Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin syrjäytynyt ja tietämätön lapsi ilman nettiä!

Vierailija
12.04.2019 |

Olen 30+ nainen ja tajusin vasta hiljattain kuinka pahasti olin lapsena ja nuorena syrjäytynyt! Asuin vanhempieni kanssa pienessä kylässä, lähin kaupunkin kymmenien kilometrien päässä jonne pääsi harvoin. Kotona ei ollut tietokonetta eikä nettiä ja olin koko peruskouluajan pahasti kiusattu eikä mulla ollut ystäviä. Kaikki illat ja viikonloput olin vain kotona vanhempien kanssa. Tämä siis 90-luvun lopulla. Vasta 2000-luvulla sain ensimmäisen sähköpostin ja oman tietokoneen jossa oli netti. Onko muita jotka ovat eläneet syrjäytyneen lapsen/nuoren elämää ja tajunneet myöhemmin että oma lapsuus/nuoruus oli ihan erilainen kuin suurimmalla osalla ikätovereista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on hyvä lapsuus. Muutakin ku tietokoneen näppäilyä. Itselläni oli samanlainen lapsuus. Tuli oikeesti leikittyä ja touhuttua kaikkea kivaa.

Vierailija
2/7 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on normaali lapsuus eikä syrjäytynyttä. Miksi pitäisi olla tietokoneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyseessä olisi ollut hyvä lapsuus jos en olisi ollut yksinäinen ja pahasti koulukiusattu...Olin siis täysin ulkona kaikista sosiaalisista kuvioista ja jälkeenpäin olen miettinyt, että netin kautta olisi ehkä saanut kavereita ja sosiaalista vuorovaikutusta kun reaalimailmassa jäin niistä paitsi. Olisi voinut käydä eri keskustelupalstoilla, saada vertaistukea muilta yksinäisiltä, etsiä tietoa jne jne. Nyt koen että lapsuuteni oli surkea juurikin sen kokoaikaisen yksinäisyyden takia

Vierailija
4/7 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai 90-luvun lopulla ollut kovinkaan omituista olla ilman nettiä ja keskustelupalstoja?

Vierailija
5/7 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Kännykät tuli meilläpäin lapsien käyttöön kun olin 14, kotitietokone ja netti hankittiin mulle kun olin 16v.

Kavereita nähtiin koulussa, vapaa-aikana hengailin kotona kun lähimpään taajamaan oli kymmeniä kilometrejä.

Mun mielestä tuo oli ihan normaalia nuoren elämää maaseudulla 90 luvulla.

Vierailija
6/7 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ankealta kieltämättä kuulostaa jos ap on ollut ihan yksin kouluajat :/  Entisenä maalaisena ja koulukiusattuna osaan samaistua

Vierailija
7/7 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsuudessani ei ollut nettiä. Sain lapsena kaikenlaisia huonoja ideoita enkä uskalla ajatellakaan, millaisiin vaikeuksiin olisin ajautunut, jos olisin päässyt hölmöilemään sosiaaliseen mediaan ja keskustelupalstoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme