Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen N22 enkä ole koskaan käyttänyt päihteitä.

Vierailija
10.04.2019 |

En vaan ole koskaan kokenut tarvetta, en tykkää ajatuksesta, etten voisi kontrolloida itseäni enkä usko että päihteet tekis musta parempaa ihmistä.

Mutta ihmiset suhtautuu tähän tosi ihmetellen ja jopa tuomitsevasti.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä! Mulla oli liian päihdehuuruinen nuoruus ja se harmittaa. Mutta normi oli se että vähintään joka viikonloppu vedetään kännit. :( Onneksi nykynuoret on fiksumpia ja on mahdollista olla myös selvinpäin.

Mahdollista? Ei kukaan ole pakottanut juomaan.

Joo, mutta nuorilla on aika kova ryhmäpaine toimia niinkuin muutkin.

Vierailija
22/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu... mutta miksi on niin tärkeää kontrolloida itseään aina ja joka paikassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin olet some-, älykänny- ja AV-palstakoukussa. Ne pilaa sun elämän varmemmin kuin viina.

Vierailija
24/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykedeelejä kyllä kannattaisi kenen tahansa kokeilla. Tuntuu että menettää hyvin merkittävän itsereflektiivisen ja koko elämästä ymmärrystä laajentavan ns. valaistumiskokemuksen jos ei niitä kertaakaan käytä. Tosin en nyt niitä niin laskisikaan päihteiksi.

Vierailija
25/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole. Tosin alkoholia olen sen verran maistanut, että voin sanoa, etten tykkää.

N27

Vierailija
26/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. En ole koskaan kokenut mitään tarvetta kokeilla mitään päihteitä. Meitä oli pari kaveria, jotka ei lähdetty tähän mukaan, vaikka suurinosa kavereista ainakin jossain määrin alkoholia käytti. Ja tupakoivia frendejä edelleen paljon. Onneksi sekin alkaa olemaan aika out nuorten keskuudessa.

N24

Vierailija
27/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen et tiedä mistä kieltäydyt, kun et ole edes kokeillut. Aika nuivaa. Eikös äiti opettanut, että kaikkea pitää ainakin vähäsen maistaa, ennen kuin sanoo "yäk, en syö (juo)!"

Vierailija
28/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava homma. Hienon valinnan olet tehny. Ei sitä tarvitsekaan käyttää. Säästyy rahat ja terveys ja moni muu asia.

Muistetaan nyt kuitenkin se, että esim. alkoholin käyttäminen nimenomaan kohtuudella ei tuhoa automaattisesti kenenkään terveyttä. ✌🏻

Vierailija
29/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitsi ku on ikävä ysärin kesien sekoiluja ja kännejä kavereitten kans. Elämäni parasta aikaa. Nyt on asuntolainat ja puuduttava työ ja tylsä arki.

Vierailija
30/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. En ole koskaan kokenut mitään tarvetta kokeilla mitään päihteitä. Meitä oli pari kaveria, jotka ei lähdetty tähän mukaan, vaikka suurinosa kavereista ainakin jossain määrin alkoholia käytti. Ja tupakoivia frendejä edelleen paljon. Onneksi sekin alkaa olemaan aika out nuorten keskuudessa.

N24

En tiedä missä päin asut ja kuinka paljon nuoria näet päivittäin, mutta enpä ainakaan täällä Tampereella ole huomannut että tupakointi nuorten keskuudessa olisi vähenemään päin. Päin vastoin, ikävä kyllä kaupungilla norkoilee jopa ala-asteikäisiä tupakka huulessa kiroillen ja syljeskellen maahan. Nuuska näyttää myös yleistyneen taas, etenkin juuri teinipojat ja nuoret miehet käyttävät, tätä ilmiötä näkee paljon kun kulkee tuolla.

Vierailija
31/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä! Mulla oli liian päihdehuuruinen nuoruus ja se harmittaa. Mutta normi oli se että vähintään joka viikonloppu vedetään kännit. :( Onneksi nykynuoret on fiksumpia ja on mahdollista olla myös selvinpäin.

Mahdollista? Ei kukaan ole pakottanut juomaan.

