Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko viisikymppiä kk rahaa vähän?

Vierailija
11.04.2019 |

Lapsuuteni yksinhuoltajaäidin kanssa ei ollut kovin leveää. Nuorena sain kuukausirahaa muistaakseni 50 markkaa. Minulla oli tiivis kaveriporukka, ja vanhemmat olivat fiksusti sopineet keskenään, että summa olisi kaikissa perheissä sama. Rahat riittivät kahvilassa istumiseen ja joskus meikkien ostamiseen.
Asuimme kaksiossa, enkä minä päässyt kielikursseille tai ratsastusleirille. Meillä oli kuitenkin varaa mennä kesällä kahdeksi viikoksi Kreikkaan monena vuonna. Usein ystäviä oli mukana.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li Andersson

Vierailija
2/4 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpässieniä kannattaa välttää ja punkkirokote on suositeltava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ulkomaanmatkoja monena vuonna ja vain viisikymppiä juu

Vierailija
4/4 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun nuoruudessa 80-luvun loppupuolella kukaan mennyt ulkomaille kahdeksi viikoksi, eikä kielikursseille eikä juuri ratsastusleireillekkään, vaikka ne varmaan olikin paljon halvempia silloin. Yleensä hevosharrastajat harrastivat sitä lähellä kotia, jopa kotona. En muista yhtäkään meidän yläasteelta jonka olisin kuullut olleen kielikurssilla, siitä luettiin vain jostain MeKaks tai SinäMinä-lehdestä.

Ulkomaille meni kaikista rikkaimmat, mutta vain viikoksi, miksi ihmeessä joku olisi ollut ulkomailla kaksi lomaa peräkkäin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän