Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin eilen gluteenittoman kääretortun hintaan 8,99€

Vierailija
11.04.2019 |

Ja se oli homeessa. Laitoin palautetta kauppaan. Saankohan hyvityksen?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä. -Ikävä kyllä. Gluteenittomat tuotteet ovat edelleen usein paljon kalliimpia kuin gluteeniset vaihtoehdot. Ja myös aika moni gluteenittomia tuotteita suosiva joutuu harkitsemaan, että mitä valitsee; jolloin ei aina ole päällimmäisenä gluteenittoman kääretortun ostamien ja niinpä niitä sitten jää kokonaan myymättä, vähäisen kysynnän vuoksi ja varmasti osa saattaa siten jopa ennättää homehtua...    

Gluteenittomasti voi aivan hyvin syödä ilman noita kalliita "tuotteita"

Puoliksi totta. -Kyllähän sitä keliaakikko voi syödä periaatteessa vaikka lopun ikänsä pelkkiä omenoita ja lohta. Mutta oletko koskaan tullut huomanneeksi miten merkittävä osa eri elintarvikkeita ja tarjolla olevia eri syötäviä  ovat ne tuotteet, joissa on tai saattaa olla mukana gluteenia.

Kyllä moni gluteenitonta ruokavaliota noudattava haluaisi syödä mahdollisesti samaa tai jotain samanpaista kuin he, joilla ei ole tarvetta ja välttämätöntä vältellä gluteenia tai mahd. mitään muutakaan. En itse erityisesti nauti tai pidä siitä, kun joudun esittämään, että kiitos ei en voi syödä sitä tai tätä koska siinä on gluteenia; en haluaisi olla kenellekään vaivaksi.

Onnekseni suurin osa on ymmärtänyt tilanteeni. Tuskin missään muualla kuin tällä palstalla olen kohdannut niin tylyä ja tympeää suhtautumista gluteenia vältteleviin kuin mitä tällä palstalla olen tosinaan kohdannut.  

Tosi surullista, että luulet gluteenittomaksi vain omenan ja lohen.

Meniköhän sinulta pointti ohi? - Eiköhän edellä ollut tarkoitus huomattaa siitä. rttä gluteenia on tai saattaa olla hyvin monessa tarjolla olevassa ja syötäväksi tarkoitetussa. Ja, että gluteenia välttävistä moni haluaisi syödä ja nauttia mahdollisimman paljon samantapaista kuin kaikki muutkin tai kuin he, joille gluteeni ei ole lainkaan este tai haitta.  

Haluta saa vaikka mitä, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että gluteenittomasti pystyy syömään ilman erikoiskalliita "tuotteita"  Ja sitä syötävää kyllä riittää, ei tarvitse kärvistellä pelkällä lohella ja omenalla.

Sulla meni nyt ohi ja lujaa! Ihan normaali (sis. Gluteeni) ruokaakin pystyy syömään halvalla. Mutta jos joskus haluaisi jotain extraa esim. Tuon kääretortun niin siitä joutuu pulittamanaan normaalia enemmän koska gluteenittoman kysyntä on vähäistä. Tai jos menee vaikka buffaan niin maksat sen saman hinnan vaikka tarjonta gluteenittomalle on pienempi.

Ei mennyt ohi. Gluteenittomalla syömisellä pystyy aivan hyvin "herkuttelemaan" Ne herkut ovat vain jotain muuta kuin kääretorttua. Jopa parempaa.  Vaihda sinäkin parempiin herkkuihin, niin ei tarvii vinkuu.

Vierailija
102/112 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt taas. Ei kaikki halua leipoa. Siksi voi ostaa valmiina. Alle 9 € ei edes ole paljon kääretortusta. Minun tuntipalkallani hintaa tulisi huomattavasti enemmän. Enkä ole ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9 e kääretortusta. Katteet kohdillaan! Onhan tietenkin gluteenittomat tuotteet usein pienemmiltä leipomoilta, vaatii tietenkin tarkkuutta leivonnassa ettei gluteenia pääse mitenkään tuotteeseen ja onhan tietenkin gluteenittomuus marginaalinen asia eikä kyseisiä tuotteita ole kovin paljoa saatavilla tai toimiteta paljoa. Mutta silti, on siinä tortulla hintaa.

Gluteenittomia tuotteita on nykyään reilummin saatavilla kuin aiemmin, ja isommat leipomotkin ovat alkaneet tehdä gluteenittomia tuotteita. Silti hinnat on pilvissä.

Niin. Sairaudella tai sairauksilla on helppoa rahastaa... Ja tässäkin voidaan pestä käsiä sanomalla, ettei toki pakko ole ostaa gluteenitonta (kääretorttua) kun voihan sitä syödä vaikka porkkanaraastetta kääretortun asemasta.  Kuten joku täällä taisi kirjoittaakin, kyllä moni gluteenia välttelevä haluaisi syödä mahdollisimman paljon samantapaista ja samalla tavoin kuin suurin osa muistakin. 

Ihan turha verrata kääretorttua porkkanaan. Gluteenitonta herkkuruokaa löytyy pilvin pimein ilman erikostuotteita. Ei tarvii muuta kuin asennemuutosta. Ja miksi pitäisi matkia muita, eikö se ole lasten juttu?

Vierailija
104/112 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen leiponut sekä itse kääretorttua että syönyt muiden (kotileipojien) tekemää kääretorttua, mutta kaupan kääretorttu on aina ollut parempaa. Miksi siis nähdä vaivaa leipomiseen jos varaa on.

Vierailija
105/112 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole aikaa leipoa. Aika on monelle merkittävin niukkuushyödyke.

Hmm, saadaksesi tuon 8,99 euroa sun pitää tehdä keskimäärin tunti töitä. Kääretortun väsääminen ei vie puolta tuntia kauempaa ja maksaa n. 2 €.

Laitoin jo tuonne etten osaa leipoa yhtään mitään, en edes mitään helppoa vaan kaikki menee pieleen niin helpointa on ostaa valmiina.

Tuntuu oudolta miten aikuiselle (olettaen, että olet sitä) ihmiselle ohjeiden seuraaminen voi olla niin hankalaa. Jos jostain syystä joskus haluat kokeilla kääretortun tekemistä laitan sulle ohjeet tähän.

-4 munaa

-1.5dl sokeria

Pistät vaikka kattilaan tai muuhun astiaan, mikä vetää pari litraa nestettä. Sähkövatkain sekaan ja pidät paikallaan kymmenen minuuttia.

-1.5dl perunajauhoa

-1.5tl leivinjauhetta

Siivilän läpi työnnät ylläolevan seoksen joukkoon ja sekoitat, vaikka sillä sähkövatkaimella nopeasti sekaisin.

Nyt uuniin ja annat olla kuusi minuuttia uunissa, jonka siis olet etukäteen lämmittänyt 225 asteeseen.

Otat uunista ja kippaat sokeroidun leivinpaperin päälle. Ai niin... sinne uunipellin päälle myös leivinpaperi.

Vatkaat nyt kaksi dl kermaa ja pistät sinne viisi teelusikallista sokeria

Tällä välin torttu on jäähtynyt. Levität siihen haluamaasi hilloa ja sen jälkeen kermavaahto. Rullalle koko hoito ja se on siinä.

Ajattelin laittaa, jos haluat joskus yrittää. Et voi epäonnistua.

Paitsi etta noitten ohjeitten mukaan se kattila pitaa laittaa sinne uuniin :D

Eli massa on hyva kaataa sielta kattilasta ensin uunipellille leivinpaperin paalle, ja levittaa tasaiseksi :) 

Mutta joo kaaretorttu on tosi helppo tehda, itse tein ekaa kertaa vasta pari kk sitten ja yllatyin miten helppo se on. :) 

Vierailija
106/112 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9 e kääretortusta. Katteet kohdillaan! Onhan tietenkin gluteenittomat tuotteet usein pienemmiltä leipomoilta, vaatii tietenkin tarkkuutta leivonnassa ettei gluteenia pääse mitenkään tuotteeseen ja onhan tietenkin gluteenittomuus marginaalinen asia eikä kyseisiä tuotteita ole kovin paljoa saatavilla tai toimiteta paljoa. Mutta silti, on siinä tortulla hintaa.

Gluteenittomia tuotteita on nykyään reilummin saatavilla kuin aiemmin, ja isommat leipomotkin ovat alkaneet tehdä gluteenittomia tuotteita. Silti hinnat on pilvissä.

Niin. Sairaudella tai sairauksilla on helppoa rahastaa... Ja tässäkin voidaan pestä käsiä sanomalla, ettei toki pakko ole ostaa gluteenitonta (kääretorttua) kun voihan sitä syödä vaikka porkkanaraastetta kääretortun asemasta.  Kuten joku täällä taisi kirjoittaakin, kyllä moni gluteenia välttelevä haluaisi syödä mahdollisimman paljon samantapaista ja samalla tavoin kuin suurin osa muistakin. 

Ihan turha verrata kääretorttua porkkanaan. Gluteenitonta herkkuruokaa löytyy pilvin pimein ilman erikostuotteita. Ei tarvii muuta kuin asennemuutosta. Ja miksi pitäisi matkia muita, eikö se ole lasten juttu?

Ja taas uus jankkaaja. Mitä se sua häiritsee jos joku keliaakikko haluaa myös syödä kääretorttua?

Vierailija
107/112 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas. Ei kaikki halua leipoa. Siksi voi ostaa valmiina. Alle 9 € ei edes ole paljon kääretortusta. Minun tuntipalkallani hintaa tulisi huomattavasti enemmän. Enkä ole ap.

Tämä. Paljonkohan av-mamman mielestä tortusta saisi jäädä leipomolle käteen? Entä kuinka saada gluteenittomasta leipomotoiminnasta kannattavaa, kun torttu tulisi myydä niin halvalla, että katetta ei jää nimeksikään?

Ai niin, eihän tätä ongelmaa oikeasti ole olemassakaan. Ei gluteenittoman leipomon tarvitsekaan kannattaa, koska koko leipomoa ei edes tarvita. On kaikin puolin parempi tehdä se kääretorttu itse: halvempaa, nopeampaa ja paremman makuistakin.

Gluteenittoman jauhon tuottajat samaten, mihin heitä tarvitaan? Mitä ihmeen järkeä on maksaa niin kalliista jauhosta? Aivan hyvin voisi ostaa (ellei entuudesta jo satu omistamaan) palan peltoa jostain, missä ihan lähellä ei ole muita peltoja, ja kasvattaa kontaminaatioriskittömät gluteenittomat viljansa itse. Sitten vain puinti, kuivatus ja pian jo pääseekin jauhamaan omilla myllynkivillä itsekasvatetut jyväset jauhoksi. Paljon halvempaa näin, ja onhan itsetehty nyt aina ostettua maukkaampaa! Aikaakin menee MAX. vartti. Minusta on vain kivaa, että tekemisessä on pientä puuhastelua!

Vierailija
108/112 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alkoi tehdä mieli kääretorttua. Gluteenitonta ennen leiponeet, pystyykö sen levyn rullaamaan ihan ongelmitta, ettei repeile tms.? Gluteenittomissa leivonnaisissani on usein se sama ongelma, että rakenne on sellainen heikko.

Vierailija
109/112 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, koska haluaisin edelliseen kysymykseen vastauksen.

Vierailija
110/112 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun alkoi tehdä mieli kääretorttua. Gluteenitonta ennen leiponeet, pystyykö sen levyn rullaamaan ihan ongelmitta, ettei repeile tms.? Gluteenittomissa leivonnaisissani on usein se sama ongelma, että rakenne on sellainen heikko.

Ihan tavallinen kääretorttu on usein gluteeniton, nimittäin perunajuahoista tulee paras pohja. Eli kyllä voi rullata helposti :).

Vierailija
111/112 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen kääretorttu on usein gluteeniton, nimittäin perunajuahoista tulee paras pohja. Eli kyllä voi rullata helposti :).

Kiitos. Siispä leipomaan! 😄

Vierailija
112/112 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin leivon tuota! Kiitos ohjeen antajalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi