Kertooko uudella Audilla (60 000e +) ajelu kanssaihmisille, että pätäkkää on per keleesti?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tuollaisia on jokaisella myyjällä, jotka päivätyökseen valehtelee asiakkaille ummetlammet.
Kyllä mun auto on kalliimpi, mut valehtelen varmaan vielä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Tosin kuin automainoksista voisi kuvitella, ihmiset eivät jää toljottamaan autoasi monttu auki.
Kyllä jäävät todella monet. Tänäänkin pikkutytöt vilkuttivat oikein iloisesti. Eilen pikkupoika moikkasi parkkihallissa. Vauvasta vaariin ihmetellään uutta audiani.
Siis 60k€ autoa. Sehän on ihan peruskärry
Meidän firmassa jokaisella ihan perusinsinöörilläkin on ton hintainen auto, eikä kukaan pidä sitä mitenkään erityisen arvokkaana menopelinä..
Vierailija kirjoitti:
Ei kerro:) Meillä sellainen on työsuhdeautona. En maksaisi omalla rahalla.
kyllä ne työsuhdeautotkin itse maksetaan. Ne ovat osa palkkaa, eli käytännössä koko verotusarvo on palkasta pois.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi joku tuhlaa rahojaan moiseen. Se edesmennyt Ikean perustajakin, joka oli multimiljonääri, ajoi vanhalla Volvon rotiskolla.
Ohis. Ei pahaa sanaa kuolleesta; mutta silti tekisi mieleni todeta, että edesmennyt Ikea perustaja (ingvar Kamprad) oli jo melkein sairaalloisen nuuka.
Jatkan vielä, että minusta on jotenkin hyvin irvokasta, että miljoonia tiennannut Kamprad kuin hänen luomansa "ikea imperiumi" on tuottanut luultavasti useamman satamiljoonaa. Mutta mikään ei tunnu riittävän vaan tuloja on pyritty kätkemään ja kierrättämää erilaisin verojärjestelyin mm. veropartiisi valtioita apuna käyttäen, jotta vain voisivat välttyä mahdollsimman paljon verojen maksamiselta.
Hatun nosto ja arvostukseni kuitenkin sen johdosta, että tiettävästi Kamprad määräsi testamentissaan puolet omaisuudestaan säätiölle, joka tukee koulutusta ja tutkimusta.
Miten yhtäkkiä keskimääräinen auton arvo on Suomessa siellä 60k, kun taatusti oikeasti keskihinta ei ole edes 6000e?
Audi on Skoda, osta Mersu. Nimimerkki näin tehty
sosionomi kirjoitti:
meillä bemari
Heh. En voi olla ajattelematta, että viime vuosina minuta on tuntunut kui Audi olisi ottanut tai ainakin kovasti pyrkinyt samaan asemaan kin mitä Bemarit edustivat aiemmin; paljon uhoa ja halua essiintyä, jotenkin parempana ja menestyvänä. Varmaan ihan hyviä auton valmistajia molemmat. Toisaalta samalla hinnalla tai jos on fiksu, niin halvemmallakin voi hankkia vähintään yhtä hyvän mutta toisen merkkisen auton; jossa maksaa autosta ei autn merkin luomista mielikuvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kerro:) Meillä sellainen on työsuhdeautona. En maksaisi omalla rahalla.
kyllä ne työsuhdeautotkin itse maksetaan. Ne ovat osa palkkaa, eli käytännössä koko verotusarvo on palkasta pois.
No aika moni on valmis kärsimään tuon saadakseen ajaa tuommosella kärryllä ilman isompaa riskiä.Usein maksetaan vielä hieman extraa ettei aivan koko summa mene suoraan persnetoksi veroihin palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Audi on naisten auto.
Niin. - Onko tällä teidolla, jokin erityine merkitys? - Moni nainen osaa tehdä fiksuja päätöksiä ja valintoja. Yleisemmin saattaisi toki olla hauskaa tutkia, onko olemassa jotain sellaista mitä naiset haluavat autoltaan mutta miehet eivät tai toisin päin.
Joo. Audin ostava on varakas ihminen joka ei ole yleensä perehtynyt asioihin kunnolla. Varaosat ja huollot ovat jumalattoman kalliita. Audin ikääntyessä siitä tulee pohjaton reikä lompakossa, tästä syystä Audeja on käytettynä myynnissä suhteellisen edullisilla hinnoilla koska se yksityinen myyjä haluaa päästä nopeasti eroon kalliista vikapommistaan jonka arvo on romahtanut aika nopeasti. Mitään muuta oikeasti kestävää audeissa ei ole kuin vaihteisto ja moottori.
Oikeasti älykäs ihminen ei osta omilla rahoillaan 60000 euron Audia. Vaan jos on pakko saada noin kallis Audi, niin silloin järkevintä on hankkia sellainen leasing sopimuksen kautta.
Halvemman käytetyn Audin ostajan kannattaa ehdottomasti ostaa tai lainata itselleen OBD vikakoodinlukija ja opetella huolella OBD vikakoodinlukijan käyttöä välttyäkseen huijatuksi joutumiselta ostaessaan itselleen käytettyä audia, koska osa niistä teknisistä vioista eivät välttämättä sytytä lainkaan "check engine" valoa mittaristoon. Kokemusta on yhdestä alle 170tkm ajetusta B6 Audi A4 joka ei sytyttänyt check engine valoa mittaristoon vaikka auton vikamuistissa oli 6kpl vikakoodeja joista ainakin kaksi vikakoodia olisi aiheuttanut suoran hylkäyksen määräaikaiskatsastuksessa.
Suomessa jotkut ökyrikkaat miljoonaperijätkin voivat ajaa joillain aivan rupuisilla 90-luvun autoilla. Täällä taisi olla ainakin yksi sellainen juttu viime viikolla.
Auto on ulkoinen statussymboli ja autovalmistajat käyttävät tätä säälimättä hyväkseen. Hienon auton oikea tehtävä on pumpata rahaa ihmisiltä. En halua itse osallistua tuollaiseen keulimiseen ja olen yleensä vähän pettynyt ihmisiin jotka menevät mukaan näihin.
Kyllähän uusi Audi kertoo varakkuudesta ja menestyksestä. Ei ole mikään reppanoiden auto.
Mieheni ajaa niin ihanan sporttisesti Audillaan(A6).
Sellaisen omistava tykkää käyttää rahaa autoon. Sehän ei päälle päin näy, onko auto hankittu omalla vai lainarahalla. Kalliiksi autoksi Audilla on tyyppivikoja kuten toimimattomat vilkut ja virheellisesti näyttävä nopeusmittari.
Naurettavaa kerskailua. Lainarahalla voi ostaa . Todistaa vain omistajan puuttellista IQ.
Ei vaan että "Jahas, tällä kaverilla on tarvetta jatkeelle" ;)
Ei kukaan ajattele toisten autoista mitään. Suurin osa ei edes kiinnitä huomiota siihen millaisella autolla muut ajavat. Naurattaa kun yleensä juuri audikuskit luulevat muiden huomaavan ja olevan kateellisia kun todellisuudessa ketään ei kiinnosta.
Mulla on ylipäätään vaikea ymmärtää miten porukalla on varaa autoihinsa. Turun motarilla&KehäIII:lla ajaa päivittäin ohi Tesloja ja Volvo-citymaastureita ja kaikkea muuta kallista. Vaikka ne olis työsuhdeautoja, sekin maksaa. Ja ainakin niissä firmoissa, joissa itse olen ollut töissä, autopolitiikat on tiukkoja hankintarajoineen ja autoluokkineen, ei siellä perusmyyjä mitään 50 000€ autoa saa ottaa.
Miten raha riittää näihin pienen asunnon hintaisiin autoihin?
Kyllä jäävät todella monet. Tänäänkin pikkutytöt vilkuttivat oikein iloisesti. Eilen pikkupoika moikkasi parkkihallissa. Vauvasta vaariin ihmetellään uutta audiani.