Faktantarkastajat löysivät virheen väitteestä: "Tähän maahan ja maailmaan synnytään vain tytöiksi ja pojiksi. Se on biologinen tosiasia."
Voi luoja, mitä säälittävää saivartelua!
"Tuomio: Lapsen syntyessä hänen sukupuolensa tavallisesti määritetään jo synnytyssairaalassa. Tieto sukupuolesta lähetetään väestörekisteriin.
Mutta on myös lapsia, joista ei heidän syntyessään voida sanoa, ovatko he tyttöja tai poikia. Näiden lasten sukupuolen määrittelee yleensä myöhemmin lääkäri.
Oikeusministeriön selvitys(siirryt toiseen palveluun) kertoo, että jopa 1/200 ihmisestä syntyy kehoon, jossa vaikkapa geenit, hormonit ja sukupuolielimet eivät noudata niitä kriteereitä, joilla yleensä määritellään ihmisen olevan mies tai nainen.
Setan arvion mukaan intersukupuolisia ihmisiä on 0,5 prosenttia väestöstä.
Kristillisdemokrraattien puheenjohtaja Sari Essayah myönsi translakikeskustelussa Ylen tv-vaalitentissä 19.3., että on olemassa myös intersukupuolisia ihmisiä.
Väite siitä, että ihminen syntyy ainoastaan joko tytöksi tai pojaksi on väärä." (YLE)
Kommentit (230)
Uusmoraalisuus on nousussa. Seksihöpötykset loppuvat. Nuoret ohjataan yksiavioisuuteen ja korkean moraalin elämään.
Uusi aika kirjoitti:
Uusmoraalisuus on nousussa. Seksihöpötykset loppuvat. Nuoret ohjataan yksiavioisuuteen ja korkean moraalin elämään.
Korkean moraalin elämään..... :'DDD
Väärin! Sukupuoli on kokemuskysymys, eli ihminen päättää itse kokemuksensa pohjalta mihin yli 700 erilaisesta sukupuolesta hän haluaa kuulua. Kenelläkään lääkärilla tms. ei ole oikeutta väkisinsukupuolittaa ihmistä.
Tuohan on ihan biologinen fakta, ettei tähän (tai mihinkään muuhunkaan) maahan synnytä vain tytöiksi tai pojiksi, ihan yleistietoahan se on.
Jokainen jolla perussivistys, tietää että on myös interseksuaalisia ihmisiä. Aina ei sukupuolta voida määrittää syntyessä.
Ja jotkut eivät tunne kuuluvansa kumpaankaan sukupuoleen. Useimmat tuntevat.
T. Uskis
Vierailija kirjoitti:
Väärin! Sukupuoli on kokemuskysymys, eli ihminen päättää itse kokemuksensa pohjalta mihin yli 700 erilaisesta sukupuolesta hän haluaa kuulua. Kenelläkään lääkärilla tms. ei ole oikeutta väkisinsukupuolittaa ihmistä.
Mä haluaisin nähdä tämän luettelon 700 sukupuolesta ja miten ne on määritelty.
Kyllä ihminen syntyy tytöksi tai pojaksi. Ei mikään kehityshäiriö tai vamma ole sukupuoli.
Kuka pösilö ton roskan kirjoitti ja miksi.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen jolla perussivistys, tietää että on myös interseksuaalisia ihmisiä. Aina ei sukupuolta voida määrittää syntyessä.
T. Uskis
Ja hevoseksi itsensä kokevaa ihmistä pitää kutsua hevoseksi eikä suinkaan hoitaa mielisairaana!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä,sukupuoli on subjektiivinen kokemus. Myös ihonväri,rotu, laji ja kuolema ovat subjektiivisia kokemuksia.
Esimerkiksi minä olen muunsukupuolinen valkoinen kääpiöseefferi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan biologinen fakta, ettei tähän (tai mihinkään muuhunkaan) maahan synnytä vain tytöiksi tai pojiksi, ihan yleistietoahan se on.
No ei todellakaan ole mikään fakta.
Biologinen fakta on että sukupuolia on kaksi.
Epämuodostuma genitaaleissa tai tunnetila ei ole kolmas sukupuoli.
Kuka on puhunut kolmannesta sukupuolesta paitsi sinä? Jos lääketiede ei kykene määrittämään henkilön sukupuolta, ei hän synny tytöksi/pojaksi. Se on lääketieteellinen fakta, mikä lieneekin kannaltasi ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä,sukupuoli on subjektiivinen kokemus. Myös ihonväri,rotu, laji ja kuolema ovat subjektiivisia kokemuksia.
Esimerkiksi minä olen muunsukupuolinen valkoinen kääpiöseefferi.
On konservatiivista rajoittaa eksistenssikokemukset vain lajeihin.
Itse koen olevani punainen postilaatikko.
OK Sari unohtu ne parikymmentä kehityshäiriöistä intersukupuolista joita syntyy vuosittain.
Se mielettömän suuri promillen murto-osa vuodessa syntyneistä.
Kyllä tämä nyt romuttaa kaiken Sarin uskottavuuden.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihminen syntyy tytöksi tai pojaksi. Ei mikään kehityshäiriö tai vamma ole sukupuoli.
Eivät kaikki synny biologisiksi tytöiksi tai pojiksi. Oliko tämä sinulle oikeasti uutta tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epämuodostuma genitaaleissa tai tunnetila ei ole kolmas sukupuoli.Kuka on puhunut kolmannesta sukupuolesta paitsi sinä? Jos lääketiede ei kykene määrittämään henkilön sukupuolta, ei hän synny tytöksi/pojaksi. Se on lääketieteellinen fakta, mikä lieneekin kannaltasi ikävää.
Lääketiede pystyy määrittämään jokaisen henkilön sukupuolen kromosomitesteillä.
Se on lääketieteellinen fakta, mikä lienee ikävää ihmiselle, kuka ei ymmärrä lääketiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
T. Uskis
Ei ole mitään kolmatta sukupuolta. Jos ihmisen kehossa on joku epämuodostuma, se on tosiaan vain epämuodostuma, ei kolmas sukupuoli.
Tunneasiat eivät liity sukupuolen olemassa oloon mitenkään. Sukupuoli on anatomiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epämuodostuma genitaaleissa tai tunnetila ei ole kolmas sukupuoli.Kuka on puhunut kolmannesta sukupuolesta paitsi sinä? Jos lääketiede ei kykene määrittämään henkilön sukupuolta, ei hän synny tytöksi/pojaksi. Se on lääketieteellinen fakta, mikä lieneekin kannaltasi ikävää.
Lääketiede pystyy määrittämään jokaisen henkilön sukupuolen kromosomitesteillä.
Se on lääketieteellinen fakta, mikä lienee ikävää ihmiselle, kuka ei ymmärrä lääketiedettä.
Et sä kyllä mikään lääkäri ole. Kromosomit eivät yksinään määritä lääketieteessä määriteltävää biologista sukupuolta. Kromosomit voivat myös olla epätyypilliset, vaikka syntyneen sukupuoli määriteltäisi jommaksikummaksi.
Vierailija kirjoitti:
Trollololollol
Kaikki vähänkään järjissään olevat kyllä tietää että syntyy myös muita kun tyttöjä ja poikia,ja tämä on melko yleistä myös eläimillä että syntyy yksilöitä joiden sukupuolta ei voi määrittää.
Ja tämä kaivelee sun napaasi sillä tavalla että.....?