miten juoda kahvi jos maito loppu?
alkaa päätä särkemään kun ei saa kahvia, mustana maistuu paskalta
Kommentit (31)
Mustana kyllä kauhian makuista.
Maitoa käytän aina, hätätilassa kermaa pisaroittain = vähän. 🐄
Jos kaapissa ei ole edes kermaa, meille maitokahvisteille on paras sellainen vanilja- tai cappuccinon makuinen jauhe, pikakahvijauhe siis.
On paremman makuinen kuin pelkkä maitojauhe. Hyvä hätävara siis.😊
Ripaus sokeria ehkä vielä, jos ottaa vielä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
laita sinne kahvin sekaan hanasta vähän vettä. Jäähtyy ja laimenee. Toimii hätätilassa.
Mulla jäi tällä tavalla maito pois kahvista kokonaan! Huomasin että maistuu paremmalta näin, jää raikas jälkimaku. Eli maitovaran verran kylmää vettä.
Silloin täytyy kävellä kauppaan ostamaan kahvia. Ellei pakastimessa ole vaniljajäätelöä, joka tietenkin tekee kahvista aika epäterveellistä.
Kokeile itse tehtyä kauramaitoa. Itse en kyllä ensimmäisellä kerralla onnistunut ja jäi kahvit juomatta, mutta googlettamalla löytyy erilaisia ohjeita ja monien mielestä sopii hyvin juuri kahvimaidoksi.
Käytä aitoa kermaa! Kannattaa pitää aina jääkaapissa. Kahvin on myös oltava korkealuokkaista.
Ihan niinku ennenkin, mustana, ilman sokeria. Suurempi ongelma on, miten juoda kahvia, kun kahvi on loppu. 🤔
Jos jäätelöä tai maitojauhetta ei ole, kokeile laittaa voita. Aika järkyttävän makuista, mutta kaverin mielestä käy hätätilanteessa. Pakasta vastaisen varalle jääpalapussissa maitoa hätävaraksi.
Mä laitan haätätapauksessa sekaan kylmää vettä ja juon kerralla. Parempi juoda kerralla niin menee paremmin alas.
Vierailija kirjoitti:
Opettele juomaan mustana.
Parempi vaihtoehto: juo kahvi kevytkerman kera ja ilman sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Käytä aitoa kermaa! Kannattaa pitää aina jääkaapissa. Kahvin on myös oltava korkealuokkaista.
Minäkin juon suodatinkahvin aina kerman kera, sillä maidolla ei saa kahviin sitä oikeaa makua ja vaalea väriä.
Esim.
https://www.foodie.fi/entry/x-tra-coffee-creamer-kasvirasvasekoite-250-…