Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ainoat lapset, eikö teitä sureta ettette saa olla kenenkään täti/setä/eno?

Vierailija
09.04.2019 |

En ole koskaan surrut sisaruksettomuuttani paitsi nyt, kun kavereiden sisaruksille syntyy lapsia ja kaverit hehkuttavat tätionneaan. Oikeastaan kaikkein eniten suren omien lasteni puolesta. Heille ei koskaan tule serkkuja minun suvustani eikä välttämättä miehenkään (miehellä yksi sisko joka tuskin tulee lisääntymään ikinä, alkaa ikäkin painaa).

Jakaako joku tämän puutteen tunteen kanssani?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa. Tähän vaikuttaa se, että lähipiirissä on useita perheitä, jossa sisarukset ja serkut ovat todella läheisiä. Toki ei voi tietää olisiko oman sisaruksen kanssa välit olleet lämpimät, mutta ne joilla on hyvät välit, on tuo suhde tosi kadehdittava.

Mutta kun sisaruksia ole, niin tällä mennään.

Vierailija
22/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän ketjun, kun aihe on itselle ajankohtainen. Parhaan ystäväni sisko kertoi juuri odottavansa esikoistaan. Paras ystäväni on tosi innoissaan. Hän on minun lapseni kummi, ja pelkään kovin, että meidän poika "unohtuu", kun ystäväni saa sukulaislapsen. Eli kyllä surettaa mutta lähinnä lapsen puolesta.

Olisi kiva olla edes jonkun kummitäti, mutta kellään ystävistäni ei ole vielä lapsia. Ehkä eivät pyytäisikään, kun monet pyytävät niitä sisaruksiaan... :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulla on sisar ja veli, eivät aio tehdä lapsia. Lukuisiin serkkuihini en ole n 10 ikävuoden jälkeen ollut missään yhteydessä, enkä setiini tai täteihini (heitä ei kiinnosta). Joten, ei se sisaruus tai serkkujen olemassaolo tuo mukanaan välttämättä mitään.

Vierailija
24/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sisko ja veli enkä silti saa ikinä olla täti. :D itselläni on kolme lasta ja toivon toki, että saisin joskus olla mummo. Katsotaan. Toivon myös, että jos saan lapsenlapsia, en saa niitä liikaa. Katsotaan.

Vierailija
25/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa lapsi, mutta nuo mainitut asiat ei harmita. Olen paljon tekemisissä serkkujen kanssa, joten lapsilla on pikkuserkkuja mun puolelta ja tuntevat heidät tosi hyvin. Miehen puolella on serkkuja ja heille minäkin olen täti. Lisäksi olen kahden lapsen kummitäti.

Vierailija
26/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaan tunteen. En tosin ole ainoa lapsi, mutta sisaruksillani ei ole lapsia. Ei myöskään mieheni puolella. Tykkäisin olla täti ja olisi kiva, että lapsillani olisi serkkuja, mutta eipä tälle mitään voi. Vaikken ole erityisen läheinen omien serkkujeni kanssa, silti on mukavaa, että heitä on ja joskus sentään joidenkin kanssa nähdään.

Vierailija
27/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, enemmän minua surettaa se etten ole kenenkään äiti enkä tule olemaankaan.

Vierailija
28/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainoa lapsi, mutta siskoni on lapseton. En siis ole enkä koskaan tule olemaan täti. Ei ahdista ollenkaan, koska mulla on kuitenkin omat lapset.

Vierailija
29/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin tämän ketjun, kun aihe on itselle ajankohtainen. Parhaan ystäväni sisko kertoi juuri odottavansa esikoistaan. Paras ystäväni on tosi innoissaan. Hän on minun lapseni kummi, ja pelkään kovin, että meidän poika "unohtuu", kun ystäväni saa sukulaislapsen. Eli kyllä surettaa mutta lähinnä lapsen puolesta.

Olisi kiva olla edes jonkun kummitäti, mutta kellään ystävistäni ei ole vielä lapsia. Ehkä eivät pyytäisikään, kun monet pyytävät niitä sisaruksiaan... :(

Outo ajatus, että sukulaislapsi jotenkin ohittaisi sinun lapsesi. Ei läheisiin väleihin tarvita verisukulaisuutta. Itselleni esimerkiksi äidin hyvä ystävä on paljon läheisempi kuin yksikään tätini. Kummilapsistani kaksi on sukua ja yksi ei. Sen ei-sukulaisen kanssa olen kaikkein eniten tekemisissä.  

Vierailija
30/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä se surettaa. En itse asiassa ole perheen ainut lapsi, mutta veljeni kuoli nuorena lapsettomana. Meitä on jäljellä lähisuvussa vain kolme serkusta, jotka kaikki olemme lapsettomia, eli sukuhaaramme päättyy meihin. Minulla on tosin kaksi sisaruspuolta (yhteinen isä). Heillä ei ole yhtään serkkua, sillä isä oli ainut lapsi ja äidin sisaruskin on lapseton. En tiedä, onko heistä jo jompi kumpi saanut lapsia, sillä emme pidä yhteyttä.

Vierailija
31/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sureta. Joskus lapsena suretti se ettei minulla koskaan voi olla setää, mutta siitä on kasvettu aikuiseksi. Ihmisillä on väliä, ei sukulaisuussuhteella.

Vierailija
32/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kannata surra. Oma elämäni olisi ollut parempaa, jos minulla ei olisi sisaruksia.

Vierailija
33/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana ei harmita yhtään olla ilmainen lastenhoitaja ja lahja-automaatti...

Vierailija
34/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita yhtään. Päinvastoin. Muistan kun olin pikkulapsi ja jotkut tädit kyselivät että onko tulossa pikkusisaruksia tai haluatko niitä. Olin ihan kauhuissani jo silloin.

Vierailija
35/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sisarus ja silti minulla ei ole yhtäkään serkkua, pikkuserkkua, tätiä, setää eikä sisaruksellani ole lapsia ja tuskin koskaan tulee olemaan.

Vierailija
36/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana ei harmita yhtään olla ilmainen lastenhoitaja ja lahja-automaatti...

Täysin oma valinta suostua noihin. Hyvä, ettei sinua harmita valintasi :)

Vierailija
37/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan sureta. En halua lapsia elämääni ollenkaan.

Vierailija
38/38 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin kasvamista ainoana lapsena. Menin sitten vielä naimisiin  miehen kanssa, joka myös oli kasvanut ainoana lapsena. Päätimme yhdessä, että emme halua jatkaa samanlaista perinnettä, yksinäisten lasten kasvattamista, ja teimme useamman lapsen. Lapsemme saavat kasvaa sisarusten kera, riidellen ja rakastaen. Aikuisina heillä on läheiset sisarukset (kyllä, ovat jo  nyt läheisiä) sittenkin, kun meitä ei enää ole. Ja jos (tod.näk. kun) joku heistä tekee mia lapsia, on hänen lapsillaan setää ja tätiä ja toivottavasti serkkujakin.

Kaikki ystäväni ovat kasvaneet sisarusten kanssa ja heillä on edelleen lämpimät ja läheiset välit. Mammapalstalta saa kyllä sisarusten välisistä suhteista korostuneen kielteisen kuvan, mikä korreloi ilmeisesti vain palstalaisten välillä.