Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka ette varmasti äänestä huomenna?

Vierailija
13.04.2019 |

Joka gallup tai tutkimus huutaa, että äänestysprosentti nousee ennakkoäänestyksen vilkkauden ansiosta. Itse en taaskaan aio äänestää, ja olen siitä ylpeä. Joka kolmas tekee samoin, mutta kukaan ei sitä koskaan sano julkisesti.

Ihmettelen miksi eivät uskalla sanoa sitä ääneen.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken muun ymmärrän mutta ihmiset jotka äänestävät SDP:tä..... Voi hyvää päivää sentään. Oletteko lukeneet heidän ohjelman ja ottaneet selvää, mitä käytännössä tapahtuu jos he pääsevät valtaan?

Ymmärrän ihmiset, jotka äänestävät persuja, kokoomusta, keskustaa, eivät äänestä ollenkaan ... Vasemmisto, vihreät jne jne jne. Mutta demarit. Ainoa hyötyjä on eläkeläinen, mutta maan talous syöstään syöksykierteeseen näiden johdolla.

On varmasti kärsiviä vanhuksia, joita on autettava, mutta kun ajattelee 40-50-luvuilla syntyneitä, niin heillä oli selkeä työura jopa yhdessä työpaikassa niin halutessaan. He ostivat kesämökit, omakotitalot ja matkustelivat. Nyt eläkkeellä he mökkeilevät ja matkustelevat edelleen. Ei hädän päivää. Silti eläkeläisiä pitää SDP:n mukaan ensisijaisesti tukea.

Puhut nyt hyvä- ja keskituloisista eläkeläisistä. Suomessa on paljon köyhiä eläkeläisiä, ja he eivät todellakaan omista taloja tai mökkejä eivätkä myöskään matkustele. Sen sijaan saattavat joutua miettimään, ostavatko pienillä rahoillaan ruokaa tai lääkkeitä.

Ja eläkeläisiä on myös nuoremmissa ikäryhmissä.

"Suomessa oli vuonna 2015 1,4 miljoonaa eläkeläistä. Heistä 12,8 prosenttia oli pienituloisia. Se on 180 000 henkeä eli lähes saman verran kuin Turussa on asukkaita."

https://yle.fi/uutiset/3-9406907

Eli pitää puhua pienituloisista ja köyhistä. Olivat he sitten töissä tai eläkkeellä. Eläkeläiset on ryhmänä niin iso ja monimuotoinen, ettei siitä voi yhtenä ryhmänä puhua.

Vierailija
82/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä. Vaikea liikkua, sairastan ms-tautia. En äänestäisi kyllä muutenkaan. Mikään 100 euroa takuueläkkeeseen ei helpota tilannettani enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, luulen että en enää äänestä.

Olen tähän asti aina äänestänyt vasemmistoa, sdp:ta tai vihreitä. Ja kuinkas kävi?

Mulle alkaa olla yksi ja sama mitkä puolueet hallituksessa istuu, loppujen lopuksi kaikkien puolueiden arvot on lähes samat ja veronkorotuksia, kiristyksiä ja kikyjä on luvassa seuraavallekin hallituskaudelle, riippumatta siitä mitkä puolueet hallituksessa on.

Vierailija
84/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin jo.

t. 21v

Vierailija
85/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestän huomenna varmasti, mutta jätän tyhjän lapun. Se on oma henkilökohtainen protestini, koska sopivaa henkilöä ja ennen kaikkea sopivaa puoluetta, ei vain ole. En halua huomata TAAS äänestäneeni jotain idioottia.

Tiedätkö mitä me vaalilautakunnan jäsenet sitten susta puhutaan kun lasketaan ääniä?

Sitä että on näköjään joku ääliö vaivautunut tänne asti ja mennyt lapun kanssa koppiin ja tuonut lapun uurnaan, mutta ei ole viitsinyt siihen numeroa laittaa, todella tyhmää.

Sama kuin menisi kylpyhuoneeseen, riisuisi vaatteet, laittaisi suihkun hetkeksi päälle, kaataisi shampoota viemäriin, laittaisi suihkun kiinni ja pukisi samat paskaiset vaatteet paskaiselle iholle, ja väittäisi että protestoi sitä suihkua olemalla käymättä oikeasti suihkussa. Sitä suihkua todellakin kiinnostaa tosi paljon....

Jos ei 18 puolueesta mikään kelpaa, niin vika on täysin itsessä. Mielipiteetön ihminen on yhteiskunnalle tarpeeton mutta rahan ylivallalle oiva pieni pelinappula.

Se on minulle ihan sama, mitä vaalilautakunnassa ajatellaan. Miksi sitten eduskunnassa voi äänestää tyhjää?

