Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikani kasvissyöjä vaimo ei tarjoa kotonaan liharuokia meille lihaa syöville

Vierailija
13.04.2019 |

Miksi minunkaan pitäisi tarjota hänelle kasvisruokia kotonani.
T: Anoppi

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki vaan.

Vierailija
42/67 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisruokavalioisten tulisi itse tajuta tuoda omat eväänsä tai tässä tapauksessa vaikka omat kasvispihvit perunan kaveriksi. Jos kaipaat lihaa heillä kyläillessä, osta kaupasta nakkipaketti mukaan

Mitä yhteistä on lihalla ja nakkipaketilla?

Kasvissyöjä ei syö kumpaakaan, sekasyöjä syö molempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisruokavalioisten tulisi itse tajuta tuoda omat eväänsä tai tässä tapauksessa vaikka omat kasvispihvit perunan kaveriksi. Jos kaipaat lihaa heillä kyläillessä, osta kaupasta nakkipaketti mukaan

Mitä yhteistä on lihalla ja nakkipaketilla?

Kasvissyöjä ei syö kumpaakaan, sekasyöjä syö molempia.

No eipäs. Itse en esim syö sianlihaa.

Vierailija
44/67 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koostuuko ap:n ruokavalio ainoastaan lihatuotteista? Eli jos kyläpaikassa ei ole tarjolla lihaa, et voi syödä mitään? Et edes perunaa?

Onko liha myrkyllistä miniälle, kuoleeko se jos syö lihaa? Jos ei, miksi pitäisi erikseen tarjota kasvisruokaa?

Itse asiassa kauan pelkällä kasvisruualla eläneelle liha on aika huono eväs. Sulaa huonosti ja aiheuttaa melkoisia vatsanväänteitä ja muita ongelmia. Näin eräs kasvissyöjäystäväni on minulle kertonut, enkä keksi mitään syytä miksi hän valehtelisi.

Luulen, että yksikään sekasyöjä ei saa oireita kasvisruuasta, syöhän valtaosa meistä kasvisruokia muutenkin. Taitaa kyseessä olla nyt vain tahallinen jänkkääminen, ei taida anoppi tykätä miniästään muutenkaan.

Vierailija
45/67 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koostuuko ap:n ruokavalio ainoastaan lihatuotteista? Eli jos kyläpaikassa ei ole tarjolla lihaa, et voi syödä mitään? Et edes perunaa?

Onko liha myrkyllistä miniälle, kuoleeko se jos syö lihaa? Jos ei, miksi pitäisi erikseen tarjota kasvisruokaa?

Itse asiassa kauan pelkällä kasvisruualla eläneelle liha on aika huono eväs. Sulaa huonosti ja aiheuttaa melkoisia vatsanväänteitä ja muita ongelmia. Näin eräs kasvissyöjäystäväni on minulle kertonut, enkä keksi mitään syytä miksi hän valehtelisi.

Luulen, että yksikään sekasyöjä ei saa oireita kasvisruuasta, syöhän valtaosa meistä kasvisruokia muutenkin. Taitaa kyseessä olla nyt vain tahallinen jänkkääminen, ei taida anoppi tykätä miniästään muutenkaan.

Miksi AP joutuisi joustamaan jos ei miniä jousta?

Vierailija
46/67 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää provoilua. Kasvissyöjä ei syö lihaa, muuten syödään ihan samaa ruokaa. Kyllä sekasyöjätkin syö kasvisruokia. Jos ei syö, on kyllä päässä vikaa.

Vierailija
47/67 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi AP joutuisi joustamaan jos ei miniä jousta?

Koska miniän ei ole mitään tarvetta joustaa. Henkisesti terve sekäsyöjä kokeilee mielellään välillä kasvisruokia.

Vierailija
48/67 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appi on vanhemmiten alkanut kala-kasvissyöjäksi. Maitotuotteitakaan ei nauti. Kehtasi tarjota meille kotitekoista mustikkapiirakkaa, maidotonta sellaista! Täysin lihatonta! Miten kostan tämän törkeyden?

Vierailija
49/67 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos gluteeniton tai mereneläviä välttävä ystäväsi tarjoaa sinulle gluteenitonta tai mereneläviä sisältämätöntä ruokaa, huolehdithan että seuraavalla kerralla itse tarjoat kalakukkoa?

Vierailija
50/67 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni perheineen on kasvissyöjiä. Kun menimme heille viikonlopuksi, toimme omat ruokamme mukanamme, sillä en olettanutkaan että heidän tulisi meidät ruokkia. Perillä kun oli aika laittaa ruokaa kävi ilmi, että olisi pitänyt olla omat pannut, veitset ja leikkuulaudat matkassa, sillä heidän välineillään ei kuulema eläinperäisiä tuotteita valmisteta.

Vierailija
51/67 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli tarjolla on vain kasvisruokaa, oletan sen maistuvan myös sekasyöjälle.  Liharuoka on joillekin niin vaikea vaihtoehto, ettei edes lihan ostaminen/ valmistaminen/ syöminen onnistu. Jokainen jolle ns. kaikki maistuu, tekee myös omassa taloudessaan kasvisruokia.  Omia kasvisherkkuja ovat mm. pinaattikeitto/ -letut/                   -perunamuusi jota voin tarjota vaikkapa punajuuripihvien kanssa.  Anopin ja miniän välille ei mielestäni saisi syntyä lähes leikki-ikäisten tapaista uhittelua, en minä kun et sinäkään ;0).  

😍 Viisas äitini teki lapsuudessani erikseen rusinattoman maksalaatikon siskolleni joka inhosi rusinoita.  Onneksi siskoni joutui pullasta nyppimään rusinat itse pois. Tarkoitan tällä, ettei liiallisuuteen tarvitse mennä. 😃

Aika tekopyhää ka kaksinaismoralistista. Eli lihansyöjän pitää pystyä syömään vain kasvisruokaa mutta kasvissyöjä ei voi syödä liharuokaa????

🐖Sorry, annoin tarkoittamattani aiheen piikittelyyn.  Tarina kertoo erilaisista tilanteista joita olen elämässäni kohdannut.  Henkilö (nuori opiskelijatyttö, kuten minäkin) johon tutustuin lomamatkallani osottautui tiukkaa ruokavaliota noudattavaksi Adventiksi.  Aluksi oletin, että me nuoret olisimme voineet mennä porukalla illalla syömään, mutta olihan se melko shokki kun lounaalla hän yökki kun söin grillattua broileria, join kahvia tai teetä.  Hänen äitinsä oli kasvattanut hänet kasvisruoan henkeen, jonka määritti hänen uskontonsa.  Minä sekasyöjänä voin mainiosti syödä kasvisruokaa, vaikka ravintolassa yleensä tilaan kunnon pihvin medium-.   Se, että oma äitini teki siskolleni oman maksalaatikon ilman rusinoita, oli myös äitimme valinta.  Ehkä hänestä oli parempi, että lapsensa syö sitä ruokaa mitä muutkin vaikkei tykkää rusinoista.  Rusinat, eivät olleet hänelle kynnyskysymys, vaan opettaa penskansa huomaamaan, että on vaihtoehtoja ja reseptejä joita voi itse muuttaa ja maustaa, mikäli siten saa omasta ruoastaan mieleisensä.  Olishan se ihanaa, että oppisi elämässään arvostamaan myös muiden valintoja, eivät ne aina ole niin mustavalkoisia.  Taustalla voi piillä ihmeellisiä asioita jotka vaikuttaa valintoihin.

Vierailija
52/67 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön lihaa mutta arvostan jos joku ei syö.

Mulle tuo ei ole mikään ongelma.varsinkin jos ei syö sen takia ettei halua eläimiä tapettavan, erittäin hieno asia.

Vierailija
53/67 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuole mutta se eläin kuolee.

Vierailija
54/67 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kihlajaisissa oli tarjolla, tavallinen versio, laksootiton & gluteeniton ja vegaaninen. Niin lounaasta kuin kakuistakin.

Menee aivan mahdottomuuksiin vaatimukset.

En järjestä enää kotona mitään juhlia, koska en jaksa miettiä ihmisten ihmisten rajoitteita.

Vierailija
55/67 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu nyt perunaa syö??

Rakastan perunaa sellaisenaan tai mitä moninaisemmissa valmistetuissa muodoissa!

Vierailija
56/67 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen kihlajaisissa oli tarjolla, tavallinen versio, laksootiton & gluteeniton ja vegaaninen. Niin lounaasta kuin kakuistakin.

Menee aivan mahdottomuuksiin vaatimukset.

En järjestä enää kotona mitään juhlia, koska en jaksa miettiä ihmisten ihmisten rajoitteita.

Teen kaiken ilman muuta laktoosittomana tai täysin maidottomana.

Gluteenittomana myös siinä tapauksessa, että tulee joku gluteenia sietämätön.

Helppoa! Kaikki syövät samaa.

Vierailija
57/67 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun mieheni mielestä keliakia on ituhippeilyä, kun en voi syödä tavallisia viljatuotteita. Haluaa vaarantaa terveyteni tietoisesti.

Jumalauta, että ihmiset ovat idiootteja.

Toivottavasti miniäsi nostaa kytkintä ja jättää sen pienen poikasi.

Vierailija
58/67 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä helvetin takia kaavisruokavalio ottaa vanhemmalle väelle noin koville?

Vierailija
59/67 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminenkin on uskomattoman vaikeaa tämän palstan mukaan.

Voihan kaikki tulla vähän vastaan, pidetään ne lihapullat omassa kulhossa. Ei niitä ole pakko syödä. Olen itse vegaani, mutta teen myös liha- ja kalaruokia sekasyöjille. Kuten esim. miehelleni. Ei haittaa yhtään. Ja hän tekee mahtavia kasvisruokia.

Vierailija
60/67 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni perheineen on kasvissyöjiä. Kun menimme heille viikonlopuksi, toimme omat ruokamme mukanamme, sillä en olettanutkaan että heidän tulisi meidät ruokkia. Perillä kun oli aika laittaa ruokaa kävi ilmi, että olisi pitänyt olla omat pannut, veitset ja leikkuulaudat matkassa, sillä heidän välineillään ei kuulema eläinperäisiä tuotteita valmisteta.

Olisitte varmaan kuolleet nälkään heidän tarjoamallaan ruualla, vai kuinka?