Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te kenellä on supernopeasti rasvoittuva hiuspohja, mikä shampoo toimii sinulla parhaiten?

Vierailija
12.04.2019 |

Ja supernopealla tarkoitan nyt sellaisia kenen täytyy pestä hiukset päivittäin. Mulla hiuspohja ”kyllästyy” aina yhteen shampooseen ja välillä täytyy vaihtaa. Joku shampoo pitää kauan aikaa hiukset puhtaana ja suht kuohkeana iltaan asti kunnes yhtäkkiä se ei enää toimikaan niin. Shampoomerkin vaihto auttaa. Etsin uusia kokeiltavaksi, vanhat kyllästyttää.

Ja ei, pesuvälin harventaminen ei ole auttanut minulla asiaan. Kokeiltu on.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi pesuvälin harventaminen. Aluksi meni kyllä ihan tuhoton määrä kuivashampoota, että kehtasi toisena päivänä pesun jälkeen lähteä ihmisten ilmoille. Parin kuukautta meni totuttelussa, tuskaa oli. Nyt pesen hiukset 2 - 3 kertaa viikossa, ja hiuspohja kiittää!

Tämä vinkki auttoi ap:tä, joka kertoi, että pesuvälin harventaminen ei ole auttanut.

Täh?? Aloituksessa sanoit ettei pesuvälin harventaminen ole toiminut ja nyt se sitten toimiikin?

En ole missään sanonut että toimii. Nimenomaan ei ole toiminut.

Ap

Ok. Eli joku provoili tuossa "tämä vinkki auttoi ap:tä"-viestissä.

Ihmetyttää vaan miksi tulee pelkkiä alapeukkuja, kun kysyy mitä tuo viesti tarkoitti.

Vierailija
22/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kans ennen sellanen jonka oli pakko pestä hiukset joka aamu. Nykyään pesen joka 3. tai 4. päivä.

Se mikä lopulta auttoi oli shampoon ja hoitoaineen vaihtaminen sulfaatittomaan versioon. Niitäkin on erilaisia, vaihdoin just takaisin mun lempparimerkkiin koska kokeilin jotain muuta välissä ja hiukset rasvoittui paljon nopeammin. Käytän nyt siis Conceived By Nature merkin Volumizing Citrus tuotteita. Jos pesen hiukset maanantaina niin yleensä vasta torstaina rupee tuntumaan ja näyttämään siltä että olis pesun aika. Toki käytän välissä myös kuivashampoota freesaamaan, ilman en pärjäisi kuin ehkä 2 päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Batisten original kuivashampoo on ylivoimaisesti paras!

Vierailija
24/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yllättäen toiminut sulfaatittomat eli aika miedot shampoot, suosikkina Natura siberican volumizing & nourishing shampoo. Mitä vahvempaa pesuainetta käytän, sitä nopeammin rasvoittuu. Rasva ja kuivashampoo eivät tee hyvää päänahalle

Vierailija
25/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palashampoo, käytössä Flown vaaleille hiuksille tarkoitettu. Kilpailevan merkin Jojoba shampoopala ei sopinut yhtään.

Suositus: laitoin juuri yöksi hiuksiin manteliöljyä ja kylläpä hiuksista tuli kauniit! Olen ennen kokeillut vain kookosta.

Vierailija
26/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yllättäen toiminut sulfaatittomat eli aika miedot shampoot, suosikkina Natura siberican volumizing & nourishing shampoo. Mitä vahvempaa pesuainetta käytän, sitä nopeammin rasvoittuu. Rasva ja kuivashampoo eivät tee hyvää päänahalle

Mulle noi kuivashampoot on olleet ihan yhtä tyhjän kanssa, ne ei hidasta rasvoittumista tai tee hiusta puhtaamman näköiseksi. Lisäksi ne tekivät hiuspohjan kutisevaksi ja näppyläiseksi. Eri merkkejäkin joskus kokeilin.

Ap

Vierailija
27/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin vinkkejä kanssa, kärsinyt tästä ongelmasta murrosiästä lähtien... Rasvoittuvillr hiuksille tarkoitetut shampoot ovat pahimpia. Kampaajien myymät superkalliit shampoot ovat toimineet yhtä huonosti.

Hiusten värjäys yleensä kuivattaa päänahkaani sen verran, että hiukset rasvoittuvat vähemmän, mutta en oikein sitäkään voi enää tehdä kun olen allergisoitumassa hiusväreille. :( 

Ehkä pitää kokeilla palashampoota tai jotain luonnonshampoota. 

Normaaleille hiuksille tarkoitetut shampoot (sunsilk) on sopinut parhaiten, ihme kyllä. Silti joudun pesemään hiukset 3-5 kertaa viikossa, välillä menen vain kuivashampoolla.

Vierailija
28/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi pesuvälin harventaminen. Aluksi meni kyllä ihan tuhoton määrä kuivashampoota, että kehtasi toisena päivänä pesun jälkeen lähteä ihmisten ilmoille. Parin kuukautta meni totuttelussa, tuskaa oli. Nyt pesen hiukset 2 - 3 kertaa viikossa, ja hiuspohja kiittää!

Tämä vinkki auttoi ap:tä, joka kertoi, että pesuvälin harventaminen ei ole auttanut.

Täh?? Aloituksessa sanoit ettei pesuvälin harventaminen ole toiminut ja nyt se sitten toimiikin?

Mites olis tuo sarkasmin ymmärtämisen harjoitteleminen?

Ap, itselläni on samaa ongelmaa ja olen tullut siihen tulokseen, että hiukset pitää vain pestä päivittäin. Föönaaminen auttaa hieman sekä linna-shampoolla pesu silloin tällöin, mutta se on kyllä todella hiuksia kuivattava tuote.

Joo, itselleni tuo päivittäinen pesu ei siis ole ongelma, se vaan nyt on tehtävä että voi ihmisten ilmoille lähteä (ellei ole pipokausi). Haenkin siis lähinnä muiden rasvalettien vinkkejä hyviin shampoisiin.

Ap

Vierailija
29/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttoi ruokavaliomuutos. Jos Ap herkuttelet usein suklaalla ja muulla rasvapitoisella, voisit kokeilla samaa. Syy rasvalettisyyteen voi tosin olla vaikka hormonaalinen, kampaajani kertoi.

Vierailija
30/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä auttoi ruokavaliomuutos. Jos Ap herkuttelet usein suklaalla ja muulla rasvapitoisella, voisit kokeilla samaa. Syy rasvalettisyyteen voi tosin olla vaikka hormonaalinen, kampaajani kertoi.

Taustalla on hormonaaliset syyt.

Ap

Vierailija
31/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madaran shampoo, toka päivänä kuivapesu tattarijauholla, kolmantena pesu pelkällä vedellä. Sitten taas shampoolla.

Vierailija
32/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin vinkkejä kanssa, kärsinyt tästä ongelmasta murrosiästä lähtien... Rasvoittuvillr hiuksille tarkoitetut shampoot ovat pahimpia. Kampaajien myymät superkalliit shampoot ovat toimineet yhtä huonosti.

Hiusten värjäys yleensä kuivattaa päänahkaani sen verran, että hiukset rasvoittuvat vähemmän, mutta en oikein sitäkään voi enää tehdä kun olen allergisoitumassa hiusväreille. :( 

Ehkä pitää kokeilla palashampoota tai jotain luonnonshampoota. 

Normaaleille hiuksille tarkoitetut shampoot (sunsilk) on sopinut parhaiten, ihme kyllä. Silti joudun pesemään hiukset 3-5 kertaa viikossa, välillä menen vain kuivashampoolla.

Kokeile apteekin kuivalle päänahalle tarkoitettuja shampoita. Päänahka yrittää kostuttaa kuivaa päänahkaa, mistä johtuu nopea rasvoittuminen. Kun päänahan kosteus on kohillaan, niin ei päänahka rasvoitu niin järkyttävän nopeasti. 

Vierailija
33/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun hiukset hyväkuntoiset vaikka peset joka päivä? Kasvaako ne nopeasti myös? Onko ne piikkisuorat? Anteeksi uteliaisuuteni, olen kiinnostunut sillä omat hiukset ei kestä päivittäisten shampoiden kuivattavuutta. Mutta ne ovatkin kiharat ja karheat juurestakin, epäilen että sulla suorat ja sileät?

Vierailija
34/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole auttanut rasvoittumiseen mikään. Murrosiästä asti olen kärsinyt tästä. Nyt on käynnissä kokeilu ja testaan auttaisiko sulfaatiton shampoo. Ainakin on hellävaraisempi kun tuntuu, että jatkuva pesu saa hiukset tosi huonoon kuntoon. L’Oreal botanicals laventeli shampoo ainakin vaikuttaa hyvältä.

Vierailija
35/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun hiukset hyväkuntoiset vaikka peset joka päivä? Kasvaako ne nopeasti myös? Onko ne piikkisuorat? Anteeksi uteliaisuuteni, olen kiinnostunut sillä omat hiukset ei kestä päivittäisten shampoiden kuivattavuutta. Mutta ne ovatkin kiharat ja karheat juurestakin, epäilen että sulla suorat ja sileät?

On ne ihan hyväkuntoiset, permiksen takia nyt hiukan kuivahkot. En tarvitse yleensä hoitoainettakaan. Kyllä ne on luonnontilassa ihan suorat, sileät ja ohuet. Silloin päänahka voi huonosti ja hiuksia lähti kun yritin pidentää pesuvälejä.

Ap

Vierailija
36/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa "hoitoainepesu". Eli shampoon sijasta pesen hiukset pelkällä hoitoaineella. Joskus pesen hiukset ensin pienellä määrällä jotain mietoa shampoota ja sitten teen hoitoainepesun. Hoitoainepesun teen siten, että laitan runsaan määrän hoitoainetta päänahkaan ja pituuksiin ja annan vaikuttaa noin 5 minuuttia. Sitten lisään päähän vähän vettä ja hieron päänahkaa. Annan hoitoaineen vaikuttaa tämän jälkeen vielä pari minuuttia ja sitten huuhtelen sen huolella pois. Käytän yleensä XZ:n omena-hoitoainetta tähän, mutta varmaan monet muutkin hoitoaineet toimii. Tämä on ainoa keinoa minulle jos haluan skipata edes yhden pesupäivän, muuten joudun pesemään hiukset joka päivä. Tästä on ollut myös apua hilseongelmaan. Pesen kuitenkin hiukseni ainakin kerran viikossa normaalisti shampoolla, koska haluan käyttää kaapeissani olevat shampoot loppuun ja koska koen että myös minun hiukseni tottuvat mihin tahansa ja hoitoainepesukaan ei varmaan kovin pitkään toimi ainoana pesuna. 

Vierailija
37/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttaa "hoitoainepesu". Eli shampoon sijasta pesen hiukset pelkällä hoitoaineella. Joskus pesen hiukset ensin pienellä määrällä jotain mietoa shampoota ja sitten teen hoitoainepesun. Hoitoainepesun teen siten, että laitan runsaan määrän hoitoainetta päänahkaan ja pituuksiin ja annan vaikuttaa noin 5 minuuttia. Sitten lisään päähän vähän vettä ja hieron päänahkaa. Annan hoitoaineen vaikuttaa tämän jälkeen vielä pari minuuttia ja sitten huuhtelen sen huolella pois. Käytän yleensä XZ:n omena-hoitoainetta tähän, mutta varmaan monet muutkin hoitoaineet toimii. Tämä on ainoa keinoa minulle jos haluan skipata edes yhden pesupäivän, muuten joudun pesemään hiukset joka päivä. Tästä on ollut myös apua hilseongelmaan. Pesen kuitenkin hiukseni ainakin kerran viikossa normaalisti shampoolla, koska haluan käyttää kaapeissani olevat shampoot loppuun ja koska koen että myös minun hiukseni tottuvat mihin tahansa ja hoitoainepesukaan ei varmaan kovin pitkään toimi ainoana pesuna. 

Hoitoainetta ei saisi missään nimessä laittaa päänahkaan, koska se luo päänahkaan sellaisen kalvon mikä ei anna päänahan hengittää. 

Paljon paremman hoidon teet, kun rasvaat päänahkasi välillä ihan perusrasvalla ja peset sitten 30min jälkeen pois. 

Vierailija
38/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun kanssa pesemään hiukset päivittäin, joka aamu koska jos pesisin illalla, hiukset olisi jo aamulla sen näköiset ettei ihmisten ilmoille kehtaisi lähteä. Komppaan niitä, jotka on jo kommentoinut hellien, silikonittomien ja kosteuttavien shampoitten puolesta.

Itse käytän ihan markettimerkkejä, mm XZ, Erittäin hieno suomalainen shampoo, Linna-shampoo yms. Koskaan en kahta pulloa samaa ainetta putkeen, ja usein suihkuhyllyllä kolme eri merkkistä putelia, joita vaihdellen käytän. Mielestäni kaikkein pisimpään hiukset pysyy kelvollisen näköisenä kosteuttavilla shampoilla, esim parhaillaan käytössä oleva Xz kauraöljy-shampoo, jota hyvin ennekkoluuloisena ostin kun öljy ja rasvoittuvat hiukset kuulosti huonolta yhdistelmältä, mutta toimii!

Vierailija
39/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoainetta ei saisi missään nimessä laittaa päänahkaan, koska se luo päänahkaan sellaisen kalvon mikä ei anna päänahan hengittää. 

Paljon paremman hoidon teet, kun rasvaat päänahkasi välillä ihan perusrasvalla ja peset sitten 30min jälkeen pois. 

No kannattaa toki käyttää silikonittomia hoitoaineita, kuten toi XZ. 

Vierailija
40/56 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa toki käyttää silikonittomia hoitoaineita, kuten toi XZ. 

Ei ja ei. Hoitoaineita pitäisi käyttää vain hiuksien latvoihin, jotka ovat yleisemmin huonokuntoisemmat. Ei koskaan tyveen tai päänahkaan.