Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KESÄKERTTUJEN sunnuntai***

21.05.2006 |

Huomenta!!!!!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala mennä jo - mua hirvittää!

(Toksemiaan sairastuu 5-10% odottajista -siis jo todennäköisyyslaskennalla tässäkin porukassa on muitakin toksemiaa sairastavia, kuin minä!)

Oireesi kyllä kuulostaa pahoilta - käy tarkistuttaan!

Vierailija
42/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muistin:

Esikoiselta mietin myös, että voiko kakkosta rakastaa yhtä paljon. Kolmosen ja tämän pikkuisen nelosen kohdalla olen huomannut miettiväni, että miten osaan osittaa isommille rakkauttani, kun pikkuiselle tulee leperreltyä ja hellittyä niin paljon.

Rakkautta en epäile, mutta isommalle lapselle se osoittaminen on vaikeeta -pojat varsinkin jotenkin häpeilee kovin julkisia hellyydenosoituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Nyytti alkoi liikkumaan,joten nou hätä sen suhteen.Jee,Jee.Se oikeen innostui.Nyt sitten otan ihan iisisti ja katson myöhemmin miten tämä olo kehittyy. Turvotuskin alkoi yhtäkkiä laskemaan jaloista kun nostin ne ylös. Että turhaan taisin täälä panikoida ja säikytellä. Anteeksi pyydän!

Katsellaan nyt ensi yö!

Kiitos huolenpidosta! menen takaisin makeleen!

Lilli81 38+2

Vierailija
44/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa tuo Lordin saavutus, aika epätodellista lukea että suomi voitti euroviisut :D.

PAULETTA, ihan mielenkiinnosta vaan ksyelen että missä sulla on se sovittu sektio ja millä viikolla? Mä oon myös menossa sovittuun sektioon, sektiopäivä määrättäneen 2.6 kun menen Naikkarille kontrolliin.

MIONA, näinhän se on että tytöille sitä hellyyttä tulee helpommin näytettyä ihan fyysisesti kuin pojille. Meidän poika on ainakin nykyisin tosi tarkka missä häntä saa halata tai pussata. Iltaisin onneksi tulee ihan itse aina syliin ja on niin ihana pikkuinen vielä ja jos viereen otan nukkumaan niin kainalossahan se ihan onnessaan nukkuu. Mutta auta aermias jos erehdyn paijaamaan vaikka edes hiuksia yleisesti niin kauhea tappelu ja häpeä pojan mielestä jos joku vaikka sattuu näkemään :). Tyttö taas kipuaa itse syliin viis missä ollaan...

LILLI, käy ihmeessä kontrollissa, parempi olla liian varovainen kuin katua jälkeenpäin mitään!

LYYDIA, ei mullakaan ollut mitään mainintaa lapsilisistä siinä kelan päätöksessä, tulisiko sitten erikseen kun lapsi on syntynyt?

Oma (.), aika hiljaista on ollut eilen ja tänään. Kyllä liikkeitä ihan tarpeeksi tuntuu mutta normaalia vähäisempää ihan selvästi. Ikävä tunne tuolla ihan alavasemmalla kun ilmeisesti vauva on nyrkki poskellaan (ainakin nla-täti veikkas kun siellä tuntuu sellainen kova patti) niin kait se törkkiin sillä nyrkillä kun tuntuu että vasen reuna alhaalla repeää toisinaan. Niin, ja neuvolasta annettiin ohje että mun pitää lähteä ambulanssilla (??) sairaalaan jos supparit alkaa sen repeämävaaran takia, huh. Naikkarilta ne ei kyllä antaneet mitään ohjeita ainakaan viimeksi kun siellä kävin. Aloinkin jo miettiä että jos oikeiasti alkais kovasti supistella siis ihan että synnytys käynnistyisi vauhdilla niin veisikö ambulanssi mut Naikkarille jonne menee noin 45min. meiltä vai veisikö ne mut lähimpään sairaalaan Peijakseen jonne on vaan 10min ajo? Siis eikö kuitenkin olis turvallisempaa mennä lähimpään, luulis että jokaisessa sairaalassa sektio osataan kuitenkin tehdä? Siis jos riskit on oikeasti olemassa että kohtu repeää. Kaikkea sitä taas on alkanut miettiä... :/.

Yritän huomenna saada aikaiseksi liittyä sinne yahoon puolelle, on ollut aika vilskettä tämä viikonloppu kun tota maalausprojektia on ja appiukon synttäriä ja sen sellaista!

t.mariadee 34+2

Vierailija
45/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuulostelen tuntojani - ettei ois lähtö lähellä...=D Tuskinpa vain!

Mutta: tässä on aika mojovia supistuksia tullut 10-15 minuutin välein, mutta kun en oikeen osaa sanoa sitte, että johtuuko kipu supistuksesta vaiko siitä, että mulla meni selkä ihan jumiin tuossa alkuillasta =(

Leivoin sämpylöitä ja pullia, ja sen jälkeen olen maannut sohvalla. Vauva melskaa massussa ja välillä poraa päällään tuonne alas niin että pitää vallan kumartua kun se sattuu.

Meillä esikoinen oli pitkään kiinnittyneenä ja mulla oli kohdunsuukin auki - pojalla oli syntyessään n. 2cm halkaisijaltaan patti päässä, joka sitten tasoittui vuoden ikään mennessä. Vieläkin sen tuntee jos oikeasta kohdasta kokeilee. Muuten ei pään muodossa ollut mitään kummallista.

*phuuuuuuhhhhh - supistus*

Että sellaista tänne - ei anna tuo selkä nyt tän enempää istua, pitää mennä maate ja toivoa että rauhottuisi tää supistelukin - mulla on keskiviikkona maisterijuhla, johon haluaisin mennä

Eggis rv 37+3

ps. sämpylöistä tuli tosi hyviä ja pullista.....*nolo* unohdin hiivan - ei niin hyviä =(

Vierailija
46/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]ihanata ♥ tästä se lähtee :DDD

lämpöiset ja vauvantuoksuiset onnittelut koko perheelle!

kesäkerttu otti varaslähdön..

Meitin kesäkerttu otti varaslähdön ja syntyi 15.5 klo 9.06.

Mitoin 2 670 g ja 46 cm. Tyttö voi hyvin. Ja on suloinen kuin

mikä.

Onnellinen mammat77 viikkoja meillä oli kasassa 35+5 kun tyttö

syntyi

mammat77

Vierailija
47/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio on kättärillä 5.6.Vauveli on ollut alusta lähtien poikkiteloin mutt nyt se vasta on mua alkanut häiritsee,rinnanalta painaa niin muikeasti .

Jotenkin toi sektio pelottaa kun en ole eläissäni ollut missään leikkauksessa.

Keskiviikkona sitä yritettiin käännellä mutt eipä ollut yhteistyö halukas(taitaa olla äitiin tullut).

Onneksi kättärin toiminta ollut positiivista sain ohjeet yms.ei tarvitse sinne soitella ja kysellä erikseen kaikkea :)))))).

Kerro miten sulla käy!!!

rv37+0

Vierailija
48/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori nyt en muista muita päivän aiheita...sekoitti niin tuo syntynyt kesäkerttunen :)))

helmis: koita jaksella siellä...alkaa oleen monella jo niin lähellä synnytys että väkisinki hormoonit hyrrää ja mieli herkistyy... huomenna on sitten parempi päivä :) eix je!

lilli:nyt kyllä tarkkailet sit sitä sun oloas siellä!!! ettei tarvii niin kovin olla huolissaan susta :)

ääh...nyt kait pitäs mennä jo koisimaan...jaksais sit huomennakin tehdä jotain.

öitä kertut ♥

krisse rv36+1

Vierailija
49/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalakassia pakkaillut tänään..

Huulirasva, villasukat ja energiajuomat ainakin ovat unohtuneet. Pesin vielä vaatteitakin, kun näytti niin nuhruisilta esikoisen jälkeen.

Mulla on aamupäivät ihan hirveitä nykyään --> supistelee meinaan tosi paljon. Täytyy sängyssä maata ja siltikin.. Tänään menin sitte ulos. Kävelin oikeen tahallaan nopeesti ja vaikka supisti niin jatkoin vain..en pystyny kauaa, kun oli ihan pakko pysähtyä. Ajattelin, et jos mä vaan kuvittelen, et se muka sattuu, mut ei pystyny liikkumaan!

Yritin hyödyntää päivän sitte pesemällä pyykkiä, tekemällä ruokaa, pakkailemalla sitä kassia ja lukemalla vauvakirjaa. Hyvin onnistuin :) Miehet vietti isi/poika päivän ja touhuilivat ulkona, et äiti sai vähän rauhottua kotona. Ihana mies mulla :) *koputtaa puuta*

Mä olen joutunu ravaamaan koko päivän vessassa ja jos jotain kiinnostaa niin nimenomaan 2.hädällä :). Miettisinkin..esikoisen synnytys meinaan käynnistyi juuri tuolla tavalla, et ensin tyhjeni suoli. Mut voi olla, et ne supistelut tekee sen, et se suoli ärtyy jotenkin. Kiinostaa kiviäkin..eikö?!

Niin kävin mä pikaseen kaupassa ja tein miehille vohveli-lättyjä. Niitä sitte mussutettiin tossa iltasella :) Tarvis rajottaa..mut miehille mä niitä teinkin (niin varmaan..) Noh, nyt nukkumaan..Oonkohan mä viiminen kukkuja??

Hanna* 37+0