Poikani kasvissyöjä vaimo ei tarjoa kotonaan liharuokia meille lihaa syöville
Miksi minunkaan pitäisi tarjota hänelle kasvisruokia kotonani.
T: Anoppi
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Onneks mulla on ihana anoppi, joka tekee minulle moniallergiselle kasvissyöjälle sopivat ruoat, kun ollaan käymässä. <3
Teetkö sinä hänelle muuta, kuin kasvisruokaa?
Sinä voit syödä välillä kasvisruokaa, toisin päin ei pelitä.
Onko suuri ongelma tehdä kasvisruokaa miniälle?
Taidat olla hankala anoppi!
Minulla on ihana miniä, joka on kasvissyöjä. Teen todella mielelläni kasvisruokia, silloin kun hän tulee kylään. Pidämme kaikki kasvisruuista eikä todellakaan ole ongelma valmistaa ja syödä niitä silloin tällöin viikonlopun ajan. Kun me kyläilemme pojan ja miniän luona, oikein odotamme mitä ihania kasvisruokia ovat valmistaneet. Kyllä me miehen kanssa kotona ollessamme saamme syödä liharuokia ihan tarpeeksi. Ap kuulostaa kyllä rasittavalta anopilta naurettavine periaatteineen ”minä tarjoan vain loharuokaa”.
Mikäli tarjolla on vain kasvisruokaa, oletan sen maistuvan myös sekasyöjälle. Liharuoka on joillekin niin vaikea vaihtoehto, ettei edes lihan ostaminen/ valmistaminen/ syöminen onnistu. Jokainen jolle ns. kaikki maistuu, tekee myös omassa taloudessaan kasvisruokia. Omia kasvisherkkuja ovat mm. pinaattikeitto/ -letut/ -perunamuusi jota voin tarjota vaikkapa punajuuripihvien kanssa. Anopin ja miniän välille ei mielestäni saisi syntyä lähes leikki-ikäisten tapaista uhittelua, en minä kun et sinäkään ;0).
😍 Viisas äitini teki lapsuudessani erikseen rusinattoman maksalaatikon siskolleni joka inhosi rusinoita. Onneksi siskoni joutui pullasta nyppimään rusinat itse pois. Tarkoitan tällä, ettei liiallisuuteen tarvitse mennä. 😃
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miniäsi on huolissaan ylipainostasi ja yrittää saada sinut syömään jotain terveellistä?
Outo viesti. Ei ole tietoa, onko ap ylipainoinen. Vaikka olisikin, ei ole miniän tehtävä opastaa. Eikä kasvisruoka automaattisesti laihduta eikä ole hyvää.
Kaikkien tuntemieni sekasyöjien ruokavalioon kuuluu lihan lisäksi myös kasvisruokia. En ole vielä koskaan tavannut ihmistä, joka söisi pelkästään eläinperäisiä aineksia. Nytkö sellainen löytyi? Ap?
Mun anoppi teki samalla lailla. Hirveä ongelma se kasvisruoan syöminen. Ja heillä tarjottiin vain lihaa ja perunaa.
Olen sekasyöjä ja aloin miettiä, mitä olen syönyt viime päivinä. Kasvissosekeittoa, lohta ja perunamuusia, pinaattilettuja, kasvisherhekeittoa, avocadopastaa, lammaspataa, , kinkkupitsaa, punajuuripihvejä ja bataattiranskalaisia. Eli todellakaan en syö joka aterialla lihaa. Onko ap:n saatava jokaisella aterialla lihaa tai hänen maailmansa romahtaa.
Voi ap, löysää vähän pipoa ja pese hiekka pois p.....ta, nii elämä on paljon helpompaa, myös ne tapaamiset miniän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Koostuuko ap:n ruokavalio ainoastaan lihatuotteista? Eli jos kyläpaikassa ei ole tarjolla lihaa, et voi syödä mitään? Et edes perunaa?
Onko liha myrkyllistä miniälle, kuoleeko se jos syö lihaa? Jos ei, miksi pitäisi erikseen tarjota kasvisruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Erityisruokavalioisten tulisi itse tajuta tuoda omat eväänsä tai tässä tapauksessa vaikka omat kasvispihvit perunan kaveriksi. Jos kaipaat lihaa heillä kyläillessä, osta kaupasta nakkipaketti mukaan
Tai sitten vain katkaisee välit heihin. Niin minä tekisin jos poikani olisin niin sekaisin että olisi naimisissa jonkun ituhipin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koostuuko ap:n ruokavalio ainoastaan lihatuotteista? Eli jos kyläpaikassa ei ole tarjolla lihaa, et voi syödä mitään? Et edes perunaa?
Onko liha myrkyllistä miniälle, kuoleeko se jos syö lihaa? Jos ei, miksi pitäisi erikseen tarjota kasvisruokaa?
Jospa tarjoaisit miniälle kasvisruokaa ihan vaan ystävällisyyttäsi ja osoittaisit, että pidät miniästä ja haluat huomioida hänen ruokavalionsa. No ei sittenkään, rämä on varmaan mahdoton ajatus ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit syödä välillä kasvisruokaa, toisin päin ei pelitä.
Onko suuri ongelma tehdä kasvisruokaa miniälle?
Taidat olla hankala anoppi!
Onhan se yhden ruoan lisääminen listalle aikamoinen vaiva. Miniä todennäköisesti voi syödä lihaa, mutta ei vain halua, on ensimmäinen kommenttisikin invalidi.
Tässä tulisi miniän ja anopin sopia yhteiset pelisäännöt jotta kaikilla on kivaa. Ehkä molemmat ottaa eväät mukaan vieraisille mennessään, tai sitten valmistetaan annos vierailijoiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli tarjolla on vain kasvisruokaa, oletan sen maistuvan myös sekasyöjälle. Liharuoka on joillekin niin vaikea vaihtoehto, ettei edes lihan ostaminen/ valmistaminen/ syöminen onnistu. Jokainen jolle ns. kaikki maistuu, tekee myös omassa taloudessaan kasvisruokia. Omia kasvisherkkuja ovat mm. pinaattikeitto/ -letut/ -perunamuusi jota voin tarjota vaikkapa punajuuripihvien kanssa. Anopin ja miniän välille ei mielestäni saisi syntyä lähes leikki-ikäisten tapaista uhittelua, en minä kun et sinäkään ;0).
😍 Viisas äitini teki lapsuudessani erikseen rusinattoman maksalaatikon siskolleni joka inhosi rusinoita. Onneksi siskoni joutui pullasta nyppimään rusinat itse pois. Tarkoitan tällä, ettei liiallisuuteen tarvitse mennä. 😃
Aika tekopyhää ka kaksinaismoralistista. Eli lihansyöjän pitää pystyä syömään vain kasvisruokaa mutta kasvissyöjä ei voi syödä liharuokaa????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa tarjoaisit miniälle kasvisruokaa ihan vaan ystävällisyyttäsi ja osoittaisit, että pidät miniästä ja haluat huomioida hänen ruokavalionsa. No ei sittenkään, rämä on varmaan mahdoton ajatus ap:lle.
Eihän se miniäkään ole ystävällinen AP:lle kun tarjoaa vain jotain kasvisruokaa. Jos miniä olisi ystävällinen niin se tekisi liharuokaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Erityisruokavalioisten tulisi itse tajuta tuoda omat eväänsä tai tässä tapauksessa vaikka omat kasvispihvit perunan kaveriksi. Jos kaipaat lihaa heillä kyläillessä, osta kaupasta nakkipaketti mukaan
Mitä yhteistä on lihalla ja nakkipaketilla?
Kylläpä on ap totaalisesti epäonnistunut poikansa kasvatuksessa. Poika valinnut vaimokseen viherpiipertäjän ja vielä joutunut tuon ituhipin tossun alle.
No, ei se ihan tervettäkään ole.