Kasvisruokavalio oli koripalloilija Markkasen uupumisen syy. Tämän on oikein nyt sitten lääkärit todenneet
Tätä täällä myös heti epäiltiin.
Markkasen pitäisi ehkä ottää äitinsä kokkaamaan kun muuten ei saa riittävän ravinteikasta ruokaa.
https://yle.fi/urheilu/3-10735148
-Lääkäreiden mukaan vaivojen syynä on todennäköisesti nestehukan ja puutteellisen ravinnon yhdistelmä.-
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauri ei ole kasvissyöjä vaikka tyttöystävänsä on.
Tyttis ei tee Laurille liharuokaa ja poika riutuu ravinnon puutteessa, kuten lääkärit on todenneet.
Lare tekee itse ruokansa. Ei ole ihan yhtä avuton loiri kuin sinä, jota ruokkii MUTSI.
Hei, kaloripitoista ruokaa saa kasviksistakin, tosin useimmat miehet ovat läskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset eivät sisällä täydellistä aminohappoprofiilia, ja lihakset tarvitsevat täydellisen aminohappoprofiilin hyödyntääkseen proteiinin kunnolla. Siipikarja, punainen liha, kananmunat, kalat ja maitotuotteet sisältävät kaikki aminohapot. Sen takia ne ovat erittäin tärkeitä fyysistä työtä tai harrastusta tekeville, kasviksilla ei pärjää yhtä hyvin.
Toisekseen, kasvikset sisältävät (heikkolaatuisempaa) proteiinia vähän. Esim papuja ja pähkinöitä saa syödä tolkuttomia määriä jos haluaa saada riittävästi proteiinia fyysiseen harrastukseen. 2g proteiinia per painokilo on minimi, mielellään enemmän varsinkin jos haluaa parantaa fyysistä suorituskykyä tehokkaalla treenillä.
Olen ilmeisesti ostanut virheellisiä pähkinöitä, kun niissä on enemmän proteiinia kuin missään lihassa. Toisekseen, tiedäthän että on näitä kehonrakentajia, jotka ovat kasvissyöjiä/vegaaneja ja he ovat järkälemäisiä.
Eipä oo totta.
Nyt täytyy Laurin popsia isoja ämerikän pihvejä ja Veera opettelee tekemään lihapatoja.
Onko mitään uutta?
Onko koben härkä saanut Laurin virkistymään?
Nyt on alkanut kasvisten syönti tuottamaan tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ei ole omaa kokkia ja ravintoterapeuttia? 213 cm mies kuluttaa kanapastansa jo nousemalla sohvalta saatika tuon tason huippu-urheilija. Ihme tunarointia.
Isot miehet tulevat vain vihaisiksi kasvisruuasta. Se voi olla lisäke, mutta kyllä he tarvitsevat lihaa, kalaa, maitotuotteita ja kananmunia. Se energiankulutus on niin valtavaa, jos yhtään mitään fyysistä tekevät. Ja onko toi Markkasen muija oikeasti joku ravinto-asiantuntija, kun sellaisena esiintyy?
Mun mies on 185cm ja lähes satakiloinen urheilija. Itse olen yli 30kg kevyempi.
Hyvin pärjätään kumpikin kasvisruoalla, tosin ihan vegaaneja emme ole. Esim. kananmunia käytämme. Ei kasvisruoka välttämättä ole pelkkää salaattia ja höyrytettyjä vihanneksia. Itse syön vähemmän tiettyjä lisukkeita ja ruokia, jotten lihoisi. Mies syö monipuolisesti runsaalla öljyllä tehtyjä ruokia.
Tänään listalla on kasvislasagnea quornilla, öljyttyä uunissa paahdettua myskikurpitsaa, ruisleipää kananmunalla ja rasvaisella tsatsikilla, tuorepuuroa jogurtilla ja hedelmillä ja illan herkkuna marjarahkaa. Lounaaksi mies söi eilisiä kikhernepihvejä, lohkoperunoita ja salaattia. Jos nälkä yllättää, niin mies osaa itse vielä tehdä lisäksi smoothien tai vaikka iltapuuron.
Kummankin rauta-ja muut arvot ovat aina olleet erinomaisia ja miehellä nousee jatkuvasti painot kuntosalilla. En usko miehen olevan pätkääkään aliravittu tai nälkäinen.
Moni nainen kyllä syö miestä kevyemmin, jotta ei lihoisi. Mutta kyllä sen miehen tehtävä on silloin ottaa ihan itse itsestään vastuu ja tehdä itselleen lisää lisäruokia tai välipaloja, eikä vain ostaa itselleen roskaruokaa tai valittaa nälkäisenä.
Eiköhän se vegaanivaimo ole "kieltänyt" nämä kaikki Latelta? Eikä aina tartte kieltää suoraan. Esittää paheksuntansa, saarnaa ruuasta, kieltäytyy seksistä lihanhajun vuoksi - onhan niitä epäsuoriakin konsteja.
Monet vihervasemmistonaiset käyttävät henkistä väkivaltaa poikia ja miehiä kohtaan.
Ei pelkällä kasvisruokavaliolla Markkanen elä, urheilija, lihhaa kunnolla, eikö vaimo osaa kokkailla.
Herranjestas, nykytiedehän todistaa nimenomaan että rasvainen, punainen liha (ei kana, ei tarpeeksi rasvaa) on terveellisin ruoka maan päällä. Vieläkö viherpiipertäjät lyö itseään kasvoihin kasvisruuilla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuolla tasolla pelaavalla urheilijalla ei ole kokkia? Siis puoliso laittaa ruuat? Jestas mitä tunarointia.
Eihän se edes ole naimisissa.
No eiköhän tuo palkkaa itselleen kokin ensi kaudelle.Kaikilla muilla huippupelaajilla on kokki joka tekee ruoat riippumatta siitä onko vaimoa vai ei.