Mitä tarkoittaa, kun henkilö vastaa netissä viestiini "itkunauru" -hymiöllä, vaikka en sano mitään hauskaa, vaan analysoin hänen käytöstään kärkevästi?
Näin on lyhyen ajan sisällä tehnyt muutamakin keskustelukumppanini (mies), kun olen kirjoittanut heille jotain vähemmän mairittelevaa heidän toiminnastaan / persoonastaan.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat itkunauru-hymiöllä sitä nauraa vedet silmissä -hymiötä, 😂, niin se tarkoittaa sitä, että miehet pitävät analyysejasi naurettavina. Ja koska he blokkaavat sinut sen jälkeen, he eivät ole kiinnostuneita kuulemaan enempää typeriä juttujasi.
Mä tekisin todennäköisesti samoin, jos saisin pyytämättä jotain kriittisiä luonneanalyysejä. Arvostan kyllä suorapuheisuutta, mutta hyvät käytöstavat pitäisi silti muistaa. Oletan että jos jollakulla läheiselläni on jotain hampaankolossa minun suhteeni, hän osaa suoraselkäisesti ottaa asian esiin naamat vastatusten. Viesteillä ihmissuhteiden ongelmakohtien setviminen ei ole mielestäni kovin fiksua.
Pystyn kritisoimaan toista niin viestein, puhelimessa kuin kasvotustenkin. Harvan kanssa kuitenkaan viestittely johtaa kasvotusten tapaamiseen, sillä yhteistä säveltä ei kovin monen kanssa löydy.
Ap
Tietenkin pystyt, mutta miksi ihmeessä teet niin, kun tiedät millaisia tunteita se aiheuttaa muissa? Vai menevätkö sinun mielitekosi aina ennen muiden tunteita?
Vierailija kirjoitti:
Tässä taitaa nyt mies esiintyä "ovelasti" naisena. Nais-assburgerit kun opettelevat hienosti ne sosiaaliset kuviot, joita ihmissuhteissa tarvitaan. Miehet eivät vaivaudu, joten heiltä kyllä tulee palautetta deittien jälkeen.
Uskomatonta, jälleen kerran minua epäillään mieheksi nettikirjoittelujeni perusteella. Olen kyllä nainen ja yhäkin oma itseni, ei minulla ole mitään tarvetta esittää muuta kuin mitä oikeasti olen.
Ap
En itse ainakaan kaipaisi yhdeltäkään random nettituttavuudelta mitään syväanalyysi itsestäni, en usko että sellainen ihminen todellisuudessakaan olisi sellainen, jonka kanssa haluaisin aikaani kuluttaa. Suoraa saa sanoa, jos joku asia vaivaa, mutta oikein analysoida (tähän se itkuhuutohymiö).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse täydellinen? Et näköjään.
En. Nautin myös muiden analyyseistä ja kritiikistä kohdistettuna minuun, joten en itse missään tapauksessa blokkaisi henkilöä, joka kykenee muodostamaan minusta vahvan mielipiteen ja myös kertomaan sen avoimesti. Arvostan, en missään tapauksessa halveksu, vaikka analyysin paikkansapitävyydelle ei takeita olisikaan.
Ap
Miksi luulet, että nämä miehet haluavat sinulta analyysin?
Eivät he tosiaan ole sitä pyytäneet, mutta käyttäydyn vain luonteeni mukaisesti ja ilmaisen ajatukseni juuri sellaisina kuin ne ovat. Pidän itsekin suorapuheisuudesta. Kun on suorapuheinen toiselle ei jää mikään epäselväksi ja näin ollen voi myös helposti ja mukavasti valita, haluaako olla tällaisen henkilön kanssa tekemisissä vai ei.
Ap
Oletko tullut ajatelleeksi, että "suorapuheisuutesi" voi loukata toista? Haluatko pahoittaa toisen ihmisen mielen tahallasi?
No miltä nyt ap tuntuu, kun täällä sinua kilvan kritisoidaan ja ivataan? Koetko tarpeelliseksi yrittää muuttaa osoittamiamme virheitä?
Vierailija kirjoitti:
Koska ihminen, joka kokee tarvetta analysoida kärkevästi toisten käytöstä viesteissä, on naurettava. Tuollaiset analyysit kuuluvat korkeintaan parisuhteeseen ja hoidetaan livenä. Jos muissa on paljon valittamista, niin tällaisen tyypin kanssa ei vain olla tekemisissä, eikä todellakaan tuhlata aikaa joihinkin valitusviesteihin. Olet outo ja muut nauravat sinulle. Luulet itsestäsi liikoja.
