lapsen rippileiri maksaa nyt 170euroa, palkonko teidän oma leiri
on aikoinaan maksanut? mun äiti ei muista, riparilla olin 1988
Kommentit (29)
Olikohan se 5mk vaan per päivä, vai 10mk, mutta olihan se todella pieni nimellinen hinta siitä että oli hyvät ruuat monta kertaa päivässä. Mutta silloin seurakunnilla oli enemmän rahaa käytettävissä kuin nykyään. Ei silloin seurakuntien tarvinnut säästellä. Minä olin myös 1988 riparilla. Tosin nykyään on kaikkia hienoja erikoisleirejä mitä silloin ei juurikaan ollut, tottakai niistä pitää maksaa enemmän kun ei ole vaan sitä perussettiä.
Nykyäänhän se on aikalailla sama 10€ kuin 10mk oli silloin, rahan arvo on muuttunut paljon tänä aikana.
Mun lapsen ripari maksoi 2 v sitten jotain parisataa
ei tainnu maksaa yhtään mitään soööpom joskus 92 tai 93 lekholmenilla. Mutta mitäs ny moisista pikkujutuista. öapset maksaa a4v+ joka tapauksessa lähemmäs tonnin kuussa per kappale matkoijneen jne asunisen lisäksi.
Et rippileireillä oikeastan lähinnä säästää jos noin halvalla saa pois yhteis luottokortin ääreltä käymässä ruokaostoksilla yms tavaroiden hankkimisilta.
Kyllä noi saisivat olla maksuttomia jo ihan senkin takia, että vanhemmat todennäköisesti maksavat satoja euroja kirkollisveroja ja leirille tulevasta tulee hänestäkin kirkolle uusi veronmaksaja.
Omani, n. 10 vuotta sitten, oli useita satasia maksanut viikon leiri Lapissa.
Lapset kävi riparin Israelissa ja maksoi vuonna 2011 ja 2014 6000 €/hlö.
Vierailija kirjoitti:
Mikä taho järjestää ripareja niinkin kauas? 🤔
Ihan perusleirikö? Meillä se on ilmainen. Luulin, että leiri kustannetaan kirkollisverorahoista kaikille. Ymmärrän kyllä, että esim joku hevosripari maksaa.
Onhan tuo 170 € iso raha.
En katso riparia miksikään täysihoitolomaksi.
En muista, oli vuonna 98. Mutta en usko sen maksaneen kuitenkaan 1000 mk.
En ole käynyt rippiä. Olen syntynyt 1991.
Kotikunnassani perusripari taitaa olla ilmainen, mutta itse kävin vaellusriparin lapissa (300e). Taisi tosin olla 1,5-2 viikkoa kestävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä taho järjestää ripareja niinkin kauas? 🤔
Ainakin Kansanlähetys.
Eri
Jotain alle 100e vuosina 2007 ja 2009.
Muutaman satasen, ehkä 350-500€, ripari oli Saksassa jonka takia hieman kuluja. Mutta jos edulliselle riparilla haluaa niin onhan niitä päiväripareja, joissa käydään vain päivällä opiskelemassa seurakuntatalolta ja asutaan ihan omassa kodissa muuten.
100€, n. 10 vuotta sitten viikon kestävästä leiristä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä leiri on maksuton, mutta matkat + ruuan joutuu maksamaan (muistaakseni 90e) . Minusta 170 e on aika vähän siitä, että asuu esim. viikon täysihoidossa (majoitus, aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala) ja reissaa noin 100 km päähän. Vaihtoehtona on samalla tavalla maksuton päivärippikoulu, jossa ei ole tarjolla majoitusta eikä ruokaa kuin kerran päivässä.
Meillä ruokaa ei ole päivärippikoulussa kuin isoille.
En ole käynyt rippikoulua. Enkä käy.
Mun lapsi menossa leirille. Eilen tuli lasku 90€
Miten sellaisen vois muistaa... 1990 pääsin ripille.
Meillä leiri on maksuton, mutta matkat + ruuan joutuu maksamaan (muistaakseni 90e) . Minusta 170 e on aika vähän siitä, että asuu esim. viikon täysihoidossa (majoitus, aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala) ja reissaa noin 100 km päähän. Vaihtoehtona on samalla tavalla maksuton päivärippikoulu, jossa ei ole tarjolla majoitusta eikä ruokaa kuin kerran päivässä.