainakin verottaa enemmän kunhan raha menee hyvään tarkoitukseen kuten koulutukseen ja sairaille.