On inhimillistä luulla itsestään liikoja. Vain kastemadon tasolla oleva ihminen voi välttyä tuntemasta paremmuuden tunteita. Ihminen vertaa tahtomattaankin itseään muihin ja vertailu taas johtaa siihen, että ihminen kokee sekä huonommuuden- että paremmuudentunteita muihin ihmisiin verrattuna.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taitaa nyt mies esiintyä "ovelasti" naisena. Nais-assburgerit kun opettelevat hienosti ne sosiaaliset kuviot, joita ihmissuhteissa tarvitaan. Miehet eivät vaivaudu, joten heiltä kyllä tulee palautetta deittien jälkeen.
Uskomatonta, jälleen kerran minua epäillään mieheksi nettikirjoittelujeni perusteella. Olen kyllä nainen ja yhäkin oma itseni, ei minulla ole mitään tarvetta esittää muuta kuin mitä oikeasti olen.
Ap
Ap, minä uskon sinua. Minulla oli ns. vapaa kasvatus ja vastaavanlaiset tulokset testissä. Ihan nainen olen minäkin. Hirveä työ opetella aikuisena hyviä sosiaalisia taitoja, kun niitä ei kotona opetettu.
Vierailija kirjoitti:
No miltä nyt ap tuntuu, kun täällä sinua kilvan kritisoidaan ja ivataan? Koetko tarpeelliseksi yrittää muuttaa osoittamiamme virheitä?
Ei ongelmaa, minua saa kritisoida niin netissä anonyymisti kuin työpaikalla tai kadulla kasvotusten. Ihmisten pitäisi tuoda enemmän omia näkemyksiään esille. Kuten huomaatkin, en ole alapeukuttanut minua negatiiviseen sävyyn kritisoivia kommentteja vaan hyväksyn ne osana ihmisten omia näkemyksiä minusta. Niissä ei ole mitään väärää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat itkunauru-hymiöllä sitä nauraa vedet silmissä -hymiötä, 😂, niin se tarkoittaa sitä, että miehet pitävät analyysejasi naurettavina. Ja koska he blokkaavat sinut sen jälkeen, he eivät ole kiinnostuneita kuulemaan enempää typeriä juttujasi.
Mä tekisin todennäköisesti samoin, jos saisin pyytämättä jotain kriittisiä luonneanalyysejä. Arvostan kyllä suorapuheisuutta, mutta hyvät käytöstavat pitäisi silti muistaa. Oletan että jos jollakulla läheiselläni on jotain hampaankolossa minun suhteeni, hän osaa suoraselkäisesti ottaa asian esiin naamat vastatusten. Viesteillä ihmissuhteiden ongelmakohtien setviminen ei ole mielestäni kovin fiksua.
Pystyn kritisoimaan toista niin viestein, puhelimessa kuin kasvotustenkin. Harvan kanssa kuitenkaan viestittely johtaa kasvotusten tapaamiseen, sillä yhteistä säveltä ei kovin monen kanssa löydy.
Ap
Jos et ole ihmisen kanssa vielä edes niin läheinen, että olisit tavannut hänet, ei kritiikkisi ole suorapuheisuutta. Se on ainoastaan loukkaavaa ja epäkunnioittavaa käytöstä. Jos yhteistä säveltä ei viestittelykumppanin kanssa löydy, voit yksinkertaisesti lopettaa viestittelyn. Mitään muuta syytä pyytämättä arvostelulle ei tuollaisessa tilanteessa ole kuin halu loukata. Sinun kohdallasi toki voi olla kyse siitäkin, ettet yksinkertaisesti tajua miten toisia ihmisiä pitäisi kohdella, mutta jollet tunne ihmistä kunnolla hän tuskin tietää sitä, ja pitää sinua ainoastaan ilkeänä ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat vaan kritiikkiä? Etkö näe ja erikseen mainitse positiivisia asioita? Ap vaikuttaa todellakin sosiaalisesti kömpelöltä ja epäkorrektilta.
Ehdottomasti annan myös positiivista palautetta, jos aihetta on. Ja aihetta on ollut. Jostain syystä ihmiset kuitenkin toivovat useimmiten kuulevansa kehuja, mutta pelkästään kehujen antamisella ihminen ei koskaan kehity. Rakentavan kritiikin antaminen ja saaminen on ehdottomia edellytyksiä sille, että toinen ymmärtää ongelmakohtansa ja näin ollen tiedostaa missä olisi parantamisen varaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ei varmasti. Koetapa tajuta, että kritisointi on tehokkain tapa saada ihmiset inhoamaan sinua. Sulla ei ole yhtään ystävää.
Tajuan kyllä. Jostain syystä en niin hirveästi kaipaa ystävää, viihdyn liian hyvin omissa oloissani. Netissä on kiva toisinaan yrittää tutustua ihmisiin, koska ihmiset ovat mielestäni kaikesta huolimatta kiinnostavia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat vaan kritiikkiä? Etkö näe ja erikseen mainitse positiivisia asioita? Ap vaikuttaa todellakin sosiaalisesti kömpelöltä ja epäkorrektilta.
Ehdottomasti annan myös positiivista palautetta, jos aihetta on. Ja aihetta on ollut. Jostain syystä ihmiset kuitenkin toivovat useimmiten kuulevansa kehuja, mutta pelkästään kehujen antamisella ihminen ei koskaan kehity. Rakentavan kritiikin antaminen ja saaminen on ehdottomia edellytyksiä sille, että toinen ymmärtää ongelmakohtansa ja näin ollen tiedostaa missä olisi parantamisen varaa.
Ap
Heh. Saat jonkun matchin tinderissä, vaihdatte muutaman viestin ja sitten annat rakentavaa kritiikkiä joka on ehdoton edellytys sille että toinen ymmärtää ongelmakohtansa ja tiedostaa missä on parantamisen varaa.
Saat itkunaurun ja blokkauksen siksi että toinen ymmärtää ongelmanaan olevan kaikenlaisten idioottien "rakentavat kritiikit" ja parantaa asiaa blokkaamalla yhden sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Heh. Saat jonkun matchin tinderissä, vaihdatte muutaman viestin ja sitten annat rakentavaa kritiikkiä joka on ehdoton edellytys sille että toinen ymmärtää ongelmakohtansa ja tiedostaa missä on parantamisen varaa.
Saat itkunaurun ja blokkauksen siksi että toinen ymmärtää ongelmanaan olevan kaikenlaisten idioottien "rakentavat kritiikit" ja parantaa asiaa blokkaamalla yhden sellaisen.
Tinder? En ole ollut koskaan Tinderissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ei varmasti. Koetapa tajuta, että kritisointi on tehokkain tapa saada ihmiset inhoamaan sinua. Sulla ei ole yhtään ystävää.
Tajuan kyllä. Jostain syystä en niin hirveästi kaipaa ystävää, viihdyn liian hyvin omissa oloissani. Netissä on kiva toisinaan yrittää tutustua ihmisiin, koska ihmiset ovat mielestäni kaikesta huolimatta kiinnostavia.
Ap
Korjaan *miehet ovat kiinnostavia. En minä naisista ole kiinnostunut missään mielessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä et taas ole tuomari tai opettaja uusille tutuille, joten sinun tehtäväsi ei ole kehittää yhtään ketään, yhtään mihinkään suuntaan. Kehut ovat kuin lahjoja ja haukut rangaistuksia. Jokainen ratkaisee omat ongelmat, kun niitä omasta mielestä itselle ilmaantuu. Monelle ne sinusta olemassa olevat ongelmat, eivät ole heille itselleen mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko tämän ketjun myötä ymmärtänyt omat ongelmakohtasi ja oletko aikeissa kehittää itseäsi ja omaa käytöstäsi parempaan suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo on sinun mielipiteesi. Koet olevasi oikeutettu arvostelemaan muita, koska sinua ei haittaa että sinua arvostellaan. Mutta entä muut ihmiset? Muita ihmisiä sinun arvostelusi loukkaa. Ei kenelläkään ole oikeutta arvostella toisia. Ei edes sinulla. Ei kenenkään tarvitse kuunnella ja olla toisen seurassa, jos siitä tulee vain paha olo.
Olen täysin eri mieltä kanssasi tuosta kehumisesta ja kritiikistä. Monien tutkimusten mukaan nimenomaan kehuminen ja toisten ihmisten kuunteleminen antaa mahdollisuuden ihmisille kehittää omaa toimintaansa. Kritisointi tuottaa vain huonoa mieltä, itsetunnon huononemista ja vastarintaa. Ihmiset tekevätkin päinvastoin kuin mitä heille sanot.
Tässä minun kritiikkini sinulle, koska sanoit että sinua ei haittaa että sinua kritisoidaan.
Viestii passiivisaggressiivisuutta. Yleensä tällaisilta henkilöiltä, jotka käyttävät kyseistä hymiötä riidellessään tai osoittaakseen erimielisyytensä, on keinot loppu ja he turvautuvat tähän. Koskee sekä miehiä että naisia.
Entä jos ei ole diagnoosia? Kyllä minä olen antanut palautetta, etten esimerkiksi halua olla pössyttelevän kasvissyöjän kanssa yhdessä.