Onko täällä muita jotka ette varmasti äänestä huomenna?
Joka gallup tai tutkimus huutaa, että äänestysprosentti nousee ennakkoäänestyksen vilkkauden ansiosta. Itse en taaskaan aio äänestää, ja olen siitä ylpeä. Joka kolmas tekee samoin, mutta kukaan ei sitä koskaan sano julkisesti.
Ihmettelen miksi eivät uskalla sanoa sitä ääneen.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Helsinki ja Uusimaa eivät voisi olla samaa vaalipiiriä. Kaikki sopivat ehdokkaat ovat väärässä vaalipiirissä.
Molemmat ovat isoja vaalipiirejä, Molemmat voisi vaikka jakaa kahteen vaalipiiriin, niin olisivat sopivia.
Vakavasti ottaen Suomessa voisi olla vaikka vain viisi vaalipiiriä.
Muista että oikeasti äänestät puoluetta etkä ehdokasta.
Tiedän kyllä, että puoluetta loppupeleissä äänestetään, mutta en silti kenelle tahansa halua ääntäni antaa.
Äänestin jo viikko sitten. Ääneni meni vihreille Keski-Suomen vaalipiirissä. En jaksa tätä persujen öyhötystä enkä halua Suomen taantuvan itä-eurooppalaiseksi takapajulaksi.
Peukuskokeilu, mikä alkoi tunti sitten, noin 13:00. Kerroin kolmessa eri viestissä kannattavani Vihreitä, Kokoomusta ja Persuja. Tuloksiin otan myös samoihin aikoihin annetut viestit joissa kannatettiin Rkp ja Demareita ja vasemmistoa yleensä. Ensin yläpeukut ja sitten alapeukut. Tulokset nyt
Vihreät 7-3
Kokoomus 0-5
Persut 1-3
Rkp 1-0
SDP 6-0
Vasemmisto yleensä 4-0
Aika vihervasemmistoa täällä. Kepulit unohtui.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän huomenna Aku Ankkaa. Siis käytän ääntäni.
Et käytä. Sitä ei lasketa, se menee hylättyjen pinoon, ja sillä ei ole mitään merkitystä. Näkyy tilastossa että sinä olet äänestänyt, mutta sillä ei ole mitään merkitystä kun sun ääntä ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et käytä. Sitä ei lasketa, se menee hylättyjen pinoon, ja sillä ei ole mitään merkitystä. Näkyy tilastossa että sinä olet äänestänyt, mutta sillä ei ole mitään merkitystä kun sun ääntä ei lasketa.
Aku Ankka on paljon parempi vaihtoehto kuin yksikään vihreä, tai kepu.
Eivät varmaan tykkää jos äänestäisin kahteen kertaan.
Äänestän huomenna varmasti, mutta jätän tyhjän lapun. Se on oma henkilökohtainen protestini, koska sopivaa henkilöä ja ennen kaikkea sopivaa puoluetta, ei vain ole. En halua huomata TAAS äänestäneeni jotain idioottia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aku Ankka on paljon parempi vaihtoehto kuin yksikään vihreä, tai kepu.
Ei ole. Aku Ankka ei ole mitään. Siellä on 18 puoluetta mistä valita, äänestä jotain niistä niin vaikutat johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän huomenna varmasti, mutta jätän tyhjän lapun. Se on oma henkilökohtainen protestini, koska sopivaa henkilöä ja ennen kaikkea sopivaa puoluetta, ei vain ole. En halua huomata TAAS äänestäneeni jotain idioottia.
Tiedätkö mitä me vaalilautakunnan jäsenet sitten susta puhutaan kun lasketaan ääniä?
Sitä että on näköjään joku ääliö vaivautunut tänne asti ja mennyt lapun kanssa koppiin ja tuonut lapun uurnaan, mutta ei ole viitsinyt siihen numeroa laittaa, todella tyhmää.
Sama kuin menisi kylpyhuoneeseen, riisuisi vaatteet, laittaisi suihkun hetkeksi päälle, kaataisi shampoota viemäriin, laittaisi suihkun kiinni ja pukisi samat paskaiset vaatteet paskaiselle iholle, ja väittäisi että protestoi sitä suihkua olemalla käymättä oikeasti suihkussa. Sitä suihkua todellakin kiinnostaa tosi paljon....
Jos ei 18 puolueesta mikään kelpaa, niin vika on täysin itsessä. Mielipiteetön ihminen on yhteiskunnalle tarpeeton mutta rahan ylivallalle oiva pieni pelinappula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jätän äänestämättä juuri siitä syystä, että työpaikalla monet ilkkuivat henkilöitä jotka eivät äänestä. Minusta jonkun pakottaminen äänestämään on hullua. Itse olen aina tehnyt niin kuin huvittaa. Pakottamalla Minua ei saada mihinkään.
Äänestämisen glorifiointi on laillista ihmisten aivopesua. Sitä harjoitetaan samankaltaisin keinoin kuin aikanaan sotapropagandaa. Uncle Sam needs you!!!
Niin. Rikkaat ja vanhat äänestävät, nuoret ja köyhät ei. Meneekö köyhillä ja nuorilla hyvin? Kukaan rikas ei koskaan sano että "ei kannata äänestää, ei se mihinkään vaikuta" Rikkaat tietää että heidän äänensä vastaa kolmea köyhää koska köyhät ei äänestä vaikka köyhiä on kolminkertainen määrä ihmisiä.
Huomenna lähtee ääni piraattipuolueelle. Tiedän että todennäköisesti on täysin turhaa, mutta se puolue on ainoa jonka arvot on kolmessa tärkeässä asiassa minun kanssani samaa mieltä. Isoissa puolueissa aina yksi aihealue ajetaan täysin päinvastaiseen suuntaan kuin mitä itse ajattelen.
Minun ääneni menee Liike Nyt:in ehdokkaalle. Se on minun protestini tätä nykyistä puoluepolitiikkaa vastaan ja huomattavasti parempi sellainen kuin äänestämättä jättäminen.
(Huom. Liike Nyt ei ole puole.)
Todellakin aion äänestää. Jussia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jätän äänestämättä juuri siitä syystä, että työpaikalla monet ilkkuivat henkilöitä jotka eivät äänestä. Minusta jonkun pakottaminen äänestämään on hullua. Itse olen aina tehnyt niin kuin huvittaa. Pakottamalla Minua ei saada mihinkään.
Äänestämisen glorifiointi on laillista ihmisten aivopesua. Sitä harjoitetaan samankaltaisin keinoin kuin aikanaan sotapropagandaa. Uncle Sam needs you!!!
Niin. Rikkaat ja vanhat äänestävät, nuoret ja köyhät ei. Meneekö köyhillä ja nuorilla hyvin? Kukaan rikas ei koskaan sano että "ei kannata äänestää, ei se mihinkään vaikuta" Rikkaat tietää että heidän äänensä vastaa kolmea köyhää koska köyhät ei äänestä vaikka köyhiä on kolminkertainen määrä ihmisiä.
Näin se valitettavasti on. Nukkuvat "äänestävät" Kokoomusta vaaleista toiseen. Onko sitten kuitenkin niin, että suomalainen köyhä voi liian hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Minun ääneni menee Liike Nyt:in ehdokkaalle. Se on minun protestini tätä nykyistä puoluepolitiikkaa vastaan ja huomattavasti parempi sellainen kuin äänestämättä jättäminen.
(Huom. Liike Nyt ei ole puole.)
Kai niihin sovelletaan kuitenkin samaa vertailuäänten laskentatapaa, kuten puolueilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva haluaa myöntää typeryyttään ääneen.
Typeryyttä? Suomessa saa, ja voi olla myös äänestämättä. Emme sentään ole Pohjois-Koreassa.
Itse taas ajattelen ennemmin, koska emme asu Pohjois- Koreassa, niin jokaisella on _oikeus_äänestää. Meidän esi-isät on taisteellet demokratian puolesta, niin eipä se äänestys nyt ihan hirveä ponnistus ole.
Me hyväosaiset äänestämme aina. Siksi kokoomus on aina hallituksessa. Kiitos köyhät ja laiskat. 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se valitettavasti on. Nukkuvat "äänestävät" Kokoomusta vaaleista toiseen. Onko sitten kuitenkin niin, että suomalainen köyhä voi liian hyvin?
Vielä on varaa leikata.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna lähtee ääni piraattipuolueelle. Tiedän että todennäköisesti on täysin turhaa, mutta se puolue on ainoa jonka arvot on kolmessa tärkeässä asiassa minun kanssani samaa mieltä. Isoissa puolueissa aina yksi aihealue ajetaan täysin päinvastaiseen suuntaan kuin mitä itse ajattelen.
Ihan mielenkiinnosta... Mitä ne kolme tärkeää ovat?
Molemmat ovat isoja vaalipiirejä, Molemmat voisi vaikka jakaa kahteen vaalipiiriin, niin olisivat sopivia.
Vakavasti ottaen Suomessa voisi olla vaikka vain viisi vaalipiiriä.
Muista että oikeasti äänestät puoluetta etkä ehdokasta.