Miksiköhän on niin vaikea saada lääkkeitä laihdutukseen
Varmaan niissä lääkkeissä on riskinsä, mutta ei se ole riskitöntä olla ylipainoinenkaan. Miksi ihmisiä holhotaan näin? Lihottavaa ruokaa saa ostaa ja tapaa itsensä syömällä, juomalla ja polttamalla, mutta ei saa lääkettä ylipainon hoitoon?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt ihan samaa! Lihoin viime kesän ja syksyn aikana lääkkeiden takia parikymmentä kiloa ja vaikka olen lopettanut lääkkeiden syömisen viime vuoden puolella, niin ei kiloakaan ole pudonnut. Liikun kyllä 4-5 kertaa viikossa monipuolisesti, syön myös hyvin, mutta paino ei putoa.
Pyysin pari kuukautta apua tähän ja sanoin, ettei paino putoa millään. Lääkäri tähän vain sanoi ”Voi jos sellaisia laihdutuslääkkeitä olisi niin eihän tässä maailmassa olisi yhtäkään lihavaa ihmistä.” Kyllä v*tuttaa. Todellakin ottaa itsetunnon päälle lihoa niin paljon lyhyessä ajassa, mitkään vaatteet eivät mahdu päälle. En kumminkaan haluaisi tuhlata rahaa uusiin isoihin vaatteisiin kun kumminkin yritän pudottaa painoa.
Olin jo hieman ylipainoinen ennen lääkkeiden aloittamista, joten en ole missään normipainon rajoilla.
No mihin sä sitten olet pukeutunut jos et viitsi ostaa uusia vaatteita? Jos olit jo valmiiksi ylipainoinen, niin ongelmahan on sun elintavat.
En kyllä pysty samaistumaan eidän ongelmiin. Olen muutamassa kuukaudessa laihtunut normaalipainon sisällä kaksi vaatekokoa, kun työssä tulee liikuttua paljon eikä aina ole aikaa syödä kunnolla. Jos syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu. Niin se menee.
En ihan ymmärrä tätä että "Pitää saada laihdutuslääkettä etten syö herkkuja".
Se herkkujen syönti on vain tapa. SIitä pääsee eroon, jos haluaa. Tai siis jos viitsii. Ja sehän on se suurin ongelma. Kun ei viitsitä tehdä itse mitään, halutaan kaikkeen vain valmis taikapilleri, ettei itse tarvitse tehdä muutoksen eteen mitään.
Keksi itsellesi tekemistä, syö monipuolisemmin niin ettei enää tee herkkuja mieli. Ihan rehellisesti ja v.ttuilematta entisenä sokeririippuvaisena sanon että sokeririippuvuudesta ja herkkujen syönnistä pääsee eroon ilman lääkkeitäkin, jos vain haluaa. Ja viitsii.
Ihan oikeasti. Jos ongelmana on herkkujen syönti niin ei ole kyllä iso ongelma. Minä mätin 17 vuoden ajan joka päivä hirveät määrät karkkia, suklaata, jne naamaan. Mutta sitten totesin että ei tässä ole järkeä ja päätin lopettaa. Ja onnistuin siinä, kun aloin syödä paremmin, ja keksin itselleni tekemistä enkä vain työpäivien jälkeen lojunut tekemättä mitään.
Nykyisin pidän sunnuntain herkuttelupäivänä. Mutta syön herkkuja maltillisesti, kun ei enempää tee mieli. Ja muina päivinä ei todellakaan tee mieli. Ei siihen mitään laihdutuslääkettä tarvittu.
entä se alli? onko se vain reseptilääke?
Jätä herkut ostamatta niin silloin et myöskään syö niitä.
Mikä siinä on niin vaikeaa?
Miksi nykyisin joka asiaan pitäisi olla joku pilleri? Miksi nykyisin ei viitsitä itse tehdä minkään eteen mitään?
Aloin joku aika sitten syömään l-glutamiinia suoliston hyvinvointiin ja urheilusta palautumiseen tueksi. Sivuoireena olen huomannut makeanhimon vähentyneen eikä tee mieli juodakaan. Välillä oikein ärsyttää kun haluais haluta vaikka suklaata tai hyvää siideriä, mutta ei yhtään nappaa :D
Söin joskus 5htp-luontaistuotetta masennuslääkkeiden vaihtoehtona, sillä katosi kanssa halut mässäillä aika hyvin. Suurempina annostuksina kuulema käytetäänkin laihdutuksen tukena.
Ehkä tehokkain on ollut Seronil, jota söin paniikkihäiriöön alaindikaatiolla bulimia.
Kaikilla lääkkeillä on myös sivuvaikutuksensa.