Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka ette varmasti äänestä huomenna?

Vierailija
13.04.2019 |

Joka gallup tai tutkimus huutaa, että äänestysprosentti nousee ennakkoäänestyksen vilkkauden ansiosta. Itse en taaskaan aio äänestää, ja olen siitä ylpeä. Joka kolmas tekee samoin, mutta kukaan ei sitä koskaan sano julkisesti.

Ihmettelen miksi eivät uskalla sanoa sitä ääneen.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en äänestä. Ja muuten aloittaja, et ole yksin. 1,5 miljoonaa muutakin jättää änestämättä. Minä protestoin näin, että en äänestä.

Mitä sinä halua tällä protestilla saavuttaa?

Meinaatko, että kun et äänestä, niin joku nyt keksii, että "ahaa nyt tuo Maija tai Matti Meikäläinen ei löytänyt sopivaa ehdokasta, mutta minäpäs alankin ajamaan just hänen ajamiaan asioita, jotta hän voi ensi vaaleissa äänestää minua"?

Vai oletko vain yksi 1,5 miljoonasta joka ei halua laittaa tikkua ristiin omien asioidensa eteen ja jota kukaan ei huomaa.

Ei kai pelkällä äänestämättä jättämisellä saavuta yhtään mitään?

Vierailija
22/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en äänestä. Ja muuten aloittaja, et ole yksin. 1,5 miljoonaa muutakin jättää änestämättä. Minä protestoin näin, että en äänestä.

Ei se ole mikään protesti, se ei ole mitään.

Juuri näin. Todennäköisesti tämä protestoiva ei ole itse eläkeiässä. Se, joka saa eläkettä enemmän kuin sinä ja ei ikinä jättäisi äänestämättä, nauraa matkalla pankkiin ja poliitikot keksivät vielä lisää keinoja, miten näiden varallisuutta voisi kasvattaa. Tällä ikäryhmällä on muutenkin vielä liikaa poliittista valtaa. Sitä ei tarvitsisi äänestämättömyydellä lisätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllästynyt Iltalehden ja Ilta-Sanomien jytkynrakennuskampanjaan ja kävin äänestämässä SDP:tä. Kokoomuksen, kepun ja persujen ketkut ovat epämiellyttäviä paskanpuhujia.

Vierailija
24/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään protesti, se ei ole mitään.

Juuri näin. Todennäköisesti tämä protestoiva ei ole itse eläkeiässä. Se, joka saa eläkettä enemmän kuin sinä ja ei ikinä jättäisi äänestämättä, nauraa matkalla pankkiin ja poliitikot keksivät vielä lisää keinoja, miten näiden varallisuutta voisi kasvattaa. Tällä ikäryhmällä on muutenkin vielä liikaa poliittista valtaa. Sitä ei tarvitsisi äänestämättömyydellä lisätä.

Yllä tarkoitin tietysti sitä, että eläke on suurempi kuin palkkasi. Eläkettä et tule koskaan saamaan yhtään.

Vierailija
25/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän vihreitä huomenna.

Vierailija
26/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protestiksi kävin äänestämässä KD.

Vierailija
27/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos olet saanut tarpeeksesi ihmisten asioista, anna ääni eläinten puolesta! Eläimet eivät pysty itse muuttamaan olojaan paremmiksi. Eläinsuojelulain uudistus siirtyy tulevalle eduskunnalle, joten siihen voi vielä vaikuttaa esimerkiksi äänestämällä.

Tiesitkö, että eläimiin sekaantuminen on Suomessa edelleen laillista, eläimillä ei tarvitse lain mukaan olla jatkuvasti juomavettä saatavilla, porsaita saa kastroida ilman kivunlievietystä, vasikoita saa nupouttaa ilman kivunlievitystä, emakkoja pidetään porsitushäkeissä, joissa ne eivät mahdu edes kääntymään ja monet muut hirveydet ovat valitettavasti lain mukaan sallittuja.

Tsekkaa tämä:

http://elainpolitiikka.fi/vaalikone/

Vierailija
28/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitäpä nyt sinä minulle, mitä sinä protestoit? Ja miten tämä sun ääni rikkaiden ja vanhojen äänestäjien käyttänänä auttaa mitään? Missä se protesti on? Rikkaita ja vanhoja hyödyttää se mitä pienenpi äänestysprosentti on, koska äänestämättä jättää köyhät ja opiskelijat eli nuoret. Vanhojen kääkkien ja rikkaiden annetaan päättää kaikesta, sekö se on se protesti?

Vierailija
29/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ääni vasemmistolle Helsingissä.

Vierailija
30/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän äänestämättä juuri siitä syystä, että työpaikalla monet ilkkuivat henkilöitä jotka eivät äänestä. Minusta jonkun pakottaminen äänestämään on hullua. Itse olen aina tehnyt niin kuin huvittaa. Pakottamalla Minua ei saada mihinkään. 

Vierailija
31/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotantoeläinten kasvattaminen ahtaissa häkeissä on kiellettävä. 

Eläinsuojelurikoksiin keskittyneen tutkintaryhmän toiminta on laajennettava koko Suomeen.

Porsaiden kirurgisesta kastraatiosta on luovuttava.

Maataloustukia tulee suunnata eläintuotannon ylläpitämisen sijasta kasviproteiinien tuotantoon.

Kasvisruoan kulutusta tulee edistää suhteessa lihan kulutukseen.

Turkistarhaus tulee lakkauttaa.

Kissojen tunnistusmerkintä ja rekisteröinti tulee säätää pakolliseksi.

Eläinten verkossa myynnin ehtoja on tiukennettava.

Eläinsuojeluvaltuutetun virka on perustettava.

Eläinkokeille vaihtoehtoisten tutkimusmenetelmien rahoitusta tulee lisätä.

Lähde SEY:n Facebook-sivut

Vierailija
32/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän huomenna vasemmistoliittoa tai vihreitä.

33/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka gallup tai tutkimus huutaa, että äänestysprosentti nousee ennakkoäänestyksen vilkkauden ansiosta. Itse en taaskaan aio äänestää, ja olen siitä ylpeä. Joka kolmas tekee samoin, mutta kukaan ei sitä koskaan sano julkisesti.

Ihmettelen miksi eivät uskalla sanoa sitä ääneen.

Tyhmästä asiasta olet ylpeä! kun jätät äänestämättä,et voi valittaa vallitsevia oloja.

Vierailija
34/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän huomenna Aku Ankkaa. Siis käytän ääntäni.

Vierailija
35/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätän äänestämättä juuri siitä syystä, että työpaikalla monet ilkkuivat henkilöitä jotka eivät äänestä. Minusta jonkun pakottaminen äänestämään on hullua. Itse olen aina tehnyt niin kuin huvittaa. Pakottamalla Minua ei saada mihinkään. 

Vaikuttaa vähän siltä, että muutkin mielipiteesi ovat yhtä typeriä kuin tämä, eli ei ole Suomen kansalle suuri menetys, kun jätät kantasi ilmoittamatta.

Vierailija
36/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Helsinki ja Uusimaa eivät voisi olla samaa vaalipiiriä. Kaikki sopivat ehdokkaat ovat väärässä vaalipiirissä.

Vierailija
37/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilena kirjoitti:

En ole 12-vuoden aikana kertaakaan äänestänyt, mutta alkaa jo ottaa päähän tää ilmastomuutoshössötys, joten äänestän PS.

Kiina 70% päästöillään ja jenkit 20% ei joudu tehdä mitään ja suomi 0.0001% joutuu sabotoimaan talouttaan ituhippien takia. Se on globaali ongelma, jossa muut maat ei tee hevon paskaakaan asian eteen ja suomi on jo tällä hetkellä kärkimaita ympäristön puolesta.

Luepa ainakin tämä:

"Kiinan asenne kansainvälistä ilmastopolitiikkaa kohtaan on muuttunut valtavasti viime vuosina. Siinä missä Kiina oli ankaran kritiikin kohteena Kööpenhaminan ilmastokokouksessa vuonna 2009, nyt Kiina esiintyy ilmastoneuvotteluissa enenevissä määrin vastuullisena suurvaltana.

Kyse ei ole pelkästään tyhjästä retoriikasta, vaan Kiina vaikuttaa ottavan ilmastonmuutoksen vakavasti. Ilmastonmuutos aiheuttaa merkittäviä uhkia esimerkiksi maan talouskasvulle ja kansalaisten hyvinvoinnille – ja sitä kautta valtaapitävän kommunistisen puolueen legitimiteetille.

Kiina on sitoutunut pysäyttämään ilmastopäästöjensä kasvun vuoteen 2030 mennessä. Osa maan suurkaupungeista on luvannut saavuttamaan tämän tavoitteen jo aiemmin. Esimerkiksi pääkaupunki Peking ja Guangzhou pyrkivät pysäyttämään päästöjen kasvun jo vuoden 2020 tietämillä.

On todennäköistä, että Kiina saavuttaa ilmastotavoitteensa etuajassa. Tilastot osoittavat, että maan hiilen kulutus on jo kääntynyt laskuun. ”Vihreästä” talouskasvusta on tullut maan kehitysstrategioiden keskeinen ohjenuora. Kiina on jo nyt maailman suurin uusiutuvan energian investoija.

http://ilmasto.org/kirjoitukset/kiina-nousemassa-ilmastopolitiikan-joht…

Vierailija
38/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa vähän siltä, että muutkin mielipiteesi ovat yhtä typeriä kuin tämä, eli ei ole Suomen kansalle suuri menetys, kun jätät kantasi ilmoittamatta.

Itse olet typerä. Ja pysyt sellaisena.

Vierailija
39/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa iäkkäämpi väestönosakin olisi yhtä kriittistä kuin nuoremmat, ja tajuaisivat etteivät älynlahjat oikein riitä äänestyspäätösten tekemiseen. Se on kuitenkin turha toivo.

Vierailija
40/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestämisen glorifiointi on laillista ihmisten aivopesua. Sitä harjoitetaan samankaltaisin keinoin kuin aikanaan sotapropagandaa. Uncle Sam needs you!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän