Vapaaehtoisesti lapsettoman vaaliehdokas Uudeltamaalta?
Antakaapas mulle yksikin vihreä / demariehdokas Uudeltamaalta, joka ajaisi minun asiaa, eikä vain ja ainoastaan lapsiperheiden! Mieluummin nainen. En äänestä ketään, joka kertoo ensimmäisenä olevansa äiti.
Ei ihme, ettei nuorisoa kiinnosta äänestäminen, koska kukaan ei aja lapsettoman aikuisen asiaa tässä maassa.
Kommentit (30)
Hassu. Entäpä minulle. Olen keilaaja
No en minäkään halua verorahoillani maksettavan päivähoitoa kaikille, lukiolaisten kirjoja jne. Koska rahat ei riitä kaikkeen. Minun edustajani panostaisi mieluummin vanhusten hoitoon, koska se on itselleni ajankohtainen asia vanhempieni kautta.
Miksi ei saisi etsiä itselleen sopivaa ehdokasta, joka ajaisi itselle tärkeitä asioita? Minulla ei ole lapsiperhettä, joten en halua kaikkia verorahoja jaettavan lapsille.
Eiköhän niitä löydy, jotka haluavat poistaa kaikki laspille tarkoitetut sosiaalipalvelut ja tuet. Usein velat sanovat, että perheet ovat sosupummeja ja että heillä ei pitäisi olla oikeutta julkisiin palveluihin.
Jos ei halua poistaa kaikkea, vaan järkeistää toimintaa? Esimerkiksi sopisi se, että mielestäni kotihoidontukea riittää maksaa 2v. Ei se tarkoita, ettei lastaan saisi hoitaa kotona vaikka maailman tappiin, mutta verorahat eivät tule pohjattomasta kaivosta.
Olen samaa mieltä, kukaan ehdokas ei uskalla sanoa ajavansa lapsettoman asiaa. DINK-perheiltä halutaan vaan ottaa, ei antaa.
Aloittajalle tiedoksi, niin verorahoilla sinunkin koulutus, terveydenhuolto lapsena jne.. on kustannettu. Entäpä jos sinun vanhemmat olisivatkin päättäneet, etteivät hanki lapsia. Et olisi sinäkään kitisemässä näissä vaaleissa..
Nimenomaan. Nykyään joka asiaan vielä erityispalveluja. Vauvasta 25vuoteen. Syömiseenkin tarvitaan joku korkeakoulutettu terapeutti katsomaan vierestä.
Oletko tenhyt vaalikoneita? Kai ne mielipiteet ratkaisee, ei se että on lapseton
Voihan lapsetonkin ajaa lapsiperheiden asiaa. Voi olla hyvinkin lapsirakas mutta ei vain omia halua.
Ette siis ymmärrä aloittajan pointtia. Jokaisella on oikeus etsiä itselleen sopivaa ehdokasta. Mitä jos joku nyt vain kertoisi, jos tietäisi sellaisen, eikä arvostelisi, että sellaista etsitään.
Kun syntyvyys laskee niin eiköhän teille sopivia ehdokkaita tule pilvin pimein. Sitten te voitte vihdoinkin riemuta kun kaikki lapsiin liittyvät tuet poistetaan, neuvolat suljetaan ja muut sosiaalipalvelut tehdään 100% maksulliseksi. Lapsiperheet saavat pärjätä täysin omillaan.
Lapsellinen kyllä saa etsiä lapsellista ja lapsiperheiden etuja ajavaa ehdokasta, mutta voi kamala jos lapseton etsii lapsettomien etuja ajavaa 🙄. Kummasti se on itsekästä vain jälkimmäiselle.
Minä olen monesti kyllä kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka monet naisehdokkaat korostavat voimakkaasti äitiyttään ja ykkösasiana on aina lapsiperheiden etu. Ikään kuin kaikki muut ihmisryhmät olisivat vähempiarvoisia ja joidenkin ehdokkaiden puheista on saanut välillä sen käsityksen, että naiseus = äitiys. Siksi olen yleensä äänestänyt miestä, koska heidän joukostaan on löytynyt enemmän laaja-alaisesti asioita ajavia ehdokkaita, jotka eivät ole fiksoituneet vain yhden ihmisryhmän asioiden edistämiseen. Nyt tämän kevään vaaleissa sain pitkästä aikaa äänestää naista, kun sattui kohdalle ehdokas, jolla ei mammahöyryt ole nousseet hattuun. En tosin sijaitse Uudenmaan vaalipiirin alueella, joten ihan vain yleisluontoisena kommenttina tämä.
t. nainen
Vierailija kirjoitti:
Ette siis ymmärrä aloittajan pointtia. Jokaisella on oikeus etsiä itselleen sopivaa ehdokasta. Mitä jos joku nyt vain kertoisi, jos tietäisi sellaisen, eikä arvostelisi, että sellaista etsitään.
Mitta milaista ehdokasta. Ei kai kaikki velat ole samanlaisia?
Olen huomannut saman, miehet ajattelevat järkevämmin, joten tämäkin nainen joutunee tällä kertaa äänestämään miestä.
Loppupeleissähän eduskuntavaaleissa äänestetään puoluetta, ei henkilöä. Äänelläsi voi eduskuntaan mennä ihan toisin ajatteleva puolueen tai vaaliliiton jäsen, kuin se ketä äänestit.
Olen lapseton enkä koe, että jotain asioitani pitäisi jotenkin erityisesti "ajaa"? Minulla pyyhkii oikein hyvin. Lisäksi talouskin on monella lapsettomalla (varsinkin varttuneemmilla veloilla) hyvä tai jopa todella hyvä.
No kelpaisi myös ehdokas, jolla on lapsia, mutta joka kuitenkin ajaisi muutakin kuin lapsiperheiden etua. Tämän saa yleensä karsittua pois sillä kun jaksaa lukea ehdokkaan oman esittelyn ja jos se alkaa "Olen xx lapsen äiti", niin ei jatkoon.
Tämä on epäilemättä jonkun mamman provo. Itse ainakaan velana en koe sen määrittävän olemistani missään määrin niin merkittävästi, että olisi erityisiä asioita lapsiperheellisiin verrattuna, joita pitäisi ajaa.