Uusi mies ja lasten hoito
Minulla on kolme lasta, 5 v, 7v ja 9v. Olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa noin puoli vuotta. Osallistuuko muilla uusi mies kuinka paljon lasten hoitoon? Jos on omia menoja niin jätättekö lapset miehen luokse. Tai miehen vanhempien luokse kun omat vanhemmat eivät jostain syystä pysty? Toisaalta tuntuu ettei edes kehtaa kysyä mutta onko tämä kuinka yleistä. Mies kyllä sanoi että voi olla niiden kanssa mutta jos se sanoo noin vaan sen takia kun suhde on sen verta tuore. Lasten isä asuu toisella paikkakunnalla.
Kommentit (74)
Uudet parisuhteet menevät joissain suhteissa lasten edelle ja osa vanhemmista on antanut lapsiaan huostaan uuden rakkauden syttyessä, joten olisiko tämä vaihtoehtoteille ennen kuin lapsilla on kolmas tai neljäs isäpuoli vuoden sisään?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on katkeria mammoja liikenteessä.
Perustele nyt edes vähän mistä me ollaan katkeria?
Kun meillä ei ole miestä?
Kolmea lasta, jonkun kelvottoman miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Hassuja kommentteja. Jos kyse olisi pelkästään uudesta ystävästä tai naapurista, tuskin kukaan sanoisi, että tietenkään ei voi pyytää hoitamaan. Mutta näköjään parisuhde tarkoittaa sitä, että kehenkään ei saa tutustua tai luottaa tai pyytää apua.
Juu tajuan kyllä, että lasten takia pitää olla tarkkana, mutta kyllä esim omassa tuttavapiirissä voidaan pyytää lastenhoitoapua esim harrastuskaverilta vaikkei kovin läheisiä ollakaan.
No jos naapuri kysyisi, että hoitaisiko muualla asuva äitini myös hänen lapsiaan, niin olisin kyllä aika lailla ihmeissäni.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi täällä maalla kaikki tuntee toisena niin ei tarvi mitään naurettavaa kahden vuoden tutustumista.
Asutte kaikki samassa taloudessa ja elätte sitä päivittäistä arkea keskenänne, että opitte tuntemaan toistenne hyvät ja huonot puolet konaisvaltaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi täällä maalla kaikki tuntee toisena niin ei tarvi mitään naurettavaa kahden vuoden tutustumista.
Toisen tunteminen vikoinen päivineen ei ole = olen koko ikäni tiennyt, että tuon nimi on Paavo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sulle on tullut edes mieleen viedä puolen vuoden seurustelun jälkeen lapset hoitoon seurustelukumppanin äidille? Hei haloo.
Sano vielä, kuinka mummo haluaa viettää "laatu-aikaa" miehen neljän lapsen kanssa, jotka päivät ovat päiväkodissa ja illat ja viikonloput mummolassa, jotta saatte viettää parisuhdeaikaa, eikä lapset ole tiellä. Ja tietysti sulla on jo hirveä vauvakuume, uuden kumppanin kanssa.
Kyllä mummojen elämä on työntäyteinen ja raskas, eikä riitä että hoitaa lapsenlapsensa, vaan nyt oletetaan jo seurustelukumppanien rakkaudenhedelmät hoitavan.
Mummojen elämä ei ole ollenkaan työntäyteinen. Meillä kumpikaan mummo ei ole ikinä hoitanut sekuntiakaan lapsenlapsiaan eivätkä jaksa edes tavata näitä kuin kerta vuoteen 15 min. Kummatkin ilmoitti että emme hoida edes hätätilanteissa koska olemme omamme hoitaneet.
Muuten hyvä mutta tuo olemme omamme hoitaneet on täyttä paskaa koska meidän äitimme juurikin hoidatti isovanhemmillaan.Nykymummoista 1/3 on sellaisia että eivät hoida yhtään kertaa, ihan periaatteesta.
Se on heidän ratkaisunsa. Voisihan olla niinkin, että nykymummot haluaisivat palata vanhaan ja asua lastensa perheessä, olla siellä päättämässä ikkunaverhoista ja lasten karkkipäivistä. Se oli vanhaa hyvää aikaa, miksi emme haluaisi sitä takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Hassuja kommentteja. Jos kyse olisi pelkästään uudesta ystävästä tai naapurista, tuskin kukaan sanoisi, että tietenkään ei voi pyytää hoitamaan. Mutta näköjään parisuhde tarkoittaa sitä, että kehenkään ei saa tutustua tai luottaa tai pyytää apua.
Juu tajuan kyllä, että lasten takia pitää olla tarkkana, mutta kyllä esim omassa tuttavapiirissä voidaan pyytää lastenhoitoapua esim harrastuskaverilta vaikkei kovin läheisiä ollakaan.
Äidin ystävät ja naapurit edustavat lapselle kuitenkin suurempaa vakautta ja elämässä pysyvyyttä, kuin äidin muutaman kuukauden seurustelukumppani tai hänen äitinsä. Mistä ap. edes tietää, miten luotettava hoitaja mummo on?
Vierailija kirjoitti:
Uudet parisuhteet menevät joissain suhteissa lasten edelle ja osa vanhemmista on antanut lapsiaan huostaan uuden rakkauden syttyessä, joten olisiko tämä vaihtoehtoteille ennen kuin lapsilla on kolmas tai neljäs isäpuoli vuoden sisään?
Ikävä kyllä tämä on arkipäivää lastensuojelussa, ellei mummot suostu hoitamaan lapsia, oli lapsi sukua tai ei. Lapsi halutaan elämästä pois, jotta se ei häiritse seurustelusuhdetta ja ne kumppanit vaihtuvat tiuhaan tahtia ja lapsia pukataan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei liity enää aloitukseen, mutta tiiviissä yhteisöissä (maalla tai missä vaan) on tapahtunut paljon lasten hyväksikäyttöä ihan niiden tuttujen ihmisten toimesta.
Sitten ihmetellään että miten joku äiti jätti Michael Jacksonille lapsensa... pedofiilit metsästää tuollaisia perheitä, joissa on tyhmät äidit ja haavoittuneet lapset.
Itse pitäisin poikani naisystävää kahjona, jos tämä alkaisi puolen vuoden seurustelun jälkeen raijaamaan omia lapsiaan meille "mummolaan" hoitoon.
Me olemme uusperhe, molemmilla omia lapsia, ei yhteisiä.
Lähtökohtaisesti molemmat hoitavat omat lapsensa. No, minun lapseni ovat jo teinejä, mutta miehellä nyt alakouluikäiset. Jos mies ei voi heitä hoitaa, niin hän ei heitä ota. Toki hädässä autan, esim kerran miehelle tuli ongelma töissä ja joutui lähtemään, niin kyllä katsoin lapsen perään. Samoin mies auttaa, kun minulla on ongelmia teinien kanssa, mutta minun lapseni ovat minun vastuulla.
Tiedän, että tätä alapeukutetaan, mutta uskon vakaasti tämän olevan paras ratkaisu. Koska meillä ei ole mitään uusperheongelmia.
Mulla ei ole kokemusta uusperhekuvioista, mutta ihmeen nihkeitä kuulostaa ihmiset. Mun tuttavapiirissä vanhempien kaverit saattavat katsoa lasten perään jos vanhemmalla on joku meno, ja joskus se on ollut sen kaverin vanhempi / lasten kavereiden mummo joka on ollut saatavilla, mun äiti on hoitanut omien lasten lisäksi esim. meidän naapureiden lapsia että yh-äiti pääsi vanhempainiltaan, ja meillä on ollut mm. lapsen kummisedän (eli sisareni ex-puolison) uuden kumppanin lapset. Yhden saman kadun äidin kanssa oikeastaan tutustuttiin lähemmin vasta sen myötä kun hän joutui supistusten vuoksi himmailemaan ja minä kuskasin heidän lapsiaan kerhoon.
Mikään pakko ei tietenkään ole! Mutta ei kai oman kumppanin tai oman lapsen kumppanin auttaminen ole kaikille lähtökohtaisesti vastenmielinen tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. On ihan normaalia että MLL:ltä otetaan taaperoille vieras hoitaja ja läpsystä vaihto, mutta äidin puoli vuotta tuntema aikuinen on välitön vaara 5-9-vuotiaille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. On ihan normaalia että MLL:ltä otetaan taaperoille vieras hoitaja ja läpsystä vaihto, mutta äidin puoli vuotta tuntema aikuinen on välitön vaara 5-9-vuotiaille lapsille.
Eihän nämä vauvapalstan keskustelut korreloi oikeasti tosielämän kanssa. Näihin ketjuihin tulee pätemään sellaiset, joilla ei ole omakohtaista kokemusta asioista. Sitten on aina hyvä syytellä muita, kun itse ollaan niin "täydellisiä" niin naisina ja miehinä kuin vanhempinakin.
Kyllä mun mielestä uutta miestä voi pyytää hoitamaan, mutta hänen äitiään ei. Uusi mies osannee kieltäytyä, jos homma ei ole hänen mielestään ok. Miehen äidille sun lapsesi eivät ole yhtään mitään sukua, joten jotan kohtuutta näihin juttuihin. Exäsi äitiä voit yrittää, tai omaa äitiäsi. Uuden miehen äiti ei ole osa hoitorinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme uusperhe, molemmilla omia lapsia, ei yhteisiä.
Lähtökohtaisesti molemmat hoitavat omat lapsensa. No, minun lapseni ovat jo teinejä, mutta miehellä nyt alakouluikäiset. Jos mies ei voi heitä hoitaa, niin hän ei heitä ota. Toki hädässä autan, esim kerran miehelle tuli ongelma töissä ja joutui lähtemään, niin kyllä katsoin lapsen perään. Samoin mies auttaa, kun minulla on ongelmia teinien kanssa, mutta minun lapseni ovat minun vastuulla.
Tiedän, että tätä alapeukutetaan, mutta uskon vakaasti tämän olevan paras ratkaisu. Koska meillä ei ole mitään uusperheongelmia.
Teillä tilanne on aivan toinen tilanne ja suhde vakiintunut.
Ap. tapauksessa hän on tapaillut miestä vasta 6kk ja mummoa todennäköisesti vielä vähemmän eli suhde on vasta aluillaan, eikä hän edes puhu mistään hätä- tai kiireellisestä lastenhoitoavusta vaan on sysäämässä kolmen pienen lapsensa hoidon lähes ventovieraalle ihmiselle, mummolle ja kuvittelee muidenkin niin tekevän.
Ja mistä ap. tietää mummon olevan luotettava hoitaja.
Mummona kyllä pitäisin miniäehdokosta vähintäänkin kahjona ja epäluotettava, jos häm lykkäisi kolme pientä lastaan hoidettavaksi jo muutaman kuukauden poikani tapailun jälkeen.
Ei kaikki mummot hoida omiakaan lasten lapsia. Miks sitten jonkun ihan vieraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MLL työntekijät ovat kuitenkin itse vapaaehtoisesti halunneet tehtävään ja taustat tarkistettu.
Ja siitä myös maksetaan hoitajalle.
Ap. haikailee ilmaisen hoitajan perään.