Sielläkin se tarkoittaa sitä että "en uskalla painaa sitä nappia mitä haluaisin oikeasti" ei sekään siellä juuri mihinkään vaikuta loppupeleissä. Harvoin on yhdestä äänestä kiinni. Aktiivimallikansalaisaloitteen äänestyksessä erään puolueen ehdokkaista 70% äänesti tyhjää, eivät uskaltaneet tehdä sitä ratkaisua mitä olisivat halunneet kun ovat oppositiossa. Mutta moni muistaa senkin.

Kansalaisten äänestyksessä kerran neljässä vuodessa se äänen antaminen on erilaista siksikin että meitä kansalaisia ei sido puoluekuri kuten kansanedustajia suurimmassa osassa puolueita.

Vierailija
86/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En äänestä, tai jos äänestäisin, arpoisin ehdokkaani. En tunne heistä ketään, en ole seurannut kuka ajaa mitäkin asiaa. Ei kiinnosta. Vain itse voin vaikuttaa elämääni, ei joku tuntematon oman edun ja palkkapussin kasvattaja.

Ne "tuntemattomat oman edun ja palkkapussin kasvattajat" kuule vaikuttaa ihan joka asiaan sun elämässä mitä sun ympärillä on. Ne tyypit ku säätää lakeja. Meinaatko ihan oikeasti että lait ei mitenkään vaikuta sun elämään? Siihen miten paljon saat rahaa ja mistä, mitä voit rahalla ostaa, onko sulla asunto, tuleeko vesi kraanasta ja paskavesi menee pois viemäriä pitkin, tuleeko sähköä pistorasiasta, kulkeeko julkiset, onko virastot auki, aurataanko tiet, saako autoon bensaa, saatko lapsen viedä päiväkotiin tai kouluun, syötkö kotimaista vai ulkomaista ruokaa, saatko hoitoa sairaalassa, tuleeko pelastuslaitos sammuttamaan sun palavaa taloa, tuleeko poliisi tutkimaan jos sut hakataan ja sun omaisuus varastetaan.... lista on loputon.

Vierailija
87/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en äänestä. Ja muuten aloittaja, et ole yksin. 1,5 miljoonaa muutakin jättää änestämättä. Minä protestoin näin, että en äänestä.

Protestoimalla annat äänesi rikkaiden puolueelle. Eli täysin hölmöläisen hommaa olla äänestämättä.

No tämähän on hyvä, jos on näin. Olen itsekin varakas.

Vierailija
88/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestän huomenna Aku Ankkaa. Siis käytän ääntäni.

Et käytä. Sitä ei lasketa, se menee hylättyjen pinoon, ja sillä ei ole mitään merkitystä. Näkyy tilastossa että sinä olet äänestänyt, mutta sillä ei ole mitään merkitystä kun sun ääntä ei lasketa.

Aku Ankka on selvä kannanotto.

Vierailija
89/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva haluaa myöntää typeryyttään ääneen. 

Typeryyttä? Suomessa saa, ja voi olla myös äänestämättä. Emme sentään ole Pohjois-Koreassa.

Tai Belgiassa. Tai Kreikassa. Tai Luxemburgissa. Tai Kyproksella. Niissä kaikissa on äänestyspakko.

Sana pakko tai velvollisuus on se joka saa karvat pystyyn. Demokratiassa saa, ja voi myös olla äänestämättä.

Vierailija
90/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä, koska politiikka ei kiinnosta minua pätkääkään. En tiedä mikä on oppositio, en tiedä mikä ero on vasemmistolla ja oikeistolaisilla (?sanonko edes oikein). Yhteiskuntaoppi meni vitosella läpi aikoinaan. En todellakaan mene kirjoittamaan vitsillä äänestyslappuun että hehe, 123 vaikka, ja anna ääntäni jollekin mielestäni vääriä asioita ajavalle ihmiselle. En kuitenkaan jaksa autottomana ihmisenä mennä tyhjää lappua heittämään luukkuun. En ole kiinnostunut perehtymään asiaan sen enempää. Arvostan äänioikeutta, mutta mielestäni ihmisten, jotka eivät ymmärrä asioista yhtään mitään - kuten minä - ei kuuluisi äänestää. Äänioikeutta varten pitäisi läpäistä jokin testi. Mutta täten minulla ei ole mitään sanomista päätöksiin, joita Suomessa tehdään, kun en ole tikkua ristiin laittanut asioita edistääkseni. 

Vierailija
91/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on identiteettihäiriö enkä osaa päättää olenko liberaali vai konservatiivi äänestyspäivänä. Taitaa jäädä siis ääni antamatta.

Vierailija
92/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aku Ankka on selvä kannanotto.

No kuule ei ole. 😁

Vierailija
93/93 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänioikeus pitäisi olla vain niillä, joilla on riittävän korkea tulotaso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi