Onko täällä muita jotka ette varmasti äänestä huomenna?
Joka gallup tai tutkimus huutaa, että äänestysprosentti nousee ennakkoäänestyksen vilkkauden ansiosta. Itse en taaskaan aio äänestää, ja olen siitä ylpeä. Joka kolmas tekee samoin, mutta kukaan ei sitä koskaan sano julkisesti.
Ihmettelen miksi eivät uskalla sanoa sitä ääneen.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän huomenna varmasti, mutta jätän tyhjän lapun. Se on oma henkilökohtainen protestini, koska sopivaa henkilöä ja ennen kaikkea sopivaa puoluetta, ei vain ole. En halua huomata TAAS äänestäneeni jotain idioottia.
Tiedätkö mitä me vaalilautakunnan jäsenet sitten susta puhutaan kun lasketaan ääniä?
Sitä että on näköjään joku ääliö vaivautunut tänne asti ja mennyt lapun kanssa koppiin ja tuonut lapun uurnaan, mutta ei ole viitsinyt siihen numeroa laittaa, todella tyhmää.
Sama kuin menisi kylpyhuoneeseen, riisuisi vaatteet, laittaisi suihkun hetkeksi päälle, kaataisi shampoota viemäriin, laittaisi suihkun kiinni ja pukisi samat paskaiset vaatteet paskaiselle iholle, ja väittäisi että protestoi sitä suihkua olemalla käymättä oikeasti suihkussa. Sitä suihkua todellakin kiinnostaa tosi paljon....
Jos ei 18 puolueesta mikään kelpaa, niin vika on täysin itsessä. Mielipiteetön ihminen on yhteiskunnalle tarpeeton mutta rahan ylivallalle oiva pieni pelinappula.
Juu mutta hyödyllisiä idiootteja tarvitaan aina (Lenin)
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en äänestä. Ja muuten aloittaja, et ole yksin. 1,5 miljoonaa muutakin jättää änestämättä. Minä protestoin näin, että en äänestä.
Kerro meille huomenna illalla miten protestisi vaikutti, miten asiat menivät parempaan suuntaan
Äänesti jo!
Ihmettelen suuresti ihmisiä jotka eivät äänestä. Jos ei ole hirveästi omaisuutta niin millään muulla tavoin ei voi vaikuttaa! Rikkaat vaikuttavat, taustalla, euroillaan. Ja myöskin äänestämällä. Köyhät reppanat, kuvittelevat olevansa fiksuja, jättämällä äänestämättä!? Toisaalta, tuskin osaisivat päättää ketä äänestää, jollei joku tyyppi, hömppä ohjelmista, olisi ehdokkaana.
En äänestä. Ei jaksa...
Voisin ehkä äänestää netissä, mutta kun ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän huomenna varmasti, mutta jätän tyhjän lapun. Se on oma henkilökohtainen protestini, koska sopivaa henkilöä ja ennen kaikkea sopivaa puoluetta, ei vain ole. En halua huomata TAAS äänestäneeni jotain idioottia.
Tiedätkö mitä me vaalilautakunnan jäsenet sitten susta puhutaan kun lasketaan ääniä?
Sitä että on näköjään joku ääliö vaivautunut tänne asti ja mennyt lapun kanssa koppiin ja tuonut lapun uurnaan, mutta ei ole viitsinyt siihen numeroa laittaa, todella tyhmää.
Sama kuin menisi kylpyhuoneeseen, riisuisi vaatteet, laittaisi suihkun hetkeksi päälle, kaataisi shampoota viemäriin, laittaisi suihkun kiinni ja pukisi samat paskaiset vaatteet paskaiselle iholle, ja väittäisi että protestoi sitä suihkua olemalla käymättä oikeasti suihkussa. Sitä suihkua todellakin kiinnostaa tosi paljon....
Jos ei 18 puolueesta mikään kelpaa, niin vika on täysin itsessä. Mielipiteetön ihminen on yhteiskunnalle tarpeeton mutta rahan ylivallalle oiva pieni pelinappula.
Se on minulle ihan sama, mitä vaalilautakunnassa ajatellaan. Miksi sitten eduskunnassa voi äänestää tyhjää?
Äänestämättä jättäviä pidetään vain vanhuksina jotka eivät enää kykene tai yhteiskunnasta syrjäytyneinä. Ketään ei kiinnosta käyttämättä jätetyt äänet.
Vierailija kirjoitti:
Peukuskokeilu, mikä alkoi tunti sitten, noin 13:00. Kerroin kolmessa eri viestissä kannattavani Vihreitä, Kokoomusta ja Persuja. Tuloksiin otan myös samoihin aikoihin annetut viestit joissa kannatettiin Rkp ja Demareita ja vasemmistoa yleensä. Ensin yläpeukut ja sitten alapeukut. Tulokset nyt
Vihreät 7-3
Kokoomus 0-5
Persut 1-3
Rkp 1-0
SDP 6-0
Vasemmisto yleensä 4-0
Aika vihervasemmistoa täällä. Kepulit unohtui.
Tilanne nyt
Vihreät 10-6
Kokoomus 0-11
Persut 2-9
Rkp 3-2
SDP 12-0
Vasemmisto yleensä 8-0
Kepuleista ei havaintoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peukuskokeilu, mikä alkoi tunti sitten, noin 13:00. Kerroin kolmessa eri viestissä kannattavani Vihreitä, Kokoomusta ja Persuja. Tuloksiin otan myös samoihin aikoihin annetut viestit joissa kannatettiin Rkp ja Demareita ja vasemmistoa yleensä. Ensin yläpeukut ja sitten alapeukut. Tulokset nyt
Vihreät 7-3
Kokoomus 0-5
Persut 1-3
Rkp 1-0
SDP 6-0
Vasemmisto yleensä 4-0
Aika vihervasemmistoa täällä. Kepulit unohtui.
