Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja

"Lähäri"
12.04.2019 |

Olen itse ammatiltani lähihoitaja. Tuohon ammattinimikkeeseen liittyy jonkin sortin häpeä. "Ai sä oot sellainen aivoton p*rs*eenpesijä." Inhoan jo koko sanaa LÄHIhoitaja. Tulisiko kenellekään mieleen muuta nimeä tuon nimen tilalle? Lähihoitaja on monipuolinen ammatti, suuntautumisvaihtoehtoina ovat mm. asiakaspalvelu ja tietohallinta, mielenterveys-ja päihdetyö, vammaistyö, vanhustyö jne. mutta kaikki on kuitenkin laitettu yhden ja saman ammattinimikkeen alle. Miksi ei voisi unohtaa koko helkatin sanahirviötä ja sanoa vaikka vanhustenhoitaja, lastenhoitaja, mielenterveyshoitaja jne? Mistä helkutista tuo sana LÄHI oikein tulee.

Pidän työstäni vanhustyössä mutta en mielelläni kerro kenellekään ulkopuoliselle olevani lähihoitaja, juuri tuohon sanaan ikävästi liitetyn maineen takia. Maineen joka kertoo että lähihoitajat ovat tyhmiä ja osaamattomia eivätkä ole löytäneet aivottomuutensa takia muuta suuntaa elämälleen kuin pestä toisten ihmisten h*n*reita päivästä toiseen vaikka asianlaita ei ihan niin olekaan. Toki joukkoon mahtuu kirjavaa väkeä, etenkin kun jotkut kaikkien aikojen älykköjen päälliköt menivät poistamaan soveltuvuustestit muutamaksi vuodeksi mutta tässäkään kohtaa ei voi yleistää. Kyllä kaikenlaista hiihtäjää on nähty vuositolkulla muutenkin mutta häviävän pienissä määrin, suurin osa on kuitenkin todella fiksuja ja työnsä hyvin hoitavia lähihoitajia mitä itse olen työrintamalla kohdannut.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ajattele, että hammashoitajakin on lähihoitaja. Kyllä ne vanhat ammattinimikkeet voisi ottaa takaisin.

Vierailija
2/48 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin joka toinen on lukion käynyt, vaikka ollaan lähäreitä. Ja fiksua porukkaa ovat kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset