Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Partiolehti tyrkyttää nuorille vapaaehtoista lapsettomuutta

Partioon
09.04.2019 |

Olen suunnitellut syksyllä koulun aloittavalle lapselleni harrastukseksi partiota, mutta nyt taidankin harkita vielä asiaa, jos partio onkin jo noin vihervasemmistoaktivistinen.

Mitä mieltä on arvoisa vauvalehden palsta?

Partiolehti tyrkyttää nuorille vapaaehtoista lapsettomuutta - kansanedustaja Jani Mäkelä älähti: "Niin paksu juttu, että luulin ensin valeuutiseksi" -

Suomen Uutiset https://www.suomenuutiset.fi/partiolehti-kehottaa-nuoria-vapaaehtoiseen…

Partiolehti tyrkyttää nuorille vapaaehtoista lapsettomuutta

Vaihtoehdot

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/47 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen partiolaiset on antanut myös virallisen kannanoton translain uudistamisen puolesta. Jo on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilon päivä! Vihdoinkin aletaan suunnata jo lapsille tätä evankeliumia. Jos yksikin tuon ansiosta säästyy perheellisyydeltä, niin hienoa. Perheellisyydestä pitäisi varoittaa myös opetussuunnitelmassa kaikilla luokilla. Pelastakaa nuoret! Antakaa heille lahjaksi lapsettomuus.

Vierailija
24/47 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ensin tulisi saada vapaaehtoistakin lapsettomuutta afrikkaan kuin tänne.

Miksi pitää partiolaisille tuputtaa näitä kummia fobioita että suomalaiset geenit vaan pahasta?!

Ei minun partioaikana ollut tuollaista höyhötystä..

Vierailija
25/47 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on joka tapauksessa ihan järkyttävää ideologista aivopesua, kun puolilla noista korttien aiheista ei ole ilmaston kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
26/47 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että aikaisempi tästä aiheesta tekemäni aloitus poistettiin. Arkaa aihepiiriä?

Vierailija
27/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toivoisin että tällaiset yleishyödylliset järjestöt kuten partio pysyisivät pois tästä nykyajan ilmastohöyhötyksestä.

Toivon että edelleen saa olla omat ryhmät vain tytöille ja vain pojille eikä aleta siitäkin tekee mitään sekaryhmää kun joku voi pahoittaa mielensä kun ei ole sukupuolellinen.

Haluan että tytär saa opetella partiotaitoja ilman että tytöt alkaa kilpailee poikien huomiosta tai että pojat tulee mukaan kiusaamaan tyttöjä.

Haluan opettaa lapselle partion kautta mm. luonnon ja metsäneläinten kunnioitusta, mutta sillä ei ole mitään tekemistä vihreiden kanssa.

En halua että lapsi alkaa höpistä kuinka vain vihreät ajavat näitä asioita ja kuinka meidän pitäisi muuttaa omia elintapoja samalla kun muu maailma tekee asiat edelleen omalla tavallaan välittämättä luonnosta.

Ottaisin partiossa puheeksi asian että tämä ei vaan käy. Jo nyt eläinsuojeluyhdistykset hehkuttaa vihreitä eläinystävälliseksi puolueeksi vaikka sille ei ole mitään perusteita.

Vierailija
28/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä lapsia aivopestään kovalla kädellä. Partio ei taida olla ainoa paikka. Olen kuvitellut partion enemmän oikeistolaiseksi järjestöksi mutta ehkä se on muuttunut. Voi vaan kuvitella minkälainen na*sivaltio meillä on joskus 30v päästä kun nämä lapset ovat vallan kahvassa.

Vierailija
29/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä lapsia aivopestään kovalla kädellä. Partio ei taida olla ainoa paikka. Olen kuvitellut partion enemmän oikeistolaiseksi järjestöksi mutta ehkä se on muuttunut. Voi vaan kuvitella minkälainen na*sivaltio meillä on joskus 30v päästä kun nämä lapset ovat vallan kahvassa.

Kuvitelmissasihan on sinun unelmasi!

On ällistyttävää, miten te persut käännätte kaiken ylösalaisin. Tasa-arvo ja lapsettomuus muka natsismia, voi luoja. Mitähän muuten Luoja tykkää sinun pääsi sisällöstä?

Vierailija
30/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pari persutrollia yllyttää täällä toisiaan. Jälki on sen näköistä 😂🤣😂🤣😂🤣

Eikö Pietarin pajalta tämän järeämpää matskua löydy kuin hyökätä planeetan ehkä tervepäisimmän lasten- ja nuorten harrastusjärjestön kimppuun?

Vierailija
31/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se partio on vetäjiensä näköistä touhua. Jotain yleislinjauksia ja ohjeita tulee päämajasta, mutta ei sieltä tule valmiita toimintaohjelmia, että tämän mukaan vedätte seuraavan vuoden sudenpennuille viikkotapahtumat. Ihan itse ne jokainen lippukunta miettii ja tekee. Turhia olisi yleisohjeet, kun osa lippukunnista on kivikylissä, ja osa peräkylissä. Kyllähän siellä jollakin tasolla on ympäristönsuojelu mukana, mutta ei minkään puolueohjelman määrittelemänä.

Jos jotain huolestuttaa oman lapsen saama aivopesu partiossa, niin kyllä sinne pääsee mukaan vetämään ryhmää. Varsinkin nuoremmille ryhmille kelpaa ihan rivi aikuinen ainakin toiseksi vetäjäksi ryhmään. Yleensä, kun menet itse vetäjäksi, saat lapsesikin samantien partioon, ilman jonotusta. Nykyään vaan kaikki haluaa ulkoistaa jonkun muun hommaksi lapsen harrastukset.

Vierailija
32/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi maan johtavista lapsi- ja njorisojärjestöistä sahaa omaa oksaansa... No joo, olen itse mukana lapsen myötä taas partiossa. On kyllä tosi sisäänpäin lämpiävää sakkia, mistä olen yllättynyt. Suurinpiirtein niin, että partiolaiset ovat naimisissa vain toisten partiolaisten kanssa.

Kovin markkinoidaan, että liity aikuisena partioon. Mutta porukoihin on tosi hankalaa päästä. Kun olet itse ollut vain lapsena ja nuorena partiossa, niin vähätellään.

Partiosta saa kyllä lapset hauskoja kokemuksia. Mutta partio ei ole enää sitä, mitä se oli, kun itse olin nuori. Se yrittää liikaa kosiskella nykypäivän jutuilla.

Voi tulla yllätyksenä, mutta niin metsä vastaa kuin sinne huutelee. Ikävä ihminen ei ole haluttua seuraa missään. Vaikutat juuri sellaiselta.

Lapset ja nuoret kasvavat tulevaisuuteen, joka on toivottavasti erilainen ja parempi kuin menneisyys, johon ei ole paluuta.

Onneksi saa ihan itse valita, hankkiiko lapsia vai ei. Persujen unelmissahan naisella ei ole mahdollisuus valita sitä eikä edes omaa puolusoaan tai ammattiaan. Siihenkö dystopiaan lapsesi haluat kasvattaa, naiset miesten orjiksi?

Vierailija
33/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa että samalla kun yritetään saada suomalaisia synnytystalkoisiin, ottaa partio liike tällaisen suunnan. Olisi ollut edes että kehottaisi lemmikittömyyteen. Koirat ja kissat ovat lihansyöjiä. Tai kehottaisi välttämään autoilua.

Jos menee partio tällaiseksi vihervasemmistohömpötykseksi en antaisi lasteni osallistua.

Nih, onhan nyt partio ihan pilalla kun sinne kelpaavat arjalaisten lisäksi jopa muunväriset, toisuskoiset, homot ja vammaiset. Ei jatkoon.

P.s. Kuka pipipää lukee Suomen uutisia, persujen verkkolehteä, ja vieläpä USKOO sen olevan mitään muuta kuin nazipazkojen propagandaa?

Vierailija
34/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://suomimedia.wordpress.com

No, tuollahan sitä apn harhaista ja sairasta maailmaa esitellään. Säälittävää settiä.

Vierailija
35/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä ohjata lapset partioharrastuksen pariin kun ovat vähän vanhempia.

Vierailija
36/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partio on todella hyvä harrastus, suosittelen!

Tuossa pelissä ei ole ideana tuputtaa mitään, vaan saada ihminen miettimään, millaisia tekoja olisi valmis tekemään ilmaston eteen. Pelin purku tapahtuu keskustellen, tavoitteena on siis herättää keskustelua ja ajatuksia.

Vierailija
37/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koti, uskonto ja isänmaa ole enää persuille tärkeitä kuten partiolaisille.

Vierailija
38/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole perehtynyt partiotoimintaan,ja mietinkin,että mitä he ovat sitten saaneet aikaan? Istuttaneet metsää vai?

Mitäkö on nykyihmisen sallittu elämä:

Lapsettomuus,autottomuus,kierrätys,kirpputorit,normaalipaino,kasvissyönti,kerrostaloasuminen. Toivottavasti partiolaiset ja muut tahot itse noudattavat neuvojaan ennen kuin neuvovat muita.

Tiukka EI partiolle ja muillekin niin kauan kun tuputtavat elämänohjeita,joita eivät satavarmasti itse noudata.

Mistä partio kerjää rahansa,kun ei enää ole harrastajia?

Vierailija
39/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai partiolaiset käyttävät eettisesti kestävästi valmistettuja kenkiä ja vaatteita? Vieläkö pikkuleivät pakataan muovilaatikoihin? Ja miksi keksejä? Miksei jotain terveellisempää kuten marjoja tai sieniä? Roskaa roskaa roskaa. Uskon lapsettomiin heti kun todistavat vähänkuluttavuutensa. Ja miten partio suhtautuu yhden hengen talouksien kuluttavuuteen verrattuna suurperheisiin?

Vierailija
40/47 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus, tästäkö nyt möykkä saadaan? Partiolaiset ovat luonnon puolella. Yhtään paskahousua täällä ei tosiaan tarvittaisi enempää. Lisääntykää ja täyttäkää maa...no kun maa ON jo täynnä! Hienoa että tästäkin VAIHTOEHDOSTA puhutaan, ketään ei kuitenkaan painosteta piuhojen poikkaisuun jne.yms. Mikä ihmeen olettamus täällä taas kytee että lapseton eläisi jotenkin vajaan elämän? Kyllä se on persoonakysymys, ja meitä riittää moneen lähtöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi