Rairuoho vai Raeruoho?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Joko raeruohot on istutettu?
Tai raijuusto syöty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko raeruohot on istutettu?
Tai raijuusto syöty?
Ei ole keskustelun aihe. Avaa aiheelle oma keskustelu, jos on niin tärkeä tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko raeruohot on istutettu?
Tai raijuusto syöty?
Ei ole keskustelun aihe. Avaa aiheelle oma keskustelu, jos on niin tärkeä tieto.
Niin kysyttiin mielipidettä. Sitä ei ole. Raejuusto ja rairuoho.
""Muistelen, kuinka söimme lammasta ja kasvatimme raeruohoakin käsittämättä miksi näin tehdään. Pääsiäinen oli meille lapsille kuin kiva askartelujuhla, kun saimme maalata pääsiäismunia ja seurata ruohon kasvamista, Kaija muistelee."
Kaija Koo ei tiedä mikä on pääsiäinen, mutta on kasvattanut kuitenkin lapsuudestaan asti "raeruohoa", uusimman instapäivityksensä mukaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijon huomenna istutella kera avokin raeruohon siemeniä kun, on enään vähän aikaa pääsijäiseen.
Miten vanha olet, jotai 96v kun puhut tuollai? "kera avokin" Missään puhuta enää noin.
4 vuotta sitten se oli kuule ihan kuuminta hottia.
Jaa 96-vuotiaat?
Joko nyt. En ehtinyt edes Joulua viettämään. No äkkäseen sitten vaan suklismunnoo ja RAI RAIruohoo alustalle. Joko ne virpokin, voi hitsi
Vierailija kirjoitti:
Rairuoho, virallisemmin raiheinä, tulee englannin kielen sanasta rye grass eli ruisruoho, se kun tähkältään muistuttaa vähän ruista. Koska rye ääntyy [rai], johdonmukaisempi laina on näin ollen rairuoho. Sama alkuosa on myös raiheinien (suku Lolium) virallisissa lajinimissä kuten englannin- ja italianraiheinä. Raeruohossa taitaa olla kyse samasta rikkinäisestä puhelimesta, jolla nuori puu on väännetty muotoon taimen :)
Jos kerran näin on, niin miksi ruisleipä ei sitten ole raileipä? Tai raeleipä?
Avokki taitaa olla max 50v naisten kieltä. :D Ei todellakaan ikäihminen ymmärtäisi että mikä se semmoinen on.