Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
En uskalla juoda enää alkoholia koska pelkään haimatulehdusta
10.04.2019 |
Joo, eli tuollainen pelko sitten päätti tulla. Mulla on hypokondriaa niin aina oon peloissaan jostain sairaudesta ja tää on nyt uusin pelon aihe. En uskalla juoda alkoholia enää tippaakaan tän pelon takia. Mitä pitäs tehä?
Kommentit (22)
Mä otin noin kerran viikossa aikas kunnolla. Viikot painoin duunia. Haimatulehdus tuli päälle yks sunnuntain krapulapäivä. Olin silloin 32 v, juonut varmaan 15. kesäsestä viikkokännin tahtia. silloin loppui mun juonti, oli sen verran kauhea jakso. Nyt olen kahden lapsen äiti, en enää kaipaa niitä aikoja. en siis ollut mikään täys juoppo, riippuvainen ehkä kylläkin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Haimatulehdus voi tulla myös ns. tavalliselle pulliaiselle, joka ottaa vain joskus. Ei tarvitse olla mikään kova juomari. Minulla oli vuonna 1994 haimatulehdus – olin viikon sairaalassa konservatiivisessa hoidossa. En ollut sitä ennen mitenkään jatkuvasti ryypännyt enkä ole sen jälkeenkään. Tämän tapahtuman jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia oireita tai vaivoja; jostain se vain tuli silloin. Kaksi tai kolme kertaa vuodessa otan reilummin, muuten en juo lainkaan alkoholia.