Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työntekijää pyytää pysymään poissa...

Vituttaa tällainen meno
10.04.2019 |

...työpaikalta vapaapäivinään?

Työkaveri ravaa työpaikalla päivittäin ja saattas viipyä pahimmillaan kolmekin tuntia.

En tykkää, kun työskentelen parhaiten yksin ja tuntuu että olen tarkkailun alla?

Työkaveri vain naurahti kun sanoin itse hälle asiasta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis urpo unohti, voinko käskeä ESIMIEHEN sanomaan asiasta tälle työkaverille?

Vierailija
2/21 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta. Mä ravaan omallani paljon pitempiäkin aikoja vapaapäivinä. Esimies vaan kerran totes, että "sä oot aina täällä" 😃

Mutta joo, jos työpaikka on joku toimisto tms, niin eihän se kivaa ole, että toinen siinä kyttää. Eiköhän siitä voi huomauttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka respa, jossa kahvila, eli sinällään haastava kun kaikki ovat periaatteessa tervetulleita.

Mutta työkaveri tosissaan kyttää työtäni, puhuu päälle kun opastan asiakkaita (tai hymisee myötäilevästi, ikään kuin ohjaisi minua) ja tekee yleisesti asetelmasta sellaisen, kun olisi valvomassa minua.

Vierailija
4/21 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka respa, jossa kahvila, eli sinällään haastava kun kaikki ovat periaatteessa tervetulleita.

Mutta työkaveri tosissaan kyttää työtäni, puhuu päälle kun opastan asiakkaita (tai hymisee myötäilevästi, ikään kuin ohjaisi minua) ja tekee yleisesti asetelmasta sellaisen, kun olisi valvomassa minua.

Kuulostaa rasittavalta. Kysy siltä, haluaako jäädä töihin, jos sä lähdet kotiin.

Vierailija
5/21 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo sanomattakin että haluaa. Laittaa myös tunnit/vähintään raportoi esimiehelle jos olen respassa vastaanottamassa asiakasta X ja asiakas Y sattuu kahvilan kassalle paikalle ja tämä työkaveri ampasee paikalle "auttamaan" kielloista huolimatta.

Vierailija
6/21 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ke asiallista notkua työpaikalla ja häiritä. Esimiehelle sanot, että häiriköi.

Vierailija
7/21 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan v###n rasittavalta. Voitko sanoa pomolle, että koet kyseisen henkilön toiminnan todella häiritsevänä ja nimenomaan työtäsi häiritsevänä.

Mä en kattelis tuommoista päivääkään.

Vierailija
8/21 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinpä. Nautin työstä muuten todella paljon, tämä nimenomainen työkaveri on kuitenkin saanut minut pohtimaan jopa paikan vaihtoa.

Työkaveri ravaa myös esimiehen vuoroilla työpaikalla, en tiedä tämän suhtautumista asiaan, kun ovat aika hyvissä väleissä. ilmeisesti tämänkin perässä kulkee että voisi auttaa yms...

Vierailija
9/21 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näinpä. Nautin työstä muuten todella paljon, tämä nimenomainen työkaveri on kuitenkin saanut minut pohtimaan jopa paikan vaihtoa.

Työkaveri ravaa myös esimiehen vuoroilla työpaikalla, en tiedä tämän suhtautumista asiaan, kun ovat aika hyvissä väleissä. ilmeisesti tämänkin perässä kulkee että voisi auttaa yms...

Vaikuttaa joltain läheisriippuvaiselta/muuten yksinäiseltä.

Vierailija
10/21 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän jo sanomattakin että haluaa. Laittaa myös tunnit/vähintään raportoi esimiehelle jos olen respassa vastaanottamassa asiakasta X ja asiakas Y sattuu kahvilan kassalle paikalle ja tämä työkaveri ampasee paikalle "auttamaan" kielloista huolimatta.

Tyyppi ei ihan taida tietää, mitä eroa on työ -ja vapaa-ajalla.

Vierailija
11/21 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan tuntipalkalla ja tämä kaveri on osa-aikaisena, niin tunteja kai kyräilee. Toisaalta ymmärrän, koska itsekin huolin vapaapäiville työvuoroja paikasta, mutten sentään tule niitä noin ruonaamaan

Vierailija
12/21 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä toimistossa ja meillä on kiellettyä viettää aikaa työpaikalla ellei ole töissä. Mutta jos työpaikka on esim. kahvila tai baari, niin ei kai työntekijää kovin helposti kielletä viettämästä aikaa siellä... Toisaalta jos vie tilaa maksavilta asiakkailta tai oikeasti häiritsee muiden työntekoa, niin kyllähän tuosta voisi huomauttaa. Kysyisin esimieheltä.

Vierailija
13/21 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan tuntipalkalla ja tämä kaveri on osa-aikaisena, niin tunteja kai kyräilee. Toisaalta ymmärrän, koska itsekin huolin vapaapäiville työvuoroja paikasta, mutten sentään tule niitä noin ruonaamaan

Okei, ajattelis että ne kyllä osaa soittaa töihin, jos tarvis. Ettei siellä tarvi notkua odottelemassa.

Vierailija
14/21 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, ajattelis että ne kyllä osaa soittaa töihin, jos tarvis. Ettei siellä tarvi notkua odottelemassa.

Nojoo, ilmeisesti pari kertaa esimiehellä ollut jotain menoja ja sitten ottanut tämän tekemään pätkiä kesken päivän, kyttää siis nykyään niitä ainakin.

Inhottaa, kuulin eilenkin että leidi oli lorvinut työpaikalla tekemässä suunnitelmia (eli istunut läppäri sylissä ja selittänyt kuinka tekee vapaallakin TÖITÄ). Tiedän varmuudella, että nämä hänen suunnitelmansa edellytetään tehtävän merkityillä työvuoroilla

Vierailija
15/21 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Eikö sillä ole omaa elämää ollenkaan? Kuulostaa äärettömän ärsyttävältä ihmiseltä.

Tuolla energialla hakisi jo kokopäivätyöpaikan muualta.

Vierailija
16/21 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun harjoittelupaikalla vuosia sitten oli joku myyntipäällikkö, jonka piti olla isyyslomalla. Yhtäkkiä yks aamu ilmestyi töihin ja alkoi käydä siellä 5 pv viikossa. Oli kuulemma tehnyt yli 12 h päiviä, joista ison osan ajasta vaan nettiä selaillen ja kahvia ryystäen. Puhuttiin, että hänellä oli myös salasuhde jonkun toisen naispuoleisen johtajan kanssa. Tällä miehellä oli muutaman viikon ikäiset kaksoset kotona ja vaimo. Kyllä suututti.

Vierailija
17/21 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HMm, tuo on nyt sulle hyvä ap erittäin hyvä paikka kehittää omia rajoja ja jämäkkyyttä mitä tarvitaan elämässä muutenkin tosi paljon.

Eli kun mietin niin voit sanoa hänelle näin kun hän vähän " neuvoo sinua kun olet töissä"

" Hei, ole ystävällinen äläkä neuvo mua kun mä olen täällä töissä. Sinä et nyt ole töissä täällä "

Toisin sanoen kun hän on vapaalla hän on kuin kuka tahansa muu, eikä sellainen ihminen voi tosta vaan tulla "vähän neuvomaan" sinua työssäsi. eihän asikkaatkaan tule notkumaan ja katsomaan työskentelyäsi arvostellen. siitä voi jopa saada porttarin kyseiseen paikkaan

Tsemppiä! ja rohkeutta! Kyllä sä uskallat! Ja tietysti esimiehn kanssa myös juteltava tilanteesta että sinua häiriköidään kun teet työtä

Vierailija
18/21 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy kollegaltasi, haluaisiko hän hoitaa kaikki sinun puoleesi kääntyvät asiakkaat?

Vielä parempi: juttele esimiehesi kanssa, olisiko (työkaverisi) mahdollista saada ohjausta, että lähtökohtaisesti asiakasta palvelee vain yksi työntekijä kerralla. Muuten palvelu on sekavaa. Se antaa myös kuvan epäpätevyydestä, mikä ei ole firman eduksi.

Vierailija
19/21 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se työkaveri merkkaa tunnit noista vapaapäivinä (pyytämättä!) tehdyistä töistä, ei kai esimies ole niin pösilö, että maksaa niistä sitten vielä palkan? Sehän vain kannustaa häntä tulemaan uudestaan norkumaan työpaikalle.

Vierailija
20/21 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen kielloista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän