Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi tunkee pussaamaan isäänsä kun aikuiset pussaavat tavatessaan.

Vierailija
12.04.2019 |

Mieheni lapsi tunkee väliin pussaamaan, jos huomaa meidän pussaavan. Ei pussailla usein lapsen nähden, eikä kyse ole suutelusta. Lapsen tapa roikkua isänsä kaulassa suu auki ja silmät kiinni hamuten suukkoa suulle ällöttää minua jostakin syystä.

Missä vaiheessa tämä vanhempien ja lasten suulle suukottelu loppuu?

Lapsi tunkee pussaamaan isäänsä kun aikuiset pussaavat tavatessaan.

Vaihtoehdot

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttää, koska olet keskenkasvuinen ja mustasukkainen.

Tai vaan tervejärkinen

Vierailija
22/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ap:ko tässä ketjussa yksin riehuu? Toki oman vanhemman on ok pussata omaa lastaan suulle. Ei siinä mitään väärää ole.

-Lapseton

Teepä se lapsi ja mieti sitten uudestaan asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutten ikimaailmassa halunnut isäni kanssa naimisiin pienenä enkä edes kuvitellut sellaista enkö kenenkään muunkaan tiedä niin tehneen.

Eri teoriat ovat vain teorioita.

T. Entinen tyttölapsi

Et ole tainnut koskaan lukea kehityspsykologiaa?

Olen lukenut ja myös antiikin Oidipus-näytelmä, josta kyseinen käsitys on nimensä saanut, on tuttu. Jotkut lapset haaveilevat niin, mutteivät todellakaan kaikki.

Psykologia kehittyy koko ajan. Freudiakaan ei voi enää ottaa vakavasti.

En sitä kyllä ihan haaveiluksi sanoisin. Olen kyllä monen pikkulapsen kuullut sanovan, että menevät isona vanhempansa kanssa naimisiin, mutta eivät tietääkseni asiasta mitenkään aktiivisesti haaveile.

Vierailija
24/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pieni tyttö kun isällä oli tarve syviin pitkiin kielareihin, tietysti muiden näkemättä. Meinasin tukehtua, ja olo oli nöyryytetty.

Eipä ole suutelu koskaan kiinnostanut.

Syömishäiriö ja muita ongelmia on kyllä riittänyt.

Tulen hyvin toimeen sukulaislasten kanssa, mutta eipä tulisi mieleenkään suukotella ja silti voi olla hyvät välit.

Oisko ap, ettette lapsen nähden suukota, vaan vaikka halitte poski poskea vasten. Ilmapiirin voi vaistota ilman eleitäkin.

Vierailija
25/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääasiassa pussaan lasta vain poskelle tai otsaan, mutta saattaahan se joskus osua lähelle suuta tai sitten lapsi itse pussaa suoraan suulle, mutta nuo pusut ovat sellaisia neutraaleja ja nopeita moiskautuksia, eikä mitenkään aikuisten välisiin suuteluihin verrattavia. Ap:n kuvaamassa tilanteessa olisi ehkä syytä jo ottaa esiin lapsen kanssa millaiset pusut ovat aikuisille parisuhteessa oleville kuuluvia ja millaiset pusut ovat sopivia vanhemman ja lapsen välille. Ei ehkä ole hyvä antaa sellaista mielikuvaa, että aikuinen ja lapsi voisi pussata samalla tavalla kuin aikuiset toisiaan.

Vierailija
26/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän olisi parasta lopettaa se pussaillu, kun lapsi siihen reagoi

Vierailija
27/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutten ikimaailmassa halunnut isäni kanssa naimisiin pienenä enkä edes kuvitellut sellaista enkö kenenkään muunkaan tiedä niin tehneen.

T. Entinen tyttölapsi

Olen lukenut ja myös antiikin Oidipus-näytelmä, josta kyseinen käsitys on nimensä saanut, on tuttu. Jotkut lapset haaveilevat niin, mutteivät todellakaan kaikki.

Tai sitten et vain muista/halua muistaa sellaista tapahtuneen.

Tai sitten muistan hyvinkin ja olemme puhuneet asiasta ystävien ja vanhempiemme kesken. Omillakaan lapsilla ei ole ollut vastaavaa.

Vierailija
28/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on jo kyse mustasukkaisuudesta. Kukaan muu ei saisi pussata isiä kuin pikku piltti. Siksi tunkee väliin.

Vierailija
29/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pieni tyttö kun isällä oli tarve syviin pitkiin kielareihin, tietysti muiden näkemättä. Meinasin tukehtua, ja olo oli nöyryytetty.

Eipä ole suutelu koskaan kiinnostanut.

Syömishäiriö ja muita ongelmia on kyllä riittänyt.

Tulen hyvin toimeen sukulaislasten kanssa, mutta eipä tulisi mieleenkään suukotella ja silti voi olla hyvät välit.

Oisko ap, ettette lapsen nähden suukota, vaan vaikka halitte poski poskea vasten. Ilmapiirin voi vaistota ilman eleitäkin.

Kielari on vähän eri asia kuin nopea pusu jossa huulet koskettaa huulia. Kielareita annetaan rakastajan kanssa ei lapsen kanssa.

Vierailija
30/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ap:ko tässä ketjussa yksin riehuu? Toki oman vanhemman on ok pussata omaa lastaan suulle. Ei siinä mitään väärää ole.

-Lapseton

En riehu. Aloitin keskustelun nähdäkseni miten muut kokevat asian. En ole ketään vastaan, vaikka jonkinlainen suukottelu minua ällöttääkin. Saahan näistä aiheista puhua vai kuinka?

En oikein ymmärrä näitä hyökkäyksiä jollaisen tuo 1 lateli. Tarvitsisi hieman perusteluita miten päätyi tuohon väitteeseen. Tuon perusteella räkää nokastaan kaivaneen lapsen räkäpalleron ei pitäisi ällöttää ketään, koska jos ällöttää niin se on keskenkasvuista ja mustasukkaisuutta.

Vierailija
31/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Aikuiset saavat pussailla lapsen nähden.  Lapsen ei kuulu tunkea siihen väliin siihen kohtaa. Lpaselle kuuluu sanoa, että odota hetki. Ja sitten kun pussailu on ohitse niin ottaa lapsi syliin, mutta ei suinkaan pussailla häntäkin.

Vierailija
32/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt suupusuiksi kun lapsi numero 2 osoittautui kovaksi suukottelijaksi, mutta tähtää nimenomaan suulle.

Ei ole sydäntä kääntää päätä pois kun toinen käy kimpulle :-*

Seksuaalisia juttuja niistä pusuista ei silti saa tekemälläkään, koska meillä on selkeät rajat lasten ja aikuisten välillä.

Se raja ei ole siinä että tuleeko poskipusu vai huulet huulia vasten, vaan siinä että meillä aikuiselle lapsen suukko ei ole seksuaalisesti kiihottava vaikka lapsi yrittäisikin matkia aikuisten suutelua.

Vierailija
33/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Lapseton

Teepä se lapsi ja mieti sitten uudestaan asiaa.

No, ei tietty mitään kielareita, mutta kai niitä pusuja voi myös suulle moiskauttaa. Saa aika pervo olla, jos ne tulkitsee jotenkin seksuaalisiksi.

Vierailija
34/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen äitipuoli taas. Huoh. Minä haluan kaiken huomion, minäminäminä. Ällöttää lapsi! Mustasukkaisuus se siellä vain kalvaa. Jos ei lapsellinen mies kelpaa, etsi lapseton. Lapsi pysyy aina miehen lapsena, naiset vaihtuvat. Niin se vaan menee.

Vierailija
35/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Entinen tyttölapsi

En sitä kyllä ihan haaveiluksi sanoisin. Olen kyllä monen pikkulapsen kuullut sanovan, että menevät isona vanhempansa kanssa naimisiin, mutta eivät tietääkseni asiasta mitenkään aktiivisesti haaveile.

Joo sanoneen eikä haaveilleen, korjaan itseäni. Mutteivät kaikki sitä todellakaan edes sano.

Miettikääpä itse, kuinka monella tuntemallanne lapsella on ollut tällainen vaihe.

Aika harvassa on.

Vierailija
36/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulet ovat erogeeninen alue. Kai te sen ymmärrätte. Miksi niitä huulia aikuisten kesken "hinkattaisiin", jos ei niissä ole mitään seksuaalista tuntoa? Siksi sanon ehdottoman EI:n lasten kanssa suulle pusuttelule.

Vierailija
37/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Entinen tyttölapsi

No oidipuskompleksi ei kyllä ole hirveän suuressa huudossa nykykehityspsykologiassa. Kuten ei muutkaan Freudin jutut.

Vierailija
38/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on jo kyse mustasukkaisuudesta. Kukaan muu ei saisi pussata isiä kuin pikku piltti. Siksi tunkee väliin.

Tätä aavistelin. ap

Taidanpa vain olla pusuttelematta suulle lapsen ollessa paikalla. Ei ole vaikeata, koska ei me yleensä pusutella niin kuin nähdessä ja hyvästiksi.

Vierailija
39/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Aikuiset saavat pussailla lapsen nähden.  Lapsen ei kuulu tunkea siihen väliin siihen kohtaa. Lpaselle kuuluu sanoa, että odota hetki. Ja sitten kun pussailu on ohitse niin ottaa lapsi syliin, mutta ei suinkaan pussailla häntäkin.

Ei hel*etti, siis sanot että "odota, suutelemme nyt isäsi kanssa". Sitten maiskis, nams, uuhkis ja toinen seisoo vieressä odottamassa.. Ei juma mikä imbesilli.

Vierailija
40/88 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen äitipuoli taas. Huoh. Minä haluan kaiken huomion, minäminäminä. Ällöttää lapsi! Mustasukkaisuus se siellä vain kalvaa. Jos ei lapsellinen mies kelpaa, etsi lapseton. Lapsi pysyy aina miehen lapsena, naiset vaihtuvat. Niin se vaan menee.

Mitä? Vain isän tai lapsen kuolema lopettaa isä-lapsi -suhteen. Joka toinen parisuhde päättyy eroon. Kumpi on todennäköisesti läpi elämän kestävä suhde?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi