Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epävakaa persoonallisuushäiriö, vainoaminen ja rikosilmoitus. Onko keittiöpsykologeja paikalla?

Vierailija
11.04.2019 |

Tapasin reilu vuosi sitten miehen ja aloin seurustelemaan, mutta koska miehen äiti on vakuuttunut, että olen saa ta nan kätyri, hän aloitti ihan sairaan viestittelyn. Viestit ovat seksuaalissävytteisiä, agressiivisiä ja ihan sairaita.

Miehen äiti soittelee meille molemmille öisin, lähettelee viestejä, joissa väittää, että mies on jo varattu, syyttää minua insestistä (!) jne. Lupaa mainostaa minun huorapalvelujani kaikille kylällämme jne. Viestit on todella häijyjä.

Estin hänet tietysti kaikissa kanavissa, mutta minulla on julkinen twitter-tili. Koska en käy siellä päivittäin, hän ehti spämmätä kolme päivää kaikkea kuraa tililleni. Silloin suutuin ja tein rikosilmoituksen. Anoppikokelas aloitti lakimiehellä uhkailun, kunnes katosi sekä minulta että poliisilta.

En ole tälläiseen sekoon ikinä törmännyt, joten aloitin googlailun. Kaikki signaalit viittaavat epävakaaseen persoonallisuushäiriöön.

Häiriölle on tyypillistä laaja-alainen tunnetilojen ja minäkuvan epävakaus ja käytöksen huomattava impulsiivisuus. Ihmissuhteet ovat usein intensiivisiä ja epävakaita vaihdellen voimakkaasta ihannoinnista täydelliseen vähättelyyn. Käytökselle on ominaista hylätyksi tulemisen pelko, alttius ärtyä helposti, vaikeus kontrolloida suuttumusta ja itsetuhoinen impulsiivisuus.

Tunteiden sääteleminen on vaikeaa; varsinkin negatiivisia tunteita on vaikea hallita, ja se saattaa johtaa hallitsemattomiin raivonpuuskiin tai pohjattomaan alakuloon.

Osaako kukaan sanoa, että loinko itselleni rajumman hel ve tin tekemällä rikosilmon vai voidaanko ajatella, että hän jättäisi minut jatkossa rauhaan?

Toisinsanoen, kostaako hän rikosilmoituksen?

Minua vähän pelottaa, koska osa viesteistä on todella häiriintyneitä.

P.s. Ja joo, mies on puhunut, ollut mykkäkoulua, jättänyt juhlia väliin jne., mutta anoppikokelaan mielestä tämä on meidän välistämme, eikä miehen pitäisi asiaan puuttua. Nyt on ollut hiljaista, mutta odotan kostoa.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä epävakaa persoonallisuus on nuoruuden ongelmia ja tasaantuu ikää myöden.

Vierailija
42/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomielitauti periytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh.

Vierailija
44/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iän poikaystävän äiti kuulosti samalta. Vainosi eronkin jälkeen, soitteli vanhemmilleni ja ystävilleni ja kertoi minun olevan prostituoitu, nisti jne. Sain jopa asianajajalta uhkailukirjeen (en tosin tiedä oliko oikeasti vai exän äidin huijauskirje) jossa vaadittiin varastamaani omaisuutta takaisin. Lienee selvää, etteivät syytökset pitäneet paikkansa.

Exäni äiti oli alkoholisti, sekä hänelle oli diagnosoitu skitsofrenia.

Exälläni oli puolestaan diagnosoitu epävakaa, eikä todellakaan käyttäytynyt samoin kuin äitinsä.

Vierailija
45/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-iän poikaystävän äiti kuulosti samalta. Vainosi eronkin jälkeen, soitteli vanhemmilleni ja ystävilleni ja kertoi minun olevan prostituoitu, nisti jne. Sain jopa asianajajalta uhkailukirjeen (en tosin tiedä oliko oikeasti vai exän äidin huijauskirje) jossa vaadittiin varastamaani omaisuutta takaisin. Lienee selvää, etteivät syytökset pitäneet paikkansa.

Exäni äiti oli alkoholisti, sekä hänelle oli diagnosoitu skitsofrenia.

Exälläni oli puolestaan diagnosoitu epävakaa, eikä todellakaan käyttäytynyt samoin kuin äitinsä.

Lisätään vielä, että syy miksi tämän kerroin on se, että joillekin ei jäisi kummallista kuvaa epävakaasta persoonallisuushäiriöstä. Ap:n kertoma ei sitä toki sulje poiskaan (vaikka tosin epätodennäköistä, koska yleensä oireet häviävät viimeistään n. Kolmikymppisenä) , mutta ei yksinään riitä selittämään anopin käytöstä.

Ja tietysti skitsofreniakin oireilee ihmisillä eri tavoin.

Vierailija
46/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvaan, että poliisista seuraa yhä enemmän vainoa. Eksäni oli narsku ja sekosi kun poliisi pidätti.

Vierailija
47/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden epävakaan joka käyttäytyy juuri noin, ei kavereitaan kohtaan mutta niitä joita vihaa, ulkopuolisen korvaan absurdeista syistä

Vierailija
48/52 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan henkilöllä taisi olla narsisti diagnoosi, mutta epävakaa epäily. Että saattaa olla tuo mamma narsistikin

Vierailija
49/52 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi soitti. Epäilty ei edes vastaa puhelimeen. Onhan se tietty tapa välttää ikävyydet!

Kohta soi ovikello...

Ap

Vierailija
50/52 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Mistä tälläisiä ihmisiä löytyy?

Vierailija
51/52 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on 3 sisarusta, mutta koska mies tarvitsee paljon apua äidiltään, hän on ollut läheisin. Äiti ulkoiluttaa miehen koiria ja hoitaa kissaa. Äiti teetättää miehellä mökkiduunit ja on nyt siksikin vihainen, kun ilmainen renki ei aina viitsikään lähteä... Minähän en mökille pääse, enkä meniskään. Ap

Ouukeiii ja tässä vaiheessa juoksisin. Ihan tosi, tuosta ei tule mitään paitsi pahaa mieltä sinulle. Eri asia jos mies tajuaisi että äitinsä on hullu ja olisi katkaissut kaikki välit ja olisi valmis suojelemaan sinua häneltä kaikin keinoin.

Vierailija
52/52 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä arvaan, että poliisista seuraa yhä enemmän vainoa. Eksäni oli narsku ja sekosi kun poliisi pidätti.

Se on se viimeinen kouristus. Yrittää vaan kovemmin uhkailla että vetäisit ilmoituksen takaisin. Siitä todisteet eteenpäin poliisille. Tuossa vaiheessahan se astuu jo poliisin, ei sinun varpaille.