***KESÄKERTTUJEN sunnuntai***
Kommentit (49)
LILLI: vai on sulla päänsärkyä... onko ollut muita oireita...viittaan siis siihen raskausmyrkytykseen!!!
miona jo kerkes meidät pelästyttämään sillä joten oohhan tarkkana nyt jos päänsärky johtuu siitä ://
[color=red]
Yahooseen liittyneet kertut!!!!
elikkäs käykääs nyt muuttamassa sinne tietoihinne sähköposti osoite jota käytätte! Joa laitoitte että vietit menee yahoon s-postiin (ettekä käytä sitä,vaan jotain muuta) niin teille ei tule perille sitten nuo " tärkeätkään viestit" !!
ja vielä:
sieltä DATABASESTA puuttuu vielä 6 liittyneen/hyväksytyn tiedot :/ eli sinne myös pikapikaa päivittämään tiedot! Jookosta :D
[/color]
nyt pitää mennä laittaan mimosa päikkäreille, morjenttes
krisse rv36+1
Eikö siinä yhdessä pakkanen & suomalaiset vitsissä ole viimeisenä kohtana jotain semmoista, että Helvetti jäätyy -Suomi voittaa Euroviisut... Hyvä Lordi kuitenkin. Nythän nuo tulee uusinta töllöstä.
Se on jo sunnuntai. Äkkiä on viikonloppu taas mennyt. Mieskin palailee kotiin jo parin päivän päästä. Tänään niillä on sitten loppuottelu, että ties vaikka saatais Euroopan mestari kotiin keskiviikkona. Olivat olleet siellä jossain katsomassa Euroviisuja (siis Kreikan Thessalonikissa) ja kuulemma hyvä fiilis oli ollut.
Paljon on ollut puhetta viikonlopun aikana, mutta en jaksa kaikkia pinoja lukea, kun luettavaa on kertynyt jo niin paljon. Anteeksi vaan kaikille, kun en jaksa kysymyksiin kommentoida.
Nyt ruuan laittoon ja arkipuuhiin.
-Magpie rv.38+3-
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7335879&p=3&tmode=1&smode…
Siis tuo helvetti jäätyy vitsi..
-Magpie-
Voisiko joku auttaa? Oon yrittänyt tosi monta kertaa liittyä kyseiseen listaan, mutten millään osaa. Jos joku antaisi mahdollisimman yksinkertaiset ohjeet, niin pääsisin tästä hermoilusta =)
Täällä odotellaan pikkuista syntyväksi 20.6
elikkäs ihan tälleen samalla tavalla vastaat vaan siihen viestiin!!!
siinä listan alussa lukee että mitä tietoja kerrot itestäs :)
kysy vaan lisää jos pitää vääntää enemmän rautalangasta :)
kyllä me autetaan aina! ♥
krisse rv36+1
Onneksi sitkuttelin hereillä euroviisut... Olishan kyllä harmittanu, jos olis jääny mahtava voitto näkemättä.... Nukuinkin kyllä sitten tänään yhdeksään, mikä on kyllä tosi harvinaista mulle näin viime kuukausien aikana. Normisti viimeistään kuudelta ylhäällä. Parin tunnin päikkäritkin olen jo kerennyt ottamaan... Mies huolehti onneks ruoanlaitosta, niin on menny ihan laiskottelun puolelle tämä päivä..
Enpä oo sairaalakassille vielä montaa ajatusta jaksanut uhrata. Onhan tässä vielä aikaa :) Edes vauvan vaatteita en oo vielä pessy. No huomenna sitten... Mulla vaan tahtoo olla paha tapa, että siirrän aina kaiken huomiseen ja huomiseen ja sitten yhtäkkiä huomaan, että alkaa olla myöhäistä.
Calmettea oon kans miettiny, et josko jättäis sen ottamatta. Tota en tiennytkään, että se on vaihtunu uuteen rokotteeseen. Neiti on saanu kai sen vanhan (synt.2001) ja siitä ei ainakaan tullu mitään. Jos se nyt kerran muutenkin on jäämässä pois syksyllä, niin eiköhän sen vois jättää ottamatta.
Neiti on edelleen kuumeessa, nyt ei " enää" ku vajaa 38, mutta viime yönä sillon ku euroviisut loppui kuumetta oli 39 ja sänky oli täynnä haita... Jos se nyt vielä nousee yli 38 niin kai sen kans on lähettävä päivystykseen. Mies tarvii huomenna autoo, eikä oikein huvittais lähtee bussilla kipeen lapsen kans lääkäriin. Johan tuota kuumetta on ollu torstai-illasta asti, eikä se paljon laskemisen merrkejä näytä. Lääkkeellä laskee hetkeksi, mutta nousee kuitenkin uudestaan.
Masussa pidetään taas potkunyrkkeily matsia. Kumma juttu, että aina kun mä istun koneella, niin alkaa kamala möyriminen ja vatsanahka paukkuu... Kivahan se on tietää että kaveri on hengissä, mutta kun se sattuu.....
Ruoka alkais olla kuulema valmista. Ja eikun syömään:D
Quest ja Mikki 36+2
kyselin apuja ummetusvaivoihin. Olen lisännyt arsenaaliin hädensa-
supot, joita kyllä suosittelen jos ummetusta johtuvaa kipua on.
nämä äitiyden ilot...
quest955, jos vauvamme päättävät olla täsmällisiä, niin varmaan
tosiaan tavataan! minulla 1. lapsi oli 10 pv yli- ja 2. lapsi 6 pv
etuajassa, että saapa nähdä. Mies lähtee vielä ulkomailla
pyörähtämään kuun alussa, että sopii toivoa, ettei juuri silloin
päätä syntyä. Mielenkiintoista nähdä onko sairaala jo kondiksessa!
Ainakin mitä olen kuullut, niin käytävillä tossa keväällä vielä oli
äitejäkin joutunut olemaan ainakin väliaikaisesti.
Onko muilla isompia lapsia, jotka ovat jo valmiiksi mustasuk-
kaisia? Vein vauvan haalarin kuivumaan tytön (kohta 10v) kaap-
piin, niin sekin oli liikaa, hänen huoneeseen ei vauvan tavaroita
tuoda! Onko kokemusta???
Jännityksellä Jamesiinan uutisia odotellen!
Pearl73
Ihanaa, kun mies kerrankin teki ruuan. Maistuikin jotenkin paremmalle kun saa jonkun muun laittamaa..
Pearl73: Juu saas tosiaan nähdä, että saakos sitä " käytäväpaikan" vai mihinkä komeroon sitä joutuu? Meillä esikoinen syntyi 6pv yli ja nytkin on jotenkin sellanen olo, että juhannukseksi vasta pääsee sairaalaan. No olispahan ainakin erilainen keskikesän juhla ku yleensä. Meidän neiti 4,5vee on kans jo nyt mustasukkainen. Jos oon ostanu hälle ja vauvalle vaatetta, niin laskee kyllä tarkkaan että saako molemmat yhtä paljon. Saas nähdä millaseks meno muuttuu kun neiti ei enää ookaan ainoa silmäterä. Vähän kyllä jännittää..
Kai sitä jääkiekkoa on pakko lähtä seuraamaan, vaikka vois kyllä olla että Suomen pojat menestyis paremmin jos mä jättäisin katselun väliin. Yleensä ne sillon aina tekee maalin kun mä en satu katsomaan;)
Quest ja Mikki 36+2
Ihmettelit tuota masun kutistumista ja olet oikeassa: Lapsivesi voi kuulema vähetä jopa litralla ennen synnytystä.
Jokohan kohta olet lähdössä? :)
Toinen tietysti on, kun vaavi laskeutuu, niin masun koko pienenee silloinkin. Että yleensä siis masu vähän kutistuu juuri ennen synnytystä! :)))))))
Krisse jo näkyy ehtineen sinua varoitella tuosta toksemiasta.
Mulla kävi oireitasi lukiessa sama mielessä.
Millon sulta on mitattu verenpaineet ja katottu valkuaiset?
Toksemiahan voi nimittäin tulla aika nopeestikin.
Jos ei sulla oo olo helpottunu maanantaihin mennessä, niin mee nlaan tai äitipolille.
Päänsärky on jo vakava oire!
Onko sulla näköhäiriöitä -" roskia" tai ylimääräsiä valoja silmissä? Tai valoarkuutta?
Jos olo alkaa käydä uneliaaksi tai epätodelliseksi, niin sulla on jo kiire!
Älä toista mun virhettä! Mitä pitemmälle toksemia etenee, sitä enemmän siitä on vauvalle haittaa vielä isompanakin!
Huolissaan, Miona
Hyvä, että juttelitte!
Monestihan tytöt on ns isin tyttöjä ja pojat on vielä aikusena mustiksia, että ' sua aina lellittiin' ja tytöt taas jää tavarassa vähemmälle, kun pojat saa ikäänkuin tavaraa rakkaudeksi. Ollaan huomattu jonkunsorttista säännönmukaisuutta kaverien kans jutellessa.
Tasapuolisuus on aika vaikee laji!
Ja pleikkarhommassa olen samaa mieltä!
Meillä ei oo pleikkaria, mutta pelitietska kyllä.
Ollaan hommattu pelkästään kehittäviä pelejä, ei siis mitään seikkailu-juttuja. Niitä saa sitte pelata korkeintaan tunnin päivässä, eikä kovin lähellä nukkumaanmenoa. Ja välillä on tietska pelikiellossa.
Meillä viikarit on tykänny kovasti Masa Mainio rakentaa-sarjan peleistä. Ne on itestäkin aika jänniä!
Meillä on veljessarjasta se kiva etu, että aina on leikkikaveria! :))
Mitähän mun piti vielä? Muisti tökkii, kun väsyttää...
Yöt jää aika hintsuiksi, kun vauvan ja omaa mahaa vääntää tuo antibiootti-kuuri. ://
M
kiitos kun vastasitte! On vauva tosiaan laskeutunut ja tänään serkkunikin sanoin et hänellä viikkoa ennen synnytystä kutistui masu. Tosiaan ympärysmitta pieneni aika lailla. Hui kun jännittää.
Ninni78 vielä sen verran rokotteesta, että tais olla että jos 4 sairastuu tuberkuloosiin, niin 8 sairastuu rokotuksen aiheuttamaan sairauteen. Että nyt näyttää rokote aika paljon huonommalta. siksi tein itse sen ratkaisun ja tosiaan jäähän se kohta kokonaan pois. Mutta ainahan se tosiaan on tuurista kiinni, teit niin tai näin:-))
Jännää miten sitä on tässä loppuvaiheessa niin kiinni tässä koneessa tai siis nimenomaan tästä kesäkertuista on tullut niin henkireikä ja kokoajan jännittää että onko tullut muille jo vauvoja!!! mieskin jo nauraa, kun konetta käynnistelen, että onko kesäkertut synnytelleet:-)))
Olette kaikki huippu hyviä tyyppejä, kiitos kovasti että saa lukea teidän jutusteluja!!!!
ja taas hyvää jatkoa ja palataan asiaan!!!!!!
zejo 35+4
[color=blue]Mulla alkaa päänsärky hellittään,mutta turvotus on ihan järjetön! Ja nyt vauvakaan ei ole liikkunut normaalisti. Mietin juuri lähtisinkö synnärille otattamaan stdänkäyrän?
Lilli81 38+2
krisse-79:
LILLI: vai on sulla päänsärkyä... onko ollut muita oireita...viittaan siis siihen raskausmyrkytykseen!!!
miona jo kerkes meidät pelästyttämään sillä joten oohhan tarkkana nyt jos päänsärky johtuu siitä ://
krisse rv36+1
[color=red]Verenpaineet on otettu viime viikon torstaina ja ne olivat 110/75. En tiä onko hyvät,kaipa. Samana päivänä pissussa ei ollut mitään valkuasiat 3 viime viikkoa ei ole ollut mitään. Hävinnyt johonkin. Turvotus jaloissa on tosin ihan järkyttävää. Jalat on tosiaan kuin Pöllit,ei ole enää nilkkoja olemassa. Nyt on päänsärky tosiaan helpottanut,mutta vaavi ei ole liikkunut normaalisti. On ollut tosi hiljainen.
Mietinkin tässä,että lähdenkö synnärille ottamaan sydänkäyrää?
Laitoinkin jo kriselle,että mitä kmieltä se on että lähdenkö vai en.
Kiitos huolenpidosta.
Lilli81 38+2
Miona:
Krisse jo näkyy ehtineen sinua varoitella tuosta toksemiasta.
Mulla kävi oireitasi lukiessa sama mielessä.Millon sulta on mitattu verenpaineet ja katottu valkuaiset?
Toksemiahan voi nimittäin tulla aika nopeestikin.
Jos ei sulla oo olo helpottunu maanantaihin mennessä, niin mee nlaan tai äitipolille.
Päänsärky on jo vakava oire!
Onko sulla näköhäiriöitä -" roskia" tai ylimääräsiä valoja silmissä? Tai valoarkuutta?
Jos olo alkaa käydä uneliaaksi tai epätodelliseksi, niin sulla on jo kiire!
Älä toista mun virhettä! Mitä pitemmälle toksemia etenee, sitä enemmän siitä on vauvalle haittaa vielä isompanakin!Huolissaan, Miona
Täällä oon pyörinyt koko päivän ja lueskellu teitin kuulumisia. No tuloksena --- mitään en enää muista, kun rupesin kirjottelemaan.
Kenes mies oli kokkaillu, meillä kans mies teki ruuan pitkästä aikaa ja nyt vetelen tota lohikiusausta napaan... Onhan suolasta ja hyvää. Saas nähä millasen turvotuksen kehittää tuolla suola määrällä. No huomena on se ä-poli ja sais olla painoa tullu ihan vaan torujen välttämiseksi.
Vatta on taas heittäytyny löysäks ja vessassa saa ravata yhtenään. Joko on hiton sitkee pöpö tai sit sai tää kaveri haaveilla lähtöä. Paljon on kysyttävää ja pelkoja huomista reissua kohtaan. Eniten jännitän et ei tarvis jäädä sisään. Eihän siihen mitään syytä ole, mut kun esikoista odottaessa jäin yllättäen rutiini tarkastuksesta ja päädyin sektioon ni jotenkin tuokin alko kummittelemaan nyt. Tietysti on viel tuo mies nyt illasta huomisiltaan töissä eli täytyy yksin mennä. Niin oli silloinki.... Voi tätä taikauskon määrää..
Pysykäähän kasassa tai jakautukaa tuntojen ja viikkojenne mukaan ;-) Huomasittekos, että oli heinikset kirinny meidät kiinni vaavien määrässä. Oiskohan Jamessiina saanu jo meille edeun takasin, kun ei oo kuulunut?
Lytte, tän päivän terroristi...
Niin saat ainakin varmuuden tilanteesta. Jos kerran on paljon turvotustakin. Saat sitten mielenrauhan ainakin. Tsemppiä!
äitimiia rv 38+1
Kyllähän oli taas livahtanu kirjomavirheitä teks´tiin... Kuten taas..
Sitä siis piti kysyä, et lähettääkö toi yahoo kaikki sinne kirjotetut jutut automaattisesti S-postiin? Siis et tavallaan keskustelua ei käydäkkään siellä niinku täällä... Vaikka siis sielläkin pääsee lukemaan.
Ymmärsköhän kukaan -- Sori tää ulosautto (tarkoitan ulosanti) on nyt mulla surkeeta
Lytte taas.......
Mulla on olut ihan hirveen huono päivä, oon vaan pillittänyt ja voinut huonosti. Ja sain vielä flunssan :(
Lytte: Jos haluat lukea nuo kerttuviestit vain yahoossa sun täytyy mennä kohtaan " edit membership" (löytyy sieltä kesäkerttuäidit ostsikon päältä) vasen yläkulma. Sieltä laitat täpän kohtaan " Special notices - Receive only important email notices from the group moderator." (Silloin vain ns. tärkeät viestit tulee postiin ja muut viestit luet siellä yahoossa).
Toivottavasti osasin selittää ees jotenkin ymmärrettävästi.
Helmis ja Onsku 35+2
[color=Darkorchid]Minäkin nopeasti pinoudun. Kauppaan pitäis lähtee kun oli niin hyviä tarjouksia. Tarkoitus oli lähteä niin,että oltais repimässä ovenkahvaa mummonjen kanssa,mutta täälä edelleen istun
;)
Tosiaan kirrpparireissu jää tänään väliin kun menen anoppilaan hypistelemään niitä saatuja vaatteita. Ihanaa,en jaksa odottaa!Toivottavasti sieltä löytyy hyvää tavaraa.
Masussa voidaan hiljaisesti. Yöllä vähän potki,mutta aika vähän. Tänään aamulla on tullut pari potkua,joten täälä taas on edessä liikelaskenta.
Kipuja ei pahemmin yöllä ollut. Varmaan vaikutti että jouduin ottaamaan päänsärkyyn taas särkylääkettä. Tää on jo nyt 3 päivä päänsärkyä, onkohan ihan normaalia?
Sitten pika vastaukset:
Hoxa sairaalakassista: Mä pakkasin sen valmiiksi 30 viikolla,kun neuvolantäti niin kehoitti. Sen jälkeen olen täydentänyt kassia sitä mukaa kun jotain tullut mieleen. Mulla on mukana:
imetysliivit
mammakortti
pikkarit
yösiteitä
liivinsuojia
trippimehuja
rasva
huulirasva
puhelimenlaturi
kynä ja vihko
energipatukoita
shampoo/hoitoaine
villasukat
tohvelit
Tässä nyt ne mitä just nyt muistuu mieleen. Erikseen on sitten nyytin kassi minkä mies tuo. Mutta siihen sai eilen hyvän pointin. Mä olen pakannut 50cm vaatteet mukaan sinne,mutta miehen veljenvaimo sano että sekin oli pakannut ekan kohdalla ja kävi niin ettei ne mahtunutkaan. Eli pitää laittaa varalle kassin päälle isommat vaatteet mitkä mies vaihtaa kassiin jos onkin pidempi vauva.
Kriselle calmetesta: Meillä ei ole vielä ainkaan anettu suostumusta rokotteeseen. Sovittiin,että kaikista rokotteitsa neuvotellaan erikseen lääkärin kanssa,kun mieheni allergia tausta on niin voimakas. Se mun allergiat. Että rokotteesta voi olla vaan haittaa meidän tapauksessa.
Nyt mies hoputtaa sinne kauppaan! Pitää mennä
Ihanaa sunnuntaita kerttusille!
Lilli81 38+2