Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin uupunut köyhyyteen, en jaksa

Poikkiväsynyt
11.04.2019 |

Perheemme elää lähes kädestä suuhun. Mies tekee matalapalkka-alalla töitä, itse olen vauvan kanssa kotona. Vanhempi lapsi on eskarissa. Etsin koko ajan töitä, mutta työt ovat niin kiven alla kuin olla ja voi, olen etsinyt oman alan töiden lisäksi ihan mitä tahansa muuta, ja vain yhden kerran on edes työhaastatteluun kutsuttu.
Elimme toimeentulotuellakin paremmin, kuin nyt, ja silti emme ole oikeutettuja nyt saamaan sitä. Auto on pakollinen töiden takia, ja iso menoerä sekin.
Oon uupunut. Elämme todella tarkan budjetin mukaan, ja silti ei meinaa rahat riittää. Mitään lehtitilauksia tai muita turhia ei ole, ei alkoa käytetä, ei tupakoida, ruoat ostetaan kauden mukaan ja -60% alennuksista. Kaikki ylimääräinen on myyty kirpputorilla.
En jaksa. :(

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota paperilla ero miehestä, näin sinä saat korotettua tt-tukea johon ei miehen palkkaa lasketa mukaan. Ainoa haittapuoli on että mies jos ilmoittaa itsensä kodittomaksi joutuu hakemaan postit postitoimistosta. Älä häpeilä tää menetelmä on tosi yleinen minä ja monet tutut käytetään.

Tässäpä oiva esimerkki kaikille jotka sinisilmäisesti uskovat ja väittävät että ei meidän verorahoja huijata vääryydellä ja viekkaudella! Tätä tapahtuu oikeasti paljon! Herätkää ja avatkaa silmät! Parhaassa tapauksessa se "koditon" mies saa vielä kaupungilta asunnon, siihen asumistuen ja vielä toimeentulotukea elämiseen. Ja lasten kanssa "yksin" jäänyt saa kunnalta elarit jos mies on pienituloinen/ kokonaan ilman tuloja, ja vielä yh-korotuksen lapsilisään. Ja sen ylimääräisen asunnon voi vielä laittaa pimeesti vuokralle kun pula vuokra-asunnoista on kova. Kaikki sympatia oikeesti heikossa asemassa oleville, jotka LAILLISIN keinoin pyrkivät tulemaan toimeen ja parantamaan asemaansa, mutta toivottavasti nää yhteiskunnan varoja väärinkäyttävät loiset käräytetään ja saavat maksaa takaisin jokaikisen toisilta huijaamansa sentin.

Vierailija
22/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota paperilla ero miehestä, näin sinä saat korotettua tt-tukea johon ei miehen palkkaa lasketa mukaan. Ainoa haittapuoli on että mies jos ilmoittaa itsensä kodittomaksi joutuu hakemaan postit postitoimistosta. Älä häpeilä tää menetelmä on tosi yleinen minä ja monet tutut käytetään.

Mitä sossu tuumaa, kun toinen huoltajista ilmoittautuu kodittomaksi?

Järkkää tälle asunnon koska "pitäähän vanhemmalla olla paikka missä voi tavata lapsiaan!" Ja samaan aikaan on huutava pula vuokra-asunnoista. "Reilua", vai mitä? Niinpä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet muutenkin väsynyt.

Kysy,onko teillä oikeutta vaikka tuettuun lomaan.

Jaksamista.

Vierailija
24/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUKA KÄSKI ALKAA PORSIMAAN PERSEAUKISENA, HÄH ???!!!! Eikö se järki tuon vertaa pakota päätä ?? Itse olet idari soppasi keittänyt, joten turpa rullalle ja kauho sitä soppaa kitusia kohden.

Mene sinä kysymään vanhemmiltasi, miksi he eivät rakastaneet sinua.

Törkeä idiootti.

Vierailija
25/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mutta ei olisi lainkaan varaa ajokorttiin tai autoon. Mies on nyt joutunut matalapalkka-alalle kun oman alan töitä ei ole tarjolla ja talous on romahtanut todella.

Nyt 7-vuotta säästetty ja melkein 2000e saatu säästöön. Vielä pitäisi tonni kerätä että pääsen autokouluun. Toisaalta viimeviikolla hajosi pesukone että eiköhän me osteta uusi pesukone ja säästötili näyttää pian 0e.

Miksi Suomessa ei työnteolla pärjää?

Mikä siinä on että firmat ei maksa oikeita palkkoja työstä?

Ei millään 8-11e tunti palkoilla pysty perhettään elättämään saatana.

Äänestän jatkossakin vasemmistoa.

Vierailija
26/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInkälainen työ on / kuinka pitkä työmatka on, että auto on välttämätön työn takia?

Mies tarvitsee työpäivän aikana autoaan satunnaisesti, plus työmatka on lähes 30km.

Mun työmatka on 33km, kävelen kilsan verran pysäkille, hyppään bussiin, ja toisessa päässä kävelen reilun 3km... Aikaa kyllä säästäisi, jos olisi auto, vaan ei ole varaa autoon.

Paljon teidän perheen nettotulot ovat, paljonko asuminen vie siitä, entä tuo auto?

Vierailija
27/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Uskon, että asiat järjestyvät 👍. Sinulla on kuitenkin se lapsi ja mies.

Itse olen kahden kohta 18-v lapsen yh. Ero tuli 3 vuotta sitten ja sen jälkeen elämä on ollut yhtä kituuttamista. Asumme 62 neliön kolmiossa mm. Nyt kun lapset täyttää 18-v, niin heidän opintotukensa otetaan tulona huomioon ja näin kätevästi menetämme myös asumistuen. Samaan aikaan päättyy myöa elatusmaksu.

Olen tehnyt 2 työtä ja sitä täytyy jatkossakin tehdä, koska muuten ihan totta ei ole rahaa ruokaan.

Uskon silti, että tällä kituuttamisella on tarkoitus ja elämä helpottaa kyllä. Itse ehkä jo loppusuoralla kuitenkin, kun lapset voivat jo itsekin hankkia rahaa, jos saavat työpaikat.

Tsemppiä! Selvitään kyllä 🤩

Vierailija
28/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sossu tuumaa, kun toinen huoltajista ilmoittautuu kodittomaksi?

Me kerrotaan että mies on päihdeongelmainen, ja tottakai minulla yksinhuoltajuus näin saan isommat tuet.

Ei siihen riitä, että kertoo olevansa yksinhuoltaja, vaan siihen tarvii ihan viralliset paperit. 

Vierailija
29/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko lähiseudullasi Hope järjestö, ota ihmeessä selvää, oletteko oikeutettuja sieltä tukeen

Vierailija
30/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile Jeesukselta apua, Hän rakastaa ja tahtoo auttaa <3

Vierailija
31/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä kumma näissä köyhyysperheissä, että kaikennäköisiä asioita vaan mystisesti tapahtuu heille. Heillä itsellä ei ole koskaan mitään osuutta niihin. Syytetään muita omista virheistä.

Vierailija
32/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä kumma näissä köyhyysperheissä, että kaikennäköisiä asioita vaan mystisesti tapahtuu heille. Heillä itsellä ei ole koskaan mitään osuutta niihin. Syytetään muita omista virheistä.

Näinpä, elämme universumissa missä satunnaisia ja ennakoimattomia asioita ei tapahdu. Jos vain suunnittelet asiat tarpeeksi hyvin etukäteen, mitään pahaa ei voi koskaan tapahtua. Kaikki maailman köyhät ovat siten itse aiheuttaneet onnettomuutensa. Ääliö.

Vierailija
33/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elää niin tiukilla että pitää käydä leipäjonossakin ja säästöön jää seitsemän vuoden ajalta vaivaiset 2000e niin kyllähän syy on liian matalissa palkoissa.

Sitten se ratkaisu oikeistolta on että syytetään että tuet ovat liian matalat.

No kuule, mä en lähde tohon lauluun mukaan kun matalapalkka-alan hommat on usein pätkiä ja sen lisäksi pitäisi vielä saada työttömänä vielä pienempiä tukiakin???

Siis oikeesti?

Liian suuret tuetko ne ongelma on vai liian pienet palkat?

Kyllä mä sanon että ne palkat on liian matalat. Tuetkin voisi olla pari hunttia korkeammalla.

Täällä kidutetaan köyhiä tällä hetkellä ja rikkaat rikastuu vain.

Vierailija
34/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksia kidutetaan ja käännetään iäkkäille vaan selkä resurssien puutteesta. Lapsien koulutuksesta leikataan.

Hävytöntä menoa on ollut. Mikään ei ole pyhää. Kaikista heikoimpia leikataan.

Jumalauta nyt!

Tässä ei enää noudateta arvoja. On myyty arvotkin.

Vierailija
35/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on matalapalkka alalla hän saa käteen joku 1500e? Sinä minimiäitiysrahallakin vähintään 600e plus lapsilisä 95e. 2200e vähintään kahden aikuisen ja vauvan elämään 🤔 eikö se riitä?

Vierailija
36/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet muutenkin väsynyt.

Kysy,onko teillä oikeutta vaikka tuettuun lomaan.

Jaksamista.

Kun meillä oli rahasta tiukkaa, meille ehdotettiin tuettua lomaa. Otin niistä sitten selvää, ja totesin, että niistä jää matkoineen niin paljon maksettavaa itselle, ettei meillä ole sellaiseen varaa. Nyt ei ole ihan niin tiukkaa, joten ehkä voisi jo olla varaakin tuettuun lomaan.

Vierailija
37/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Suomessa paikkakunta, jossa voisitte molemmat työllistyä? Paikkakunnan vaihto voisi olla avuksi.

Ja teille ilkkujille, pitäkää nyt päänne kiinni.

Vierailija
38/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap! Uskon, että asiat järjestyvät 👍. Sinulla on kuitenkin se lapsi ja mies.

Itse olen kahden kohta 18-v lapsen yh. Ero tuli 3 vuotta sitten ja sen jälkeen elämä on ollut yhtä kituuttamista. Asumme 62 neliön kolmiossa mm. Nyt kun lapset täyttää 18-v, niin heidän opintotukensa otetaan tulona huomioon ja näin kätevästi menetämme myös asumistuen. Samaan aikaan päättyy myöa elatusmaksu.

Olen tehnyt 2 työtä ja sitä täytyy jatkossakin tehdä, koska muuten ihan totta ei ole rahaa ruokaan.

Uskon silti, että tällä kituuttamisella on tarkoitus ja elämä helpottaa kyllä. Itse ehkä jo loppusuoralla kuitenkin, kun lapset voivat jo itsekin hankkia rahaa, jos saavat työpaikat.

Tsemppiä! Selvitään kyllä 🤩

Annoin sulle juuri vuoden myönteisimmän ihmisen palkinnon. Kuulostat sellaiselta ihmiseltä, joka olisi ilo tuntea.

Muuten, voiko koulutukseen vielä saada etävanhemmalta tukea? Joskus oli näin.

Vierailija
39/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas olen huomannut että ei ketään syytetä vaan tarinat on niin surkeita että oikeistoa äänestävät tuntevat syyllisyyttä ja sitä kautta sitten hyökkäävät heikompiosaisten kimppuun.

Sitä on muuten aika kauhea lukea. Mitä ne leivänpäälliset on heiltä pois?

Eikö joskus voi elää parempiosaisena vähän vähemmällä?

Ei minua haittaa verotus. Tervemenoa vaan USA:an jos ei verotus kiinnosta.

Minä en henk.koht kykenisi elämään hyvällä omalla tunnolla leveästi samaan aikaan kun muut kärsii ja näkee suoranaista nälkää.

Syyllisyyttä se on ja jos sellaista tuntee niin se kertoo ettei ole sydämeltään ihan läpimätä.

Vierailija
40/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas olen huomannut että ei ketään syytetä vaan tarinat on niin surkeita että oikeistoa äänestävät tuntevat syyllisyyttä ja sitä kautta sitten hyökkäävät heikompiosaisten kimppuun.

Sitä on muuten aika kauhea lukea. Mitä ne leivänpäälliset on heiltä pois?

Eikö joskus voi elää parempiosaisena vähän vähemmällä?

Ei minua haittaa verotus. Tervemenoa vaan USA:an jos ei verotus kiinnosta.

Minä en henk.koht kykenisi elämään hyvällä omalla tunnolla leveästi samaan aikaan kun muut kärsii ja näkee suoranaista nälkää.

Syyllisyyttä se on ja jos sellaista tuntee niin se kertoo ettei ole sydämeltään ihan läpimätä.

Syyllisyyttä siitä että itse on kouluttautunut ka säästänyt ylimääräiset joten nyt on turvattu elanto, ja joku muu on juonut nekin rahat? No en kyllä tunnesyyllisyyttä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan