Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin tänään lukemisen oikiksen pääsykokeeseen, mutta tää on ihan katastrofi!

Vierailija
10.04.2019 |

Mä en kestä! Tää tuntuu niin vaikealta! Kun luen noita materiaaleja, niin tuntuu, etten tajua mitään mitä niissä sanotaan. Ja kokeessa pitäisi muistaa sanatarkasti kaikki ulkoa. Miten se on mahdollista?? Mä taidan vaan olla kelvotom ihminen, jolla ei ole älynlahjoja. Taidan luovuttaa jo nyt, mitä turhaan yritän, kun tää on niin mahdotonta.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tollasta sontaa jaksaa lukea tai opiskella vaikka pääsikin sisälle? Veikkaan, että edes suurinta osaa näistä hakijoista ei kiinnosta mikään muu kuin iso palkka. 

Kaikista ei vain ole hoitamaan lapsia paskalla liksalla.

Tai ottamaan näytteitä jotta selviäisi onko sinulla kuppa vai tippuri.

Vierailija
22/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tollasta sontaa jaksaa lukea tai opiskella vaikka pääsikin sisälle? Veikkaan, että edes suurinta osaa näistä hakijoista ei kiinnosta mikään muu kuin iso palkka. 

Niin. Tässähän ne vaihtoehdot olikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikis on niitä aloja, joihin pääsystä on kova kilpailu. Pääsykokeisiin luetaan pitkiä aikoja joka päivä. Olen ymmärtänyt että valmennuskurssia pidetään monilla aloilla nykyään lähes välttämättömänä. Ehkä siellä alkaa asiat avautumaan paremmin. Ei sitä lukiosta päästyä voi ymmärtääkään heti kaikkea, kun kyseessä on ihan uusi ala. Pääsykokeissa on se hyvä puoli, että pääsee kokeilemaan onko itsestä kovaan lukemiseen sillä alalla, johon hakee.

Vierailija
24/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu. Relax. Se pääsykoeaika on kaikille aivan yhtä hirveää. Tää nykyinen viisi viikkoa on niin lyhyt aika sun elämästä, että sen pystyy seisomaan vaikka päällään.

Ensimmäisellä lukukerralla älä edes yritä ymmärtää. Älä pompi googlettamaan yksittäisiä termejä. Älä takerru ja jumiudu, pelkästään luet että saat kokonaiskuvan. Toisella kerralla hidasta. Kolmannella tee alle-/yliviivauksia tai miten ikinä opitkaan. Ja siitä sitten eteenpäin :)

T. toinen vuosi oikiksessa lopuillaan

Vierailija
25/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama olo ekana hakukertana, pääsin sisäänkin vasta kolmannella hakukerralla. Lukio läpi lukematta (tosin pääosin 9-10 arvosanoilla), joten oikiksen pääsykoekirjat olivat aluksi täysin hepreaa. Ekalla kerralla jätinkin haun kesken mutta tokalla kerralla otin vaan kirjat käteen ja sana sanalta eteenpäin. Tsemppiä, urakka ei ole helppo, mutta ei ekana päivänä kannata lopettaa! Ja jos lopulta tuntuu siltä, että ala ei olekaan sua varten, niin älä huoli, sulle sopiva opiskelupaikka ja ala löytyy vielä. :)

Vierailija
26/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tässähän ne vaihtoehdot olikin.

Nuokin ovat liian vaativia "kuka tuollaista sontaa jaksaa" kommentoijalle. Ei tullut parempia "saamme liian vähän liksaa" vinkujia vain nopeasti mieleen, ehdotuksia?

Vierailija
27/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikis on niitä aloja, joihin pääsystä on kova kilpailu. Pääsykokeisiin luetaan pitkiä aikoja joka päivä. Olen ymmärtänyt että valmennuskurssia pidetään monilla aloilla nykyään lähes välttämättömänä. Ehkä siellä alkaa asiat avautumaan paremmin. Ei sitä lukiosta päästyä voi ymmärtääkään heti kaikkea, kun kyseessä on ihan uusi ala. Pääsykokeissa on se hyvä puoli, että pääsee kokeilemaan onko itsestä kovaan lukemiseen sillä alalla, johon hakee.

Tai toisaalta, onko geenit niin edulliset, että kaikki jää aina mieleen kertalukemisella.

Vierailija
28/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallintaa bongattu. Juridiikka on mielenkiintoista jos on älliä riittää. Opiskelu oikiksessa on niin vaikeaa että pelkästään rahan perässä ei siellä jaksa kahlata kursseja läpi.

Vierailija
29/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiminen on 'tietoa tiedon päälle' tapainen prosessi.

Sun pitää ymmärtää niistä teksteistä jotain perustavanlaatuista ekalla lukukerralla ja muilla kierroksilla sitten mennä aina vain enemmän yksityiskohtiin. Siksi monet lukevat ne kirjat 3-5 kertaa.

Vierailija
30/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallintaa bongattu. Juridiikka on mielenkiintoista jos on älliä riittää. Opiskelu oikiksessa on niin vaikeaa että pelkästään rahan perässä ei siellä jaksa kahlata kursseja läpi.

* elämänkallu piti sanomani, automaattinen tekstinsyöttö jekkuilee. Ap:lle tsempit, älä päivän perusteella luovuta. Kaikille se tuntuu ensiks vaikealta. Ja ihmettelijöille, kirjathan siis tuli vasta tänään. Lukuaika on 1kk. Ap ei olis voinut aloittaa aikaisemmin.

Vierailija
31/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä analysoi nyt tilannettasi, vaan keskity lukemaan. Voit sitten kesäkuussa pohtia, mitä mieltä olit materiaaleista ja suoriutumisestasi. Nyt vaan luet. Päivä kerrallaan. Kaikille hakijoille nuo matskut ovat tänään yhtä uusia. Nyt vaan maalia kohti, ap!

Vierailija
32/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä materiaali sinne on?

Vierailija
33/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnosti ja kiinnostaa voimassaolevan oikeuden sisältö, vallan olemus ja ihmisten välisten suhteiden järjestäminen. Opinnot olivat erinomaisen kiinnostavia, kunnes pääsin alani töihin, mikä oli vielä kiinnostavampaa.

Toki mietin alaa valitessani myös tulevaisuuden työnäkymiä ja nyt reilu vuosi valmistumisesta vuositulot ovat noin 75 000 euroa, mikä on myös kiva juttu.

Ap, lue vaan sitkeästi. Sisään pääsee ihan perslihaksillakin.

Vierailija
34/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pääsykokeen yksi idea on antaa materiaaleillaan käsitys siitä, mitä se varsinainen opiskelu olisi. Siellä on opiskeltavana samantyyppistä materiaalia vielä paljon runsaammin.

Älä nyt yhden päivän perusteella päätä vielä yhtään mitään, lue vaikka viikko. Mutta jos se ei nyt yhtään ala muuttua sun jutuksi, niin ehdit vielä hakea jonnekin muuallekin.

Yhteishaku on jo kiinni. Taas tulee välivuosi :(

Ap

Voin jo myt sanoa suoraan että et pääse lähellekkään. Tekisit palvelun ja ole jopa menemättä pääsykokeisiin. Ei pahalla mut sunlaiset luuserit pysyy ihan muissa ammateissa.

Vierailija
35/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille ketkä kommentoi, että nyt vasta aloit lukemaan tai että itse pänttäsi monta kuukautta ennen, niin ihan vain tiedoksi, että systeemi on nykyään eri. Materiaali julkaistaan kuukautta ennen eli ei paljon päntätä ennen kuin on materiaalia.

Vierailija
36/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin myös, sisko! Mäkin aloitin niiden lukemisen tänään enkä ymmärrä mistään mitään. EU-asiat kuulostaa ihan kivoilta, koska niitä käytiin jo lukion yh:ssa, mutta kaikki muu taitaakin olla täysin uutta asiaa.

Mua lohduttaa tieto siitä, että kyseessä on vaan yhden koulukirjan verran tekstiä ja mä juuri oon lukenut ainakin 8 kokonaista koulukirjaa kevään kirjoituksia varten. Mä selvisin yo-kokeistakin niin kyllä mä nyt yhdestä pääsykoemateriaalistakin selviän!

(Kaduttaa etten lukenut yh:n yo-kokeeseen, siitä olis voinut olla hyötyä.)

Vierailija
37/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUAHAHAHAHAHAH!!! Nyt aloit vasta lukemaan? Oletko ihan tosissasi? Ota ne pinkit lasit päästä pois. Et tule pärjäämään.

Vierailija
38/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausi aikaa vaativaan kokeeseen ja aloit nyt lukemaan. Voi kultapieni, lukeminen olisi pitänyt aloittaa jo 2kk sitten.

Voi kultapieni, kerro sinä, miten lukeminen aloitetaan helmikuussa, jos materiaalit julkaistaan 10.4.?

Vierailija
39/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnosti ja kiinnostaa voimassaolevan oikeuden sisältö, vallan olemus ja ihmisten välisten suhteiden järjestäminen. Opinnot olivat erinomaisen kiinnostavia, kunnes pääsin alani töihin, mikä oli vielä kiinnostavampaa.

Toki mietin alaa valitessani myös tulevaisuuden työnäkymiä ja nyt reilu vuosi valmistumisesta vuositulot ovat noin 75 000 euroa, mikä on myös kiva juttu.

Ap, lue vaan sitkeästi. Sisään pääsee ihan perslihaksillakin.

Oikea juristi varmaan ymmärtäisi, että jollain vuosituloilla leijuminen anonyymillä palstalla ilman mitään todisteita on aivan turhaa ja vain alentaa painoarvoa. 

T: Astronautti-DI/FM, vuositulot vajaa 400k riippuen bonareista. 

Vierailija
40/66 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikejuridiikka tulee olemaan yksi ala joka tullaan automatisoimaan suurelta osin. AI käy sopimukset läpi noppeammin ja tarkemmin kuin ihminen ikinä ja nyt jo perussopimuksia saa täyttämällä tietoja lomakkeelle.

Suosittlen esimerkiksi puutarhurin opintoja tai eräopas. Niille taidoille on käyttöä kun AI päättää ihmisen olevan planeetan syöpä ja tuhoaminen alkaa.

hm, eiks pikemminkin survivalisti, lääkäri, kemisti (tee se itse lääkkeet) ja itseoppinut aseseppä/hakkeri jotta voi taistella tulevaa terminaattorivallankumousta vastaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan