Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KESÄKERTTUJEN sunnuntai***

21.05.2006 |

Huomenta!!!!!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan miljoona vuotta sitten oon ollu niin aikanen et oon pinon päässy alottamaan... :)

Huhhui, Lordi sitte meni voittamaan! Järkytyksestä ilonen..... Mun mielipide on ollu niin kauan ku vaan kuuntelee on hyvä mut kun näkee nii........ Mies on nauranu....

Napsin pojan nallepuh keksejä samalla, ai kovaki makeen tuska ja mitään kaapissa? KYLLÄ!!!!

Omanapaista höpöttelyä luvassa... Tähän asti pitkän aikaa menny nukkumaan puoliltaöin ja ne neljä tuntia plus tirsat on riittäny tosi hyvin. No illalla nukahin poikaa nukuttaessa ja jaksoin vaan hampaat käydä pesemäs ja jatkoin unta... Vikatikki! Vähäväliä hereillä ja poikaki alko kolmelta huutamaan juomista... Tuntuu ihan ku ei ois ollenkaan nukkunu! No onneks pappa aiko tulla hakemaan pojan mummulaan heti aamusta. Saa MUKA pakata ja muuta tärkeetä, taitaa tosin nukkumiseen mennä... Mies on töissä...

Mä hätäilin kans joskus et nukun enemmän mahallaan ku kylellään ja vieläki joskus herään siihen et rötkötän mahan päällä. Alkaa sänky täyttyä tyynyistä, mies hyvä jos mahtuu mukaan... :)))

Mut vois liittyä aamupalalle ton pienen miehen seuraks.....

Suhmura, poika 12/03 ja Napura 37+3

Vierailija
2/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään joka aamu klo5 niinkuin tosi moni muukin..ja nyt jäi kyllä unet taas tosi lyhyiksi. Vatsaa kivistij a supisteli ja ja ja...vois nää vaivat jo

loppua!

En tiedä mistä täällä on eilen ollu puhetta, mutta eipä tuo haittaa (en jaksa lukee pinoa, ne on nykyään niin pitkiä).

Huomasin eilen, että meidän hoitolaukku on rikki ja itkuhälytintäkään meillä ei ole esikoisen kanssa ollut..joten maanantaina kauppaan ostamaan laukkua ja hälytintä. Kyllä se hälytin on nyt ehdoton..Kun vauva nukkuu sisällä niin voi ulkona touhuta esikoisen kanssa tai yksin.

Niin..esikoisen vaunujen pääliset tarvis pestä (avat irroitettavat)..nyt ne siirtyvät sitten uudelle tulokkaalle. Mietittiin miehen kans eilen, et jos käy niin, että esikoinen haluaa meidän väliin öisin niin miten me se järjestetään, kun ei siihen oikeen hyvin neljää mahdu. Tulee riski, et vauva jää alle. Vaistomaisesti sitä kyllä varoo, mutta kun alkaa tulla ahdasta! Ja eihän meillä ole sitä äippäpaketin laatikkoakaan, kun ei otettu ja edellinen on rikki..Soitin sitten serkulle ja kysyin sellaisesta liikuteltavasta rottinkisesta vauvan ensisängystä (muistin, et niillä oli sellanen) ja saadaan se lainaksi! Se on tosi kätevä pyörillä kulkeva, kapea ja mahtuu pieneen tilaan. Esim. sängyn ja seinän väliin.

Niin onko joku aikasemmin jo kysyny:

MITÄ PAKKAAT SAIRAALAKASSIIN JA OLETKO JO PAKANNUT SEN??

Tuli sekin eilen mieleen, kun supisteli niin vietävästi. En oo meinaan pakannu. Ja jostain luin, et ' ei ensisynnyttäjät' pakkaavat myöskin aikaisemmat neuvolakortit mukaan. Miksi??

Mutta nyt aamupalalle..palaan jos vaan ehdin ja muistan! :D

Hanna*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhmura --> Mä nukun kans mahan päällä! Sillai jotenkin vinosti..kaikista paras tapa nukkua. Olen kyl yrittäny välttää, mut aina jotenkin haen sit sen parhaan asennon. Masussa tulee potkuja, mut sitte se rauhottuu taas..Onkohan siitä haittaa?!

Niin sitte sisko sano eilen, et jos vauva on kauan kiinnittyneenä (siis alhaalla) et sille voi tulla suippo ja oudon mallinen pää, et jollain oli ollu..Mahtaako pitää paikkaansa?? Se on kans sellanen..

Hanna* Hauskaa päivää kaikille!

Vierailija
5/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten pysynyt hereillä eilen - ihan niinkun ounastelinkin. No Hyvä Lordi - pessimistinä surkeus, kun ens vuoden juhlat ei sitten oo halpa juttu=)

Heräsin aamulla kyljet ihan sairaan kipeinä. Asukki pommitti molemmin puolin oikeen vauhdilla. Taisi ottaa aina toiselta puolelta vauhtia...

7.6.06 lapsivesihän suojaa tuota vaavia hyvin, joten se ottaa painosta pois ja vaavi ns. väistyy sille vapaalle puolelle, kun et kokonaan mahan päällä ole. Ei huolta taitaisi olla keinuvaa jo tuo täys mahamakuu.

Hoxa - kassia en ole pakannut. Haalin sitten kasaan, kun lähtö tulee ajankohtaseks tai sitten jos tulee kiire ni mies voi tulla perässä kunhan hoidetaan kiirreelliset pois alta=) Vauvalle aion pestä ja katsoa muutamat pienet kotiin valmiiksi sillätavalla, että mies sitten varmasti osaa oikeat ottaa. Niitäkään en halua sairaalaan ennen kun oikeesti päästään kotiin. Viimeksi kun reissussa meni 9 pv.

Itselle otan pesuaineet, harjat, huulirasvaa, villasukat, luettavaa, yösiteitä, imetysliivit, liivinsuojia, väljät vaatteet ja ne miljoona asiaa, joita huomaa kaipaavansa saa mies tuoda... Riippuu siis siitä, kuinka kauan reissussa joutuu olemaan. Omat sisäkengät - sairaalan on kamalia..

Taas valuu limaa tuolta alapäästä (sori pakko kertoa) Huomenna sitten sinne ä-polille käynnille pysytään vielä kasassa. Kovasti tuolla pungetaan alaspäin. Eilen muuten närästi ekaa kertaa oikeen ikävästi. Toivottavasti jää siihen. Joku sano, ett mitä enemmän tukkaa vaavilla on sitä enemmän äitiä närästää. Näitähän versioita löytyy. Piti kyllä sinänsä paikkansa likkaa odottaessa et mua närästi varmaan kolme kertaa koko raskauden aikana - tytöllä oli kalju, joka kasvoi tukaksi vasta kaks vuotiaana...

Lytte ja Masukki 36+1

Vierailija
6/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tota mun juttua, eihän siinä ole päätä eikä häntää... No ajatuksen juoksu ja jne...

Kyllä se kiinnittyneenä olo venyttää vaavin päätä suipoksi. Äkkiä tuo pää kuitenkin palautuu ihan tavallisen näköiseksi syntymän jälkeen.

Vaavin kehitystähän voi tukea siinä samalla, kun pään palautumista. Nukkumaan aina vuorokyljin ja päivällä valvotusti sitten selällään. Jokaisella hoitokerralla vaavia käytetään molemmilla kyljillä ja mahallaan. Vauvan kehonkuva kehittyy nopeammin ja koordinaatiokyky paranee. Samoin käsien ja jalkojen tuominen suuhun parantaa ko asiaa. Nää ohjeet on keskosten käsittelystä, mut toimi tosi hyvin meiän likan kanssa. Päätä kannatteli alta 2 vko ja käänty jo 2 kk. Taisi seistä siinä 6-7kk ja käveli jo alta 9kk. Yksilöllistähän tuo on eikä mitään tarkota, mut itte aattelin tämänkin vaavin kanssa antaa niitä virikkeitä... Saatte vapaasti paheksua tai ottaa korvan taakse=)

Lytte ihan yhtä sekavasti kun edelläkin

Vierailija
7/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee hyvä LORDI...ai että oli eilen jännää kattoo noita viisuja :DDD

en ees muista koska oon viimex niitä tolleen kunnolla seurannut ja mikä mahtavin päätös !!! suomi voitti...kyllä tässä riittää kertomista sitten lapsen lapsille :D

ai pitääkö edelliset neuvolakortit ottaa mukaan vai...no voi ei!!! mä en oo koko tänä raskaus aikana niitä löytänyt kun oisin halunnut vertailla tätä raskautta niihin...

ei mulla oo niitä ottaa mukaan :(((

mitäs täällä ollaan mieltä tuosta calmette rokotuksesta???

meinaatteko ottaa sen vauvallenne...

en kyllä tiiä mitä haittaa siitä on vai onko siitä mitään haittaa...mutta joka tapauksessa syyskuusta lähtien sitä kait annetaan vain riski ryhmille.

nyt aamu puuroilemaan...kahtellaan ja sunnuntain jatkoja kertuille

krisse rv36+1

Vierailija
8/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynytkään eilen ollekaan koneella, joten en ole nähnyt eilistä pinoa. Pitää käydä tän jälkeen lukemassa.

Meillä pojalla taas antibioottikuuri, edellisestä ei ole viikkoa kun loppui. Nuha alkoi uudestaan pari päivää sitten, ja eilen iltapäivällä itki korvakipua. Lääkäri sitten katsoi ettei vanha tulehdus ole edes lähtenyt paranemaan...eka kerta meillä kun tulehdus ei asetu yhdellä kuurilla. Toivottavasti nyt paranee...

Pari yötä olikin meillä levottomia, varmaan tuo korva kummitteli, mutta nyt meillä nukuttiin tosi hvyin.

Tai menihin tuo viisuja katsoessa : ) Hyvä Lordi!!! Menin nukkumaan korvatulppien kanssa ennen 11..pakko myöntää, mutta en jaksanut uskoa Suomen voittoon..Mies tuli sitten herättäämään pistelaskujen aikaan, että Suomi johtaa, hänen oli pakko tulla herättämään. Ja hyvä, että tuli. Pistelaskut oli aika alkupäässä, joten pääsin jännäämään.

Onhan tuo aika paukku. Mutta sitä kai tarvittiin aivan totaalisen erilainen kokoonpano, mitä ennen on viisuissa nähty. Ja hyvä Lordi musta on aina ollut, mutta epäilin, mitä ne sanoo Keski -ja etelä Euroopassa, missä uskonto on aika voimakkaasti jokapäiväisessä elämässä (vaikak eihän tuolla ole mitään tekemistä uskonnon kanssa, mutta...). Antokohan Kreikka hyvityksenä 12 p : ) : )

Sairaalakassista, olen jo pakkailut. Vaaville vaatteita, (mm mun vanhat Tutan potkarit, vm 75!), itselle imetysliivit, suojia, muutaman siteen lähtöä varten (sairaalassa käytän niiden siteitä, vaikka ovatkin niitä megasiteitä). Synnytykseen ostin isotonic urheilujuomaa, siitä saa hyvin energiaa. Esikoisen synnytyksessä en pystynyt syömään mitään. Hammastahnaa, hammasharjan. Vielä pitäs ostaa jotain kasvojenpuhdistus ainetta. Nykyinen on semmonen jättikokoinen, enkä sitä kyllä ottaa mukaan. Jotain syötävää käyn varmaan vielä ostamassa, suklaata. Mies varmaan sitten toimittaa lisää, jos tarvitsen.

Ihana ilma, tänään voisi laittaa kukkia parvekkeelle, ois kiva laittaa ennen vauvan tuloa. Viimeksi ehdin laittaa, mutta ne kuoli kun olin pojan kanssa osastolla, eihän se mies tajunnut niitä kastella...pitää nyt muistuttaa : )

Vauva möyrästää illasta enemmänki, pikku jalat aina välilä tuntuvat oikeassa kyljessä, ne tuntee hyvin ulkopuoleltaki, kun sopivasti venyttelee. Nyt onkin sitten tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan. Siihen asti pyrin suhtautumaan lähdön odotukseen maltilla, mutta kyllä lan mentyä alkaa jo jännittämään, kun kyse ei välttämättä ole kuin päivästä tai kahdesta.

sokuri 38+0

Vierailija
9/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolipilvinen aamu Helsingissä. Olipas tosissaan " hirviömäinen yllätys" tuo Lordin voitto. Itse en jaksanut katsoa niitä kisoja yöllä, tai kärsinyt, kun musta se euroviisumusiikki muutoin on niin kauhean kamalaa..

Sitä sairaalakassia varten meinasin täällä tehdäkin ihan " listan" .. Onneksi on niin lähellä tuo sairaala, että voi tosiaan haetuttaa kotoa tavaraa jos jotain tärkeää unohtuu. Jännittävintä on, että minne tyrkätään esikoinen jos lähtö tulee keskellä yötä. Kaikki kaverit kun on työssäkäyviä, joten vaihtoehdot on tosi, tosi vähissä. Muutamaa on jo varoitettu, ja toivotaan, että tulokas ilmoittelee tosi hyvissä ajoin tulostaan, että isovanhemmat ehtii tänne tuolta 500 km päästä kaasu pohjassa kurvaillen... (?)

Kuvittelin etukäteen tämän ensimmäisen äitiyslomakuukauden olevan touhuntäyteistä aikaa, jolloin juoksen kaupungilla hankkimassa tarvikkeita mitä vielä puuttuu, mutta saappas nähdä, miten kynnelle kykenen.. Täälläkin nipistelee ja supistelee aika tiiviisti, joten kovin rankoille kaupunkireissuille ei enää tällä 116 cm ympäryksellä lyllerrellä.. Ehkä alankin käyttämään niitä nettikauppoja nyt enemmän? Hmm.. Kampaaja ja kosmetologi piti varata ensimmäiselle äitiyslomaviikolle, mutten vielä ole saanut aikaiseksi. Sitten ihan pienen vauvan kanssa kun ei voi irroittautua moneksi tunniksi kampaajan penkkiin istumaan..

Oletteko te muut muuten saaneet aina synnytyssairaalasta mukaanne sen synnytyskertomuksen? Minä en omasta mielestäni sitä saanut, mutta neuvolatäti väitti kyllä, että se sieltä " automaattisesti" annetaan mukaan. Kun kirjailin synnytyksestä tietoja vauvan kirjaan, kaikki ajat heittelin ulkomuistista ja nyt kyllä kiinnostaisikin tietää muutakin kuin tuo synnytyksen kokonaiskesto.. (olen onnellisesti unohtanut jo niin paljon, vaikkei siitä ole kuin muutama vuosi)

No, Pipsa Possua taidan mennä katsomaan ja syömään aamumysliä.

Leppoisaa sunnuntaipäivää kertuille.

*B* 34+6

Vierailija
10/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]

Menihän viisuilut hienosti.. en olis kyllä oikeesti uskonut, että suomi voittaa.. No, hyvä hyvä..

[color=magenta]

Sairaalakassia ei ole pakattu.. Mutta kerttusista joku laittoi keväällä listan ja siitä napsin mulle tarpeellisia:

*äitiyskortti

*kamera

*puhelin ja laturi

*vaatteet molemmille (kelivaraus),

*hygieniakassi (dödö, harja, hampuharja, kiharrin, ripsiväri)

*tossut

[color=red]

Siinä jotain... Eipä sitä ole vielä laitettu ja tuokoon mies sitte myöhemmin, jos en sitä saa laitettua.. Yks päivä piti alkaa laittaa, mutta taika-usko iski ja jäi homma tekemättä..

[color=magenta]

RokotusG: En tiedä puhua puolesta enkä vastaan.. Vielä vähän ulkona koko asiasta.. Aika kauan sitä on kuitenkin annettu..turhaanko? No, antaakahan viisaammat kertut tulla mielipiteitä, niin kerron sitten miltä vaikuttaa..'

[color=red]

Oma (.): Illalla sukkapuikot viuhahteli oiken urakalla ja koska tässä kökötin illalla terrorisoimassa, niin jalat oli kyllä järkyttävät.. Kyllä ne vaan voi lisää turvota.. Eipä yön aikana laskenut kovin paljoa.. Vauva rytkytteli Euroviisujen tahtiin pitkälle yöhön, joten nukuttiin kunnolla parin tunnin pätkät, eli pissalla käyntien välit. Uni kuitenkin tuli heti, kun pään tyynyyn takas sai..

[color=magenta]

Nyt aamupalaa.. Hyvää sunnuntaita kaikille kerttusille!!

MariAnn 35+3

Vierailija
11/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa aamu-teellä! Eilen oltiin kaupassa ja kovasti yritin miettiä, että jotain puuttuu... no maitohan se oli, enkä mä kahvia kyllä mustanakaan juo joten nyt sitten vaihtelu saa luvan virkistää :D

Aika hupaisaa tuo Lordin voitto!!! Nyt kyllä on maailman kirjat totaalisesti sekaisin, kun suomi voitti Euroviisut!

EIlinen miehen " rilluttelu-ilta meni sitten ihan hyvin. Olivat ensin poikien kanssa kattomassa lätkää ym. täällä meillä ja sitten jäivätkin seuraamaan Euroviisuja, jonka jälkeen lähtivät ravinteliin ja tulivatkin jo klo 4 ...eli ei tarttenu olla yksin kovin kauaa... eikä supistelujakaan pahemmin ollut. MIes oli aika kohtuullisessa kunnossa...mutta noi sen kaverit kuorsaavat vielä tossa sohvalla (siitä muuten ei sitten etukäteen ollutkaan puhetta, että saan tällaisia ylimääräisiä krapulapommeja sohvilleni !!!) siitä kyllä annoin kuulua yöllä miehelleni... mutta menköön nyt tää kerta... Sitten kun vauvi on talossa niin ei varmaan saa raijata kavereitaan tänne bunkkaamaan... Mielestäni se ei ole ihan lapsiperheen rutiineihin kuuluva juttu.. vai mitä?

[color=blue]Nukkumisesta... minäkin nukun puoliks mahaltani... no olen huomannut, että aina sillä kyljellä en pysty olemaan tollatavalla, jonka puolella vauvin selkä on... painaa ikävästi ja alkaa ahistamaan.

[color=brown]Sairaalakassin olen pakannut. Viime viikolla sitten vähän laajensin sen sisältöä, kun aikaisemmin oli vain pakolliset hyg.välineet ja puhtaat alusasut... tällä hetkellä kasseja on kaksi, joista toisessa on vauville kotiinlähtö vaatteet. Saa odottaa sitten turvakaukalon kanssa autossa kotiin lähtöä.

Tällä hetkellä sairaalakassini sisältö on seuraavanlainen:

-Hyg.välineet: hammash ja tahna, rasva, pikkuset shampoo ja hoito-ainepurkit, dödö

-synnytykseen: kaurapussi ja vauvaöljyä hierontaa varten

-rantaläpsytin -tossut

-imetysliivit ja suojia

-pari puhdasta teepaitaa, puuvilla-pyjamahousut ja alusvaatteet itselleni ja miehelle teepaidan, kalsarit ja sukat.

Vauville varasin myös kotiinlähtövaatteisiin tuollaiset 70-luvun punaiset ja siniset froteiset Tutta-potkarit (mitkä löytyi varastosta)... ovat muuten uskomattoman hyvässä kunnossa ja niiiin suloiset.

... no eipä muuta kun heissulivei!!

Ninni rv 34+4

Vierailija
12/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Eilen sitten jatkettiin koko perheen voimin yläkerran siivoamista. Koko päivä meni touhussa, mutta kyllä tuli hyväkin. Tavaraa lähti kaatikselle ja kierrätykseen oikein urakalla. Samalla vaihdettiin lasten huoneeseen järjestystä ja nyt ois yläkerta vauvan sänkyä vailla. Yksi vinttikomero on vielä käymättä läpi ylhäällä, että jospa sen sitten tänään kattoisi. Ihanaa kun välillä saa jotain aikaiseksikin. Mies on kyllä sitä mieltä, että taidat jo lähtöä tehdä kun noin on tota energiaa.

Osittain mahallaan nukkumisesta: niin täälläkin välillä rötkötellään. En usko myöskään, että vauvalla mitään hätää, lapsivesi on kyllä niin hyvä " eristäjä" . Ja joskus jos vauva on tietyssä asennossa en edes pysty mahalleen käymään, että eiköhän se vauvakin silloin varoittele mahalleen käymästä.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut. Toivottavasti ei tule kiirus lähtö, on niin paljon kaikkea muuta hommaa olevinaan. Entisten neuvolakorttien mukaan ottaminen ei tullut kyllä mieleenkään. Pitääkin kysellä terkalta perjantaina. Ja calmetesta, meinaan sen vauvalle ottaa, onhan se isommillakin. Vielä synnytyskertomuksesta tähän kohtaan: molemmilta olen sen saanut mukaan sairaalasta(vai tulikohan se postissa)

Lytte: täällä kannatetaan ja tuota vauvan vuorokyljillä nukuttamista. Meillä ja kaksi isompaa lasta on tosi pienestä päänsä kannattanut ja ollut muutenkin " hyvin jänteviä" vauvoja. Minäkään en tiedä onko juuri tällä ollut vaikutusta, mutta ei ainakaan haittakaan.

Oli näköjään jo ensimmäinen heinäkuinenkin ponkaissut maailmaan, melko hyvin ollaan näköjään kertut kasassa pysytty.

Jamesiinasta ei tainnut illalla enää kuulua mitään, jokohan siellä on nyytti sylissä? Jos en ole vaan huomannut niin onnea sitten huomiselle.

Yahoosta vielä. Olen käynyt itseni sinne ilmoittamassa ja osasin jopa jonnekkin tietonikin laittaa, mutta miten pääsen ihan keskusteluihin mukaan (kyselee taas torvi)...

Lyydia 36+3

Vierailija
13/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyydia-76:

Vielä synnytyskertomuksesta tähän kohtaan: molemmilta olen sen saanut mukaan sairaalasta(vai tulikohan se postissa)

Yahoosta vielä. Olen käynyt itseni sinne ilmoittamassa ja osasin jopa jonnekkin tietonikin laittaa, mutta miten pääsen ihan keskusteluihin mukaan (kyselee taas torvi)...

Lyydia 36+3

[color=blue]mä muistelin kans jotain semmosta että se ois tullut postissa jonkin ajan kuluttua, siis se synnytys kertomus :)

viestiä pääset lyydia lähettelemään tuolla meitin yahoon sivuilla kun meet siinä vihreessä laatikossa " messages" (viestit) sanan alla painamaan " post" (lähetä)

kyselkää vaan jos selitän monimutkaisesti tai muuten vaan :))

krisse rv36+1

ainii...ihanaa kun niin moni on jo päässyt 38 viikoille ♥ Onnittelut teillekkin hienoista viikoista

Vierailija
14/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisse: Kiitos ohjeistuksesta. Kävinkin jo tällä välillä säätämässä tuolla yahoossa ja löysin tekemäsi ohjeen " vihreästä laatikosta" sieltä. Pitihän sitä sitten kokeilla, taisin osata lähettää uuden vietin ja vastatakin omaani. Hyvä minä. Mutta ihan mitä vaan voi täältä suunnalta odottaa..!

Vielä kysäisen uudemman kerran, että pitikö Kelan lähettämässä äitiyspäivärahapäätöslapussa (olipahan sana) olla mainintaa lapsilisästä??

Lyydia

Vierailija
15/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Krisse kun laitoit mut yahoon(kävin jo esittäytymässä)!!!!!!

Oli ihana katella teidän la kun päivät kuluu niin nopsasti ja kohta on oma käärö kaikilla sylissä ;).

Pakko myöntää etten eilen meinannut silmiäni uskoa kun LORDI vei voiton vaikka itse musasta tykkäännkin :D.

Tais olla euroopan" vastaisku" söpöille pimuille mahdollisemman vähissä taimenissa:))))))))).

Kiva nähdä mitä muut maat lähettää viisuihin ens vuonna.

Nyt olis kax viikkoa ja yx päivä kun meitin riiviön ;) olisi tarkotus sektiolla tulla esittäytymään,kyllä sitä on odoteltukkin!!!!!

Vaikka maha ei kovin iso ole eikä paina alas ollenkaan kun on poikittain kyljestä kylkeen(lääkärin mukaan reteesti istuu)niin toista kylkeä polttaa niin ett joskus voisin kiljuen repiä nahkaa(siis 24).

Kaipa sitä pitäis jotain syödä ennenkun vauveli huomauttaa aamiaisesta ;).

37+0

Vierailija
16/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksesta ensin ku vielä muistan....! meillekin annettiin neuvolassa se lappu että päättää annetaanko rokotusta vai ei...! ja tulin siihen tulokseesn että en enna laittaa. siitä rokotteesta on nyt on ollut niin paljon haittaa verrattuna hyötyyn, että eivät enään niin suosittele. Luutulehduksia, jopa raajan loppuikäistä toimintakyvyttömyyttä ym. Tämä rokote on tullut 2002 ja sitä ennen annettu rokote oli sitä parempi laatuista. Hyvin olen itsekin hengissä ja mieheni vaikka emme ole saaneet! Ruotsissa ja Saksassa oli luovuttu jo silloin rokotteesta kun me synnyimme:-))

Mutta tokihan se on jokaisen itse harkittava. meilläkin esikoinen sai automaattisesti 2001, kun se oli vielä sitä parempaa rokotetta.

Sitten tyhmään kysymykseen....voiko olla mahdollista että vatsani on pienentynyt muutamien päivien aikana?? kun huomasin ja aloin mittaamaan niin johonkin oli 5cm hävinnyt! voiko olla että lapsivesi vähenis tai jotain?? auttakaa te viisaammat!!

Esikoiseni ja tämäkin masumykeröinen on laskeutunut tosi aikasten ja suippoa päätä todellakin odotellaan!! ei kyllä ollut paha ollenkaan ensimmäisellä ja nähtäväksi jää minkälainen tonttulakki pää seuraavalle sitten tulee:-))äkkiähän se todella muotoutuu takas!

Jollakin oli jo tullut limatulppaa....voi ku ihana!! tietää että ei enään kauan mene kun on vauva kainalossa!!!

en taas muista kaikkia juttuja mistä täällä oli puhetta mutta täytyy palata myöhemmin takas!

Iloista päivän jatkoa ja supistuksia niitä tarvitseville!!!!!!

zejo 35+4

Vierailija
17/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin koko yön läpi heräämättä kertaakaan, aikaisin nukkumaan ja ylös vasta vähän ennen kymmentä. Oli varmaan vähän väsy. Huomas kyllä aamulla ettei ollut kääntänyt kylkeä koko yönä (kyljen kääntäminen herättää ihan varmasti, sattuu häpyliitokseen niin), oli alempi käsi ihan puuduksissa..

En yhtään ihmettele että Lordi voitti! Kun lähes kaikissa maissa on puhelinäänestys, ja ketkä yleensä kännykällä äänestää? Nuoret! Ja jos muut kappaleet on lähestulkoon humppaa (euroviisu-pop-humppaa), niin eiköhän äänet mene nuorisomusiikille.. Jota nyt parhaiten tarjoili Lordi. Erinomaista jokatapauksessa!

Eilen illalla oli tenavalla kyllä käytössä arsenaali sukkapuikkoja, oli vähän tuskainen olo. Toivottavasti kypsyttää, ensi viikolla kun pääsisi jo laitokselle niin olisi hyvä.

Sairaalakassia en ole kyllä vielä pakannut.. Mukaan laitan ainakin imetysliivit ja liivinsuojia, siteitä kotiinpaluuta varten, kameran ja päiväkirjan (ihan synnytystä ja alkuaikoja varten ostin, jos vaikka ehtisi laittamaan joitain fiiliksiä ylös), sitten mukaan tietysti väljät vaatteet kotiinpaluuseen.. Varmaan urheilujuomaa kannattaisi harkita myös. Vauvan kassin pakkaan erikseen.

Kuinka lyhyt muisti on miehillä? Kun ei siitä ole kuin viikko kun keskusteltiin siitä että mies ei ole ollut ollenkaan kotona. Noh, eilen lähti ajelemaan moottoripyörällä, eikä pyytänyt mukaan (olisin lähtenyt kyllä). Kun tuli ennen kymmentä kotiin, sanoi että olisi ollut kivaa jos olisin ollut mukana, no pohdin ääneen että miksi et kysynyt..

Ei se vielä mitään.. Tänään lähti ajelemaan kotarilla, eikä se haittaa, mutta tuossa kun lähti niin sanoin että tule sitten niin kotiin että voi laittaa ruokaa normaaliin aikaan (neljän jälkeen joskus). Siitähän möly syntyi. Kamalaa kun kuulemma jo lähtiessä pitää miettiä monelta tulee takaisin ja eikö hän voi enää mennä ja haluan valvoa häntä ja mitä kaikkea.. SIIS MITÄ??? Sitten väitti että nyt häntä ei huvita lähteä ollenkaan (ihan kuin se olisi häntä estänyt), eli syyllisti siinä sitten minua kun haluan hänet pitää valvonnassa ja vaikka mitä. Vain vieno pyyntö että on kotona ruoka-aikaan, suurinpiirtein säälliseen aikaan..

Luulisi että viisi tuntia riittää jo vaikka ja mihin..

En jaksa..

Pitäisiköhän lähteä koko päiväksi äitin luo. Olla siellä koko päivä iltaan asti..

V*tuttaa.

Kaikki kun on sitten mun syytä ja olen tälläinen vaativa ja en halua miestä päästää minnekään ja kaikkea..

Että voi V*TTU!!

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 37+1

Vierailija
18/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tenava laskeutunut?

Vai mihin suuntaan on pienentynyt? Ympärysmitta vai sf-mitta?

Vierailija
19/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]CALMETESTA: Miehen kanssa juteltiin ja päätettiin, ettei oteta sitä enää. Jos sitä ei oltaisi vetämässä kokonaan pois, niin sitten otettaisiin. Muut rokotteet kyllä otetaan.

Eilen illalla taas supisteli tosi kipeesti. Piti ihan tsempata etten pidättänyt hengitystä. Se on kyllä vaikeaa. Sanoin miehelle että muistuttaa miuta aina siitä, että pitää hengittää hyvin.

Pitääkin laittaa sairaalakassiin vielä puhtaat alusvaatteet tosiaan itselleni. En ota mitään omia vaatteita osastokäyttöön, koska ärsyttää sit rueta pesemään heti pyykkiä kun pääsee kotiin.

No, me lähdetään tästä päiväkävelylle (karkkikauppaan =) ). Mut on sinne reilun puolen tunnin matka kävellen, joten saan jonkunmoista liikuntaa.

Tytteli-83 rv 36+4

Vierailija
20/49 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ehdottomasti calmeten vauvalleni! Mielestäni tilanne on aivan eri kuin Ruotsissa, sillä meillä itänaapuri on lähempänä kuin Ruotsilla ja tällöin myös tubi-riski huomattavasti suurempi. Tubi on vakava ongelma esim. myös virossa. Uskon, että Tubi yleistyy ongelmaksi myös suomessa, jos rokotukset lopetetaan.

Tiedän, että tubi on lähinnä riskiryhmien... (alemmat sosiaali-luokat ym.) sairaus, mutta mistäs tiedät keneen tubi-räkä-potilaaseen törmäät viattomalla Tallinnan reissulla... tai täällä kotosuomessa. Liikkuvuus maittemme välillä on kuitenkin kasvavaa, jolloin myös tubi liikkuu ja leviää nopeammin.

Loppujen lopuksi rokotusriskitkin ovat aika pienet jos vain 200 tapausta vuodessa 60 000 vauvasta... eli riski on n. 0.3%.

Ninni rv 34+4