Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisia kovasti arvostelevat tyypit selittelevät usein pyytämättä asioitaan

Vierailija
11.04.2019 |

Oletteko huomanneet? Luulevat kai toisten tekevän kuten itse.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut asettavat omalle käytökselle varsin korkeat normit ja he selittelevät, kun huomaavat, että toinen ei ole yhtä tarkka, vaan vaatii yleensä itseltään vähemmän. Hämmästyvät ja eivät ota uskoakseen, kun huomaavat, että toisilla ei ole yhtä korkeita standardeja. Tämä lisää arvostelun halua. Olen huomannut näin.

Vierailija
2/4 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut asettavat omalle käytökselle varsin korkeat normit ja he selittelevät, kun huomaavat, että toinen ei ole yhtä tarkka, vaan vaatii yleensä itseltään vähemmän. Hämmästyvät ja eivät ota uskoakseen, kun huomaavat, että toisilla ei ole yhtä korkeita standardeja. Tämä lisää arvostelun halua. Olen huomannut näin.

Minä taas olen huomannut juuri toisinpäin. Eli ne, joilla standardit ovat matalemmat, kokevat kovasti tarvetta selitellä valintojaan ja arvostelevat korkeammat standardit omaavia. Että kai tämäkin on niin ihmisestä kiinni, yleistää tuskin voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen huomannut juuri toisinpäin. Eli ne, joilla standardit ovat matalemmat, kokevat kovasti tarvetta selitellä valintojaan ja arvostelevat korkeammat standardit omaavia. Että kai tämäkin on niin ihmisestä kiinni, yleistää tuskin voi.

Tunnen minäkin, mutta monesti silloin kun se menee heillä selittelyksi, se ei ole älyllisesti aukotonta.

Vierailija
4/4 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen minäkin, mutta monesti silloin kun se menee heillä selittelyksi, se ei ole älyllisesti aukotonta.

Aivan. Faktahan on, että esim. joitain valintoja ei voi mitenkään selittää älyllisesti, joten tällöin se meneekin selittelyksi sitten. Selittelyhän yleensäkin kertoo siitä, että ihminen ei ole kovin varma asiastaan ja miettinyt sitä loppuun asti.