Miksiköhän on niin vaikea saada lääkkeitä laihdutukseen
Varmaan niissä lääkkeissä on riskinsä, mutta ei se ole riskitöntä olla ylipainoinenkaan. Miksi ihmisiä holhotaan näin? Lihottavaa ruokaa saa ostaa ja tapaa itsensä syömällä, juomalla ja polttamalla, mutta ei saa lääkettä ylipainon hoitoon?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy tosiaan toisella lääkärillä. Sano, että olet yrittänyt laihduttaa ilman tulosta ja että toivot lääkkeen laihdutuksen tueksi. Labroja otetaan, ennen kuin voi aloittaa lääkityksen.
Itse käytän lääkettä kolmatta kuukautta ja olen tosi tyytyväinen.Käytin lääkettä, hyvin tuloksin. Nyt lääke loppu ja olen normipainon ylärajoilla mutta paino alkaa taas nousta. Ei onneksi kuitenkaan niin että saisin lääkettä.
Mitä lääkettä söit, millä annostuksella, kuinka kauan, paljonko laihduit?
Mitkä olivat mittasi kun lääkkeen käytön aloitit, ja mihin mittoihin pääsit?
Mitä hyötyä siitä lääkkeestä oli? Muutitko elämässäsi jotain muutakin? Vai mutustitko samaan tapaan kuin nytkin? Joku syyhän siihen on että lääkkeen lopettamisen myötä painosi nousee taas. Syöt liikaa ja liikut liian vähän. Eikö tuo asia kannattaisi korjata, niin ei menisi rahaa lääkkeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy tosiaan toisella lääkärillä. Sano, että olet yrittänyt laihduttaa ilman tulosta ja että toivot lääkkeen laihdutuksen tueksi. Labroja otetaan, ennen kuin voi aloittaa lääkityksen.
Itse käytän lääkettä kolmatta kuukautta ja olen tosi tyytyväinen.Käytin lääkettä, hyvin tuloksin. Nyt lääke loppu ja olen normipainon ylärajoilla mutta paino alkaa taas nousta. Ei onneksi kuitenkaan niin että saisin lääkettä.
Mitä hyötyä siitä lääkkeestä oli? Muutitko elämässäsi jotain muutakin? Vai mutustitko samaan tapaan kuin nytkin? Joku syyhän siihen on että lääkkeen lopettamisen myötä painosi nousee taas. Syöt liikaa ja liikut liian vähän. Eikö tuo asia kannattaisi korjata, niin ei menisi rahaa lääkkeisiin?
Söin mysimbaa ja se vei halun herkkuihin. Syön terveellisesti ja liikun pari tuntia päivässä plus jatkuva arkitouhu, MUTTA syön herkkuja. Siitä johtuu ylipaino. Juuri siihen herkkuhimoon lääke aiåuttoi, kunnes se loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kadulta piristeitä?
Ehkä SUN pitäis ostaa, niin ei tarvitsisi vittttuilla netissä muille. Mielestäni kysymykseni oli ihan asiallinen, mutta useat vastaukset eivät. Miksi ylipainoisille tunnetaan tarvetta vinoilla.
Vastaus oli täysin asiallinen. Amfe toimii erinomaisena laihdutuslääkkeenä, kahviin viiva aamulla eikä koko päivänä varmasti tee mieli mässäillä. Sillä se talvisotakin voitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä lääkkeestä oli? Muutitko elämässäsi jotain muutakin? Vai mutustitko samaan tapaan kuin nytkin? Joku syyhän siihen on että lääkkeen lopettamisen myötä painosi nousee taas. Syöt liikaa ja liikut liian vähän. Eikö tuo asia kannattaisi korjata, niin ei menisi rahaa lääkkeisiin?Söin mysimbaa ja se vei halun herkkuihin. Syön terveellisesti ja liikun pari tuntia päivässä plus jatkuva arkitouhu, MUTTA syön herkkuja. Siitä johtuu ylipaino. Juuri siihen herkkuhimoon lääke aiåuttoi, kunnes se loppui.
Minulla herkkuhimoon auttaa kunnollinen ruokavalio.
Tänään tuli todistettua, kun menin lounaalle ja siellä oli tarjolla ilmaiseksi kakkua. Jos olisin syönyt kakkua ensin, olisin syönyt sitä vaikka saavillisen. Mutta kun söin ensin ison lautasellisen VHH-ruokavalion mukaista ruokaa (2/3 tai 3/4 salaattia, vihanneksia jne, ja 1/3 tai 1/4 proteiinia), niin ei tehnyt enää yhtään kakkua mieli. Mietin että jätänkö syömättä, mutta kun ei ole tapana heittää ruokaa roskiin, niin söin siitä noin puolet. Enempää ei maistunut, loput meni roskiin :/
Kotonakin on ollut herkkuja kaapissa ties kuinka kauan, mutta ei tee mieli kun ruokavalio on muuten kunnossa. Ei tule nassutettua koko ajan jotain, eikä ole nälkä. Nytkään en syönyt iltapalaksi jäätelöä, kun ei tee mieli. Sitä ennen olin syönyt munakasta niin nälkä lähti. Aiemmin olisin syönyt leipää, ja siihen päälle vielä levyn suklaata tai puoli pakettia jäätelöä. Parempi näin, paino tippuu itsestään ja saan syödä hyvin.
Sinunkin kannattaa syödä kunnolla, niin ei ole herkuille tarve.
Et kertonut mittojasi ja paljonko laihduit lääkkeen myötä ja missä ajassa, se kiinnostaa minuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä lääkkeestä oli? Muutitko elämässäsi jotain muutakin? Vai mutustitko samaan tapaan kuin nytkin? Joku syyhän siihen on että lääkkeen lopettamisen myötä painosi nousee taas. Syöt liikaa ja liikut liian vähän. Eikö tuo asia kannattaisi korjata, niin ei menisi rahaa lääkkeisiin?Söin mysimbaa ja se vei halun herkkuihin. Syön terveellisesti ja liikun pari tuntia päivässä plus jatkuva arkitouhu, MUTTA syön herkkuja. Siitä johtuu ylipaino. Juuri siihen herkkuhimoon lääke aiåuttoi, kunnes se loppui.
Tänään tuli todistettua, kun menin lounaalle ja siellä oli tarjolla ilmaiseksi kakkua. Jos olisin syönyt kakkua ensin, olisin syönyt sitä vaikka saavillisen. Mutta kun söin ensin ison lautasellisen VHH-ruokavalion mukaista ruokaa (2/3 tai 3/4 salaattia, vihanneksia jne, ja 1/3 tai 1/4 proteiinia), niin ei tehnyt enää yhtään kakkua mieli. Mietin että jätänkö syömättä, mutta kun ei ole tapana heittää ruokaa roskiin, niin söin siitä noin puolet. Enempää ei maistunut, loput meni roskiin :/
Kotonakin on ollut herkkuja kaapissa ties kuinka kauan, mutta ei tee mieli kun ruokavalio on muuten kunnossa. Ei tule nassutettua koko ajan jotain, eikä ole nälkä. Nytkään en syönyt iltapalaksi jäätelöä, kun ei tee mieli. Sitä ennen olin syönyt munakasta niin nälkä lähti. Aiemmin olisin syönyt leipää, ja siihen päälle vielä levyn suklaata tai puoli pakettia jäätelöä. Parempi näin, paino tippuu itsestään ja saan syödä hyvin.
Et kertonut mittojasi ja paljonko laihduit lääkkeen myötä ja missä ajassa, se kiinnostaa minuakin.
Mun ongelma on, että vaikka söisin kunnolla, niin himoitsen silti herkkuja. Pituus171. Painoin 90, laihduin 74:ään. Kesti puolisen vuotta.
Itse käytän tuota lääkettä ja sen avulla olen pystynyt muuttamaan ruokailutottumukset järkeviksi, kun mielitekoja ei ole. 3.5 kk - 14 kg
Itse haluaisin jatkaa lääkkeillä ainakin kesän yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ongelma on, että vaikka söisin kunnolla, niin himoitsen silti herkkuja. Pituus171. Painoin 90, laihduin 74:ään. Kesti puolisen vuotta.
Jos himoitset herkkuja, syömäsi ruoka ei todellakaan ole kunnollista.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän tuota lääkettä ja sen avulla olen pystynyt muuttamaan ruokailutottumukset järkeviksi, kun mielitekoja ei ole. 3.5 kk - 14 kg
Itse haluaisin jatkaa lääkkeillä ainakin kesän yli.
Mieliteoista pääsee eroon syömällä järkevästi, ei siihen mitään tabuja tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän lääkettä kolmatta kuukautta ja olen tosi tyytyväinen.
Mikä lääke?
Vierailija kirjoitti:
Aika moni laihdutuslääkehän on pelkästään sellainen, että jos syöt jotain rasvaista niin ripuloit. Eli jos syöt pari munkkia niin istut kaksi tuntia vessassa vatsanväänteissä ripuloimassa. Idea onkin saada laihdutuslääkettä syövät lopettamaan rasvan syönti, jonka seurauksena laihtuu kun kaloreita tulee ruuasta vähemmän kuin aiemmin. Tai sitten jatkuva ripuli laihduttaa, mutta ei se hyvää tee kun ei mitkään ravintoaineet imeydy.
Moni laihdutuslääkettä syövä sanoo "Ei siitä ollut mitään hyötyä, en mä laihtunut yhtään, mulla oli vaan aina maha sekaisin". Niin, no se on sen lääkkeen pointti... Ja kun ruokavaliota katsoo, niin ei ihme että olet lihava. Eikä tuolla ruokavaliolla kukaan laihdu vaikka mitä taikapilleriä söisi...
Turha siis syödä laihdutuslääkettä, kun ruokavalion voi laittaa kuntoon ilman että maksaa satoja euroja lääkkeestä joka ei tee muuta kuin aiheuttaa ripulin.
Niitä ripulinaiheutuskeinojakin on varmasti jokaiselle olemassa:
- Jollakin menee maha kuralle kun syö rautavalmistetta, olikohan se nyt retafer. Kaikki rutavalmisteet eivät ole samanlaisia, ja joillakin tulee kuulemma ummetusta. Minulle ei retafer toiminut ollenkaan kun tuli vain vatsa kipeäksi ja oksetti. Myös obsidan aiheutti ripulin kun aamulla join kahvia. Nyt käytän jotain muuta joka sopii vatsalle eikä ole maha sekaisin.- Jollakin menee maha sekaisin kahvista. Varsinkin jos juo vaaleapaahtoista, ja tyhjään vatsaan.
Jne.
Miksi ihmeessä tarvitsisitte jotain taikapillereitä?
Eihän kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavakaan laihdu, jos lihominen johtuu elintavoista. Kilpparivajaus lihottaa keskimäärin vain muutaman kilon. Eli jos elintavat ovat kunnossa, ei kilpparivajaus edes lihota kuin pari kiloa. Minä olen tällainen ihminen, lääkityksen myötä lähti 4 kg kun annostus saatiin kohdalleen. Oireillut olin vuosikymmenen.Lääkäri on ihan oikeassa kun sanoo ettei laihdutuslääke ole mikään taikapilleri.
Olen ihan huvikseni tällä viikolla ollut herkuttelematta ja katsonut mitä olen syönyt. Olen punninnut itseni joka aamu heti vessakäynnin jälkeen ennen aamiaista. Tänä aamuna oli lähtenyt 2,5 kg maanantai-aamun verrattuna. En ollut lihava viime viikonloppuna, mutta vähän plösö ja vatsa pömpötti. Kun laitoin ruokavalion kuntoon, niin sen kyllä huomaa. Vatsa ei enää pömpötä, en ole enää niin löysä, ja olo on hyvä. Ei ole nälkä, syön hyvin ja niin paljon kuin jaksan.
Aika hullua että olen kantanut muutamaa nestekiloa mukanani. No, ne kyllä näkyivät ja tuntuivat.
Liikuntaa en ole lisännyt, en ole ehtinyt kun opiskelen ja nyt on hirveästi kirjallisia töitä joten istun päivät koneella. Autoa ei ole joten liikun pyörällä pari kilometriä yliopistolle ja takaisin per päivä.