Ryhmäpaine.. et ole cool jos et käytä päihteitä. Vähintäänkin olet tylsä. Tämä joidenkin ajatus päihteettömistä.

Aika lammas pitää olla jos tollanen liikuttaa ja että sen takia juo. En kyllä ymmärrä tollasta.

Vierailija
32/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieskään ei ole. Ei tupakkaa eikä mitään missä on alkoholia eikä huumausaineita Ei ole edes kielenkärjellä maistanut ja hän on 42 vuotias. En tiedä toista, joka ei ole edes maistanut. Hieno asia, mutta samalla vähän kummallinen, koska jotenkin outoa ettei tiedä esim miltä olut tai viini maistuu. Mutta tosin en minäkään ole juonu 11 vuoteen ja olen 12 vuotta ollut yhdessä mieheni kanssa. Tarkoitan humalaan, olen minä lasin viiniä juonut sillon tällön, mutta sitä en laske juomiseksi.

Vierailija
33/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu... mutta miksi on niin tärkeää kontrolloida itseään aina ja joka paikassa?

Tätä minäkin ihmettelin. Tuollainen jatkuva itsensä kontrollointi ja sen myötä jalustalle nostaminen on jotenkin epäilyttävää. Jos takana on joku uskonto, niin ok, uskonnonuhrit ovat oma asiansa, mutta muuten juttu haiskahtaa.

Joku kirjoitti, että ap olisi hyvää vaimomateriaalia, mutta minun mielestäni täydellinen kieltäytyminen on jo pahasta.

Vierailija
34/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei tee typeryyksiä, on aina selvillä tilanteesta, välttyy mahdolliselta hyväksikäytöltä... eikä tarvitse miettiä ettei voi tehdä jotain koska on liian päissään tehdäkseen sen.

Vierailija
35/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin olet some-, älykänny- ja AV-palstakoukussa. Ne pilaa sun elämän varmemmin kuin viina.

Tarkentavampaa tietoa kiitos?

Vierailija
36/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei tee typeryyksiä, on aina selvillä tilanteesta, välttyy mahdolliselta hyväksikäytöltä... eikä tarvitse miettiä ettei voi tehdä jotain koska on liian päissään tehdäkseen sen.

Todella kännissä pitää olla sekä huono viinapää että menee ja menettää totaalisesti kontrollin itsestään. Juoda voi myös kohtuudella. Se, että juo pari ei saa sinua menettämään kontrollia itsestäsi.

Olen juonut itse runsaitakin määriä enkä koskaan ole mennyt siihen tilaan, etten pysyisi pystyssä tai ymmärtäisi mitä sanon, mitä teen tai mihin meen. En tiedä miten paljon edes pitää juoda, että ei todella tajua mitä tekee.

Vierailija
37/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väität siis, että se että on juomatta alkoholia pelastaa mahdolliselta hyväksikäytöltä? Voi kun olisikin noin...

Vierailija
38/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että täällä joidenkin mielestä ihminen olisi jotenkin tilivelvollinen siitä, miksi ei juo. Miksi pitäisi juoda?

Vierailija
39/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on OK mutta ei myöskään ole pakko ruveta absolutistiksi. Maltillinen alkoholinkäyttö tai kenties sitten vaikka kannabiksen käyttö on harmitonta kuten lauantainen karkkipussi. 

Ei ole järkisyitä kavahtaa kategorisesti päihteitä sen enempää kuin vaikka energiajuomia, leivoksia tai munkkeja.

Päihteiden lieveilmiöt liittyvät paljolti ihmisiin, joilla ei ollut elämää ja suurempia suunnitelmia ennen päihteitäkään. Hyvässä tasapainossa olevan elämä ei kaadu katuojaan parista siideristä.

Vierailija
40/48 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, että täällä joidenkin mielestä ihminen olisi jotenkin tilivelvollinen siitä, miksi ei juo. Miksi pitäisi juoda?

No aivan yhtä lailla jotkut kokevat, että ne jotka juovat ovat tilivelvollisia toisille siitä miksi juovat. Sekään ei kuulu muille, se on jokaisen oma asia aivan kuten päihteettömyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan