Uusi mies ja lasten hoito
Minulla on kolme lasta, 5 v, 7v ja 9v. Olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa noin puoli vuotta. Osallistuuko muilla uusi mies kuinka paljon lasten hoitoon? Jos on omia menoja niin jätättekö lapset miehen luokse. Tai miehen vanhempien luokse kun omat vanhemmat eivät jostain syystä pysty? Toisaalta tuntuu ettei edes kehtaa kysyä mutta onko tämä kuinka yleistä. Mies kyllä sanoi että voi olla niiden kanssa mutta jos se sanoo noin vaan sen takia kun suhde on sen verta tuore. Lasten isä asuu toisella paikkakunnalla.
Kommentit (74)
Eipä ole koskaan tullut edes mieleen että mieheni veisi lapsensa minun vanhemmilleni hoitoon. Ei tosin miehellekään :D Ei hän vie lapsiaan edes omille vanhemmilleen hoitoon, vaan käy mummolassa lasten kanssa yhdessä. Joskus mummo ja pappa itse kysyvät josko lapset tulisivat viikonlopuksi, silloin tietysti pääsevät mummolaan viettämään kivaa vkl.
Mä hoidin omani, tai isänsä hoiti vuorollaan, ei hoidatettu uusilla puolisoilla saati näiden vanhemmilla. Toimi. Nyt kun lapsi on aikuinen, ei tänne työnnetä lapsenlapsiakaan vaan olettamalla, että sopii.
Arvostelijoille tiedoksi, että ollaan oltu jo vuosia naimisissa.
Mummona tekisin lasun ja poikani hoidon lapsia en todella ottaisi hoitoon ja vielä kolme. Sun nuorin lapsi on ollut 4v kun uusi mies tuli kuvioihin.
Mitä jos keskittyisit itse lapsiin ja laittaisit hoidot vähemmälle. Yleensä puolen vuoden jälkeen ei edes esitellä uusia seurustelukumppaneita lapsille, saati että viedään entisistä suhteista syntyneitä lapsia seurustelukumppanin äidille hoitoon.
Olisiko kannattanut miettiä omia menoja jo etukäteen, kun noin pienellä ikäerolla hankit kolme lasta ja nyt olet jo eronnut ja aloittanut uuden seurustelun, kun lapsi oli neljän.
Nämä yh:t tekee näköjään munankaipuussaan vaikka mitä. Mitä väliä lasten tunteilla, kunhan mamma saa.
Kylläpä on katkeria mammoja liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä yh:t tekee näköjään munankaipuussaan vaikka mitä. Mitä väliä lasten tunteilla, kunhan mamma saa.
Ällöttää.
Millainen mies alkaa tollasen muijan kans? Sellanen seksinkipee?
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole katkeruuden kanssa mitään tekemistä, jos kyseenalaistaa noin nopeasti uuden miehen tuomisen pienten lasten elämään. Jokainen täysjärkinen ihminen ajattelee ensin niitten lastensa hyvinvointia ennen omaa alapäätään.
Hassuja kommentteja. Jos kyse olisi pelkästään uudesta ystävästä tai naapurista, tuskin kukaan sanoisi, että tietenkään ei voi pyytää hoitamaan. Mutta näköjään parisuhde tarkoittaa sitä, että kehenkään ei saa tutustua tai luottaa tai pyytää apua.
Juu tajuan kyllä, että lasten takia pitää olla tarkkana, mutta kyllä esim omassa tuttavapiirissä voidaan pyytää lastenhoitoapua esim harrastuskaverilta vaikkei kovin läheisiä ollakaan.
Ei sen kuulu hoitaa sun lapsia. Vielä vähemmän asia kuuluu sen vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Onko se katkeruutta, jos haluaa varmistaa suhteen vakavuuden ja toimivuuden, ennen kun haluaa sotkea lapset kuvioihin.
Puoli vuotta on lyhyt aika ja siinä ajassa ei edes lapsettomat tiedä, mitä suhteesta tulee, koska usein alussa suhde perustuu omiin mielikuviin ja odotuksiin kumppaniin ja vasta yhdessä olo näyttää onko suhteelle jatkoa. Jopa vuosien seurustelun jälkeen voi tulla yllätyksiä.
Joillekin on tietysti sama, miten usein vaihtaa kumppania ja lentää kuin pörriäinen kukasta kukkaan, mutta pienet lapset pitäisi olla ulkopuolella ja vanhempana kantaa vastuu lapsen hyvinvoinnista.
Itse naisena en edes suostuisi tapaamaan miehen lapsia, kuin suhde olisi varmalla pohjalla ja siihen menee vuosi pari.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on poikani hoito?
Kiinnostais tietää samaan asiaan vastaus.
Onko siis lasten äitikin pojan ex-hoito, ja miltä lapsista tuntuu kun heidän äitiään tituleerataan hoidoksi?
Vierailija kirjoitti:
Hassuja kommentteja. Jos kyse olisi pelkästään uudesta ystävästä tai naapurista, tuskin kukaan sanoisi, että tietenkään ei voi pyytää hoitamaan. Mutta näköjään parisuhde tarkoittaa sitä, että kehenkään ei saa tutustua tai luottaa tai pyytää apua.
Juu tajuan kyllä, että lasten takia pitää olla tarkkana, mutta kyllä esim omassa tuttavapiirissä voidaan pyytää lastenhoitoapua esim harrastuskaverilta vaikkei kovin läheisiä ollakaan.
On vähän eri asia ostaa lastenhoitoapua naapurilta, kuin olettaa puolen vuoden seurustelun jälkeen uuden kumppanin tai hänen sukunsa hoitavan lapsia.
Kyllä siinä lapsi saa erikoisen ja vastuuttoman mallin ja esimerkin äidiltään.
Huoh, en ole ap, mutta on tämä outo palsta. Ei mitään voi kysyä, kun heti teilataan. Ja ap:lle, etköhän itse kuitenkin tiedä kuinka hyvällä pohjalla suhteenne on ja milloin voit antaa miehen hoitaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen ylihysteerinen, mutta en mä kyllä jättäisi lapsiani uuden tuttavan tai naapurin luo, jonka olisin tuntenut puoli vuotta, saat hänen vanhempiensa luo. Joo lapsen harrastuskaverin vanhempaa voisin pyytää katsomaan yhtä lasta sen hetken kun käyn vessassa ja naapuria katsomaan pihalla hetken tms. mutta ei mitään pitempää hoitoa, enkä jättäisi lapsia hänen kotiinsa. Enkä varsinkaan kolmea suht pientä pienillä ikäeroilla.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, en ole ap, mutta on tämä outo palsta. Ei mitään voi kysyä, kun heti teilataan. Ja ap:lle, etköhän itse kuitenkin tiedä kuinka hyvällä pohjalla suhteenne on ja milloin voit antaa miehen hoitaa lapsia.
Kyllähän täällä on paljon ketjuja, joissa kysyjälle annetaan ihan järkeviä vastauksia ja keskustellaan. Nämä vastaukset ehkä nyt vain kuvastaa enemmistön mielipidettä tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Miten sulle on tullut edes mieleen viedä puolen vuoden seurustelun jälkeen lapset hoitoon seurustelukumppanin äidille? Hei haloo.
Sano vielä, kuinka mummo haluaa viettää "laatu-aikaa" miehen neljän lapsen kanssa, jotka päivät ovat päiväkodissa ja illat ja viikonloput mummolassa, jotta saatte viettää parisuhdeaikaa, eikä lapset ole tiellä. Ja tietysti sulla on jo hirveä vauvakuume, uuden kumppanin kanssa.
Kyllä mummojen elämä on työntäyteinen ja raskas, eikä riitä että hoitaa lapsenlapsensa, vaan nyt oletetaan jo seurustelukumppanien rakkaudenhedelmät hoitavan.
Mummojen elämä ei ole ollenkaan työntäyteinen. Meillä kumpikaan mummo ei ole ikinä hoitanut sekuntiakaan lapsenlapsiaan eivätkä jaksa edes tavata näitä kuin kerta vuoteen 15 min. Kummatkin ilmoitti että emme hoida edes hätätilanteissa koska olemme omamme hoitaneet.
Muuten hyvä mutta tuo olemme omamme hoitaneet on täyttä paskaa koska meidän äitimme juurikin hoidatti isovanhemmillaan.
Nykymummoista 1/3 on sellaisia että eivät hoida yhtään kertaa, ihan periaatteesta.
Ja puolen vuoden päästä siitä oltiin jo erottu ja uusi mies kehissä ja ankkurilapsi tuloillaan.