Kokeilkaa tekin laittaa ruokavalionne kuntoon niin nesteet lähtevät. Jos olette lihoneet kymmeniä kiloja, niin ihan varmasti siitä jopa 10 kg on vain nestettä, jonka saatte helposti pois. Sitten kun ei ole enää niin höttöhiilareista väsynyt olo, niin jaksatte ehkä liikkuakin. Minä odottelen että pururadan lumi sulaa ja pääsen taas juoksemaan, asfaltilla ei polvi kestä juosta ja täällä on vielä latu... Pururadalle n. 150 m matkaa, ei paha.
Äläpä jauha totaalista soopaa.
Itse lihoin 10 kiloa, ennenkuin edes tyroksiinit suostuttiin määräämään, kun ei muka arvot olleet kunnossa.
Siitä lähtien olen lihonut, laihtunut, lihonut taas.
Pakarisen kanssa todettiin, että kilpparipotilailla laihduttaminen on äärimmäisen vaikeaa.
HUS in ravitsemusterapeutti oli asiassa samaa mieltä.
Saisin syödä 600kcl päivässä, jotta laihtuisin tai paino pysyisi kohdillaan....
Nyt 171 cm ja 90 kg. Justiin nousi 3 kg kun tyroksiinia muutettiin pienempään annostukseen. Ei hyvä.
Jos sinulla tippuu paino 2,5 kg päivässä, niin jotain vikaa on sun kropassas.
Mene lääkäriin.
Suututtaa tuollaiset ihmiset joilla ei ole minkään valtakunnan tietoa kilpparista ja kyllä, sairastuin stressistä tautiin -92 , se aktivoitui silloin päälle.
Joten olen nyt muutaman kymmenen vuotta hommaa katsellut. 52 kiloisesta on helvetin ikävä paisua seitsemäänkymmeneen lyhyessä ajassa ja siitä nyt ylöspäin. Välillä olen saanut painon 80 kg ja rääkki alkaa nytkin. Helppoa ei tule olemaan ja 500 g viikossa ei mitään saumaa. Jos kilo tippuu kuussa, niin hyvä.
Ruoka on kehon polttoainetta. Ei me autoonkaan laiteta bensaa sen takia, että se on likainen, vaan silloin, kun polttoaine loppuu. Me teemme usein niin, että syömme suruun, iloon, yksinäisyyteen, ahdistukseen, väsymykseen jne. Jos lääke auttaisi erottamaan kehon polttoaineen tarpeen henkisistä tarpeista, kaikki ylipainoiset söisivät sitä lääkettä. Nykyiset lääkkeet poistavat kehosta rasvaa, mutta eivät poista varsinaista ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka on kehon polttoainetta. Ei me autoonkaan laiteta bensaa sen takia, että se on likainen, vaan silloin, kun polttoaine loppuu. Me teemme usein niin, että syömme suruun, iloon, yksinäisyyteen, ahdistukseen, väsymykseen jne. Jos lääke auttaisi erottamaan kehon polttoaineen tarpeen henkisistä tarpeista, kaikki ylipainoiset söisivät sitä lääkettä. Nykyiset lääkkeet poistavat kehosta rasvaa, mutta eivät poista varsinaista ongelmaa.
Eikä siinä syödyn rasvan poistamisessa ole edes mitään järkeä. Sokerin välttämisellä se laihdutus tapahtuu.
Amfetamiini on kyllä hyvä laihdutuslääke. Plussaa, että aineenvaihdunta käy kierroksilla, suoli toimii kuin junan vessa, ei tee mieli ruokaa eikä meinaa pystyä syömään kun suu on niin kuiva... Energiaa riittää eikä paikallaan tule istuskeltua. Kaiken lisäksi tappaa pöpöt entisenä flunssalääkkeenä niin tehokkaasti, että käytännössä mitkään pikkuflunssat ei vieraile kropassa. Miinusta siitä, että vie yöunet ja vaikuttaa yöuniin pienelläkin käytöllä. Pitkään kun käytät (vaikka pieniä annoksia) niin vaikka nukkuisit niin ei se uni ole tarpeeksi syvää. Psykoosiriski siis aikamoinen. Riippuvuuspotentiaali varsinkin naisilla on suuri, varsinkin jos on syömishäiriötä jo entuudestaan.
