Onko täällä muita jotka ette varmasti äänestä huomenna?
Joka gallup tai tutkimus huutaa, että äänestysprosentti nousee ennakkoäänestyksen vilkkauden ansiosta. Itse en taaskaan aio äänestää, ja olen siitä ylpeä. Joka kolmas tekee samoin, mutta kukaan ei sitä koskaan sano julkisesti.
Ihmettelen miksi eivät uskalla sanoa sitä ääneen.
Kommentit (93)
Kannattaisi äänestää, sillä Suomen suunnanmuutos on "nukkuvien" käsissä.
Harva haluaa myöntää typeryyttään ääneen.
Minäkään en äänestä. Ja muuten aloittaja, et ole yksin. 1,5 miljoonaa muutakin jättää änestämättä. Minä protestoin näin, että en äänestä.
Tuskin täällä on kovin montaa yhtä tyhmää sontakasaa kuin sinä.
Typerää. Joku sitä päätösvaltaa joka tapauksessa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Harva haluaa myöntää typeryyttään ääneen.
Typeryyttä? Suomessa saa, ja voi olla myös äänestämättä. Emme sentään ole Pohjois-Koreassa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en äänestä. Ja muuten aloittaja, et ole yksin. 1,5 miljoonaa muutakin jättää änestämättä. Minä protestoin näin, että en äänestä.
Protestoimalla annat äänesi rikkaiden puolueelle. Eli täysin hölmöläisen hommaa olla äänestämättä.
Vierailija kirjoitti:
Olen varma, että en äänestä huomenna. Äänestin ennakkoon.
Sama
Jos joku ehdokas iskee vähintään tonnin kouraan, niin äänestän. Tällöin tilanne on win-win, hän antaa minulle jotain ja minä annan tukeni sille, että hän pääsisi loisimaan veronmaksajien piikkiin neljäksi vuodeksi ilman minkäänlaista konkreettista vastuuta. Mutta ilmaiseksi ei kannata unelmoidakaan äänestä.
En aio äänestää huomenna. Äänestin jo,
En ole 12-vuoden aikana kertaakaan äänestänyt, mutta alkaa jo ottaa päähän tää ilmastomuutoshössötys, joten äänestän PS.
Kiina 70% päästöillään ja jenkit 20% ei joudu tehdä mitään ja suomi 0.0001% joutuu sabotoimaan talouttaan ituhippien takia. Se on globaali ongelma, jossa muut maat ei tee hevon paskaakaan asian eteen ja suomi on jo tällä hetkellä kärkimaita ympäristön puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään protesti, se ei ole mitään.
Mun ääni meni ainoalle oikealle, eli Persuille.
Ap, jos olet saanut tarpeeksesi ihmisten asioista, anna ääni eläinten puolesta! Eläimet eivät pysty itse muuttamaan olojaan paremmiksi. Eläinsuojelulain uudistus siirtyy tulevalle eduskunnalle, joten siihen voi vielä vaikuttaa esimerkiksi äänestämällä.
Tiesitkö, että eläimiin sekaantuminen on Suomessa edelleen laillista, eläimillä ei tarvitse lain mukaan olla jatkuvasti juomavettä saatavilla, porsaita saa kastroida ilman kivunlievietystä, vasikoita saa nupouttaa ilman kivunlievitystä, emakkoja pidetään porsitushäkeissä, joissa ne eivät mahdu edes kääntymään ja monet muut hirveydet ovat valitettavasti lain mukaan sallittuja.
No itse meinasin jättää äänestämättä, mutta viimeisenä ennakkoäänestyspäivänä nostin perseeni tuolista ja menin antamaan äänen vihreille. Oikeastaan pelkästään tämän palstan persupakotuksen takia. Jos täällä ei olisi ollut tällaista määrää tätä mestariöyhötystä niin olisin jättänyt äänestämättä.
Olen varma, että en äänestä huomenna. Äänestin ennakkoon.