Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin uupunut köyhyyteen, en jaksa

Poikkiväsynyt
11.04.2019 |

Perheemme elää lähes kädestä suuhun. Mies tekee matalapalkka-alalla töitä, itse olen vauvan kanssa kotona. Vanhempi lapsi on eskarissa. Etsin koko ajan töitä, mutta työt ovat niin kiven alla kuin olla ja voi, olen etsinyt oman alan töiden lisäksi ihan mitä tahansa muuta, ja vain yhden kerran on edes työhaastatteluun kutsuttu.
Elimme toimeentulotuellakin paremmin, kuin nyt, ja silti emme ole oikeutettuja nyt saamaan sitä. Auto on pakollinen töiden takia, ja iso menoerä sekin.
Oon uupunut. Elämme todella tarkan budjetin mukaan, ja silti ei meinaa rahat riittää. Mitään lehtitilauksia tai muita turhia ei ole, ei alkoa käytetä, ei tupakoida, ruoat ostetaan kauden mukaan ja -60% alennuksista. Kaikki ylimääräinen on myyty kirpputorilla.
En jaksa. :(

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi vauva ei vielä vie paljoakaan rahaa. Kierukka petti ja raskaus huomattiin melko myöhään, joten en vain voinut tehdä aborttia, olisin katunut loppuikäni.

Kiitos silti kannustavasta viestistä.

Ap

Vierailija
2/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInkälainen työ on / kuinka pitkä työmatka on, että auto on välttämätön työn takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no, me lähdetään pääsiäislommalla lontooseen

hotelli on viisi tähteä

elämästä pitää osasta nauttia!

t. opettaja

"Opettaja" voisi lomallaan harjoitella kielioppia.

Vierailija
4/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInkälainen työ on / kuinka pitkä työmatka on, että auto on välttämätön työn takia?

Mies tarvitsee työpäivän aikana autoaan satunnaisesti, plus työmatka on lähes 30km.

Vierailija
5/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon se miehen palkka oikeen on ja saathan sinäkin rahaa? Kuinka suuret menot ja voiko jostain tinkiä?

Vierailija
6/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no, me lähdetään pääsiäislommalla lontooseen

hotelli on viisi tähteä

elämästä pitää osasta nauttia!

t. opettaja

Taitaa pääsi olla lommolla kun tuon sanomisesta nautit.Taidat muuten olla ihan luuseri.

Vierailija
7/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi vauva ei vielä vie paljoakaan rahaa. Kierukka petti ja raskaus huomattiin melko myöhään, joten en vain voinut tehdä aborttia, olisin katunut loppuikäni.

Ap

Teit ihan oikein. Hae apua seurakunnan diakonilta.

Vierailija
8/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole uusiin tähtityynyihin raraa?

Vierailija
9/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No, nyt voit sitten kärsiä rahattomuudesta loppuikäsi.

Vierailija
10/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin menevät rahat? Ehkä olisi hyvä vaikka tänne listata mihin kaikkeen menee rahaa, voitaisiin sitten auttaa mistä voisi vaikka säästää. 

Olen köyhänä muuten sitä mieltä, että vaikka ostaakin -60% niin ei se tarkoita, ettäkö ostaisi halvalla, koska kun etsii niitä -60% tarjouksia silloin iltaisin saattaa ostaa jotain ruokaa mitä oikeastaan edes tarvttisi ja mikä ei edes 60% alennuksella ole kovinkaan halpaa. 

Vierailija
11/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tehdä silloin tällöin esim. ikkunanpesua, pihatöitä ja siivousta vanhuksille/naapureille. Entäs perhepäivähoitajan työ kun olet kuitenkin kotona lapsen kanssa?

Vierailija
12/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota paperilla ero miehestä, näin sinä saat korotettua tt-tukea johon ei miehen palkkaa lasketa mukaan. Ainoa haittapuoli on että mies jos ilmoittaa itsensä kodittomaksi joutuu hakemaan postit postitoimistosta. Älä häpeilä tää menetelmä on tosi yleinen minä ja monet tutut käytetään.

13/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sinä ap etsit itsellesi kokoaikaisen työn, joka on paremmin palkattu kuin miehesi työ ja sijaitsisi lähempänä, ettei tarvitsisi ajaa pitkiä työmatkoja, niin silloin teille jäisi enemmän rahaa käteen.

Missä kaupungissa asutte?

Vierailija
14/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota paperilla ero miehestä, näin sinä saat korotettua tt-tukea johon ei miehen palkkaa lasketa mukaan. Ainoa haittapuoli on että mies jos ilmoittaa itsensä kodittomaksi joutuu hakemaan postit postitoimistosta. Älä häpeilä tää menetelmä on tosi yleinen minä ja monet tutut käytetään.

Mitä sossu tuumaa, kun toinen huoltajista ilmoittautuu kodittomaksi?

Vierailija
15/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sossu tuumaa, kun toinen huoltajista ilmoittautuu kodittomaksi?

Me kerrotaan että mies on päihdeongelmainen, ja tottakai minulla yksinhuoltajuus näin saan isommat tuet.

Vierailija
16/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mainitse vuokrasta tai asumistuesta mitään eli rahat menevät asunto- ja autolainaan?

Vierailija
17/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus, jossa jo ennakolta eliminoitiin kaikki av-standardivastaukset. Vauva tosin piti selittää kierukan pettämisellä. Lisää tällaista ongintaa.

Vierailija
18/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala, miten ilkeitä ihmiset on. Koita Ap ajatella niitä asioita, mitkä elämässä on hyvin. Lapset on ilmeisesti terveitä ja te vanhemmatkin, teillä on koti, lapsille puhtaita vaatteita. Asiat voi muuttua hyvin nopeesti joko parempaan tai huonompaan. Tsemppiä.

Vierailija
19/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, lohduttaako tämä yhtään, mutta on meitä muitakin, jotka painivat pienituloisuuden kanssa. Samoin olen myynyt kaiken irti lähtevän, viimeisimpänä vihkisormukset. Meillä ei ole autoa, eikä onneksi tarvettakaan sellaiselle, koska rahat eivät millään riittäisi sen ylläpitoon. Olen yksinhuoltajan asemassa, mies asuu palvelutalossa. Kaksi teini-ikäistä lasta, jotka syövät paljon, kasvavat koko ajan ja tarvitsevat rahaa eri tavalla kuin pikkulapset. Jos joku ihmettelee, että miksi tähän kurjuuteen vielä lapsia hankittiin, niin tiedoksenne, että meillä oli valitettavasti, kun lapset saatiin, mutta sairaudet veivät työkyvyn, ensin mieheltä, sitten minulta ja tässä ollaan.

Mutta onnea työnhakuun, toivotaan että tärppää.

Vierailija
20/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Vakityöpaikat piti sanomani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme