Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauspahoinvointi

Vierailija
12.04.2019 |

Hei sinä joka kärsit ensimmäisessä raskaudessa voimakkaasta pahoinvoinnista: oliko seuraavat raskaudet pahoinvoinnin puolesta helpompia vai vaikeampia? Pelottaa edes yrittää toista lasta jos sama toistuu..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä seuraavissa raskauksissa pahoinvonti paheni. Kahdessa viimeisessä kesti koko 9kk ajan. Siis ihan tauotta, 24/7 oksatto ja huimasi ja vähintään 1-2 krt päivässä oksensin. Oksensin synnärilläkon monta kertaa.

4 raskautta siis josta eka oli helpoin, vain viikolle 25 asti oksetusta...

Vierailija
2/7 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä oli pahoinvointia raskausviikolle 20 asti. Toisessa raskaudessa pahoinvointi oli tuplasti pahempaa, mutta toisaalta loppui "jo" 18. viikolla. Eli ainakin itselläni pahoinvointi oli pahempaa tokalla kerralla. Aika ei oo kullannu niitä muistoja, joten kolmatta ei enää tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla poikaa odottaessa oli raskauspahoinvointia n. rv 6-20, ja rv 8-14 olin saikulla, kun oksensin monta kertaa päivässä. Muut raskauspahoinvointiviikot oksentelin kerran pari päivässä.

Toisella kerralla tyttöä odottaessa kärsin hyperemesiksestä rv 5-24. Saikulla olin reilu 3 kuukautta ja sairaalassa osastolla hoidettavana (nesteytyksessä lähinnä) varmaan yhteensä ainakin 30 päivää. Toinen raskaus oli siis niin tuskaa, että lapsi jäi viimeiseksi.

Vierailija
4/7 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus oli paha, töistä jouduin jäämään kokonaan pois rv 12 lähtien ja sitä ennen jouduin tiputukseen ja jäämään sairaalaan useamman kerran.

Tällä hetkellä raskaana, eikä ainakaan vielä ole alkanut paha pahoinvointi tai muuta. Toisaalta koko ajan pieni odotus et milloin se taas alkaa

Vierailija
5/7 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kokemusta, kun pahoinvointi on ollut lievää, mutta kaikissa kolmessa oli hyvin erilaista! Ensimmäisessä oli lähinnä sellasta että kaikki aistit herkkeni ja hajut otti todella paljon päähän ja kuvotti. Tämä oli enemmän jatkuvaa ja oli todella tarkkaa mitä teki mieli ja mitä ei. Toisessa oli enemmän kohtauksittain tulevaa pahaa oloa, mutta syömällä sai kuriin. Kolmannessa ei mitään hajuherkistymisiä tai mielitekoja, todella outoa. Mutta oksettavaa oloa taas aika lailla enemmän jatkuvasti kuin toisessa.

Mut kälyllä toinen oli selvästi helpompi kuin ensimmäinen, eli voi hyvin käydä niinkin.

Vierailija
6/7 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vuodenaika voi vaikuttaa. Kesähelteellä pahoinvointi on ihan hirveetä ja johtaa helpommin kuivumiseen ku muutenkin hikoiluttaa. Kirpeät syyssäät mielestäni parhaita kestää pahaa oloa.

Vierailija
7/7 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli molemmissa raskauksissa yhtä kauhea pahoinvointi. Jatkui rv15 asti. Sukupuolella ei ollut vaikutusta, eka oli poika ja toinen tyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä