Mitä tarkoittaa, kun henkilö vastaa netissä viestiini "itkunauru" -hymiöllä, vaikka en sano mitään hauskaa, vaan analysoin hänen käytöstään kärkevästi?
Näin on lyhyen ajan sisällä tehnyt muutamakin keskustelukumppanini (mies), kun olen kirjoittanut heille jotain vähemmän mairittelevaa heidän toiminnastaan / persoonastaan.
Kommentit (59)
No hyvä kun tiedostat, että sinun oma käytöksesi on poikkeavaa, ei niinkään muiden. Oletko katsonut Silta-sarjaa? Tuntuuko sarjan naispäähenkilö yhtään tutulta?
Vierailija kirjoitti:
Siis Asperger viittasi AP sinuun, ei niihin hymiömiehiin. Puuttuuko sulla joku sosiaalisen tilnnetajun palikka, kun joudut oikeasti kysellä tuollaisia ja kun koet, että sinun näkemyksesi jonkun käytöksestä on ainoa oikea ja sinulla on oikeus ja hyvä syy laukoa totuuksia asiasta kuin asiasta ja että kenenkään ei pidä siitä loukkaantua.
Enhän minä koe että oma näkemykseni on ainoa ja oikea, kerron vain sen mitä itse ajattelen. Eikö ole vain hyvä, että olen oma itseni?
Ap
Vierailija kirjoitti:
No hyvä kun tiedostat, että sinun oma käytöksesi on poikkeavaa, ei niinkään muiden. Oletko katsonut Silta-sarjaa? Tuntuuko sarjan naispäähenkilö yhtään tutulta?
En ole katsonut. Katson aika vähän tv:tä. Pyöriikö tuo sarja tällä hetkellä tv:ssä?
Ap
Jos tarkoitat itkunauru-hymiöllä sitä nauraa vedet silmissä -hymiötä, 😂, niin se tarkoittaa sitä, että miehet pitävät analyysejasi naurettavina. Ja koska he blokkaavat sinut sen jälkeen, he eivät ole kiinnostuneita kuulemaan enempää typeriä juttujasi.
Mä tekisin todennäköisesti samoin, jos saisin pyytämättä jotain kriittisiä luonneanalyysejä. Arvostan kyllä suorapuheisuutta, mutta hyvät käytöstavat pitäisi silti muistaa. Oletan että jos jollakulla läheiselläni on jotain hampaankolossa minun suhteeni, hän osaa suoraselkäisesti ottaa asian esiin naamat vastatusten. Viesteillä ihmissuhteiden ongelmakohtien setviminen ei ole mielestäni kovin fiksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse täydellinen? Et näköjään.
En. Nautin myös muiden analyyseistä ja kritiikistä kohdistettuna minuun, joten en itse missään tapauksessa blokkaisi henkilöä, joka kykenee muodostamaan minusta vahvan mielipiteen ja myös kertomaan sen avoimesti. Arvostan, en missään tapauksessa halveksu, vaikka analyysin paikkansapitävyydelle ei takeita olisikaan.
Ap
Miksi luulet, että nämä miehet haluavat sinulta analyysin?
Eivät he tosiaan ole sitä pyytäneet, mutta käyttäydyn vain luonteeni mukaisesti ja ilmaisen ajatukseni juuri sellaisina kuin ne ovat. Pidän itsekin suorapuheisuudesta. Kun on suorapuheinen toiselle ei jää mikään epäselväksi ja näin ollen voi myös helposti ja mukavasti valita, haluaako olla tällaisen henkilön kanssa tekemisissä vai ei.
Ap
Oletko löytänyt mieluistasi seuraa tällä toimintamallilla?
Ap, sulle ne nauravat. Lue sanakirjasta "surkuhupaisan" määritelmä. Olet sellainen.
Koska ihminen, joka kokee tarvetta analysoida kärkevästi toisten käytöstä viesteissä, on naurettava. Tuollaiset analyysit kuuluvat korkeintaan parisuhteeseen ja hoidetaan livenä. Jos muissa on paljon valittamista, niin tällaisen tyypin kanssa ei vain olla tekemisissä, eikä todellakaan tuhlata aikaa joihinkin valitusviesteihin. Olet outo ja muut nauravat sinulle. Luulet itsestäsi liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan jättää ne analysoinnit vähemmälle, jos ei halua tulla blokatuksi 😂😂😂
Ei minua haittaa, että minut blokataan siitä syystä, että olin oma itseni. Jos minut blokattaisiin esimerkiksi väärinkäsityksestä, se voisi harmittaa. Minä tässä vain pohdin syitä sille, miksi minun antamaani kritiikkiin on vastattu itkunauru-hymiöin (ja mahdollisin blokkauksin).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Nautin myös muiden analyyseistä ja kritiikistä kohdistettuna minuun, joten en itse missään tapauksessa blokkaisi henkilöä, joka kykenee muodostamaan minusta vahvan mielipiteen ja myös kertomaan sen avoimesti. Arvostan, en missään tapauksessa halveksu, vaikka analyysin paikkansapitävyydelle ei takeita olisikaan.
Ap
Eivät he tosiaan ole sitä pyytäneet, mutta käyttäydyn vain luonteeni mukaisesti ja ilmaisen ajatukseni juuri sellaisina kuin ne ovat. Pidän itsekin suorapuheisuudesta. Kun on suorapuheinen toiselle ei jää mikään epäselväksi ja näin ollen voi myös helposti ja mukavasti valita, haluaako olla tällaisen henkilön kanssa tekemisissä vai ei.
Ap
Eivät näköjään halua. En ihmettele 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Itse asiassa olen. Tälläkin hetkellä pidän yhteyttä yhteen ihmiseen, jolle olen alusta asti ilmaissut kaikki ajatukseni hänestä juuri sellaisina kuin ne ovat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan jättää ne analysoinnit vähemmälle, jos ei halua tulla blokatuksi 😂😂😂
Ei minua haittaa, että minut blokataan siitä syystä, että olin oma itseni. Jos minut blokattaisiin esimerkiksi väärinkäsityksestä, se voisi harmittaa. Minä tässä vain pohdin syitä sille, miksi minun antamaani kritiikkiin on vastattu itkunauru-hymiöin (ja mahdollisin blokkauksin).
Ap
Siksi että sinua pidetään nautettavana kun jakelet hölmöjä kommenttejasi, kukaan ei niitä halua kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koska monista on hämmentävää saada kriittistä palautetta. Ehkä olisi parempi vain todeta oma näkemyksensä: ettei juttu tällaisena omasta mielestä toimi. Ihan ilman erityistä palautteen antoa, jos sitä toinen ei erikseen kysy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koska käyttäydyt poikkeavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Itse asiassa olen. Tälläkin hetkellä pidän yhteyttä yhteen ihmiseen, jolle olen alusta asti ilmaissut kaikki ajatukseni hänestä juuri sellaisina kuin ne ovat.
Ap
Sehän on hienoa. Unohda siis ne ihmiset, joiden kanssa homma ei toiminut ja keskity tähän yhteen.
Miksi annat vaan kritiikkiä? Etkö näe ja erikseen mainitse positiivisia asioita? Ap vaikuttaa todellakin sosiaalisesti kömpelöltä ja epäkorrektilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Asperger viittasi AP sinuun, ei niihin hymiömiehiin. Puuttuuko sulla joku sosiaalisen tilnnetajun palikka, kun joudut oikeasti kysellä tuollaisia ja kun koet, että sinun näkemyksesi jonkun käytöksestä on ainoa oikea ja sinulla on oikeus ja hyvä syy laukoa totuuksia asiasta kuin asiasta ja että kenenkään ei pidä siitä loukkaantua.
Enhän minä koe että oma näkemykseni on ainoa ja oikea, kerron vain sen mitä itse ajattelen. Eikö ole vain hyvä, että olen oma itseni?
Ap
Ei, koska sinun oma itsesi ja käytöksesi aiheuttaa selvästi pahaa mieltä ja se taas ei ole moraalisesti oikein. Tuo hymiö tarkoittaa, juuri tuota, että ajatellaan ”ei on totta, en tiedä itkeäkö vai nauraa.” ”En jaksa lukea tällaista peetä” ja sitten blokataan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat itkunauru-hymiöllä sitä nauraa vedet silmissä -hymiötä, 😂, niin se tarkoittaa sitä, että miehet pitävät analyysejasi naurettavina. Ja koska he blokkaavat sinut sen jälkeen, he eivät ole kiinnostuneita kuulemaan enempää typeriä juttujasi.
Mä tekisin todennäköisesti samoin, jos saisin pyytämättä jotain kriittisiä luonneanalyysejä. Arvostan kyllä suorapuheisuutta, mutta hyvät käytöstavat pitäisi silti muistaa. Oletan että jos jollakulla läheiselläni on jotain hampaankolossa minun suhteeni, hän osaa suoraselkäisesti ottaa asian esiin naamat vastatusten. Viesteillä ihmissuhteiden ongelmakohtien setviminen ei ole mielestäni kovin fiksua.
Pystyn kritisoimaan toista niin viestein, puhelimessa kuin kasvotustenkin. Harvan kanssa kuitenkaan viestittely johtaa kasvotusten tapaamiseen, sillä yhteistä säveltä ei kovin monen kanssa löydy.
Ap
Tässä taitaa nyt mies esiintyä "ovelasti" naisena. Nais-assburgerit kun opettelevat hienosti ne sosiaaliset kuviot, joita ihmissuhteissa tarvitaan. Miehet eivät vaivaudu, joten heiltä kyllä tulee palautetta deittien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn kritisoimaan toista niin viestein, puhelimessa kuin kasvotustenkin. Harvan kanssa kuitenkaan viestittely johtaa kasvotusten tapaamiseen, sillä yhteistä säveltä ei kovin monen kanssa löydy.
Ap
No ei varmasti. Koetapa tajuta, että kritisointi on tehokkain tapa saada ihmiset inhoamaan sinua. Sulla ei ole yhtään ystävää.