Yhteydenpito opettajaan lukion loputtua? Apua!
Hei! Haluaisin pitää yhteyttä erääseen opettajaani lukion loputtua, mutten tiedä, miten tämän hänelle ilmaisisin.
Olen menossa opiskelemaan ”hänen alaansa” ja meillä muutenkin synkkaa hyvin, enkä haluaisi, että hän katoaisi kokonaan elämästäni. Minusta olisi siis mukavaa joskus kirjoitella hänen kanssaan, ihan satunnaisesti vain.
En kuitenkaan tiedä, kiinnostaisiko opettajaani. Jossain Facebookissa viestittely olisikin varmaan helppoa, mutta hänellä ei oikeastaan ole some-tilejä.
Miten voisin ilmaista asian vai kannattaako mun edes tehdä mitään? Tai onko jollakulla jopa kokemusta tällaisesta? :)
Kommentit (31)
Ymmärrän ap:tä, koska olen ollut samantapaisessa tilanteessa.
Jos asia tuntuu oikeasti tärkeältä, niin ei auta kuin kysyä opettajalta. Kannattaa ehkä jotenkin ilmaista se, että et vaadi mitään tiivistä yhteydenpitoa vaan viesti silloin tällöin riittäisi.
Lopputulos voi sitten olla mikä tahansa. Kun en tunne ap:n opettajaa, on mahdotonta ennustaa. Tunnen opettajia, jotka ovat ystävystyneet läheisesti entisen oppilaansa kanssa, mutta tunnen myös sellaisia, jotka suhtautuvat torjuvasti oppilaiden lähestymisyrityksiin.
Toivotaan parasta!
suojaikäraja opettajaan sekaantuessa on sitten 18
Ite varmaan tekisin just sen, että opiskelujen alettua laittaisin sähköpostia ja kiittäisin "roolimalliudesta". Jos opettaja vastaisi, niin vastauksen sävystä ja sisällöstä riippuen voisin myöhemmin sitten laittaa uutta viestiä.
Jos olette eri sukupuolta eikä ikäeronne ole vähintään 30 vuotta, niin väärinkäsityksen mahdollisuus on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ite varmaan tekisin just sen, että opiskelujen alettua laittaisin sähköpostia ja kiittäisin "roolimalliudesta". Jos opettaja vastaisi, niin vastauksen sävystä ja sisällöstä riippuen voisin myöhemmin sitten laittaa uutta viestiä.
Teen varmaankin näin :)
Ap
Hassua. Juuri viime viikolla muistelin vanhoja lukioni opettajia ja ajattelin, että mitähän heille nykyään kuuluu. Ajattelin samalla tavalla, että olisi kiva ottaa yhteyttä jotenkin. Sitten tosin aloin miettiä, että mitä minulla olisi heille kerrottavaa, ja tosiaankin minähän olin vain yksi niistä sadoista heidän oppilaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos asia tuntuu oikeasti tärkeältä, niin ei auta kuin kysyä opettajalta. Kannattaa ehkä jotenkin ilmaista se, että et vaadi mitään tiivistä yhteydenpitoa vaan viesti silloin tällöin riittäisi.
Lopputulos voi sitten olla mikä tahansa. Kun en tunne ap:n opettajaa, on mahdotonta ennustaa. Tunnen opettajia, jotka ovat ystävystyneet läheisesti entisen oppilaansa kanssa, mutta tunnen myös sellaisia, jotka suhtautuvat torjuvasti oppilaiden lähestymisyrityksiin.
Toivotaan parasta!
Otitko itse yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan parasta!
Otitko itse yhteyttä?
Kyllä otin, lähettämällä kortin. Opettaja soitti minulle (oli saanut numerotiedustelusta numeroni) ja oli sitä mieltä, että voimme soitella jatkossakin. Myöhemmin lähetin hänelle tekstiviestin, johon en saanut vastausta. Siihen se sitten jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan parasta!
Otitko itse yhteyttä?
Kyllä otin, lähettämällä kortin. Opettaja soitti minulle (oli saanut numerotiedustelusta numeroni) ja oli sitä mieltä, että voimme soitella jatkossakin. Myöhemmin lähetin hänelle tekstiviestin, johon en saanut vastausta. Siihen se sitten jäi.
No olipas tylsästi tehty (opettajalta siis)! :(
Kiitos :)
Ap