Käytän viihteellä tasoittamaan alkoholin vaikutusta niin kuin todella monet nuoret aikuiset. Ei tule tehtyä tyhmyyksiä (pää toimii kuin selvällä) eikä tule pahaa krapulaa kun se alkoholi ei myrkytä kehoa pitkään. Amfetamiinilla on vähän huono maine pirinistien takia, mutta kyllä melkein jokainen tuttu n. 30v tuntuu sitä viihdekäyttävän. Kaikki ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä joista ei tosiaan sitä päälle huomaa.
Voi kun olisi lääke jota ottamalla voisi ryypätä joka päivä, muttei tulisi krapulaa eikä aivot pehmenis.
Miksei semmoista ole keksitty?
Kyllä ois kova menekki sillä pillerillä, itsekin menisin heti vaatimaan sellaiseen reseptiä, kaikki tarpeet on kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun olisi lääke jota ottamalla voisi ryypätä joka päivä, muttei tulisi krapulaa eikä aivot pehmenis.
Miksei semmoista ole keksitty?
Kyllä ois kova menekki sillä pillerillä, itsekin menisin heti vaatimaan sellaiseen reseptiä, kaikki tarpeet on kuitenkin.
Olet ymmärtänyt väärin tämän lääkkeen, eli se poistaa himon mättää herkkuja. Ei poista mässäilyn vaikutuksia, jos jatkat ahmimista. Onhan sitä myös olemassa lääkkeitä, jotka poistavat viinanhimon.
En tajua keneltä olisi pois, jos tätä lääkettä saisi aikuinen ihminen, jo ennen kuin on todella lihava.
Lääkärin tehtävä on auttaa ihmistä terveysongelmissa, ja siihen ei ole ratkaisuna pillereiden napsiminen. Joo kuulostaa hirveän paljon helpommalta kuin elämäntaparemontti, mutta on todellisuudessa epäterveellistä ja typerää ja sen lisäksi pahimmillaan tysin hyödytöntä. Ne laihdutuspillerit eivät nimittäin ole mitään taikakapseleita. Ne estävät elimistössä jotain tapahtumasta, mikä ei ole missään mielessä terveellistä ja sillä on seurauksensa. Ruokavalio remonttiin (hylkää kaikki hiilihydraattipitoiset ruuat, äläkä syö ähkyyn. Syö sellaista mikä tulee suurena massana myös ulos = kuitupitoiset ruuat, vihreät kasvikset, kuten salaatit). Ala liikkumaan niin paljon kuin vain voit. Hyötyliikunta on liikuntaa ikäänkuin varkain, joten mene kävellen kaikkialle. Pyöräily ei kuluta läheskään niin paljon energiaa, kuin kävely. Ota aurinkoa, se alentaa kolesterolia. Jos ruokamäärän hahmottaminen on hankalaa, niin punnitse esim. kilo tai puolitoista terveellisiä ruoka-aineksia päivää kohti (voi kuulostaa pieneltä ja mitättömältä määrältä, jos on tottunut ahmimaan ähkyyn). Monipuolinen ravinto pitää laihduttajan hengissä.
Mihin niitä lääkkeittä tarviit? Syöt vaan 1000/800/600 kcal päivässä, riippuen siitä miten nopeasti haluat tuloksia. Tunti kävelyä päivässä päälle vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni laihdutuslääkehän on pelkästään sellainen, että jos syöt jotain rasvaista niin ripuloit. Eli jos syöt pari munkkia niin istut kaksi tuntia vessassa vatsanväänteissä ripuloimassa. Idea onkin saada laihdutuslääkettä syövät lopettamaan rasvan syönti, jonka seurauksena laihtuu kun kaloreita tulee ruuasta vähemmän kuin aiemmin. Tai sitten jatkuva ripuli laihduttaa, mutta ei se hyvää tee kun ei mitkään ravintoaineet imeydy.
Moni laihdutuslääkettä syövä sanoo "Ei siitä ollut mitään hyötyä, en mä laihtunut yhtään, mulla oli vaan aina maha sekaisin". Niin, no se on sen lääkkeen pointti... Ja kun ruokavaliota katsoo, niin ei ihme että olet lihava. Eikä tuolla ruokavaliolla kukaan laihdu vaikka mitä taikapilleriä söisi...
Turha siis syödä laihdutuslääkettä, kun ruokavalion voi laittaa kuntoon ilman että maksaa satoja euroja lääkkeestä joka ei tee muuta kuin aiheuttaa ripulin.
Niitä ripulinaiheutuskeinojakin on varmasti jokaiselle olemassa:
- Jollakin menee maha kuralle kun syö rautavalmistetta, olikohan se nyt retafer. Kaikki rutavalmisteet eivät ole samanlaisia, ja joillakin tulee kuulemma ummetusta. Minulle ei retafer toiminut ollenkaan kun tuli vain vatsa kipeäksi ja oksetti. Myös obsidan aiheutti ripulin kun aamulla join kahvia. Nyt käytän jotain muuta joka sopii vatsalle eikä ole maha sekaisin.- Jollakin menee maha sekaisin kahvista. Varsinkin jos juo vaaleapaahtoista, ja tyhjään vatsaan.
Jne.
Miksi ihmeessä tarvitsisitte jotain taikapillereitä?
Eihän kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavakaan laihdu, jos lihominen johtuu elintavoista. Kilpparivajaus lihottaa keskimäärin vain muutaman kilon. Eli jos elintavat ovat kunnossa, ei kilpparivajaus edes lihota kuin pari kiloa. Minä olen tällainen ihminen, lääkityksen myötä lähti 4 kg kun annostus saatiin kohdalleen. Oireillut olin vuosikymmenen.Lääkäri on ihan oikeassa kun sanoo ettei laihdutuslääke ole mikään taikapilleri.
Olen ihan huvikseni tällä viikolla ollut herkuttelematta ja katsonut mitä olen syönyt. Olen punninnut itseni joka aamu heti vessakäynnin jälkeen ennen aamiaista. Tänä aamuna oli lähtenyt 2,5 kg maanantai-aamun verrattuna. En ollut lihava viime viikonloppuna, mutta vähän plösö ja vatsa pömpötti. Kun laitoin ruokavalion kuntoon, niin sen kyllä huomaa. Vatsa ei enää pömpötä, en ole enää niin löysä, ja olo on hyvä. Ei ole nälkä, syön hyvin ja niin paljon kuin jaksan.
Aika hullua että olen kantanut muutamaa nestekiloa mukanani. No, ne kyllä näkyivät ja tuntuivat.
Liikuntaa en ole lisännyt, en ole ehtinyt kun opiskelen ja nyt on hirveästi kirjallisia töitä joten istun päivät koneella. Autoa ei ole joten liikun pyörällä pari kilometriä yliopistolle ja takaisin per päivä.
Kokeilkaa tekin laittaa ruokavalionne kuntoon niin nesteet lähtevät. Jos olette lihoneet kymmeniä kiloja, niin ihan varmasti siitä jopa 10 kg on vain nestettä, jonka saatte helposti pois. Sitten kun ei ole enää niin höttöhiilareista väsynyt olo, niin jaksatte ehkä liikkuakin. Minä odottelen että pururadan lumi sulaa ja pääsen taas juoksemaan, asfaltilla ei polvi kestä juosta ja täällä on vielä latu... Pururadalle n. 150 m matkaa, ei paha.
Äläpä jauha totaalista soopaa.
Itse lihoin 10 kiloa, ennenkuin edes tyroksiinit suostuttiin määräämään, kun ei muka arvot olleet kunnossa.
Siitä lähtien olen lihonut, laihtunut, lihonut taas.
Pakarisen kanssa todettiin, että kilpparipotilailla laihduttaminen on äärimmäisen vaikeaa.
HUS in ravitsemusterapeutti oli asiassa samaa mieltä.
Saisin syödä 600kcl päivässä, jotta laihtuisin tai paino pysyisi kohdillaan....
Nyt 171 cm ja 90 kg. Justiin nousi 3 kg kun tyroksiinia muutettiin pienempään annostukseen. Ei hyvä.
Jos sinulla tippuu paino 2,5 kg päivässä, niin jotain vikaa on sun kropassas.
Mene lääkäriin.Suututtaa tuollaiset ihmiset joilla ei ole minkään valtakunnan tietoa kilpparista ja kyllä, sairastuin stressistä tautiin -92 , se aktivoitui silloin päälle.
Joten olen nyt muutaman kymmenen vuotta hommaa katsellut. 52 kiloisesta on helvetin ikävä paisua seitsemäänkymmeneen lyhyessä ajassa ja siitä nyt ylöspäin. Välillä olen saanut painon 80 kg ja rääkki alkaa nytkin. Helppoa ei tule olemaan ja 500 g viikossa ei mitään saumaa. Jos kilo tippuu kuussa, niin hyvä.
Miksi kommentoit, kun et osaa lukea?
Sanoinhan ,että itse oireilin kilpparia kymmenen vuotta ennen kuin sain lääkityksen. Lihoin tuona aikana 4 kg, joka myös lähti kun lääkitys saatiin kohdalleen.
Mitä soopaa siis jauhan?
Ja mistä sait päähäsi että minulla on paino tuppunut 2,5 kg PÄIVÄSSÄ :DDDD
Maanantai ja lauantaihan ovat peräkkäisiä päiviä, vai mitä??? :DDD
Miksi menisin lääkäriin? Mitä se lääkäri sanoisi?
"Arvosi ovat todella hyvät, thyroxinin annostus on kohdallaan." Vai jotain muuta? :DD
Oireiden perusteella lääkäri sanoi että minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta jo vuonna 2005. Mutta lääkitystä en saanut, koska arvot eivät olleet tarpeeksi perseellään, tsh alle 10 ja t4v alle 11. Arvot olivat ihan samat kun lääkityksen sain 2016, ja olisihan se lääkitys pitänyt saada jo vuosia aiemmin, kun ravasin välillä kardiologillakin, ja nekin oireet hävisivät thyroxinin myötä.
Miten minä muka en tiedä sairaudesta yhtään mitään? Todennäköisesti huomattavasti enemmän kuin sinä, joka pidät sitä tekosyynä kaikelle, lukutaidottomuutta myöten ;)
En tiedä mitä lääkkeitä nykyään on tarjolla laihdutukseen, mutta minä sain vuosia sitten jotain sellaista reseptilääkettä, mikä sitoo rasvaa itseensä ja näin se ei varastoidu kehoon. Juu, viikon jaksoin käyttää, kun ei oikeastaan yhtään saanut olla rasvaa ruokavaliossa, koska muuten sai varautua siihen, että löysät housuissa sai kulkea. Käytin rasvaa siis sallitun määrän, mutta ilmeisesti kohdallani rasvamäärä olisi pitänyt olla 0. Ei kiitos enää koskaan.
Mun BMI on varmaan joku 35, mutta viime syksystä olen laihtunut nyt 7 kg, ihan vaan siksi, koska olen joutunut liikkumaan enemmän. Olen työtön ja jouduin syksyllä kuntouttavaan ja kun en enää vaan oleskele kotona, vaan joudun tuolla tekemään suht fyysistä työtä ja työmatkat kävellen ja bussilla, niin on painokin alkanut putoamaan, vaikka ruokavalio ei ole miksikään muuttunut. Eihän 7kg ole monenkaan mielestä paljon kokoiselleni, mutta parempi se on, että laihtuu, vaikkakin sitten hitaasti. Ehtiipähän ihokin mukaan, jos vaikka ei jäisi niin paljon roikkumaan.
Hiljattain latasin puhelimeen sovelluksen FAT SECRET (kalorilaskurisovellus) ja on ollut ihan mielenkiintoista seurata omia ruokailuja tuon avulla. Saan syödä max. 2000 kilokaloria päivässä ja tuon pitäisi auttaa myös laihduttamisessa, koska siinä tarkkaan kirjataan kaikki syömiset ylös, joten heti huomaa onko tullut syötyä liikaa. En osaa sanoa tuloksista, koska on niin vähän aikaa ollut käytössä. Kannattaa ainakin kokeilla, ei siinä menetä mitään.