Te kenellä on supernopeasti rasvoittuva hiuspohja, mikä shampoo toimii sinulla parhaiten?
Ja supernopealla tarkoitan nyt sellaisia kenen täytyy pestä hiukset päivittäin. Mulla hiuspohja ”kyllästyy” aina yhteen shampooseen ja välillä täytyy vaihtaa. Joku shampoo pitää kauan aikaa hiukset puhtaana ja suht kuohkeana iltaan asti kunnes yhtäkkiä se ei enää toimikaan niin. Shampoomerkin vaihto auttaa. Etsin uusia kokeiltavaksi, vanhat kyllästyttää.
Ja ei, pesuvälin harventaminen ei ole auttanut minulla asiaan. Kokeiltu on.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä auttoi ruokavaliomuutos. Jos Ap herkuttelet usein suklaalla ja muulla rasvapitoisella, voisit kokeilla samaa. Syy rasvalettisyyteen voi tosin olla vaikka hormonaalinen, kampaajani kertoi.
Taustalla on hormonaaliset syyt.
Ap
Käytätkö kenties ehkäisypillereitä? Joillakin ne aiheuttaa sen että hiukset on aina rasvaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa "hoitoainepesu". Eli shampoon sijasta pesen hiukset pelkällä hoitoaineella. Joskus pesen hiukset ensin pienellä määrällä jotain mietoa shampoota ja sitten teen hoitoainepesun. Hoitoainepesun teen siten, että laitan runsaan määrän hoitoainetta päänahkaan ja pituuksiin ja annan vaikuttaa noin 5 minuuttia. Sitten lisään päähän vähän vettä ja hieron päänahkaa. Annan hoitoaineen vaikuttaa tämän jälkeen vielä pari minuuttia ja sitten huuhtelen sen huolella pois. Käytän yleensä XZ:n omena-hoitoainetta tähän, mutta varmaan monet muutkin hoitoaineet toimii. Tämä on ainoa keinoa minulle jos haluan skipata edes yhden pesupäivän, muuten joudun pesemään hiukset joka päivä. Tästä on ollut myös apua hilseongelmaan. Pesen kuitenkin hiukseni ainakin kerran viikossa normaalisti shampoolla, koska haluan käyttää kaapeissani olevat shampoot loppuun ja koska koen että myös minun hiukseni tottuvat mihin tahansa ja hoitoainepesukaan ei varmaan kovin pitkään toimi ainoana pesuna.
Hoitoainetta ei saisi missään nimessä laittaa päänahkaan, koska se luo päänahkaan sellaisen kalvon mikä ei anna päänahan hengittää.
Paljon paremman hoidon teet, kun rasvaat päänahkasi välillä ihan perusrasvalla ja peset sitten 30min jälkeen pois.
No kannattaa toki käyttää silikonittomia hoitoaineita, kuten toi XZ.
Ei ja ei. Hoitoaineita pitäisi käyttää vain hiuksien latvoihin, jotka ovat yleisemmin huonokuntoisemmat. Ei koskaan tyveen tai päänahkaan.
Maailma on pullollaan ihmisiä jotka harrastavat tätä "CO-pesua". Mikä ihme siinä hoitoaineessa muka on niin myrkyllistä? En ymmärrä sun kiihkoilua.
Sinun mielestä se on kiihkoilua, että on eri mieltä kanssasi?
Pesin kaksi kuukautta pelkällä vedellä hiuksia, minulla rasvoittuvat hiukset + päänahan psoriasis. Hiukset ja päänahka olivat todella hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä auttoi ruokavaliomuutos. Jos Ap herkuttelet usein suklaalla ja muulla rasvapitoisella, voisit kokeilla samaa. Syy rasvalettisyyteen voi tosin olla vaikka hormonaalinen, kampaajani kertoi.
Taustalla on hormonaaliset syyt.
ApKäytätkö kenties ehkäisypillereitä? Joillakin ne aiheuttaa sen että hiukset on aina rasvaiset.
En käytä ehkäisypillereitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse joudun kanssa pesemään hiukset päivittäin, joka aamu koska jos pesisin illalla, hiukset olisi jo aamulla sen näköiset ettei ihmisten ilmoille kehtaisi lähteä. Komppaan niitä, jotka on jo kommentoinut hellien, silikonittomien ja kosteuttavien shampoitten puolesta.
Itse käytän ihan markettimerkkejä, mm XZ, Erittäin hieno suomalainen shampoo, Linna-shampoo yms. Koskaan en kahta pulloa samaa ainetta putkeen, ja usein suihkuhyllyllä kolme eri merkkistä putelia, joita vaihdellen käytän. Mielestäni kaikkein pisimpään hiukset pysyy kelvollisen näköisenä kosteuttavilla shampoilla, esim parhaillaan käytössä oleva Xz kauraöljy-shampoo, jota hyvin ennekkoluuloisena ostin kun öljy ja rasvoittuvat hiukset kuulosti huonolta yhdistelmältä, mutta toimii!
Joo, aamulla on minunkin pestävä hiukseni. Illalla pestyt hiukset on likaiset jo reilusti ennen lounasaikaa. Mulla toimii myös aika hyvin ne shampoot jotka on tuuheuttavia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa "hoitoainepesu". Eli shampoon sijasta pesen hiukset pelkällä hoitoaineella. Joskus pesen hiukset ensin pienellä määrällä jotain mietoa shampoota ja sitten teen hoitoainepesun. Hoitoainepesun teen siten, että laitan runsaan määrän hoitoainetta päänahkaan ja pituuksiin ja annan vaikuttaa noin 5 minuuttia. Sitten lisään päähän vähän vettä ja hieron päänahkaa. Annan hoitoaineen vaikuttaa tämän jälkeen vielä pari minuuttia ja sitten huuhtelen sen huolella pois. Käytän yleensä XZ:n omena-hoitoainetta tähän, mutta varmaan monet muutkin hoitoaineet toimii. Tämä on ainoa keinoa minulle jos haluan skipata edes yhden pesupäivän, muuten joudun pesemään hiukset joka päivä. Tästä on ollut myös apua hilseongelmaan. Pesen kuitenkin hiukseni ainakin kerran viikossa normaalisti shampoolla, koska haluan käyttää kaapeissani olevat shampoot loppuun ja koska koen että myös minun hiukseni tottuvat mihin tahansa ja hoitoainepesukaan ei varmaan kovin pitkään toimi ainoana pesuna.
Hoitoainetta ei saisi missään nimessä laittaa päänahkaan, koska se luo päänahkaan sellaisen kalvon mikä ei anna päänahan hengittää.
Paljon paremman hoidon teet, kun rasvaat päänahkasi välillä ihan perusrasvalla ja peset sitten 30min jälkeen pois.
No kannattaa toki käyttää silikonittomia hoitoaineita, kuten toi XZ.
Ei ja ei. Hoitoaineita pitäisi käyttää vain hiuksien latvoihin, jotka ovat yleisemmin huonokuntoisemmat. Ei koskaan tyveen tai päänahkaan.
Maailma on pullollaan ihmisiä jotka harrastavat tätä "CO-pesua". Mikä ihme siinä hoitoaineessa muka on niin myrkyllistä? En ymmärrä sun kiihkoilua.
Sinun mielestä se on kiihkoilua, että on eri mieltä kanssasi?
Ei vaan se että kivenkovaan väität että "hoitoaineissa on jotain aineita joita ei saa laittaa päänahkaan". Mutta et voi vastata että mitä nämä aineet ovat. Kun ei oikeasti ole mitään syytä miksi myös hoitoainetta ei voisi käyttää hiustenpesuun. Ei hoitoaine ja shampoo oikeasti ole niin erilaisia aineita.
Miten huomaat hiustesi olevan likaiset "jo ennen lounasaikaa"? Jos olet illalla pessyt..
Uskon että olet kyllä ainoa joka sen huomaa
Mä olen pessyt hiukseni aivan joka aamu nyt 43 vuotta!! Ehkä muutama aamu on jäänyt välistä. Miettikääpä sitä!
Vierailija kirjoitti:
Miten huomaat hiustesi olevan likaiset "jo ennen lounasaikaa"? Jos olet illalla pessyt..
Uskon että olet kyllä ainoa joka sen huomaa
Siten että ne roikkuu rasvaisena päätä myöten. Se riittää että itse huomaan.
Ap
Minulla parhaiten pitää hiukset kuosissa tuuheutavat shampoot. Lisäksimuotoilutuoteista parasta on suolasuihke tai geelimäinen suihkutettava.
Lushin shamppoo! Ainoa joka pitää tukan puhtaana monta päivää.
Keune care sarjan shampoot ovat mulla toimineet hyvin, siis niin, että hiukset on kohtuu puhtaan oloiset 1,5 pvää. Olen sitten kakkospäivän illalla laittanut kuivashampoota päähän ja aamulla vielä on voinut mennä töihin. Keune shampoopesun jälkeen on föönattava hyvin. Muuten hiukset ovat rasvaläsyt samana päivänä.
Ennen pesin hiukset joka päivä 25 vuoden ajan. Ja jo saman päivän iltana alkoi päänahka kutiamaan ja hiukset olivat ihan rasvaiset.
Vanha ketju, mutta jospa joku tänne vieläkin eksyy.
Hiukset tottuvat usein tapahtuvaan pesuun ja rasvoittuvat nopeammin.
Pesuväliä voi pidentää ilman kaupan kuivashampoita vanhoin konstein: tummille hiuksille ruisjauhoa ja vaaleille vehnäjauhoa. Levitä hiuksiin ja harjaa hetken kuluttua pois, mieluiten luonnonharjasharjalla.
Wella Invigo Senso Calm shampoo on auttanut mulla. Ostan nykyään litran jättipullossa.