Tilanne nyt
Vihreät 10-6
Kokoomus 0-11
Persut 2-9
Rkp 3-2
SDP 12-0
Vasemmisto yleensä 8-0
Kepuleista ei havaintoa
Mulla taas tilanne näin:
Vihreät 4-7
Kokoomus 4-5
Persut 7-3
Rkp 1-3
SDP 5-6
Vasemmisto yleensä 8-0
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllästynyt Iltalehden ja Ilta-Sanomien jytkynrakennuskampanjaan ja kävin äänestämässä SDP:tä. Kokoomuksen, kepun ja persujen ketkut ovat epämiellyttäviä paskanpuhujia.
Saman teen itse huomenna!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllästynyt Iltalehden ja Ilta-Sanomien jytkynrakennuskampanjaan ja kävin äänestämässä SDP:tä. Kokoomuksen, kepun ja persujen ketkut ovat epämiellyttäviä paskanpuhujia.
Saman teen itse huomenna!
Eiköhän valtamediat ole aina mustamaalanneet persuja, eikä käyneet mitään jytkykampanjaa. Nyt vaan kun puolue on itse saanut aikaan menestyksen, niin viime hetkellä nuo mediatkin alkavat hyväksymään tosiasiat, etteivät vaikuttaisi täysin naurettavilta.
Äänestämättä jättävät auttaa oikeistopuolueita. Eli kokoomus hyötyy tuosta.
Kaiken muun ymmärrän mutta ihmiset jotka äänestävät SDP:tä..... Voi hyvää päivää sentään. Oletteko lukeneet heidän ohjelman ja ottaneet selvää, mitä käytännössä tapahtuu jos he pääsevät valtaan?
Ymmärrän ihmiset, jotka äänestävät persuja, kokoomusta, keskustaa, eivät äänestä ollenkaan ... Vasemmisto, vihreät jne jne jne. Mutta demarit. Ainoa hyötyjä on eläkeläinen, mutta maan talous syöstään syöksykierteeseen näiden johdolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva haluaa myöntää typeryyttään ääneen.
Typeryyttä? Suomessa saa, ja voi olla myös äänestämättä. Emme sentään ole Pohjois-Koreassa.
Tai Belgiassa. Tai Kreikassa. Tai Luxemburgissa. Tai Kyproksella. Niissä kaikissa on äänestyspakko.
Meiltä tulee nyt neljä ääntä demareille.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken muun ymmärrän mutta ihmiset jotka äänestävät SDP:tä..... Voi hyvää päivää sentään. Oletteko lukeneet heidän ohjelman ja ottaneet selvää, mitä käytännössä tapahtuu jos he pääsevät valtaan?
Ymmärrän ihmiset, jotka äänestävät persuja, kokoomusta, keskustaa, eivät äänestä ollenkaan ... Vasemmisto, vihreät jne jne jne. Mutta demarit. Ainoa hyötyjä on eläkeläinen, mutta maan talous syöstään syöksykierteeseen näiden johdolla.
On varmasti kärsiviä vanhuksia, joita on autettava, mutta kun ajattelee 40-50-luvuilla syntyneitä, niin heillä oli selkeä työura jopa yhdessä työpaikassa niin halutessaan. He ostivat kesämökit, omakotitalot ja matkustelivat. Nyt eläkkeellä he mökkeilevät ja matkustelevat edelleen. Ei hädän päivää. Silti eläkeläisiä pitää SDP:n mukaan ensisijaisesti tukea.
En äänestä, tai jos äänestäisin, arpoisin ehdokkaani. En tunne heistä ketään, en ole seurannut kuka ajaa mitäkin asiaa. Ei kiinnosta. Vain itse voin vaikuttaa elämääni, ei joku tuntematon oman edun ja palkkapussin kasvattaja.
Vierailija kirjoitti:
En äänestä, tai jos äänestäisin, arpoisin ehdokkaani. En tunne heistä ketään, en ole seurannut kuka ajaa mitäkin asiaa. Ei kiinnosta. Vain itse voin vaikuttaa elämääni, ei joku tuntematon oman edun ja palkkapussin kasvattaja.
Noin minäkin ajattelin 15 vuotta. Vasta viime ja näissä vaaleissa kiinnostaa äänestää, koska nyt tuntuu, että asioilla alkaa olla jotain väliä. Maailma on muuttunut sekavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmasti kärsiviä vanhuksia, joita on autettava, mutta kun ajattelee 40-50-luvuilla syntyneitä, niin heillä oli selkeä työura jopa yhdessä työpaikassa niin halutessaan. He ostivat kesämökit, omakotitalot ja matkustelivat. Nyt eläkkeellä he mökkeilevät ja matkustelevat edelleen. Ei hädän päivää. Silti eläkeläisiä pitää SDP:n mukaan ensisijaisesti tukea.
Puhut nyt hyvä- ja keskituloisista eläkeläisistä. Suomessa on paljon köyhiä eläkeläisiä, ja he eivät todellakaan omista taloja tai mökkejä eivätkä myöskään matkustele. Sen sijaan saattavat joutua miettimään, ostavatko pienillä rahoillaan ruokaa tai lääkkeitä.
Ja eläkeläisiä on myös nuoremmissa ikäryhmissä.
"Suomessa oli vuonna 2015 1,4 miljoonaa eläkeläistä. Heistä 12,8 prosenttia oli pienituloisia. Se on 180 000 henkeä eli lähes saman verran kuin Turussa on asukkaita."
Kävin jo enakkoon, jos se ketään kiinnostaa
Onpas kamala protesti, kyllä päättäjät nyt vapisee ... Että ihan noin kovat keinot päätit ottaa käyttöön.