Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten neuvoisit omia vanhempiasi kasvatuksessa, näin jälkikäteen!

Vierailija
09.04.2019 |

Minun vanhempani ovat päässeet aikoinaan helpolla, koska minä ja siskoni olimme tosi kilttejä lapsia ja nuoria.
Koska olimme kilttejä, antoivat vanhemmat meidän tehdä mitä haluttiin ja ostivat meille kaiken mitä haluttiin (harvoin kyllä mitään pyydettiin).
Nyt huomaan, että näin aikuisena minua ärsyttää suunnattomasti jos mieheni ei halua samoja asioita eikä esim suostu ostamaan meille jotain (edelleen kyllä todella harvoin mitään haluan). Sisäinen lapsi nostaa päätään; minähän haluan nyt heti!!

Toinen missä vanhempani mokasivat, oli se että minua ei pakotettu mihinkään harrastukseen. En itse halunnut mennä mihinkään ja vanhemmat antoi harrastusten olla. Olin aina vain kavereiden kanssa ulkona ja leikin. Nyt aikuisena ärsyttää kun en oikein missään ole keskivertoa parempi. Tykkäsin pienenä piirtää, soittaa, laulaa ja uida. He eivät yrittäneet etsiä mitään minun juttua johon olisivat kannustaneet. Ainoa mihin olisivat vieneet oli ratsastus. En halunnut joten sitten jäin koluamaan lähileikkipuistoja koko nuoruuteni ajan.

Kertokaapa omat huomionne!

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelette siitä, että nämä alla mainitut rinnastetaan traumatisoitavuudeltaan muun muassa sotavankien ja keskitysleiriltä selvinneiden kokemuksiin?

Täysi alistaminen perhe- ja sukupuolielämässä, esimerkiksi:

- perheväkivalta,

- lapsen kaltoinkohtelu ja seksuaalinen hyväksikäyttö

- järjestäytynyt seksuaalinen riisto

Lähde: https://traumajadissosiaatio.fi/kompleksinen-ptsd/

Vierailija
122/124 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä, älkää yrittäkö olla yhdessä lastenne takia.

Äiti, älä pura katkeruuttasi pieniin eikä aikuisiinkaan lapsiisi.

Tässä omat kipukohtani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ketju!

Vierailija
124/124 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelette siitä, että nämä alla mainitut rinnastetaan traumatisoitavuudeltaan muun muassa sotavankien ja keskitysleiriltä selvinneiden kokemuksiin?

Täysi alistaminen perhe- ja sukupuolielämässä, esimerkiksi:

- perheväkivalta,

- lapsen kaltoinkohtelu ja seksuaalinen hyväksikäyttö

- järjestäytynyt seksuaalinen riisto

Lähde: https://traumajadissosiaatio.fi/kompleksinen-ptsd/

Itselläni on dissosiaatiohäiriö lapsuuden ja nuoruuden tapahtumien vuoksi: väkivaltaa, seksuaalista hyväksikäyttöä, jatkuvaa alistamista ja häpäisyä. Elämäni tuhonneet ihmiset eivät ota mitään vastuuta, koska "ovat parhaansa yrittäneet ja silti minusta tuli tällainen hylkiö". Ulkoisesti olen pärjännyt suhteellisen hyvin, mutta sisäisesti olen ollut rikki koko ikäni. Aikuisiällä tietenkin tein huonoja valintoja kumppanin suhteen, mitä muuta tuollaisella taustalla edes voi tehdä. Nyt olen käynyt terapiassa ja yritän parantua, mutta haavat ovat niin syvät, että en tiedä tuleeko minusta koskaan ehjää ihmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän