Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi mies ja lasten hoito

Vierailija
11.04.2019 |

Minulla on kolme lasta, 5 v, 7v ja 9v. Olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa noin puoli vuotta. Osallistuuko muilla uusi mies kuinka paljon lasten hoitoon? Jos on omia menoja niin jätättekö lapset miehen luokse. Tai miehen vanhempien luokse kun omat vanhemmat eivät jostain syystä pysty? Toisaalta tuntuu ettei edes kehtaa kysyä mutta onko tämä kuinka yleistä. Mies kyllä sanoi että voi olla niiden kanssa mutta jos se sanoo noin vaan sen takia kun suhde on sen verta tuore. Lasten isä asuu toisella paikkakunnalla.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ratkaisevaa on se asutteko yhdessä. Jos yhdessä asutaan niin minusta lasten huolto ja kasvatus kuuluu kohtuudessa myös sille uudelle kumppanille. Jos se ei kävisi, ei voisi yhdessä asua.

Uuden kumppanin vanhemmat ei tietenkään ole millään tapaa velvollisia hoitamaan minun lapsiani, enkä ihan helpolla kenelle tahansa edes anna lapsiani.

Mutta kun täällä selvästi aina koitetaan eronneelle äidille saada paha mieli ja lytätään ettei kukaan sun kakaroitas halua; hoida yksinäsi. Niin esim. oman isäni uusi vaimo, joka on tullut meidän elämään vasta kun olen ollut aikuinen, ja joka ei ole lapsilleni mitään sukua, selvästi tykkää lapsistani ja lapset hänestä ja itse ehdottelee koska voisi ottaa lapsia kylään ja jos tarvitsen apua niin käskee soittamaan hänelle. Siis aivan huippu ihminen, kyllä on olemassa heitäkin jotka aidosti haluaa olla mukana, vaikka ei verisukulaisia ollakkaan. Mutta aloite pitää toki tulla sieltä puolen ja silloin se on ok.

Samoin aloite olisi tultava siltä uudelta kumppanilta, jos mies ei osoita mitään kiinnostusta minun lasten hyvinvointia kohtaan ja yhteisen elämän rakentamista lapsineen kaikkineen, niin eipä minua sellaiset miehet edes voisi parisuhdemielessä kiinnostaa. Ne on vain hoitoja, ei elämänkumppaneita.

Vierailija
62/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä uutta miestä voi pyytää hoitamaan, mutta hänen äitiään ei. Uusi mies osannee kieltäytyä, jos homma ei ole hänen mielestään ok. Miehen äidille sun lapsesi eivät ole yhtään mitään sukua, joten jotan kohtuutta näihin juttuihin. Exäsi äitiä voit yrittää, tai omaa äitiäsi. Uuden miehen äiti ei ole osa hoitorinkiä.

Siinäkin voisi vähän (mies) kuulostella sitä äitiä. Jos oman lapseni muodistaisi perheen (mitä ap:n kohdalla ei vielä ole tainnut tapahtua) ihmisen kanssa, jolla olisi lapsia, ja nämä lapset kuuluisivat minun lapseni perheeseen, niin toivoisin tottakai että he kuuluisivat jotenkin minunkin elämääni. Lapseni lapset, olivat sitten biologisia, adoptoituja, puolikkaita, sijoitettuja, bonuksia tai mitä tahansa, ovat tärkeä osa lapseni elämää, ja sen myötä jonkinlainen osa minun elämääni, olettaen että se näille muille osapuolille sopii. Enkä minä vaadi verisidettä lastenhoitoon, se oli minusta kivaa ennen lapsia ja omien lasten kasvettua ja onneksi enimmäkseen siinä välissäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia, mutta erittain isokokoinen koira. Miesystavan kanssa oltu just kanssa puoli vuotta, on ollut jo ajat sitten viikonlopun yksin hoitamassa sita kun mina olen ollut omissa menoissani. 

Jos mies sanoo etta voi hoitaa, niin anna hoitaa. 

Ja joo tajuan ettei koira ole sama kuin lapsi, mutta samasta periaatteesta on kysymys. Vastuun ottamisesta jne. 

Vierailija
64/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassuja kommentteja. Jos kyse olisi pelkästään uudesta ystävästä tai naapurista, tuskin kukaan sanoisi, että tietenkään ei voi pyytää hoitamaan. Mutta näköjään parisuhde tarkoittaa sitä, että kehenkään ei saa tutustua tai luottaa tai pyytää apua.

Juu tajuan kyllä, että lasten takia pitää olla tarkkana, mutta kyllä esim omassa tuttavapiirissä voidaan pyytää lastenhoitoapua esim harrastuskaverilta vaikkei kovin läheisiä ollakaan.

Näinpä. On ihan normaalia että MLL:ltä otetaan taaperoille vieras hoitaja ja läpsystä vaihto, mutta äidin puoli vuotta tuntema aikuinen on välitön vaara 5-9-vuotiaille lapsille.

MLL työntekijät ovat kuitenkin itse vapaaehtoisesti halunneet tehtävään ja taustat tarkistettu.

Ja siitä myös maksetaan hoitajalle.

Ap. haikailee ilmaisen hoitajan perään.

Niin minä nyt puhuin siitä näkökulmasta miten turvallista tai vaarallista on jättää noin tutun tai vieraan hoiviin, kun tässä taas jotkut hyväksikäyttövöyhöttäjät ottaa kierroksia että puolen vuoden seurustelun jälkeen ei ihmistä tunne.

Vierailija
65/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mll vastaa niistä hoitajistaan. Kurssitettuja ja tarkastettuja. Ei mitään pubituttuja.

Vierailija
66/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teet lapsia, ovat he sinun vastuullasi. Joku jo kertoikin, että uusperheessä vanhemmat ottavat vastuun vain omista lapsistaan. Mielestäni tuo on järkevää. Olin äitipuolena kolmisen vuotta ja kun tekee kaikki kotityöt, on vaativassa ammatissa ja koittaa jotenkuten pysyä vielä kunnossa, oli todella ärsyttävää, että mies yritti laittaa vielä lapsenhoitovastuunkin minulle, "mua niin väsyttää".

Vierailija
67/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin siis puolen vuoden päästä seurustelun alkamisesta naimisiin ja mun lapset olivat heti suhteen alusta asti miehen äidillä hoidossa. Miksi eivät olisi olleet, koska tunnettiin toisemme jo vuosien ajoilta.

Vierailija
68/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mll vastaa niistä hoitajistaan. Kurssitettuja ja tarkastettuja. Ei mitään pubituttuja.

Hmm. Jos nyt sattuisit olemaan pedotaipumuksella varustettu ihminen niin kumpi tuntuisi paremmalta strategialta: seurustella 6kk naisen kanssa jolla on lapsia ja olla osoittamatta mitään oma-aloitteista kiinnostusta olla lasten kanssa, vai hakeutua pienen kurssin kautta työhön jossa voit olla keskenään lasten kanssa vaikka kuinka paljon?

Itse en siis pidä näistä kumpaakaan kovin todennäköisenä riskinä, mutta ihmettelen palstan suhtautumista että ventovieras on varmasti turvallinen koska se on saanut itsensä jonnekin listalle ja itse puoli vuotta tunnettu ihminen taas suurikin turvallisuusriski.

Vierailija
69/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki mummot hoida omiakaan lasten lapsia. Miks sitten jonkun ihan vieraan?

Mummot eivät vain jaksa, koska ikä tuo monia sairauksia, reagointikyky ja jäsenten liikkuvuus alenee, tapaturmien määrä lisääntyy, muuten emme olisi riskitekijä liikenteessä ja olisimme mukana vielä työelämässä. Ja lapselle mummo ei enää ole hyvä hoitaja, jos hän jaksamisen äärirajoilla ja kärttyinen.

Lastenhoito ei ole pelkästään yhdessäoloa lasten kanssa, vaan ainaista ruuan ja välipalojen tekemistä, huolehtimista perustarpeista, vahtimista, siivousta, pyykinpesua. Ja jos ap. noinkin pienet kolme lasta tulee hoitoon, siinä saa mummo olla ketterä ja silmät selässäkin, ettei vahinkoja tule.

Ja mummoja ja MLL hoitajia on turha verrata, koska MLL hoitajat haluavat hoitaa oma-aloiteisesti lapsia ja ovat vielä nuoria.

Vierailija
70/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Jos nyt sattuisit olemaan pedotaipumuksella varustettu ihminen niin kumpi tuntuisi paremmalta strategialta: seurustella 6kk naisen kanssa jolla on lapsia ja olla osoittamatta mitään oma-aloitteista kiinnostusta olla lasten kanssa, vai hakeutua pienen kurssin kautta työhön jossa voit olla keskenään lasten kanssa vaikka kuinka paljon?

Itse en siis pidä näistä kumpaakaan kovin todennäköisenä riskinä, mutta ihmettelen palstan suhtautumista että ventovieras on varmasti turvallinen koska se on saanut itsensä jonnekin listalle ja itse puoli vuotta tunnettu ihminen taas suurikin turvallisuusriski.

Pedofiilit hakeutuvat tyypillisesti löysämoraalisten älyltään heikkojen naisten kanssa uusperheeseen. Hän pyrkii ensin sinne äidin liiveihin ja sitten onkin vapaat kädet lasten kanssa. Vrt Michael Jackson, Patrik Sjöberg.

Vierailija
71/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oletus on että isovanhemmat ovat vanhoja? Meillä miehen vanhemmat ovat työelämässä ja alta 50 v.

Vierailija
72/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oletus on että isovanhemmat ovat vanhoja? Meillä miehen vanhemmat ovat työelämässä ja alta 50 v.

Siitä on ihan tutkittua tietoa ja kun vilkaiseen ensisynnyttäjien keski-ikää 70-luvulta alkaen, tähän päivään.

Alle 50v isovanhempia on todella vähän, vaan ikärakenne on yli 70v ylöspäin

Vierailija
73/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos se miehelle ja lapsille sopii niin tottakai toimitte niinkuin teillä nähdään oikeaksi. Aihe vapaa ei ole mikään yleinen totuus eikä täällä kukaan tunne teitä.

Vierailija
74/74 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menin siis puolen vuoden päästä seurustelun alkamisesta naimisiin ja mun lapset olivat heti suhteen alusta asti miehen äidillä hoidossa. Miksi eivät olisi olleet, koska tunnettiin toisemme jo vuosien ajoilta.

Ai, ja oikein ylpeilet, kun veit lapsesi jo suhteen alussa miehen äidille hoitoon. Olet kyllä tomera miniä, kun laitoit mummon kuriin ja herran nuhteeseen. Mitä se vanha ihminen vapaa-ajalla ja levolla tekee. Joutaa levätä sitten haudassa, kun lapset on saatu hoidettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi