Vapaaehtoisesti lapsettoman vaaliehdokas Uudeltamaalta?
Antakaapas mulle yksikin vihreä / demariehdokas Uudeltamaalta, joka ajaisi minun asiaa, eikä vain ja ainoastaan lapsiperheiden! Mieluummin nainen. En äänestä ketään, joka kertoo ensimmäisenä olevansa äiti.
Ei ihme, ettei nuorisoa kiinnosta äänestäminen, koska kukaan ei aja lapsettoman aikuisen asiaa tässä maassa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman, miehet ajattelevat järkevämmin, joten tämäkin nainen joutunee tällä kertaa äänestämään miestä.
Ei kyllä pidä ollenkaan paikkaansa.
Velat ei sinänsä ole mikään tietty ryhmä mun mielestä.
Lapsiperheiden asioissa on paljonkin kiisteltävää esim. Kaikki äitien ja isien perhevapaat, taloudellinen avustus, työmarkkinoilla syrjiminen yms.... Siis tommosia ihan oikeita asioita jotka pitää olla kunnossa, jotta tänne edes jotkut lapsia tekee.
Meillä veloilla ei sinänsä ole mitään tiettyjä asioita, joita pitäisi jotenkin ajaa. Ei veloja yhdistä mikään muu kuin lapsettomuus vapaaehtoisesti. Muuten meillä ei ole mitään yhteisiä asioita. Veloilla on myöskin yleisesti ottaen ihan hyvät mahdollisuudet työmarkkinoilla, lomat menee ihan normaalisti, ei syrjintää, talous todennäköisesti ihan hyvässä jamassa.
Ymmärrän ap:n pointin. Minuakin kiinnostaisi, että kuka ajaa ihan vain nuorten aikuisten asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen kyllä saa etsiä lapsellista ja lapsiperheiden etuja ajavaa ehdokasta, mutta voi kamala jos lapseton etsii lapsettomien etuja ajavaa 🙄. Kummasti se on itsekästä vain jälkimmäiselle.
Näin lapsettomana kiinnostaa, mitä ne asiat ja edut sitten ovat, jota "meille" pitäisi ajaa? En vain itse näe lapsettomia jonain samanlaisena massana, jotka kaikki haluavat samoja asioita, kun on ainoastaan yksi asia, joka lähtökohtaisesti yhdistää.
Koska valtiolla ei ole kaikkeen varaa, en halua tukea esimerkiksi:
- maksutonta varhaiskasvatusta 5v alkaen
- kotihoidontukea 3v asti
- lukiolaisille läppäreitä ja kirjoja
Haluan, että ehdokkaani sen sijaan keskittyy esimerkiksi työelämään.
- irtisanomissuojaa ei saa heikentää
- eläkkeen kertymistä ei saa heikentää
- eläkeikääni ei tarvitsisi enää nostaa (lienee 70v minulle nyt)
Toisekseen haluaisin ehdokkaani parantavan nykyistä vanhustenhoidon tilaa, koska asia koskee omia vanhempiani, ja vielä minuakin.
Lisäksi haluan ehdokkaani olevan ehdottomasti eutanasian kannalla, mitä ei valitettavasti kysytä vaalikoneissa tänä vuonna.
Äänestäkää velat kokoomusta niin ei tarvitse maksaa perheiden sosiaalipalveluista. Lapsia synnytetään sitten ilmaiseksi saunan lauteilla.
Ehkä ei pidä äänestää ollenkaan jos ehdokastakaan ei kykene itse etsimään ja päättämään 😄
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei pidä äänestää ollenkaan jos ehdokastakaan ei kykene itse etsimään ja päättämään 😄
Ongelmana tässä on a) vaalikoneiden kysymykset b) ehdokkaat esittävät kaikki olevansa nyt lapsiperheiden ja ilmaston asialla, koska se on muotia.
Missään olosuhteissa en äänestä nykyisiä hallituspuolueita enkä persuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen kyllä saa etsiä lapsellista ja lapsiperheiden etuja ajavaa ehdokasta, mutta voi kamala jos lapseton etsii lapsettomien etuja ajavaa 🙄. Kummasti se on itsekästä vain jälkimmäiselle.
Näin lapsettomana kiinnostaa, mitä ne asiat ja edut sitten ovat, jota "meille" pitäisi ajaa? En vain itse näe lapsettomia jonain samanlaisena massana, jotka kaikki haluavat samoja asioita, kun on ainoastaan yksi asia, joka lähtökohtaisesti yhdistää.
Koska valtiolla ei ole kaikkeen varaa, en halua tukea esimerkiksi:
- maksutonta varhaiskasvatusta 5v alkaen
- kotihoidontukea 3v asti
- lukiolaisille läppäreitä ja kirjoja
Haluan, että ehdokkaani sen sijaan keskittyy esimerkiksi työelämään.
- irtisanomissuojaa ei saa heikentää
- eläkkeen kertymistä ei saa heikentää
- eläkeikääni ei tarvitsisi enää nostaa (lienee 70v minulle nyt)
Toisekseen haluaisin ehdokkaani parantavan nykyistä vanhustenhoidon tilaa, koska asia koskee omia vanhempiani, ja vielä minuakin.
Lisäksi haluan ehdokkaani olevan ehdottomasti eutanasian kannalla, mitä ei valitettavasti kysytä vaalikoneissa tänä vuonna.
Nämä jälkimmäisethän ovat asioita, jotka koskevat kaikkia, eivät vain lapsettomia. En edelleenkään saanut kiinni siitä, mikä liittyisi erityisesti lapsettomiin ryhmänä. Aika erikoinen vaade minusta lapsettomien etujen ajaminen, käsitteenä jo perin kummallinen.
-se lapseton
Kuka ajaisi minun asiaani, olen kantasuomalainen keski-ikäinen suomalainen lapseton mies, ainiin olen työtön. Enkä ole leipäjonossa.